Gå til innhold

95 -> 75(80)


Gjest Kayleen

Anbefalte innlegg

Gjest Kayleen

Hei allesammen!

 

Tenkte jeg skulle føre en liten dagbok her om min kamp mot kiloene og sjokoladen og potetgull og godteri og... ja, dere ser sikkert poenget mitt;)

 

Fikk sjokk når jeg gikk på vekta for en måned siden, den viste 95,6 kg. Bestilte så go123, brukte dette en måned og gikk ned 1 kg. Ikke veldig imponerende etter å ha drukket vonde shakes og spist delvis gode energibarer.

Har gått to GreteRoede kurs tidligere, og det vet jeg at funker. Tenkte at jeg skulle klare det på egen hånd denne gangen.

 

Har skrevet 95 -> 75 (80) i tittelinjen. Dette er fordi jeg er litt usikker på hva som er min idealvekt. For seks-syv år siden veide jeg 75 og var super fornøyd med meg selv, men kroppen har jo endret seg litt og hvis jeg er flink og trener vil jo muskler veie mer enn fett, derfor er jeg litt usikker på hvor lang ned jeg skal. Må legge til at jeg er 178høy og snart 27 år.

 

Mine delmål:

95 - 90

90 - 85

85 - 80

80 - 75 (kanskje??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayleen

Startet opp mandag 10/5 2010.

 

Vekt: 94,6 kg.

Midjemål: glemte å måle:(

Meny: nr. 2, ca. 1600 kcal.

 

Mål for denne uken:

Spise frokost, lunch, middag og kvelds hver dag (er flink til å droppe kvelds og heller ta en sjokoladebit eller noe annet usunt).

Trimpoeng: Måler ikke denne uken, må ha fokus på å komme meg ut av sofaen og ut å gå tur etter middagen.

Komme inn i Grete Roede modus, dvs. venne meg til å veie mat og regne ut kcal på det jeg spiser til vanlig.

Kjøpe mer frukt og grønt når jeg er i butikken (blir alltid så fornøyd med meg selv hvis jeg har en "sunn" handlevogn.

 

Utfordring denne uken:

Fest 16. mai, god mat, god vin, masse potetgull... Sikker litt kake også..

17. mai. Er jo som 17.mai pleier å være, full av junkfood, kaker og is + jeg vil sikkert være fyllesjuk og da frister junkfood, kaker og is enda mer enn normalt

17. mai er også veiedag og starten på en ny uke... Kan ikke la en kveld ødelegge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayleen

Gjennomførte nettop første treningsøkt med 30day shred. JEG ER SLITEN!

Har ikke trent skikkelig på over fire år, så dette merket jeg!

 

Har problemer med knær og nakke. Skal helst ikke hoppe, vri eller bøye knærne i mer enn 90grader. Dvs. jeg kan, men får store smerter av det. I tilegg må jeg være forsiktig med å belaste nakken/skuldrene for mye.

 

Derfor modifiserte jeg treningsopplegget litt. Var med på noen jumpingjacks i begynnelsen, men merket at det gjorde vondt. Brukte derfor elipsemaskinen når de andre hadde øvelser med hopp. Håper å kunne være med på hele programmet om noen måneder, men ting tar tid når man har skader.

Var også nødt til å legge fra meg vektene i siste halvdel av programmet da jeg merket at det knøt seg i nakken/skuldre.

 

Men, uansett om jeg har modifisert det litt - jeg har trent, blitt svett og sliten og kan være fornøyd med at jeg har forbrent flere kalorier enn om jeg hadde sitti stille og lest en bok :)

 

Og så håper jeg inderlig at jeg ikke får smerter ikveld pga. treningsprogrammet. Tror det skal gå bra...

 

Min belønning idag: deilig smoothie ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Jeg har også kuttet ut jumpingjacksene fordi det var ikke godt for ledda mine (har også plager i forbindelse med leddsyndrom) , og har kun plukket ut øvelsene og gjør de for meg selv i 3 runder! =) Like greit det... Og kan ha min egen musikk ; )

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dobbelice

Ser du har prøvt go123... hehe... synes den reklamen er så morsom der de viser at resultatet er at magen/midjen/hofter krymper som bare det og en blir fantastisk flott. Det er så langt fra sannheten som en kan komme. Eneste jeg kan være enig i er at dette gjerne er et godt alternativ som erstatning til et måltid når en er på farten eller noe. Tror ikke det hjelper uansett. Eneste som hjelper er å innta færre kcal enn en bruker. Inntar en fler kcal enn en bruker går en opp i vekt. Enkel fysikk, men allikevel veldig vanskelig :)

Lykke til i alle fall, og god helg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayleen

Takk for gode ønsker :)

 

@dobbelice: Jeg er vanligsvis svært skeptisk til slike "mirakelkurer", men har ei venninde som gikk på det i 7 måneder, og hun gikk ned hele 14 kilo. Derfor tenkte jeg at jeg skulle prøve. Men, nok om det - det funket ikke for meg. Har fortsatt noen barer igjen og, som du sier, de er en god erstatning for mat når en er på farten ;)

 

 

@Karamella: Hvor lenge har du brukt 30day shred, og hva er dine erfaringer så langt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayleen

Vekt: -0,7 kg. Totalt: - 1,7 kg.

 

Mål: -2,9 cm

(måler hals, overarm, bryst, midje, ende, lår og legg)

 

Trimpoeng: 9,3

 

Hva fikk jeg til denne uken: Klarte å trimme litt nesten hver dag. Spiste mindre godteri enn vanlig.

 

Hva fikk jeg ikke til: Spise 1600kcal "riktige" hver dag (ble noe sjokolade innimellom) og å drikke nok vann.

 

Utfordringer uke 2:

1. drikke nok vann

2. spise alle 1600kcal

3. bytte ut fint brød med grovere brød

4. få to trimpoeng hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayleen

Fikk skikkelig gangsperre etter å ha gjennomført dag 1 av 30day shred. Klarte nesten ikke å gå kjellertrappa igår..

 

Det var så ille at jeg har bestemt meg for å la kroppen ha pause i to dager, for så å starte opp igjen imorgen. Når jeg da starter opp skal jeg gjennomføre 10 minutter, så tøye og ta en varm dursj. Håper at jeg da vil klare å ta 10 minutter neste dag også. Og etter fire-fem dager, kanskje jeg kan ta 15.

 

Er deprimerende å se og føle på kroppen hvor dårlig form jeg er i, men det er bare en måte å fikse det på og det prøver jeg på nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayleen

De siste dagene har jeg funnet den ene dårlige unnskyldningen etter den andre til å ikke prøve meg på 30days shred igjen. Har vært flink og gått turer da, så har jo fått litt trim, men ikke nok.

 

Bare for morro skyld gikk jeg på vekta idag (er jo ikke veiedag før søndag) og den viste 92.9, hele 800gram mindre fra søndagen. Så nå er jeg igjen ved godt mot og imorgen tidlig SKAL jeg opp en time tidligere for å trene.

Nå har jeg jo skrevet det her også, så da kan jeg ikke lure meg unna :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dobbelice

Jeg synes det er helt "topp" å få gangsperr jeg. Da er jeg sikker på at jeg har trent i alle fall. Jeg har gangsperr i rumpe og lår i dag :) Men er jo ikke like kjekt når det blir for ekstremt heller da :) Dette med gangsperr pleier å komme seg etterhvert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Kayleen

Uke 2: Det meste gikk greit.

 

Uke 3: Glemte å gå på vekta, spiste kake (bursdager på gang) + for mye godis

 

Uke 4: Enda flere bursdager, nær ved å blåse i hele livsstilsendringen, men var flink og klarte i det minste å få inn to treningsøkter med 30days.

 

Så langt i uke 5:

Har ikke veid mat, har ikke spist riktig middag. Uken har så langt vært preget av ferdigløsninger, dvs. pizza, nudler, pølser m.m. Ganske så ironisk da jeg vanligvis spiser sunn mat på ukedagene, men nå når jeg skal telle kallorier klarer jeg å dytte i meg det ene usunne måltidet etter det andre... Merker på kroppen at jeg ikke har vært flink nok til å gå turer og å trene, blir rastløs og lei. Dette må jo egentlig sies å være positivt :D

 

Mine mål for resten av uke 5:

1 økt med 30 day shred hver dag + en gåtur på minst 30 minutter.

Ligge på 1600 kcal

Drikke nok vann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayleen

Vekt: - 3 kg

Mål: - 13,2 cm. Måler hals, overarm, bryst, midje, ende, lår og legg.

 

Ønsker å dra frem lår, der er det ned 3,8 cm og ende, der var det ned 2,5 cm. Så selvom måneden har vært preget av kakespising og lite kaloritelling de to siste ukene må jeg si meg fornøyd. Da er det bare å stå på videre og håpe på enda bedre resultater fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...