Gå til innhold

18.mai -18.juli = 8kg


Anbefalte innlegg

Hei hei hei!!

 

Ja nå har jeg endelig logget meg inn igjen på Grete roede sidene... Har jo vært her inne før kan man si.....Men har slitt veldig med motivasjonen ang maten i det siste..... Har nå som mål å begynne slankingen 18.mai, og holde på frem til ferien 18.juli.

 

Litt om meg selv:

Jente på 30 år, gift og har 2 barn. Liker veldig godt å trene, og det gjør jeg ofte 3-4 ganger pr uke, og når jeg trener, trener jeg hardt og lenge. Bruker pulsklokke og er fornøyd med det. Får nøyaktig kcal forbruk ol.... Altså er mitt største problem maten.....åh så godt det er med mat, salt søtt osv. Her må det tas i et tak. Jeg er 1.65cm og veier ca 80 kg.....ups too much. Min trivselsvekt er rett under 70 kg, ønsker med dit.

 

Jeg kommer til å skrive opp alt jeg spiser fra 18.mai, det hjelper meg veldig til å få kontroll på kcal inntak. Legger meg på ca 1500kcal de dagene jeg trener, og 1400 de dagene jeg ikke trener.

 

Teorien til GR er så enkel: mindre inn av kcal enn man forbruker...men teori og praksis henger ikke alltid så godt sammen. Men jeg har gått ned 12 kg på kurs før, og vet det funker.....'

 

Håper noen vil være med meg på veien nedover........Jeg kommer til å veie meg på tirsdager. Legger inn mål og kg på tirsdag som er min startdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin20

Hei og velkommen!

Slenger meg på tråden din:)

Jeg har omtrent samme utgangspunkt som deg. Blir spennende å følge med på deg.

Opprinnelig startvekt(jan 2010): 87,8

Vekt nå: 84,5.

Jeg er 24 år og 167 høy.

 

Målet er å komme ned til ca 75 kg før jeg reiser til Bulgaria 10 august. Gått sakte til nå, men har planer om å intensivisere treningen fremover. Trener nå 5 ganger i uka, trener veldig variert( 2 ganger i uka med vekter, 2 ganger i uka med dans, og noe spinning og fotball).

Planen er å starte opp med morgenløping(for økt fettforbrenning) 3-4 ganger i uka i tilegg til den andre treningen.

 

Jeg har veiedag fredag. Blir spennende å se resultatet ditt på tirsdag. Imponerende at du klarer å trene opptil 4 ganger i uka med barn og mann, det må sikkert litt planlegging til når du har så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

 

Ja da er det bare for meg å nyte de siste kaloribombene......for i morgen starter min omlegging kostholdet. Satser på mye og god mat, men jeg må bli flinkere med planleggingen av måltidene, sånn at jeg ikke ender med noe kjapt i munnen fordi jeg blir såååå sulten.

 

Håper alle har hatt en super 17.mai feiring i dag.

 

Og Elin, så koselig at du vil følge meg....Legger inn vitale mål og kg i morgen....gleder meg egentlig ikke til den startvekten men.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin20

Blir bra;)

Håper du har hatt en alle tiders feiring, og kost deg. man slanker seg ikke på 17. mai...

Jeg prøvde budnaden hos bestemor i dag.... fikk den ikke ove roma, og jeg skal i bryllup 10. juli. så dette må bli intensivt fremover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heo hei

 

Ja da er jeg endelig i gang på veien nedover.....

Hadde en super 17.mai med familie og venner og dertil tilhørende mat, is og godt drikke. Koste meg skikkelig.

 

Men nå er 17. mai over og annet fokus... Er godt motivert, og er over de to første dagene på den nye livstilen. Det er jo det det handler om her.

 

STARTVEKT: 80,6 kg..blæ, blæ. Målene må jeg og få tatt snart, men det har jeg ikke fått gjort ennå.

 

Og Elin: Min bunad var stram rundt livet den og......Skal klare dette sammen. Følge hverandre strengt her inne....

 

Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin20

Kreps 78: Din satt stramt min gikk ikke over rompa engang...hehe....

Jeg har innført kalloriregime nå, så nå teller jeg hver dag for å få tilbake kontrollen over hva jeg faktisk putte ri meg, ble tatt litt på senga her om dagen. Jeg trodde jeg spiste supersunt og lite kallorier, men jeg spiste tilsvarende en som skal holde vekten(noe som er stemt veldig bra med min nedgang).

 

Hadde første morgentur i dag og har planer om å gjøre dette i morra og.

 

Hvordan har det gått fordeg i dag? Tøft å snu om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei igjen Elin.

 

Godt med en følgesvenn nå....

Jeg lette og lette nedover siden etter tråden min, for jeg trodde den var forsvunnet til siste side pga lite aktivitet....men neida, du hadde jo vært innom du. Så bra!!

Jeg har ikke gitt så mye lyd de siste dagene, da jeg er på pinseferie på hytta på vestlandet.....

Det går jo så, som så med spisingen her i gården...hm, hm,hm finnes egentlig ikke noe god unnskyldning, men det er stadig fristelser når man er på ferie med flere som er veldig matglade.... Men har prøvd å ta det igjenn litt på kcal forbruket da. Gått noen lengre turer i fjellet, hogget ved, raket hardt og lenge osv...håper det har kompensert litt i allefall. Men fra i morgen er jeg tilbake på godt spor, for det står ikke på motivasjonen.

 

bra at du har funnet ut av kcal behovet ditt da, og 400 gned er jo bra det... Vi kjører på fremmover så blir det så bra hi, hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin20

Jeg mener at når man har ferie så har man ferie, da skal det være lov å kose seg. Hatt en fin pinse på hytta da skjønner jeg?

 

Jeg har jobbet i pinsen og skal jobbe i morra og, så har prøvd å holde på rutinene med spising etc.... Det er faktisk lettest med spising når jeg jobber for da skjer alt til faste tidspunkt.....

 

I morra skal jeg danse zumba, og mine magemuskler er helt gåene etter gårsdagens vektløfting, så spørs om det ikke kommer til å gjøre vondt.....

 

Snikveide meg i dag, resultatet denne uka ser ut til å bli meget bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ja.....

Vært av nett noen dager igjen......men flink med spisingen ar jeg vært....

Merker med en gang at ting begynner å bli bra ift motivasjon og velvære når jeg klarer å være "flink". Har en uke nå tom i morgen der det er mye jobbing inne og ute, og tilgangen på mat er den jeg har med meg...funker det når jeg planlegger godt og sundt.

 

Er litt sulten om dagen, men tenker da som så at det er da ikke farlig å være sulten litt, bare jeg får i meg nok næring og rett næring.

 

Har ikke fått trent denne uken, men vært mye fysisk aktiv i jobb. Håper på trening i morgen og lørdag. Da blir det litt ekstra fart på saken...og det er jo NED I VEKT til sommerferien.

 

Så bra at det ligger an til en fin, fin uke for deg og Elin....da er vi i siget....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin20

Kreps78:

Det er absolut ikke lett når man har hektiske dager og dårlig tilgang på mat. Ett must med planlegging da.

 

Jeg vide meg i går, da viste vekten 83,6 kg, altså 500 g ned. Hadde håpet på mer men er greit fornøyd med tanke på at jeg ikke har trent siden søndag.

 

Håper å være igang igjen på mandag med trening, selv om det blir hektisk på jobb fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er det søndag og en ny uke står for tur.......

Har egentlig vært veldig fornøyd med uken som har vært. Ikke hatt noen sprekker i det hele tatt. Når jeg var skikkelig søthungrig i går, så laget jeg en smudie med frosne bær, litt biola og 1/2 banan, det ble kjempegodt, og "slukket" søtsuget mitt.....

 

I dag har jeg vært i dåp. Det har jeg visst om lenge, og lagt inn i planen.....Bestemte meg for at jeg skulle spise meg passe mett på middagen, og ta et lite kakestykke.... Det gikk superbra. Spiste 1 potet, 2 skiver stek, masse salat og litt saus. Liten kakebit, som jeg hadde leeeenge. Har ikke dårlig samvittighet heller, for dette var min plan.

 

Det beste i dag tidlig, var når jeg "snikveiet" meg litt, he, he. 500 g ned. Blir spennende å se på tirsdag..... Får håpe kaken ikke gir meg de 500 g tilbake da.....

 

God uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på morgendagens veiing.....

Har sittet å lest på andres tråder nå.....åh så mange som er sååå flinke. Må si jeg blir inspirert av å lese hos andre og.

 

Vært på trening i dag. Løp 5 km på mølle på 30 minutter. Er egentlig ganske fornøyd med det. Får håpe musklene ikke binder så mye vann i morgen da...

 

Lykke til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin20
Spent på morgendagens veiing.....

Har sittet å lest på andres tråder nå.....åh så mange som er sååå flinke. Må si jeg blir inspirert av å lese hos andre og.

 

Vært på trening i dag. Løp 5 km på mølle på 30 minutter. Er egentlig ganske fornøyd med det. Får håpe musklene ikke binder så mye vann i morgen da...

 

Lykke til alle sammen

 

Men du er også flink, du har gått ned 500 g og det er før den ordentlige veiedagen. Og 5 km på 30 minutter er jo veldig bra. :( Stå på:)

 

Når hadde du veiedag igjen?

 

For min del blir det nok en beskjeden veiing i denne uka da jeg skeiet ut til den store gullmedalje i helgen. Men får bare fortsette jevnt og trutt denne uka.

Nå skal jeg snart ned å løfte vekter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeing denne uken: ned akkurat 1 kg. Dagens vekt: 79,4 kg. Hurra, hurra

Godt fornøyd med det må jeg si.

Denne "omgangen" på GR skal jeg klare målet mitt, og det er først å komme ned til 70 kg altå en stund igjen..... Men det fungerer veldig bra nå synes jeg. Trener og er bevisst på kostholdet og kcal inntak. Ikke for strengt, for det klarer jeg ikke å leve med i lengden.....

 

Nei nå er det bare å fortsette videre på den gode sti.

 

Lykke til folkens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅHHHHH

 

Hjelpe meg såååå utrolig umotivert jeg er nå asså...... Vært på overnattingsbesøk i helgen hos noen venner.....Da "glemte" jeg plutselig hele den nye livsstilen min..... Blir så lei og får såååå dårlig samvittighet etterpå. Er det noen fler der ute som kjenner seg igjen???

 

Tenkte på en "ny" start igjen i dag, mandag og greier.....Men det endte dårlig.....Hadde med meg for lite mat på jobb i dag, så jeg ble utrolig sulten rundt middagstid. Klart da ikke å motstå en kronesis fra fryseren , et knekkebrød med syltetøy i tillegg til den sunne lapskausen jeg så fint hadde laget......ÅÅÅÅHHHH er det mulig?????

 

Nå skal jeg snart legge meg for i dag, og tenke godt igjennom videre strategi. For jeg vil jo så veldig gjerne ned de 9 kiloene minst, og ferien nærmer seg dag for dag........

 

Gode råd og vink taes i mot med takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin20

Kreps78:

Ikke gi deg! Jeg tror det er ekstremt viktig at man har en spisedag i uka hvor man ikke er så nøye, da er det mye lettere å ikke sprekke.

 

Og en annen ting, det nytter ikke å gjøre alt perfekt med en gang, tillat deg at du feiler og prøver deg frem uten at det drar deg psykisk ned i bånn.

 

Jeg har sikkert hatt 100 nye starter, i starten hadde jeg 2-3 nye starter i løpet aven uke. Etterhvert går det lenger og lenger mellom de nye startene. Jeg har brukt 1,5 år på å gå end 1o kg og vent meg til en helt ny livsstil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreps78:

Ikke gi deg! Jeg tror det er ekstremt viktig at man har en spisedag i uka hvor man ikke er så nøye' date=' da er det mye lettere å ikke sprekke.

 

Og en annen ting, det nytter ikke å gjøre alt perfekt med en gang, tillat deg at du feiler og prøver deg frem uten at det drar deg psykisk ned i bånn.

 

Jeg har sikkert hatt 100 nye starter, i starten hadde jeg 2-3 nye starter i løpet aven uke. Etterhvert går det lenger og lenger mellom de nye startene. Jeg har brukt 1,5 år på å gå end 1o kg og vent meg til en helt ny livsstil.[/quote']

 

 

Takk takk!!!

Trengte litt tilbakemelding nå.

Har kommet litt inn i siget igjen i dag.......Kjempet mot fristelsene. Var på nippet til å spise opp "hele" butikken i sted, men bestemte meg for å ta en lakrisis =150 kcal og regne det inn i dagsinntaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin20

Bra, det er sånn du må gjøre det. Du kan ikke pine deg slank, du må unne deg noe du syntes er godt for å ikke mislykkes. Det viktige tror jeg er å ikke overdrive:) Det er jeg god på, særlig med sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på jobb med god samvittighet i dag. I går gikk spisingen veldig bra. Ikke noe fysen på alskens usunnheter. Spiste mer på dagen og forhindret dermed den store hungeren på ettermiddagen og kvelden......

 

Har også syklet 2 mil på racersykkel i dag....... supergod trening egentlig. Syklet 2 mil på 40 minutter, noe som resulterte i 411 kcal som er 2 trimmpoeng. Good.

 

Hvordan går det med deg Elin?? er du i tralten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei frøken.

Flink som har syklet langt:)

 

Med emg går det ganske bra, gikk opp 200 g forrige uke, men ser ut som jeg virkelig har tatt igjen denne uka. Jeg føler meg så ufattelig mørbanka etter ukas trening, men er veldig fornøyd med innsatsen altså:

 

Uka mi ahr sett slik ut:

Mandag: danset zumba

Tirsdag: 30 min jogging 06.00, Styrke bein og rygg og mage(ca 1,5 time)

Onsdag: 45 min spinning på kvelden

Torsdag: 30 min joggetur 06.00. Treningsfri kveld. Vært på bursdag i dag og det ble pizza is og kaker, så det vil nok sette nedgangen litt tilbake.

 

 

Planen i morra er morgentur og vekter på bryst, biceps og triceps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kreps 7(.

Hvordan går det med deg?

Min veiedag viste 700 g nedgang' date=' det var deilig:)

Gleder emg til en ny uke med aktivitet.[/quote']

 

 

Åh så heldig du er......

her vet jeg ikke om jeg gidder å veie meg engang.......

jobbet nattevakt i helgen, og det gikk skikkelig dårlig mtp maten..... ikke så mye trim heller akkurat......

puh!!! får ta fatt igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gi opp!!!

Det er lov å ha dårlige uker, ingen mennesker er perfekte og det tar tid å jobbe seg opp til å bli superdisiplinert.

 

Fortsette å trene det du synes er gøy og ta maten steg for steg og ikke gjør for store endringer for fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei hei Elin

 

Nå ble det aaaaalt for leeeenge iden jeg var inne her.

Har litt så utrolig mye med diiplinen i det siste.....skjønner ikke at det er mulig å være så svak asså.....

 

Men nå er et nytt år i mitt liv startet.....hadde bursdag forrige uke, og bestemte meg igjen for å starte på ny.....

 

Gått bra med disiplinen fra lørdag, og begynner å skrive ned alt jeg spiser fra i morgen. 2 uker til feriestart nå, og det hadde da vært veldig godt med 2 kg ned...

 

Har yklet t/r jobb i går og i dag. Det er litt over 3 mil. Skal gjøre det ut denne uken, + trening på kvelden.

 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...