Gå til innhold

(Mat-) Yoghurt???


Gjest heffalompa

Anbefalte innlegg

Gjest heffalompa

Jeg gikk på kurs i fjor og da var det "greit" å spise vanlig yoghurt og matyoghurt, nå er denne plutselig Nei-mat og kommer opp som rød når jeg legger inn hva jeg har spist. Noen som kan fortelle meg hvorfor det?

Og er det andre ting de også har forandret på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Tipper det kan ha noe med sukkerinnholdet å gjøre? En kalori er en kalori uansett. Så lenge du tilrettelegger det andre du spiser i forhold, så ser jeg ikke at det skal være et stort problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heffalompa

Det er vel egentlig ikke det.. (noe problem altså)

men synes det er så frustrende når de gjør om på ting som er greit, til ikke å være greit. Sukkerinnhold eller kcal har jo ikke akkurat endret seg i løpet av det siste, så klarer de ikke bestemme seg for hvor de skal sette grensa, eller flytter litt på den med jevne mellomrom.

 

Jeg bruker tzatziki matyoghurt som et "sunt" alternativ til dressing, men kanskje det er bedre med lett-dressing da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dobbelice

Synes det er noe f...... tull det med nei mat jeg. Det er som regel merket med nei pga det ikke er særlig av næringsstoffer som kroppen trenger. Der i mot er det som frktrulte sier at en kcal er en kcal uansett!! :) Spis yoghurten din du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er en liten feil i systemet her.

Både Tine Matyoghurt naturell og Tine Økologisk yoghurt naturell er lagt inn som nei-mat. Ingen av de to matvarene er tilsatt sukker.

Ser at Tine Matyoghurt har en del mer kalorier enn vanlig yoghurt.

Men at Økologisk yoghurt Naturell er Nei-mat samtidig som Tine Naturell yoghurt er Litt-mat, er lite logisk. Både Tine Naturell yoghurt og Tine Økologisk naturell yoghurt har likt antall kcal pr 100gram og resten ser ganske likt ut med tanke på næringsstoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...