Gå til innhold

Nå vil jeg ta kontroll


Gjest Majanne
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Monken

Jeg vurderer også kurs til høsten. Tenker at når det går litt tregere kan det være greit å få litt drahjelp på et kurs.

 

Hva tenker dere å gå på, ordinær eller maxi - jeg har fortsatt en del kilo som jeg vil ha av, men kanskje ikke over 20 etter ferien, kan jeg likevel dra på maxikurs ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 477
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Majanne

Hmm det går tregt nok allerede, selv om jeg ligger rundt 1600 kcal til daglig, og 10-12 TP i uka..

Jeg vil anta at det vil gå tregere når du allerede har gått ned en del, så maxikurs er sikkert bra. Jeg starter på spinning.. Antar at trening kan bli en utfordring til høsten så..

 

Veide meg i går (Vanlig veiedag) vekta viste 100,1 - oppgang på 100 gram. Jeg bestemte meg for å utsette registrering til i dag og jippi, 99,5!!! Endelig 2 siffer..

Skal måle i dag.

Hadde på en topp (tunika) i går som passet bra når jeg kjøpte den, men som puppene nå nesten hopper ut av.. jeg har ekstrem pærefasong, og skuldre/pupper forsvinner først selv om der er mye mer å ta av lengre ned..

 

Vel skal ikke klage har fortsatt mage topper som er litt små men som jeg ikke har hatt hjerte til å kaste/gi bort som jeg snart får bruk for igjen..

- Forresten har greidd målet om 10 TP eller mer, jobber hardt med å bare forsyne meg en gang. Prøve å holde tallerkenmodellen, 1/4 potet/ris/pasta/brød, 1/4 Hovedrett og 2/4 grønnsaker... (1/4 skal være omtrent en håndflatestørrelse)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

Forresten en 'drink' som ikke er farlig i det hele tatt. (det er sukker i Roses lime altså, men det blir lite i forhold til en alkoholholdig drink)

 

1/3 Roses Lime, 2/3 club soda (eller til nød farris), evt en isbit.. Veldig forfriskende nå når det kanskje blir sommer framover!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Hmm det går tregt nok allerede' date=' selv om jeg ligger rundt 1600 kcal til daglig, og 10-12 TP i uka..

Jeg vil anta at det vil gå tregere når du allerede har gått ned en del, så maxikurs er sikkert bra. Jeg starter på spinning.. Antar at trening kan bli en utfordring til høsten så..

 

Veide meg i går (Vanlig veiedag) vekta viste 100,1 - oppgang på 100 gram. Jeg bestemte meg for å utsette registrering til i dag og jippi, 99,5!!! Endelig 2 siffer..

Skal måle i dag.

Hadde på en topp (tunika) i går som passet bra når jeg kjøpte den, men som puppene nå nesten hopper ut av.. jeg har ekstrem pærefasong, og skuldre/pupper forsvinner først selv om der er mye mer å ta av lengre ned..

 

Vel skal ikke klage har fortsatt mage topper som er litt små men som jeg ikke har hatt hjerte til å kaste/gi bort som jeg snart får bruk for igjen..

- Forresten har greidd målet om 10 TP eller mer, jobber hardt med å bare forsyne meg en gang. Prøve å holde tallerkenmodellen, 1/4 potet/ris/pasta/brød, 1/4 Hovedrett og 2/4 grønnsaker... (1/4 skal være omtrent en håndflatestørrelse)[/quote']

 

GRatulerer med tosifret og for stor tunika :) Det står det respekt av. Jeg tror den største utfordringen din kanskje kan bli at du blir utålmodig og synes det går for sakte, og derfor kan man like godt gi ball? Det har ihvertfall alltid vært utfordringen min! Derfor har jeg bestemt meg for å gå kurs til jeg er helt i mål, for å få den oppbakkingen jeg trenger og for å holde fokus. Bruk vekttallet til motivasjon, ikke til demoralisering. VEkt er bare et tall (lett å si, jeg vet), det står ikke skrevet i panna di hvor mye du veier, men det vises når puppene hopper ut av toppen for å si det sånn :( Jeg heier på deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

Takk frøken frue!!

Ja jeg vet det, mine kilo går veldig saaakte, det har de alltid gjort også når jeg har vært på kurs, det er alltid det som er unnskyldningen for å gi opp...

Men det skal sies at jeg Aldri før har greidd å holde på et mål (når det gjelder ommlegging av kosthold) så lenge på egenhånd, men her er jeg ikke alene heller!

 

Dette er for livet. Neste år er jeg 40. jeg skal bli en "slank" fin (hehehehe) SUNN og SPREK 40 åring som passer perfekt inn i str 42 og kan jogge 10 km på under en time - det er målet.. Så få en se om det blir 42 ++ men i hvertfall lettere og sprekere enn i dag.

 

Dette diskusjonsforumet er mer enn perfekt for meg, her får jeg diskutert masse med meg selv og satt ord på tanker som ligger og maler og får masse gode tilbakemeldinger. Dessuten får jeg masse inspirasjon fra andre. Jeg leste i en tråd - husker ikke hvilken, (var det din?) - en som sa at det er alltid noen som har motgang og noen som har medgang..

DET er inspirasjon!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

I dag skal jeg har noen kollegaer på besøk.

vi har en utfordring på jobb, dette går på at vi deles inn i grupper, så skal vi servere 3 retter en gang hver. Både for å bli kjent og så for å utfordre på litt andre tng enn det faglige. Høres kjent ut? ja det har gått noen sånne TV serier i det siste så jeg antar jeg vet hvor inspirasjonen kommer fra.

 

Vel jeg serverer asparges, fisk og tomatsalater og følte meg ganske sunn - egentlig helt til jeg beregnet kcal på desserten. Jeg ble satt på gruppe der resten er menn også jeg har den erfaringen at menn vil ikke ha fruktsalat ihvertfall - så jeg fant en oppskrift på en sjokoladefromasj - med litt bær og sånn på toppen. Ser veldig god ut men 600(!!!!) kcal per posjon og jeg som laget porsjonsglass.. greide å lage den (nesten) helt uten å prøvesmake.

 

Vel strategien min i dag er 1 glass vin per rett, og jeg skal spandere mesteparten desserten min på ungene (hjeeeelp, det blir hardt)

 

Hadde egentlig vært grreitt å skeie ordentlig ut i dag hadde de ikke vært for at det er utdrikkingslag av ei veninne i helga, antar det går noen frimerker der og ..

Vel vel. Prøve å sette meg halvmett på grønnsaker og klibrød til middagsbordet så det ikke går over stokk og stein...

Har vært småsulten de siste dagene igjen - og da er det vanskelig, er for dårlig på å spise mellom Lunsj (11:30) og Middag (5-6 tiden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

Nå har jeg regnet kalorier og notert alt jeg spiste i går.. jeg kom til nærmere 3000.

Vel siden jeg ikke veide og målte så har jeg rundet av godt oppover (siden det er tilsammen 2 dl olivenolje i alle oppskrifteene så skrev jeg 0,5 dl for å være sikker på å ikke lure meg selv)

Tror likevel jeg ikke er langt unna sannheten.

 

Men: Jeg forsynte meg bare en gang - vel to glass vin, ett til forrett og ett til hovedrett, og Portvin. Og jeg tok drinken uten alkohol,

Jeg greidde å spise bare halve desserten (og den var god!!!!!)

Så tanken er vel at jeg på en god gammeldags normaldag kunen ha doblet antall kalorier.

 

Forresten note to self: jeg ovnsbakte en halv laks med bare salt og pepper på 225 grader, 35 minutter. Det ble godt - og den var jo supersunn da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

.. der vaar helgen over.

 

kalori og treningsmessig har jeg ikke skrevet et punktum i går eller i dag.

har vært i utdrikningslag og da er det både god mat og drikke.

Jeg hodt tilbake på drikken fram til lunsj, og valgte nok fornuftig mat men tør ikke telle kalorier nei.

 

Veldig vellykket dag ellers.

 

dagen i dag har jeg ikke fulgt diettplanen, men likvel ikke hatt lyst på søtsaker. Hmmm det var dete med stress igjen, slappet av 100% i går og i dag = kroppen reagere mere rett.. jaja, litt nøtter til kvelds. Vel nå baker jeg knekkebrød og er klar for en ny uke. Nå føler jeg faktisk at dette er noe jeg kan leve med, fordi jeg vet dette er noe jeg må jobbe med i mange år framover. En ting å gå ned i vekt, men så å holde seg der.. vel for å bruke enforslitt klisje, enhver lang reise begynner

med ett skritt, jeg føler jeg har gått 4 - og skal antakelig gå norge på langs - ned føst og så opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

Målet er ennå klart - men jeg føler jeg burde angre litt på helgen, særlig siden jeg avsluttet med en kroneis etter at jeg hadde lagt bort PC'en i går kveld. Det tok sååå lang tid å tørke knekkebrød - og sitter jeg oppe seint å kvelden så får jeg lyst på noe...

 

Vel vel, så video etter utdrikkingslaget og der var det mer en motivasjon. Vi fikk ri på hest og å se den rompa på hesteryggen... Vel det var en sterk hest...

 

Men jeg må lær meg å nyte øyeblikkene - jeg vet at helgen og forrige torsdag ikke er noe bra for målet mitt, men tillater jeg ikke sånne ting så melder jeg meg ut av hverdagen, og det går ikke - jeg skal jo leve med dette hele Norge på langs. Hmm kanskje jeg skulle sjekke E6 og sette på veien hvor de forskjellige vektmålene er..

Får satse på å starte i Kirkenes.

Veien er LANG, 2627,9 KM I NORGE, jeg skal ned 28 Kg, dvs hver kg er 93,85 km. ja jeg vet dette blir mye fokus på vekt men synes nå det er en god ide...

 

Jeg hadde sist uke gått ned tils 3,5 kg - det blir 328 km. Har omtrent kommet til Tana bru... (bruker visveg.no)

 

Får en ny motivasjon i dag. Broren min skal gifte seg og jeg må kjøpe kjole....

Sukk..

 

Vel dagen i dag er jo egentlig fin. jeg har fri og skal på shopping!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

Og den blir fin selv om jeg går ned noen kilo og!!

Jeg gruer like mye hver gang jeg skal shoppe etter noe spesielt, men så snart jeg finner en flink ekspeditrise som ser muligheter så går det bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

Tre sosiale mddager på en uke.. "endelig" ferdi.

Pasta med pesto og skalldyr er veldig godt, men selv om jeg lot 1 dl olje ligge igjen på tallerkenen tror jeg ikke at kaloriene akkurat kom under 400 hehe. veldig godt da, spartte litt kalorier i går og litt i dag så summen ble ikke så gal håper jeg.

 

Kjempekoselig men skulle gjerne fordelt sånne sosiale høydepunkt -- og kalorimessige lavmål -- over litt lengre tid. vel greidde å unngå alkohol i dag - selv om jeg ikke kjørte..

 

I morgen er det sommerfest i barnehagen, men da kan jeg spise på forhånd, må jo leke med ungene.. så da ser ingen at jeg holder eg unna matfatet :-) (fortsatt flaut å slanke seg :-(

 

Fikk en god trimtur i gå,r er helt mør i kroppen i dag. har ei 7 km løype med mye skog og mye bakker. Begynte dessuten på catslide trening og skjønner at jeg må trene mer rygg og rumpe ja!! greidde nesten ingen ting.. vel det må vel gå an å få litt framgang der.

Trening er vel veien å gå hvis jeg skal greie hele E6.. Særlig når jeg tar matstopp på veien :-b

 

Vel, det var dagens tankedumping. Jeg føler meg ganske bra faktisk. Litt sulten.. vel i kvel blir det kun klibrød!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

98,8, ned 800 g og atpåtill litt inn rundt magen - jippi!! På tross av 3 selskapsmiddager og en (vel nesten 2) fester med vin, øl og brennevin..

 

Var litt løs i magen i går så det forklarer vel litt, og utskeielser pleier å synes best etter 2 uker - men jeg får feire mens jeg kan! Jippii!!

Så får jeg være superflink framover så kanskje jeg greier å holde farten framover ei stund.

 

Vel har gått 356,63 km fra Kirkenes. Får sjekke senere på kartet hvor langt det er men litt motiverende da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

Dagene er så fullstappet for tiden at jeg sliter med å få trent så i dag bestemet jeg meg for ui stedet for å ta bussen (3 mil) til jobb så syklet jeg 1 mil og tar toget resten av veien. Er ikke klar for å sykle hele veien ennå. da blir høydeforskjellen 250 meter oppover på hjemturen - og jeg vil nå helst hjem før midnatt!

 

100 meter høydeforskjell (nedover) til jobb så jeg slipper å dusje og skifte på jobb, men så har jeg ei treningsøkt igjen på hjemturen :-) Gleder meg. Trafikken var ikke så gal som jeg fryktet.

 

Jeg må innrømme det er ikke akkurat tour-de-france tempo på min sykkel nei så må regne god tid.. Målet er nå å greie alle oppoverbakkene med eller uten stil-.

Skal prøve å gjøre det sånn alle dager før ferien nå - ihvertfall når det er opphold.

 

Egentlig dum dag å begynne med sånt på for jeg har et møte i barnehagen - før barnehageslutt - og da må jeg reise ekstra-ekstra tidlig fra jobb.. Vel, fleksitid og laptop så jeg får vel gjort meg ferdig etter at ungene har lagt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott jobbet MajaS. Greit og ta det som en klarer, og ikke starte for hardt ut. Lett å miste motivasjon om en begynner for hard og ikke helt føler at en mestrer.

 

Stå på videre.

 

Flott resultat forrige uke.

 

Ser lovende ut for sommeren for oss nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Kjempebra jobba Maja og grattis med fin vektnedgang. Husk det går an å sykle i regnvær også. Det handler om hva man innstiller seg på. Men superduper ide med å sykle til toget! RESPECT!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Det var jo lurt da, å sykle endel av veien til jobben og ta toget resten:-) Kjempebra! Det er vel ikek så lenge til du skal bruke kjolen din - klarer du å motivere deg til kjempeinnsats neste uke da? Du vet vel hvor mye forskjell en uke med en god plan kan gjøre på hvordan du ser ut og føler deg neste helg?

 

F.eks -

- en form for trim hver dag gjør at du trekker sammen noen mm her og der.... kjolen sitter penere og du blir smalere i kinna!

- peeling av kroppen tidlig i uken og rett før helgen setter i gang blodsirkulasjonen, fjerner døde hudceller og får kroppen til å gløde og deg til å føle deg vakker!

- ansiktspleie m peeling og en god fuktigshets kur vil gjøre at ansiktet ditt er klar til en lekker makeup. Husk å nappe øyenbryn og ta vekk skjemmende hårvekst i god tid - både her og der!

- Hårkur...... en skikkelig bra frisør hårkurs, det gjør underverker for både deg og håret ditt. Skal du koste på deg en frisørtime?

- hva med negler? Etter selv å ha hatt kunstige negler med fransk manikyre i mange år er jeg nå uten - uvant, men på ei uke så skulle jeg klare å få de ganske så pene om jeg sørget for å fjerne slappe neglebånd, misfarvinger og fikk filt litt - en enkel lakkering med blank neglelakk sammen med litt forberedelser ville iallefall gjøre meg presentabel.

 

Det er sikkert mye mer du kunne gjøre - men dette er veldig gode råd for å virkelig komme i gang og få en best mulig dag den 19:-)

 

Nå skal jeg snart på tur:-) Det blir en flott helg håper jeg, med trim og god GR mat!

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

Hei hei!!

Sannheten før helgen var at jeg var helt mør i hele kroppen etter sykkelturen så jeg fikk heller ta litt restitusjon. Ny sykkeltur på tirsdag, selv om det er utetrening (friskis og svettis) på mandag.. Nå har jeg besøk av foreldre og da blir henting/levering av unger litt mer fleksibelt.

 

HermineH takk for huskeliste - kjenner at ja den kan jeg leve med. har aldri hatt manikyre på neglene, men resten. ja ser for meg en time på badet etter trening i morgen med barbermaskin, pinsett og diverserense og fuktighetsprodukter.

Pushups får ihvertfall form på overarmene, jeg har stroppekjole, men jakken forsvinner fort etter middag.

Og ja, frisørtime for å få stelt håret før selskapet. Det er bror min som gifter seg så må ta litt i ja!! Investerte til og med i neo ny sminke.

 

Note to self - litt styrke hver kveld denne uken.

Peeling og napping etter trening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

Hmm, leste HermineH's tråd og frøken frue om sabotører, folk som har gir negative kommentarer uansett hva som skjer - f.eks. at en bruker tid og penger på seg selv og sin helse.

Eller faktisk når en får ros - hvordan det noen ganger kan virke demotiverende - vet at en tenker at enå kan en slappe av.

Jeg har tenkt og tenkt på hvordan en kan håntere den ytre vernene i det hele tatt, det er vanskelig, men har kommet fram til et par ting - som kan hjelpe meg selv ihvertfall.

 

1)

En kan ikke kontrollere ytre faktorer, det være seg skoleavslutning, sabotører osv men en kan lære seg å håntere disse - og forberede seg på sin egen reaksjon .- og ja tillate seg å bli sint såre - og tillate seg å la sabotøren få svar på tiltale.

 

2)

Min verste sabotør er meg selv, ingen kommentarer svir så mye som hvis en faktisk har tenkt tanken selv - "bruke så mye tid og penger på meg selv", eller '"jaja, en ny diett, dette går aldri", eller " trene i dag når jeg kan trene i morgen i stedet"

 

Tror det er Veldig veldig viktig at en faktisk tenker nøye gjennom hvorfor en gjør dette - slik at en selv faktisk ser at dette ikke er bortkastet.

En må se hvorfor hverdagen er viktig.

 

Så snart en "pitteliten" bit av meg selv er enig i sånne kommentarer, så svir det 10 ganger værre..

 

Huff dette bl litt rotete og kvasifilosofisk, men føler jeg må skrive det ned så jeg kan bruke disse tankene senere

 

Jeg har vegret meg for å si til noen at jeg er på diett - og nå ser jeg litt mer hvorfor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Kjære Maja,

 

Sabotører er noe dritt, men det er også viktig å ha støttespillere. Velg én eller kanskje to du vet du kan stole på og fortell til. Det er godt å ha noen man omgås som ikke alltid stiller spørsmål, men som du kan sende et blikk til og som forstår og bakker deg opp. Det har jeg i mammaen min nå. Før var hun en sabotør, men nå har hun sett hva disse vektproblemene faktisk har gjort med meg og hodet mitt, og hun har skjønt at hun må hjelpe meg i stedet for å stille spørsmål ved ALT jeg gjør. Nå ja, helt i vater er hun ikke... Hvilke mødre er det? Men hun har kommet seg og hun vet at hun er den eneste som vet hva jeg holder på med unntatt mannen min. De venninnene jeg har fortalt til bor ikke i byen men på andre siden av landet, så de er ikke her og "overvåker" meg som jeg hater så inderlig.

 

OG du har rett. Du kan ikke gjøre mye med eksterne faktorer, annet enn å unngå de. Men du kan gjøre noe med hvordan du lar ting gå innpå deg og hvilken viiktighet du tillegger det du opplever. Bestemmer du deg for at det ikke er viktig hva den og den sier, så er det så utrolig mye lettere å drite i hva vedkommende sier. Når det gjelder min opplevelse sist helg så ville ikke den kommentaren alene vippet meg av pinnen (ikke nå lengre i hvertfall), men det var så mye smårusk gjennom hele dagen som gjorde at frustrasjonen bare bygge seg opp og som gjorde at jeg rett og slett eksploderte, men ikke i fjeset til vedkommende.

 

Jaja, styr unna sabotørene, om du ikke kan unngå de, så lag en plan for hvordan håndtere de, og bruk støttespillerne dine her inne og der ute for det de er verdt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

hei Ja,

En kan ikke unngå sabotører - men en alliert var smart ja!

har en veninne som er lita og tynn, men hun kan kanskje forstå faktisk..

Hmm vurdere det.

Eller bruker jeg denne tråden mye, og det hjelper.

Takk for innspill!!

 

Forresten ny sykle til toget dag igjen, litt lettere, litt raskere i dag.. Jippiiii! "Gratis" trimpoeng

Kanskje litt fordi jeg bruker sykkelveske i stedet for ryggsekk og kajke fordi at sykkelmusklene bare trengte en vekker - eller 5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

Hmm hjemturen gikk heller ikke så værst.. Der er nok mange på to hjul med gul sykkeltrøye og smale hjul som passerer meg men men, jeg passerte en dame med grått hår ihvertfall hehehe.. Mye bakker og 12 km hver vei, det må jo bli vakre lår av dette..

 

Kjenner formen vokser, men antar jeg skal greie å sykle mye fortere etterhvert. Synes fortsatt nedoverbakker er skumle og oppoverbakker er tunge..

veldig fornøyd med meg selv, særlig når jeg ennå ligger under 1600 kalorier og har forbrent 800 av disse i dag.. Og atpåtil har jobbet i hagen.. Og ennå masse overskudd!

 

Dette måtte jeg skrive så jeg har noe å gå på når dagene blir korte og jeg er bare lei og alt går meg i mot :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Så flink du er! syklingen kommer til å gå bedre og bedre, gled deg over vakrere og vakrere lår du:-) Jeg sørger som deg for å skrive ned bra ting her inne, det er inspirerende å se at du virkelig har vært oppe når du en dag faller litt ned igjen. Det er nemlig menneskelig å gjøre noe feiltrinn i ny og ne - det er de vi lærer av!

 

Heia deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

hei!

HermineH ja, jeg vet at motgangen kommer - har møtt veggen før - og jeg vet at selv om det er en del fysiske reaksjoner i kroppen på vektnedgang er det bare hodet som kan løse dem!!

Jeg skriver av meg mange frustrasjoner her!

 

Nå når det er sommer og (litt) sol og varme(???) er det lettere å unngå sofaen og dørstokkmila er tross alt litt kortere, da må jeg ha noe til gode som jeg kan se på når vinteren kommer.

 

Gleder meg til stramme solbrune lår!!! (neste år, i år er shorts helt utelukket)

 

ny måling 97,9 - ned 0,9: Jipppppppiiiiiiiiii

Magemål: 90 ned 1 cm til rundt magen!!

 

Foresten

Lå på 1800 kcal i går. var så sulten på kvelden at jeg måtte ta en håndfull nøtter (ca 25 gram) etter min vanlige cotttage cheese/yoghurtkveldsmat.

Det blir kcal, men det er ihvertfall sunne sådanne - og en slipper å legge seg sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

Forreten 4,7 kg ned tilsammen - det er 44 mil på E6 sørover har passert Karasjok..

 

Jeg når ikke vektmålet (95) til 19 juni, men er i bunn og grunn godt fornøyd siden de siste 3 ukene ha vært ekstraordinært travle. jevn nedgang hver uke er greitt - særlig siden bukser nå faktisk er blitt et problem hvis jeg ikke har belte på. bra sommer og kjolesesongen er i gang - så kan jeg kjøpe nye bukser til høsten når jeg har gått mer ned. hehehe.

Må bare prøve å få inn litt mer trening. I hveld er jeg alenemor, men minstejenta vil ikke sove så får ikke trent. i morgen er det skoleavslutning, fredag reiser vi til bryllupet.. vel 3*12 pushups rekker en vel-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...