Gå til innhold

Off hva gjør jeg galt??

Gjest Madeleine80

Anbefalte innlegg

Gjest Madeleine80

Har fortalt henne at jeg til vanlig spiser mye mer og at jeg er veldig sulten. Men til vanlig trener jeg håndball og er en aktiv person det er jeg ikke nå som gravid. Da er jeg mye mer rolig og trenger selvsagt ikke så mye mat men syns ikke man får lite mat ut av 1900 kcal når man drikker den melken gravide er anbefalt pga kalsium. Har gjort mange grep for å få mer mat ut av kostholdet mitt som faktisk er veldig bra. Her bruker jeg til vanlig spelt og fullkorn og vi spiser rent kjøtt og fisk. Har har feks byttet ut nudler i wok med villris for å få mer mat. Og pålegg går bare i skinke og magre påleggsorter.Så jeg er nok rett og slett ikke vant med så små mengder. Har sendt kursleder spørsmål om hun har tatt i betraktning min høyde ol.

Blir jo mindre sulten for hver dag da så det er jo håp:) Men jeg vil ha forsikring om at dette er helsemessig forsvarlig da jeg ikke vil gjøre noe som er skadelig for foster. Min samboer syns hele opplegget høres rart ut og det virker som jeg er lagt på meny for en overvektig person ikke høygravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazynorway

Tviler på at kurslederene her er utdannede ernæringsfysioler. Ja de har nok interessse for sunt kosthold, men når deres anbefalinger ligner mer på slanking trur jeg at jeg ville spurt legen evt jordmor. Siden du måtte spørre kursleder mer en gang høres hun uegasjert ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeleine80

Tror nok du har rett i det desverre. Hun er ikke veldig engasjert og gir meg ikke de faglige svarene jeg søker. Litt skuffet over dette kurset. Hadde håpet på å lære masse nytt ang kosthold men føler ikke at jeg gjør det. Helt enig med deg ang kaloritellingen den er jeg skeptisk til da det er forskjell på kalorier og tomme kalorier.

Frister nesten egentlig mest og få snakke med fastlegen og hvis hun også sier dette ikke er forsvarlig ønsker jeg å sende tilbake boken og avslutte kurset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Betaler du for dette? I såfall ville jeg krevd pengene tilbake for dårlig oppfølging, syns det virker lite proft, håper du kan finne en balanse mellom kalorier og sult som passer deg og babymagen din:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal spørre om å få bytte kursleder jeg. Men du skal ikke bekymre deg for om det er skadelig for fosteret om du spiser 1900 kcal per dag. Barnet ditt tar det som trengs fra kroppen din uansett. Det skal nok endel lavere inntak til før det evt hadde vært bekymrngsverdig. Men må du forresten drikke så mye melk per dag da? Om du følger oppsettet til toja får du jo i deg det du trenger, men fyller opp med mer mat istedetfor melk;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeleine80

Betalte 1900 kr for dette og syns jeg burde få litt mer valuta for pengene. Jeg har sendt 2 spørsmål til kursleder jeg ikke har fått svar på. Eneste jeg har fått svar på er at 1900 kcal er nok. Det sto det i ukesbrevet. Så hun svarer ikke på spørsmål jeg sender henne. Alle hendvendelser går via kursleder og når hun ikke svarer da blir det litt vanskelig. Når jeg meldte meg på lurs og betalte var avtalen at bok skulle sendes meg ved reg bet. Jeg hadde ikke fått bok før kursoppstart og sendte e post ang det. Da fikk jeg til svar to dager etter kurs hadde startet om jeg hadde betalt fra noen annens konto. Sendte henne kvittering pr mail fra min konto med riktig reg først da sendte hun bøkerne. Hun hadde nok glemt det og ville kjøpe seg tid for pengene hadde gått ut fra konto en uke før kurstart. Da sendte jeg også mail og sa at jeg syntes det var for dårlig at jeg ikke fikk bøkerne før oppstart og selv måtte sørge for at hun sendte dem. Dette har hun heller aldri beklaget eller svart på. Kjenner jeg er passe irritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øverst på linja her er det en link du kan trykke på hvor det står Kontakt oss. Der kan du sende en henvendelse som vil bli besvart av noen andre enn kurslederen din om du ønsker det. Dumt å starte ut hele kurset med å være misfornøyd. Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg gikk også på kurs i starten av graviditeten og jeg fikk anbefalt 1900 kalorier som deg. Etter vanlig utregning skal jeg ligge på 1600, men pga graviditeten skal man gå en meny opp. Jeg er helt enig med deg at det er for lite. Jeg var i tillegg plaget med mye kvalme på den tiden, og det eneste som funket var å spise, så jeg spiste brødskive eller banan ca annenhver time. Jeg bestemte meg for å gå ferdig kurset med mål å ikke gå opp, og etter det har jeg bare spist akkurat så mye som jeg føler jeg trenger. Er nå i uke 26 og har gått opp 8 kilo hittill. Det synes jeg går helt fint. Målet er maks 15 kilo opp, så får vi se til slutt hva dommen blir. Jeg bare holder meg unna sukker og snacks men koser meg ellers med godt pålegg og gode middager og masse frukt i mellom. Man skal kose seg mens man er gravid! Nyt denne tiden og slipp ut magen! :( Sats heller på full innsats igjen etter fødsel. Du vet at fettkrana henger foran så bare plugg ungen på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeleine80

Da fikk jeg svar fra kursleder som beklager på det sterkeste at hun har fått meg til å gå på 1900 kcal i 14 dager og at hun har gjort en stor feil. Hun håper jeg har det etter forholdene bra og sier at riktig meny for meg i uke 32 i svangerskapet er på 2500 kcal.

Hun er utdannet sykepleier og venter sitt femte barn og ville aldri anbefalt noen å gå på 1900. Det har nok gått litt fort i svingene. Jeg er veldig glad for svar og er også glad for at jeg har spist rundt 2200 hver dag uansett. Da skal jeg begynne å få i meg mer mat. Ikke rart jeg har vært sulten. Tror ikke jeg tør fortelle dette til samboeren min han kommer til å bli sint for han har sagt det hele tiden og han har vært oppriktig bekymret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazynorway

Syns det er høyst arogant av henne og ikke sette seg inn i din situasjon og svare ordentlig så lenge. Særlig når det faktisk var en så stor feil. Jaja i hvertfall bra at du ikke er av de som blindt følger ordre om det kaloriinntaket. Syns alikavel du burde be om hel eller delvis tilbake betaling når feilen er såpass stor og ikke blir korigert første gang du prøver på å gjøre henne oppmerksom på den.

Loves man ikke personlig oppfølging på slike kurs? Her har det tatt henne 14 dager å oppdage at du er gravid noe jeg antar du opplyste om allerede når du meldte deg på. jaja kos deg med di ekstra kaloriene nå godt å høre at det ble korigert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeleine80

Jeg har sendt melding at jeg vil avslutte kurs og sende tilbake bøkerne. Jeg nekter å betale for slik slett oppfølging. Dette kunne jeg sikkert gått til avisa med om jeg ville det er ganske uakseptabelt. Iallfall når jeg har forsøkt å gjøre henne oppmerksom på det allerede første uka. Skal de holde nettkurs for gravide burde de ha oppmerksomme og engasjerte kursledere. Jeg tror nok jeg har vært litt uheldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazynorway

Det vil jeg absolutt påstå at du har vært.

Du får bare støtte deg til forum trådene i stedet.

Det er kanskje ikke kurs men motivasjonn burde det nå kunne gis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg svar fra kursleder som beklager på det sterkeste at hun har fått meg til å gå på 1900 kcal i 14 dager og at hun har gjort en stor feil. Hun håper jeg har det etter forholdene bra og sier at riktig meny for meg i uke 32 i svangerskapet er på 2500 kcal.

Hun er utdannet sykepleier og venter sitt femte barn og ville aldri anbefalt noen å gå på 1900. Det har nok gått litt fort i svingene. Jeg er veldig glad for svar og er også glad for at jeg har spist rundt 2200 hver dag uansett. Da skal jeg begynne å få i meg mer mat. Ikke rart jeg har vært sulten. Tror ikke jeg tør fortelle dette til samboeren min han kommer til å bli sint for han har sagt det hele tiden og han har vært oppriktig bekymret..

2500 ja.. Da stemte det ikke så dårlig med at jeg mente du ikke burde ligge på mindre enn 2400kcal da;) lykke til videre da.. (hilsen tidligere kursleder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeleine80

Du hadde nok rett i det ja :(

Bra vi fant ut av det men gud bedre at det skulle ta så lang tid.

Jeg er forresten 29 år.Så utregningen din stemte ganske bra da ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeleine80

Fikk mail fra salgsjefen at jeg kunne returnere bøkerne og de vil tilbakebetale min kursavgift. Det er bra:) Ingen vits i kurs hvis de har så sløve kursledere. Da kan man like gjerne holde på alene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Opprett ny...