Gå til innhold

1300kal om dagen.


Gjest posmund

Anbefalte innlegg

Gjest posmund

Hei jeg er 25år , 167 høy og veide 93 kg. Har godt ned 9 kilo men lurer jo litt på om jeg spiser for litte kalorier.. trener litt prøver og holde 3 trimpoeng hver 3 dag og 1,5 ellers..

er ikke heilt sikker på hvordan kroppen fyngerer. Og hva som skjer når jeg får i meg så litte, jeg går ikke sulten og føler at jeg har energi nok til og være i tipp top stand.. noen som har noen gode tips skal ned til mellom 69-73 kg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Hei posmund: Personlig tror jeg du spiser - aaalt for lite! Kroppen din får for lite "brennstoff" til å holde forbrenningen din oppe, så da går du ikke ned. Tenk på et bål - uten ved holdes det ikke varmt/brenner ikke.

 

Jeg en en del lavere enn deg, (og voksen kvinne = har mindre muskelmasse), begynte på omtrent samme vekt, og ligger (ennå) på 1600 kcal. Da var jeg ganske lite aktiv da jeg startet opp. Oppnår maks to tp per dag, gjennomsnittlig ca. 10 per uke. Og holder meg på 1600 per dag. Jeg går saaakte men sikkert ned, men altså ikke veldig mye og veldig fort. Det er jo veldig viktig at du får nok næring når du skal ned i vekt.

 

Personlig passer jeg på å drikke mye - over 2,5 liter vann hver dag - og for meg er det avgjørende for å gå ned, har jeg erfart.

 

Sjekk med din kursleder om du har det, eller sjekk på "kalkulatoren" hva du skal spise. Der legger du inne vekt, høyde, alder, aktivitet mv, så ser du resultatet. Mener den skal ligge under tråden "ny i vektklubben".

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...