Gå til innhold

Andre runde


Anbefalte innlegg

Etter en pause på ca. 3 år har jeg nå funnet tilbake til Vektklubben. Sist jeg var her skulle jeg gifte meg. Jeg gikk ned 10 kg før bryllupet og var da kommet halvveis til målet. Siden da har de fleste av de kiloene funnet veien tilbake. Noen kg på grunn av medisiner jeg måtte bruke en tid, et par kg etter et svangerskap samt noen ekstra.. ehhh.. godterikilo. Nå skal disse av igjen, og denne gangen skal jeg nå målet mitt! Kampen mot kiloene begynte for en uke siden. Jeg veide da 80(,3) kg og målet er å komme ned til 60.

 

Ser fram til å tilbringe tid her sammen med dere. :) Lykke til videre med vektnedgangen, både til dere som akkurat har startet, dere som allerede er godt i gang og dere som snart har nådd målet deres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

De to første ukene er over og jeg synes dette går veldig bra. Det var så godt å komme i gang med telling av kalorier. Jeg er en kontrollfreak og elsker lister og skjema. Ganske raskt hadde jeg laget en mappe med ulike skjema som resultatene skal føres inn i. Det er så motiverende! For meg. Etter en uke med nøyaktig måling av hver eneste matbit jeg skulle spise var det på tide å gå på vekta. Tallet 79,2 lyste mot meg. Det betydde 1,1 kg ned. Så bra! Jeg var veldig fornøyd med den starten.

 

Så var jeg i gang med uke 2 og fortsatte på samme måte. Men jeg var spent på hvordan det kom til å gå denne uka. Torsdag kveld reiste jeg på tur til ei venninne og skulle være der til søndag kveld. Hvordan skulle det gå uten den høyt elskede kjøkkenvekta mi? Taktikken ble å spise så riktige porsjoner som mulig og notere ned omtrent riktig mengde slik at jeg kunne registrere all maten jeg spiste når jeg hadde anledning til det. Og det fungerte. Etter at alt var registrert så jeg at jeg hadde spist omtrent riktig mengde kalorier disse dagene, selv om tallene ikke er helt nøyaktige. Det fungerte faktisk veldig bra. Da jeg steg på vekta i dag tidlig var det tallet 77,8 som dukket opp. Ned 1,4 kg på ei uke. Under 78 kg allerede!

 

Det ble en super start med en nedgang på 2,5 kg på to uker. Jeg har gått inn 4 cm rundt magen og jeg merker at ting begynner å skje. Det er så godt!

 

Det aller beste er at jeg synes dette går så mye lettere enn sist jeg jobbet med å gå ned i vekt. Årsaken til at det var så vanskelig sist er nok at jeg da hadde det forferdelig vanskelig ellers i livet. Nå sliter jeg heldigvis ikke med dette lenger og nå har jeg det (for det aller meste) veldig bra. Da er det så mye lettere å ta tak i stedet for å gjemme seg under dyna.

 

Jeg gleder meg til fortsettelsen. Jeg vet at det kan komme til å bli tøft etter hvert og at det blir en tid med både oppturer og nedturer, men jeg skal stå på alt jeg kan for å nå målet mitt. Og målet mitt er ikke bare å komme ned til 60 kg. Målet mitt er å bli en sunn og sprek mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg kaste meg på tråden din?

Jeg holder på med min første uke, målet er 15 kg men ønske er nok 20..

Veiedag er tirsdag, så i morgen kommer min første dom.

Meldte meg på Ekspress-kurs for å komme i gang med kostholdet igjen.

Gikk på GR for mange år siden og gikk med 12 kg, så jeg vet jo at det fungerer. Spennende er det uansett.

 

Jeg skal bli flinkerer til å trene denne gangen. Ikke bestandig like lett å sette seg selv forand resten av fam (mann og 3 barn), men nå skal jeg bli en liten egoist frem til ferien 18 juli.. Alle kg som jeg klarer å gå ned til den datoen betyr en koseligere ferie i bikini.

 

Du har vært kjempeflink :D

Det er bare å stå på videre, er det ikke deilig når man kjenner at kroppen endrer seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Toann, og velkommen hit! Så koselig at du slenger deg med i tråden min. :)

 

Kjenner meg igjen i det med treningen. Jeg har riktignok bare ett barn, men mannen min er veldig mye bortreist i forbindelse med jobben og vi har ikke noen omgangskrets her vi bor. Derfor har jeg ham veldig mye alene og da begrenser det seg hvor mye tid det blir til trening. Kan ikke akkurat ta en joggetur når han er lagt om kvelden. Trilling blir det jo, og det er i alle fall bedre enn ingenting.

 

Lykke til med kurset du skal ta! Nå er jeg spent på hvordan det gikk med veiingen i dag. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Meline

 

Uff... bare 0,5 ned, men jeg vet hvorfor. Har spist altfor lite mat. Så nå skal det spises mer mat..

 

Helt utrolig at jeg har spist så feil.. men lærer etter hvert. Så nå er jeg mer gira enn før. Dette skal bli bra til slutt :D

 

Ja det kan bli slitsomt uten fam i nærheten. Trilletur er fint, godt for både store og små :)

Finnes det ikke ei jente i nabolaget som kan være barnepike i en time eller to slik at du får trene eller bare ta en tur i butikken alene? Gjør godt for både kropp og sjel å være litt alene utenfor husets fire vegger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

bare 0.5? Du vet at det er anbefalt med 0.5 ned per uke? Det er faktisk rundt der flest folk ligger på, og det er en sunn nedgang. Man unngår løshud ved at huden fjerner litt og litt av gangen, og ikke en hel kilo. Duhar faktisk fjernet en smørpakke på 1 uke. Det er noe å tenke på.

 

fortsett i den gode tralten =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

 

Ja Karamella, jeg vet at man ikke skal gå ned for mye i gangen slik at kroppen skal klare pross. best mulig. Men man blir "litt lei seg" når "alle andre" går ned mer.. :D

 

Men som jeg skrev i går jeg vet at jeg har spist for lite mat og har økt mengden. Det blir en spennende uke :)

 

Har vært flink å trene også de siste dagene :)

Har brukt trenings program på DVD, utrolig artig.

 

Ønsker dere begge en flott uke, og lykke til med kosthold og trim. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3. uken ble også en utfordrende uke. Hverdagene gikk veldig bra, men så ble det helg og vi fikk besøk. Jeg ville ikke veie maten min mens vi hadde gjester her, men jeg holdt oversikt over hva jeg spiste. Når det gjelder brød, pålegg, melk og juice vet jeg omtrent riktig vekt uten å veie maten, så det går veldig greit, og når det gjelder middager gjelder det å ikke ta for mye. Lørdag ble den mest utfordrende dagen. Vi spiste lunsj på café og middag på restaurant. Jeg aner ikke kalorimengden på de måltidene men har prøvd å legge inn så riktig som mulig. Om kvelden koste jeg meg med rødvin og sjokolade. Jeg spiste imidlertid mye mindre sjokolade enn jeg vanligvis ville gjort, og skålen med potetgull rørte jeg ikke. I utgangspunktet er jeg ikke så veldig glad i potetgull, men så snart det blir satt fram ei skål med dipp ved siden av gjelder det å holde seg langt unna. Hvis jeg først forsyner meg så fortsetter jeg til det er tomt. Men vin og noen sjokoladebiter var nok. Jeg trengte da ikke mer enn det. Kaloriinntaket i helgen ble faktisk ikke så verst. Ikke så lavt som det bør være, men ikke høyere enn at det var omtrent det samme som kaloriforbruket.

 

I dag var det på tide å gå på vekta igjen, og jeg er veldig fornøyd med resultatet etter ei slik uke. Vekta viste 77,2 kg, en nedgang på 600 g denne uka. I løpet av de tre ukene siden jeg startet har jeg gått ned 3,1 kg til sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Meline

 

Synes du har vært veldig flink 3,1 på 3 uker er kjempe bra :)

 

Vi skal jo lære oss kosthold for resten av livet, og der vil det alltid bli helger med med vin og sjokolade - slik er vi bare laget.

 

Men det er måtehold, jeg må lære. Jeg elsker sjokolade, og derfor har jeg lagt meg til vanen om ikke å røre skålen før den alt er blitt halv spist av andre... tenk alle kaloriene jeg har spart meg før jeg evnt. tar den første.. (fix ide i mitt hode)

 

Når det gjelder matinntaket denne uken har det godt fint, jeg har spist mer og er utrolig spent på dagen i morgen.

Har også trent med dvd hver dag i tillegg til enklete turer. Så jeg er er fornøyd selv, fordi jeg ser endring på kroppen. Den dvd'n er helt utrolig.. ;)

 

Stå på videre Meline, skal avlegge rapport til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Det ble -0,8 denne uken, men har mistet 20,5 cm totalt på kroppen så jeg er veldig fornøyd med denne uken.

 

Så kommende uke skal jeg fortsett som jeg har gjort. Kursleder mente at kroppen ikke helt tørr å sette opp forbrenningen fordi den ikke er vant med så mye mat :)

 

Herlig å merke på klær at kroppen forandrer seg ;)

 

Lykke til med kommende uke Meline, stå på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du den da ? Merker du samme forskjell som jeg gjør..

Denne uken har det blitt lite trening, er jo så mange sommeravsl. etter arbeid, både med skole og aktiviteter til barna.

 

Men maten har det så langt gått bra med ;)

 

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt den et par uker og har bare prøvd den en gang, men jeg likte den veldig godt. Har tenkt å begynne med den når jeg vet jeg kan vedlikeholde treningen over tid. Har vært en del borte i det siste, og nå er det sommerferie og vi skal være borte noen uker i strekk. Men jeg har en yoga-DVD jeg har brukt en del de siste ukene.

 

Synd når det ikke blir tid til trening, men når du klarer å være flink med maten har du allerede gjort en veldig bra jobb. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at jeg skal klare å nå målet mitt er det viktig at jeg er motivert. Nå er jeg veldig motivert og de fire første ukene har gått som en drøm. Men det kommer det nok ikke til å gjøre hele tiden, så jeg har laget meg noen delmål på vei mot det store målet. For hvert delmål jeg når skal jeg kjøpe en premie til meg selv.

 

Mine mål:

Delmål 1 = 76 kg (-4,3 kg)

Delmål 2 = 72 kg (-8,3 kg)

Delmål 3 = 68 kg (-12,3 kg)

Delmål 3 = 64 kg (-16,3 kg)

Hovedmål = 60 kg (-20,3 kg)

 

Premien for hovedmålet er en dyr premie, ikke bare til meg, men også til mannen min. Han vet ikke hva det er, og jeg gleder meg veldig til den dagen han får vite det.

 

Enda en uke er over og igjen har det gått veldig bra. I starten av uka fikk den ene søsteren min høre om prosjektet mitt. Jeg viste henne disse sidene og hvordan jeg registrerer mat og trim. Og ikke minst, jeg viste henne vektkurven min fra forrige gang jeg prøvde å gå ned i vekt. Ut fra kurven kommer det veldig tydelig fram når jeg meldte meg inn her i Vektklubben. I uke etter uke prøvde jeg å gå ned i vekt ved å spise sunt og trene mye, men jeg hadde jo ikke peiling på hvor mye eller lite mat jeg skulle spise. Så det skjedde så og si ingen ting. Men så går kurven jevnt og trutt nedover. Ingen tvil om at det er dette opplegget som fungerer for meg. Søsteren min ble engasjert og slengte seg med hun også. (Kanskje dukker hun opp her etter hvert?) Denne uken har vi gått noen turer sammen og pratet om hva vi spiser. Dessverre bor hun et stykke unna, så vi kan ikke legge opp til faste turer sammen, men det er uansett motiverende at vi er to. :)

 

Denne helga ble det festing igjen. I disse dager er det 10 år siden jeg gikk ut fra ungdomsskolen, så på lørdag hadde vi jubileum. Det var så godt å kjenne at det ikke var vanskelig å beherske meg i forhold til maten. Jeg tok en normal porsjon middag og selv om det var plass til mer forsynte jeg meg ikke enda en gang. Ut på kvelden ble det satt fram snop i store mengder. Det var flere sorter nøtter, saltstenger og potetgull, mye sjokolade og andre godterier. Vi skravlet og koste oss i flere timer, og jeg nøyde meg med ei flaske vin og 3 små sjokoladebiter. Sjokolade er min største last, så det er jeg faktisk ganske stolt over. :P

 

Dagens veiing viste at jeg allerede har nådd det første delmålet mitt. Vekta viste 75,9. Under 76 kg! Jeg hadde ikke trodd at det skulle gå så fort. Det er 1,3 kg ned denne uka og ned 4,4 kg til sammen på fire uker. Jeg trodde den store nedgangen kunne skyldes at jeg hadde mistet en del vann, men vekta mi viser fett-, muskel- og vannprosent, og resultatene viser at det stort sett er fett som har forsvunnet.

 

Det føles godt å ha nådd det første delmålet. Nå er jeg om mulig enda mer motivert til å fortsette på veien mot 60 kg. For et par uker siden kjøpte jeg to treningsDVD-er på salg. Det var Yoga og Pilates, begge med gymball. Gymball har jeg ikke, så det blir premien min denne gangen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært Meline :)

Tror jeg må sette meg opp noen delmål selv.

 

Artig at du giret din søster også. Jeg har selv to venninner som også driver på. Den ene går jeg på kurs sammen med og den andre kriger jeg sammen med :P kjekt når man kan gjøre det sammen med noen. Forskjellen er at de to andre skal ned 5-6 kg og jeg skal ned 20...

 

Og 20 kg virker såååååååååååå mye i dag...

jeg har vært flink med maten hele uken, bortsett fra i går. svigerfar feiret dag, ble litt kake - og de var små mot normal.

 

Har ikke trent fordi alt annet har tatt min prioritet samt at jeg har prolas i nakken, og i helgen fikk kroppen sikkert nok. Så i dag klarte jeg ikke å gå på jobb - svart dag med andre ord.

 

Nei nå skal jeg ut å gå en tur, og se om jeg finner igjen humøre mitt..

 

Veiedag i morgen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 20 kg er mye og det tar lang tid å komme ned. Så lenge vi klarer å se framover, setter pris på nedgangen vi klarer og holder ut selv om vekta står stille en stund (eller går litt opp) så klarer vi det. For det er jo overkommelig, bare vi tar oss tiden vi trenger. :) Litt kjedelig når de andre skal ned en god del mindre. Søsteren min skal ned 10 kg, så det er litt mer enn venninnene dine, men likevel en god del mindre enn 20 kg.

 

Litt kake er greit. Man må unne seg litt godt, selv om man prøver å gå ned i vekt. Jeg spiste også et kakestykke denne uka. Men det var et lite kakestykke og ikke tre. :P

 

Så kjedelig med nakken din. Håper du raskt blir bedre. Hvordan gikk det med veiingen i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Meline

 

Nå har jeg lest tråden din og er så imponert over vektnedgangen din. Vi har et nesten likt utgangspunkt og skal ned omtrent det samme også. Men jeg har ikke gått ned like raskt som deg. Ikke at jeg depper for det altså, det bare imponerer meg :)

 

Inspirert av deg så skal jeg også sette opp delmålene mine. 20kg er mye å jobbe mot på en gang, men 5kg her og 5kg der er mye lettere (innbiller jeg meg da).

 

Jeg er så heldig at jeg har ei på jobben (Hermine i 20-30) som også skal ned i vekt. Hun er veldig flink til å motivere og det betyr mye. Også at vi er to om det, det hjalp veldig på sommerfesten med jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Bealor, og tusen takk for fin kommentar! :)

 

Jeg er selv veldig overrasket over at det har gått så fort. Det gjorde det ikke sist jeg gikk ned i vekt, så dette føles godt. Jeg lurer på om det kan ha noe å si at jeg ammer. Det er over fire måneder siden jeg sluttet å fullamme, så jeg trodde ikke det skulle utgjøre noe spesielt. Sønnen min ammes fortsatt noen ganger i døgnet, så det hjelper sikkert litt.

 

Så fint at du har ei på jobben som holder på med det samme. Det er godt å kunne snakke med noen om det, og få støtte og motivasjon. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Meline

 

Da har jeg vært på vekten og den viste -1,1 siden sist :) det blir -2,5 på tre uker.. Jippi :P

 

Kjenner at humøret stiger, selv om nakken er vrang for tiden.

Vet at jeg spiser rett og dette "nye" livet er slik jeg skal leve resten av livet. Dersom vi skal klare det må vi jo kose oss litt av og til, men ikke flere ganger i uken. Faktisk så har jeg ikke vært "sjokoladegal" om kveldene, og jeg tror det kommer av at jeg spiser mer og riktigere. Kroppen trenger ikke mer.. Merker dere dette?

 

I morgen er det den store båldagen og grilling over en lav sko...

Det blir gilde go'mager, kyllingfille og salat :) håper solen kommer som lovet på YR og STORM.

 

Ha en super uke med trim og god mat som gjør kropp og sjel glad :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med supert resultat på tirsdag, Toann! :P

 

Jeg merker det samme som deg, og er overrasket over at jeg har hatt så lite søtsug disse ukene. Det er godt å slippe å tenke på sjokolade hver eneste dag. :)

 

Håper det gikk bra med grillingen og resten av uka. Krysser fingrene for at du får et like godt resultat igjen. :P

 

Jeg har vært bortreist og uten kjøkkenvekta mi denne uka, så jeg er spent på veiingen i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

hei, dere!

Leste gjennom tråden deres, og fikk lyst til å være med dere. Må si jeg syntes dere er veldig flinke :-)

Selv har jeg gått på kurs på internett de siste 8 ukene, og er middels tilfreds med resultatet. Har gått ned 3,8 forrige mandag (har veiedag mandager), så jeg er spent til i morgen. Har hatt en dårlig uke, med mangel på motivasjon og litt vel slakke grenser :-( det vil straffe seg til i morgen.

jeg skal nå prøve 8 uker på egenhånd, dvs uten kurs, og da er det fint å kunne støtte seg til likestilte her inne.

Litt om meg:

Dame på 27 år, barn og mann. Liker turer i skog og mark, og liker styrketrening. Turene går ut på gå/jogge variert flatt/bratt terreng. Styrketrening både med egenvekt og manualer.

Mål:

da jeg begynte på kurs hadde jeg satt meg mål 8 kg på kurset, men det ble for mye for meg, derfor har jeg satt meg mer realistiske og små mål for fremtiden:

Startvekten min 3.mai var 93,4

Jeg har delt inn i perioder på 8 uker.

84 kg - 24.august

80 kg - 18. oktober

76 kg - 13 desember

72 kg - 7. febuar

Ned 20 kg er målet, altså 73 kg, men det er alltid lurt å ta 1 kg eller 2 ekstra, man må vist regne med att ett par kg vil komme på når man skal stabilisere vekten.

 

Håper på gode resultater for oss alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...