Gå til innhold

Andre runde


Anbefalte innlegg

Gjest nueva vida

Da har jeg veid meg, og har gått opp en halvkilo :-( Ikke overrasket, men surt likevel.

Jeg starter på min 2.periode i dag, og håper på langt bedre resultat for kommende 8 uker, enn de 8 ukene som er gått.

Startvekt mandag 3.mai: 93,4

mandag 28.juni: 90,2 (-3,2)

 

Målene for denne perioden er ned 4kg, greie å gå/jogge en bestemt runde i nærmiljøet her og komme skikkelig i gang med 2 styrkeøkter hver uke.

 

Her er det sommervær i dag, så i dag blir det grilling med hjemmelaget potetsalat med kesam og lett-majones :-) Så blir det en lang motbakkegåtur i kveld :-)

 

Ha en god uke alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Hei, ned12, og velkommen til denne tråden! Så hyggelig at du blir med. :D

 

Gratulerer så mye med litt over 3 kg ned! Skjønner at du er skuffet over at det ikke er mer, og spesielt med at du har gått opp denne uka, men du er i alle fall på vei nedover. Jeg ser du har samme tidsperspektiv på målene dine som meg. Jeg har gått ut fra en nedgang på 500 g i uka og i følge den oversikten vil jeg nå målet mitt i slutten av februar.

 

Lykke til med 2. periode! Nå blir du kvitt 90-tallet! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det sommer! Det er i alle fall det i følge kalenderen. Været henger visst ikke helt med. Sommer betyr ferie som betyr nye utfordringer.

 

Denne uka var jeg på campingferie fra tirsdag til torsdag. Det ble middag på kinesisk restaurant på onsdag og pizza på vei hjem på torsdag. Men jeg spiste ikke for store porsjoner og spiste riktig de andre måltidene.

 

Da jeg kom hjem på torsdag var det bare å pakke om bagene, for på fredag reiste vi bort igjen. Vi skal være hos familien til mannen min et par uker. Synes det er litt vanskelig uten kjøkkenvekta mi. Jeg liker å ha full kontroll på hvor mye jeg spiser, men jeg tar omtrent riktig mengde og fører inn som best jeg kan. Jeg kunne nok lånt ei vekt her, men jeg orker ikke så mye oppmerksomhet rundt veiingen og prosjektet jeg holder på med.

 

På lørdag var vi i bryllup. Det var en nydelig vielse, deilig mat og en flott bryllupsfest. Det var en fire-retters middag. Begge forrettene var sjømat og ikke så alt for mye. Vi fikk kalv til hovedrett, og jeg syntes det ble for mye kjøtt og poteter for min del, så jeg la diskret en stor del av kjøttet og noen av potetene over på min manns tallerken. En ypperlig løsning, både for ham og meg. ;) Desserten var heldigvis liten, så det ble ikke så alt for mange kalorier der heller. Det ble en del vin, både til maten og utover kvelden, og jeg sa ja takk til likøren jeg ble servert. Det stod mange fristende kaker på kakebordet, men jeg nøyde meg med et lite stykke sjokoladekake. Og så danset jeg og koste meg.

 

Ukens siste utfordring var i går, og det var min egen bursdag. Mannen min kjøpte en Aunt Mabel sjokolademuffin til meg og serverte den med 26 brennende lys. Da lysene var blåst ut delte jeg den i to slik at han måtte spise halve.

 

Nå har jeg holdt på i litt over en måned og er ferdig med den 5. uka. Vekta i dag viste 700 g ned denne uka, noe som vil si 5,1 kg til sammen. Det er en fjerdedel av det jeg skal ned. Det er jeg veldig fornøyd med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ned12 og Meline

 

Jeg er så spent på i morgen.... Uken gikk supert men i helgen er det blitt litt rot, håper det ikke har ødelagt for mye.

Smakte på sjokolade på St.Hans 3 ruter, det smakte nydelig. Men har ikke tenkt noe mer over det siden - heldigvis :)

 

Ned12, det kan være at du gjør som jeg gjorde - spiser for lite.

Har ei på mitt kurs nå som har fulgt kurs på nettet, hun hadde spist for lite mat. Nå spiser hun mer og under ekspress kurset gikk hun ned det som manglet og haddet det mye bedre.

 

Jeg reiser på ferie i midten av JULI og håper at jeg på litt over to uker skal klare litt ekstra.. alle gram er supert og tas mot med takk.. Men en kg burde være innen rekkevidde ;)

 

Håper veiingen gikk bra i dag Meline.

 

Ned12, bare å gå på med nytt mot - dette klarer du/vi. Det vil alltid være noen motbakker før resultatet kommer. Kampen vinner vi til slutt :D

 

Vi snakkes klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATTIS Meline

 

Jeg skrev mitt innlegg over litt tid i dag så du hadde alt lagt ut ditt før jeg var ferdig.

Så flink du har vært.. ;)

 

Nå kjenner jeg prestasjons angst for i morgen.. Du har vært kjempeflink :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Du er flink Meline, kontrellerer bra utfordringene syntes jeg :-) Noe må vi kunne unne oss i små mengder, dette er jo en livsstilsendring å da må man tilpasse det til sunn fornuft.

 

Lykke til med veiing i morgen Toann :-)

 

Jeg har hentet frem en god porsjon motivasjon i dag, og har trent; 2 trimpoeng

:-)

 

Lykke til med kommende uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

 

Da har jeg vært på veiing, ned 300 gr denne uken.

Ikke det beste resultatet, men det er bare å bite tenna sammen og gå på en ny uke. Håper på bedre ressultat neste tirsdag.

 

Det blir -2,8 på 4 uker 17,2 igjen skal vel ikke klage for mye over den statusen tatt i betraktning at jeg ikke har klart å trene så mye som jeg ønsker. Håper på bedre tider, så går det nok bra der også :D

 

Ha en flott uke med trim og sunn mat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anitgro

Hei!

 

Ser at dere er flere som har denne dvd'n. Hvordan registerer dere trimpoengene ut fra denne, som styrketrening?

 

Har akkurat kjøpt og prøvd den, og er helt pumpa... lurer på hva jeg får igjen på trimtreet mitt?

 

Erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anitgro

 

Jeg fører den som styrke, vi trener jo med vekter.

Er jo sprengt sikring i toppen når jeg er ferdig.

Det er utrolig at så lette øvelser kan gi så store endringer.

Lykke til videre med trimmen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe må vi kunne unne oss i små mengder' date=' dette er jo en livsstilsendring å da må man tilpasse det til sunn fornuft.[/quote']Ja, det er akkurat det jeg også tenker. Jeg koser meg med vin, kake og sjokolade i anledninger der det hører med, men begrenser inntaket. Det går helt fint å kose seg med et lite kakestykke i stedet for å trykke innpå et stykke fra 3-4 forskjellige kaker og spise til man er stappmett.

 

Så flott at du har fått hentet fram motivasjonen og trent. Grattis med 2 trimpoeng!

 

Flott med 300 g ned, Toann! Ned er ned, og det er bra uansett hvor mye eller lite det er. :) Nesten 3 kg på 4 uker er jo supert! ;) Fortsett sånn! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så deilig å snakke med dere her inne.

 

Får så mye ny energi av å lese det dere skriver, sitter å smiler av støtten ;)

Vi møter jo alle på noen humper på veien frem til målet.

 

Stå på folkens, og ha en super dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare ønske deg lykke til med veiingen Meline :D

 

Håper du har hatt en flott helg, jeg er meget spent på min veiing tirsdag (Siste gang før ferien) ble litt mye alkohol i går.

Fikk besøk av gode naboer ute på terassen og de gikk ikke før solen neste kom opp... Slitsom dag i dag men akk så morro ;)

 

Kjenner at det skal bli deilig med ferie men gruer meg til noen uker uten veiing, må bare mer skjerping til for ikke å ødelegge starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg nådde det første delmålet mitt for to uker siden hadde jeg bestemt meg for at premien min skulle være en fitnessball. Mannen min og jeg tok turen til XXL og der var det tilbud på fitnessball i min størrelse. Den kostet bare 29 kr. Siden ballen var så billig syntes jeg at kunne kjøpe meg enda en ting, for at det skulle føles som en skikkelig premie. I utgangspunktet hadde jeg lyst til å kjøpe pulsklokke som den første premien, men jeg satte det lenger ned på lista siden jeg ikke hadde råd til å kjøpe det nå før sommeren. Med det samme jeg var på XXL ville jeg se hvilke pulsklokker de hadde der og hva de kostet. Jeg fant pulsklokkene, og de var jammen på tilbud de også. Pulsklokken Sigma PC 11 var satt ned fra 599 til 299, så da ble det premien min i tillegg til fitnessballen. ;)

 

De siste ukene har jeg brukt pulsklokken noen ganger mens jeg har vært på trilletur, men i går fikk jeg virkelig brukt den. På lørdag var mannen min og jeg hos noen kompiser og så på fotballkamp. Etter et par glass rødvin fikk jeg høre at han ene hadde tenkt seg på fjelltur neste dag og jeg utbrøt at jeg ville være med. Det ville han gjerne og vi avtalte at vi skulle treffes klokken 10 neste morgen. Enda noen glass rødvin og mange timer senere, nærmere bestemt klokken 4 om natten, var jeg i seng. 4 timer senere våknet jeg, og like eterpå våknet sønnen min, så da stod vi opp. Formen var fin, jeg spiste frokost, og ikke så lenge etterpå var jeg på fjelltur. Vi startet noen meter over havet og 3 timer og 20 minutt senere var vi på fjelltoppen, ca. 1200 meter over havet. Jeg er ikke i spesielt god form, og turen opp var veldig tung, men jeg kom meg opp! Da jeg satte meg ned ved varden på toppen var jeg ganske så stolt av meg selv. Vi var der oppe en halvtimes tid før vi begynte på turen ned. Turen ned var også veldig tung. Vi er på ferie hos familien til mannen min nå, og jeg hadde ikke planlagt noen fjelltur, så jeg hadde ikke med meg egnede sko. Jeg brukte veldig lang tid ned, men etter 2 timer og 40 minutt var jeg nede på veien igjen. Pulsklokka viste at jeg hadde forbrent 3700 kalorier på hele turen, 2375 på vei opp og 1325 på vei ned.

 

Da jeg kom hjem stod det deilig kyllingwok på komfyren. Det smakte utrolig godt etter turen. Etterpå koste jeg meg med to små kakestykker. Det syntes jeg at jeg hadde fortjent. :) Om kvelden var jeg innom Vektklubben for å registrere mat og trim. Jeg hadde noen få trimpoeng fra før denne uka, og gårsdagens fjelltur ga meg hele 18,6 trimpoeng, så da fikk jeg plutselig 3 nye gullepler på treet mitt. :D

 

I dag er jeg litt stiv og støl, men det er ikke så ille som jeg så for meg. Jeg regner med det blir litt verre i morgen. Vi skal være her noen dager både denne og neste uke, så kanskje blir det enda en fjelltur? I så fall har jeg ikke tenkt meg så høyt opp den gangen.

 

Da jeg stod opp i dag tidlig var det på tide å veie seg igjen. Vekta viste 73,9 kg. Det er 1,3 kg ned denne uka og 6,4 kg til sammen på 6 uker. Jeg er strålende fornøyd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for lykkeønskning, Toann! :D Som du sikkert har lest gikk det veldig bra. :) Lykke til med veiing i morgen. Det blir spennende med siste veiing før ferien. Høres ut som dere hadde en veldig koselig kveld og natt. Håper alkoholen ikke har ødelagt og at du har hatt flott nedgang denne uka!

 

Vi er på ferie for noen uker nå. Jeg har tatt med vekta mi slik at jeg får veid meg på samme vekt hver uke. Siden vi er hjemme hos familien til mannen min går det greit å ha den med. Hadde ikke gjort det hvis vi for eksempel hadde dratt til syden eller på campingferie. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Meline

 

Du er utrolig flink ;)

 

Litt av en fjelltur du har vært ute på, det å bruke pulsklokke er veldig artig.

Jeg bruker å stille min på intervall trening. Brenner mye kalorier når man bruker den på den måten.

Du kommer til å få mye glede av den klokken.

 

OG jeg bøyer meg i støvet for 6,4 kg på 6 uker- du er bare kjempeflink

 

Sikker på at du kommer til å klare deg kjempeflott på ferien når det gjelder vekt, kos deg masse sammen fam og venner. :)

 

Vi reiser snart til sydliger breddegrader (12 dager til avreise, nedtelling), og det skal bli godt for kroppen.

 

Lykke til med fjellturer og annen trim :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på veiing. ingen endring, og det hadde jeg på følelsen.

 

Men jeg er kjempeglad for at det ikke var noen gram opp..

Synest det går greit med mat hele uken, men så blir det helg. Jeg har en mann som elsker god mat og drikke i helgen. Det var den vinen, Og nå på lørdag ble det for mye. Ikke lett å stoppe på to glass når mann får besøk etter middag av gode naboer som også synes det er kjekt å sitte ute på fine kvelder å ta litt vin....

 

Da blir mitt mål fremover at vekten ikke skal gå opp til veiingen starter igjen 10 august. Helst vil jeg jo ned litt, men lover ikke noe. Skal 14 dager til GranCanaria og der er det mye god vin til god mat.

 

Må også øke aktivitets nivået noen hakk, har blitt lite i det siste.

 

Ha en flott kveld videre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var synd det ikke var noe nedgang, men det er i alle fall bra at vekta ikke har gått opp! :D Ingen endring er mye bedre enn oppgang.

 

Jeg synes du har et fint mål for sommeren. Kos deg, men med måte. Det er vanskelig om sommeren, så du er veldig flink hvis du klarer å holde vekta eller gå ned litt. :)

 

Ønsker deg ei fin og sunn uke! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest terrapia

Jeg følger med på tråden deres jeg, siden vi har startet omentrent samtidig, og har litt til felles (?!) :D

 

Syns dere er kjempeflinke, fokuserte og spreke! Heier på dere! Spesielt imponert over den fjellturen "dagen derpå" Meline! :) Skulle gjerne vært med! Her i området er det desverre dårlig med fjelltopper og flott utsikt, men litt senere i sommer skal vi til hjemplassen min i nordland, og DA blir det fjelltur ja!

 

Du har riktig fokus Toann, stå på videre og kos deg med sunn og god mat i ferien, åsså litt vin da ;) kjenner veldig godt den der vin-med-nabo-i kveldssola-fellen... hehe

 

Keep up the good work! Og god ferie!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute å gikk i en time i går, gjorde gått for kropp og sjel. ;)

 

Skal ut å gå i kveld også, må få opp "fyren" i kroppen - skal jo ha på bikini om

1 1/2 uke. Og da teller alle gram som kommer i minus på vekta som en deilig følese.

 

Uansett bedre med brunt fett enn hvitt bruker jeg å si :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, terrapia! Koselig at du slenger deg med i tråden. Det er bra at vi er mange som kan heie på hverandre! :D

 

Så flink du er med treningen, Toann! Det er herlig å røre på seg, og å sope inn trimpoeng! ;) Nå fikk jeg av en eller annen grunn veldig lyst på jordbær...

 

ned12, hvordan går det med deg?

 

Jeg har vært på ny fjelltur i dag. Ikke like lang som sist, men jeg fikk enda et gulleple på treet mitt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

hei alle sammen :-)

Skrev inn her mandag, men det har saktens blitt borte.

 

Jeg hadde en helt grei uke, mange trimpoeng; 10,5. Det er jeg veldig tiulfreds med.

vektnedgangen var bare 200 gr, men det er jeg tilfreds med siden jeg fikk mansen søndag. jeg pleier å være 1-2 kg tyngre de første mensdagene. har gått inn 25 cm siden jeg startet for 9 uker siden, så det er jeg jo tilfreds med.

 

Denne uka har vi vært på en liten ferietur, så det blir jo spennende med veiing etter helga, for det ble litt utskeielser.

 

er hjemme igjen nå, så det blir hardkjør med trening hele helga, og ett kcal-minimum.

 

Lykke til videre denne uka alle sammen ;:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok på meg pulsklokka i dag også, gikk ikke så langt i dag og det ble heller ikke noe løping (var ikke alene på tur) men fyrte bort 422 kcal :)

 

Nå henger det to gull eple på treet mitt, så det er ett stykke igjen før jeg tar igjen deg Meline :)

 

Ha en flott helg jenter, med god trening og god mat :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...