Gå til innhold

Andre runde


Anbefalte innlegg

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar
Gjest nueva vida

Hei dere

 

Håper dere har hatt en fin uke.

Pulsklokke ser ut til å være supert, det skal jeg også skrive på premielista mi, terrapia :-)

Når 85 kg er nådd skal jeg koste på meg en skikkelig pulsklokke!

 

Denne uka har gått dårlig..igjen...

greier ikke holde fokus, jeg skjønner ikke hva som er galt med meg.

Jeg har trent bra; 8 TP, men spist for mye godteri. Jeg vet hva som skal gjøres, men greier ikke fokusere.

har gått ned 200 gr, så jeg har iallefall gått riktig vei. men med 200 gr pr uke tar det mange år før nålet blir nådd :-(

Jeg trenger en veiledende pekefinger til å holde meg på riktig kurs, og siden jeg ikke er veldig tilfreds med internett-kurs, og det ikke er tilgang på kurs her jeg bor, har jeg funnet ut att jeg vil til fastlegen min for å få oppfølging der. jeg trenger liksom en å stå til rette for:-(

Ringte legen i dag, hun har ferie i 5 uker, men jeg skal ringe neste uke å bestille time til etter ferien. Så da får jeg jobbe psykisk med meg slelv den neste måneden, og så få time til vektoppfølging til høsten. tror det vil hjelpe meg å nå målet!

 

Startvekt mandag 3.mai: 93,4

mandag 28.juni: 90,2 (-3,2)

mandag 5.juli: 89,9 (-3,5)

mandag 12.juli: 89,7 (-3,7)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Terrapia og Ned12

 

Pulsklokke er bare artig. I dag tok jeg med min 10 år gamle datter vi gikk og jogget i en time 498 kacl fyrte jeg av. bare nydelig :)

 

Fredag og lørdag var jeg på noen små fjellturere med pulsklokka, helt supert. Søndag tok jeg viledag. Det var fint vær så jeg om min mann tok en tur ut på sjøen i båt. Flott dag.

 

Maten har gått helt supert denne uken, men når man er på fjelltur med venner så blir det noe vin.... sliter på det området i helgen. Er jo så godt med ett glass eller to når man koser seg med god mat :D

 

Vet ikke om jeg skal veie meg i morgen, har jo alltid veiet meg med kursleder.. Kommer nok til å stille meg på, så da blir det ca vekt på meg frem til august når jeg starter igjen på kurs :)

 

Ha en super uke, jeg skal bruke klokka hver dag denne uka også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den syvende uka er over og dette er den første gangen vekta har gått opp. Vekta viste 74,4 kg som er 500 g opp siden forrige uke. Det var i grunnen akkurat som ventet. Vi var bortreist fra torsdag til søndag uten tilgang til Internett, så jeg hadde ikke oversikt over hvor mye jeg spiste hver dag. På lørdag var vi i enda et bryllup og det ble mye godt av både mat og drikke. Da kakene ble satt fram tok jeg tre små stykker og nøyde meg med det. Jeg tror ikke det gikk så aller verst med maten den dagen, problemet er nok heller at det ble litt mer godteri enn planlagt i helga. Og det er i grunnen helt greit. Det ble en liten pause denne uka, samtidig som jeg ikke spiste så mye som jeg vet at jeg kunne gjort. Resultatet kunne vært mye verre. Dessuten er det sikkert fint for kroppen med en liten stopp i vektnedgangen før det går nedover igjen. Selvfølgelig skulle jeg heller sett av vekta stod stille i stedet for å gå opp, men jeg tror ikke det tar lang tid før den halvkiloen er borte igjen.

 

Heldigvis fikk jeg trent litt denne uka. På onsdag var mannen min og jeg på fjelltur. På fredag dro hele den lille familien min for å bade der vi bodde i helga. Jeg fikk mannen min til å holde på med sønnen vår mens jeg brukte tiden til å svømme. Da det nærmet seg leggetid for den lille fikk jeg overtalt mannen min til å ta seg av kveldsstell og legging slik at jeg kunne svømme videre. Da vi kom tilbake søndag kveld var jeg rastløs og gikk en fjelltur, som egentlig er så liten at jeg vil kalle det skogtur. Jeg fikk akkurat 16 trimpoeng til sammen denne uka. Etter en sånn uke er jeg veldig motivert for å fortsette vektnedgangen så jeg startet opp med enda en fjelltur i går kveld. Mannen min og jeg hadde planlagt en ny fjelltur i dag. Da jeg stod opp med sønnen vår i dag tidlig pøsregnet det, så jeg tenkte at da ble det sikkert ikke tur. Da mannen min stod opp et par timer senere regnet det bare litt, så da ble det til at vi gikk på tur likevel. To dager av uka har gått og jeg har allerede 12,5 trimpoeng. I morgen reiser vi hjem til oss selv, og der har jeg ikke mulighet til å ta slike fjellturer, så jeg har prøvd å benytte meg av fjellene nå mens jeg har hatt mulighet til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toann: Så morsomt at du får brukt pulsklokka så mye! Det hørtes herlig ut med den joggeturen. :) Veide du deg i dag, eller venter du til etter ferien?

 

terrapia og ned12: Ja, skriv opp pulsklokke på premielista deres! :D Det er supermotiverende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

 

Har fått kresj på PC'n min... :D

 

Men nå er jeg ferdig pakket reiser i morgen

 

Ja Meline jeg veide meg hjemme -1000gr :) Pulsklokka har fått meg virkelig ut på tur . Fikk 15,6 trimpoeng forje uke, blir ikke så mye denne uken.

tirsdag ble det ikke noe, men Onsdag var jeg på en fjelltur og den bruke 830 kacl, merker fort på formen at det hjelper med klokka og turene :)

 

Har pakket joggesko og pulsklokke i kofferten, skal ikke bli ødelagt dette.

 

Meline du er kjempeflink:D , og er sikker på at den oppgangen din alt er vekke, blir rusk i systemet med litt "ekstra kos" og det kan sitte flere dager. Bare å stå på videre, dette SKAL VI KLARE.

 

Ha en fortsatt fin sommer, vet ikke om jeg kommer til å komme med noen "feriebrev" .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i dag veier jeg akkurat det samme som forrige uke. Håpte på litt nedgang, for jeg vet at jeg har gjort ting riktig denne uka, så det spørs om kroppen trenger en liten pause. Vi reiste hjem på onsdag og jeg har veid absolutt alt av mat siden det, men jeg spiste riktig dagene før vi reiste også. Målebåndet viser 1 cm nedgang på midje og 0,5 nedgang på lår, så det har da skjedd noe positivt likevel. På fredag veide jeg meg for å se hvordan jeg lå an, og da viste vekta 600 g opp siden mandag. Det tror jeg var vann, for det var veeeeldig varmt her noen dager.

 

Nå håper jeg at jeg er klar for ny nedgang. Jeg er fortsatt veldig motivert så det er for så vidt ikke noe problem at vekta står litt stille. Nå skal jeg straks reise bort en tur og blir borte til onsdag. Jeg skal på tur sammen med søsteren min som holder på med det samme som meg, så det skal gå veldig greit. Jeg skal ta med pulsklokka mi og satser på at vi får gått noen turer. I helga har jeg vært hjemme alene med sønnen min og har ikke fått trent noe, så nå kjenner jeg at jeg har veldig lyst til å røre på kroppen. Det kjennes godt å ha så lyst til det. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

da har jeg veid meg, og er ganske tilfreds; ned 400gr. det er fortsatt litt lite nedgang, men med tanke på att hele familien er i feriemodus og man da koser seg litt ekstra sammen med barna disse ukene, syntes jeg det er helt okey! Jeg er ganske flink, men litt usunt innimellom blir det, men ikke så mye godtere :-)

denne uka drar vi på hyttetur, så det blir jo litt kos tenker jeg. tar med minst mulig usunt og satser på mange aktive dager i fjellet :-)

 

I dag har jeg forresten bestilt meg legetime til august, så da skal jeg satse på oppfølging der. :-)

 

Startvekt mandag 3.mai: 93,4

mandag 28.juni: 90,2 (-3,2)

mandag 5.juli: 89,9 (-3,5)

mandag 12.juli: 89,7 (-3,7)

mandag 19.juli: 89,3 (-4,1)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

huff og huff...

Har storkost meg på fjellet denne uka, men med mye god mat og drikke er jeg redd vektnåla nå peker oppover..

Har veiedag i morgen, så det blir spennende. Håper på under en kg opp.

Har gått laang fjelltur, Besseggen, og det ga ca 10 trimpoeng.

gruer meg til å gå på vekta.....

Ha en flott sommersøndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

1 skritt frem, og 2 tilbake...:-(

 

har gått opp denne uka, og sliter veldig med motivasjon.. er i skikkelig feriemodus og det det innebærer av rolige, late dager og god mat og kos! Men nå er det 1,5 uke igjen av ferien, så da får vi håpe att normale hverdager hjelper inn på nedgangen1

 

Startvekt mandag 3.mai: 93,4

mandag 28.juni: 90,2 (-3,2)

mandag 5.juli: 89,9 (-3,5)

mandag 12.juli: 89,7 (-3,7)

mandag 19.juli: 89,3 (-4,1)

mandag 26.juli: 89,9 (-3,5)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit at du sliter med motivasjonen og at vekta har gått opp, ned12. Det ER vanskelig i ferien når man ikke følger de vanlige rutinene. Det er fristelser over alt og mange anledninger hvor det er vanskelig å ha kontroll på maten. Nå er det ikke lenge igjen av ferien. Kanskje blir det lettere å finne motivasjonen når den er over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiingen ble gjort to dager forsinket denne uka. Vi reiste til foreldrene mine på torsdag og ble der til i går, og siden jeg vil veie meg på samme vekt hver uke måtte jeg vente til i dag. Vekta viste 73,3 kg, altså ned 700 g siden forrige mandag. Jeg har gått ned halvkiloen jeg gikk opp for et par uker sider og 200 g i tillegg! :) Jeg håper det betyr at vekta er på vei nedover igjen. Det er litt kjedelig at jeg bare veier 200 g mindre enn jeg gjorde for 3 uker siden, men jeg har da gått ned 6,6 kg på 9 uker. Det er jo bra det! :D De to ukene jeg ikke gikk ned trente jeg veldig mye mer enn jeg har gjort tidligere, så jeg tror kanskje det kan være grunnen til at resultatene ble som de ble. Jeg har trent en del denne uka også, men ikke like mye. Jeg har gått noen turer, og på søndag og mandag ble det fjellturer sammen med søsteren min. I tillegg fikk jeg rockering i forsinket bursdagsgave. Har prøvd den daglig denne uka men magen er ikke helt herdet enda. Jeg fortsetter slik og håper at jeg snart kan rocke uten at det blir vondt.

 

Selv om jeg synes det er kjedelig at vekta står omtrent stille i noen uker så tenker jeg at jeg ikke har det travelt med å gå ned. Jeg fortsetter å gjøre så godt jeg kan og er glad for det jeg har klart så langt. Jeg har tenkt å gå ned mye og holde meg der. For å klare det må jeg bruke tiden kroppen trenger. Plutselig løsner det og vekta er på vei ned igjen. Nå er jeg spent på hvordan det går denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Ja, det er litt demotiverende akkuratt nå, Meline!

Men det er bare 1 uke igjen av ferien, så da håper jeg ny motivasjon trenger seg på. Jeg er ikke karakterfast nok når det er ferie etc :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det 10 uker siden jeg begynte med livsstilsendringen. Jeg har gjennomført 10 uker og det har i grunnen gått veldig bra. Jeg har ikke hatt noen store sprekker og ikke hatt dårlig samvittighet for noe jeg har spist. Noen dager har jeg spist mer enn jeg burde, med disse dagene har det vært planlagt, og da synes jeg det er greit. Disse dagene har jeg uansett spist mye mindre enn jeg ville gjort tidligere. Bare det er en liten seier. Torsdag denne uka grillet vi med noen venner og jeg hadde laget bringebærpai til dessert. Da de hadde dratt hjem registrerte jeg middagsmåltidet og fant ut at jeg hadde spist alt for mange kalorier. Resultatet hadde vært veldig bra, hadde det bare ikke vært for den hvitløkbaguetten. Satte jeg meg ned i sofaen og furtet mens jeg trykte i meg de siste paistykkene som var igjen? Nei. Jeg tok på meg pulsklokka mi og gikk tur en times tid. I stedet for å gafle i meg enda flere kalorier forbrente jeg det jeg hadde spist for mye. Og så kjentes det så godt etterpå. :)

 

Jeg har blitt mye mer aktiv enn jeg var før, og det er ikke tvil om at det hjelper. Både på vekta, på formen og på humøret. Siden jeg kjøpte pulsklokka mi for 6 uker siden har jeg trent med den i over 28 timer og forbrent mer enn 13800 kalorier. I juli var jeg med på mosjonsutfordringen inne på Trim og trening. Målet mitt var å få 70 trimpoeng. Lørdag var siste dag i juli måned og da jeg registrerte det jeg hadde trent den dagen kom jeg opp i 71,4 trimpoeng til sammen i juli. Jeg nådde målet mitt og er veldig fornøyd med at jeg har trent så mye. Jeg har selvfølgelig meldt meg på mosjonsutfordringen for august. Denne gangen er målet å få 60 trimpoeng.

 

Da jeg veide meg i dag tidlig stoppet vekta på 72,9 kg. Det er 800 g ned denne uka. Det synes jeg er veldig bra, spesielt fordi siste veiing var på onsdag slik at denne uka ble 2 dager kortere enn vanlig. Så utrolig godt det var å se 72-tallet! Nå har jeg gått ned 7,4 kg til sammen. Det gir et gjennomsnitt på 740 gram i uka. Det synes jeg er veldig bra, spesielt med tanke på at jeg gikk opp ei uke og at vekta sto i ro uka etter. Jeg har gått inn 11 cm rundt midjen og det kjennes på kroppen at jeg har gått ned en del.

 

August har akkurat startet og nå håper jeg at jeg klarer å komme ned til 70 kg innen utgangen av august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

 

Da er jeg tilbake, hatt en super ferie med god mat og god drikke. :)

 

Måtte veie meg i dag selv om det er tirsdager som er dagen. Det var en kg opp, men ikke annet å vente.

I ferien brukte jeg IKKE pulsklokka, men trenet i bassenget med instr 4 ganger, og gikk opp og ned 11 etg når jeg var å kjøpte avisen om morningene. Så det ble litt trening, men ikke noe å skryte av. Hadde ferie på solsengen :D

 

Nå er det bare å brette opp og stå på, skal ikke vise noe vektøkning når jeg starter med veiing igjen 10 aug. og det har jo vært målet mitt, helst vise litt minder men det vil da bli bonus :D

 

Meline, du har virkelig vært flink, du kan trygt være stolt av deg selv. Dette er kg som viser på kroppen din.

 

Ned12, det er ikke like lett i ferien. Når værdagen kommer så blir det mye enklere med maten, og da kommer motivasjonen også tilbake. Bare å stå på videre dette skal vi klare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Hei jenter :-)

Flinke dere er. Jeg har kommet godt i gang denne uka, bortsett fra i går; var hos naboen og der ble det 2 øl og litt chips :-(

Men ellers går det bra!

Har bakt grovbrød og grove rundstykker sammen med barna - gøy, godt og sunt!

 

Uka som va gikk jeg ned 100 gr, greitt å ikke gå opp.

 

men jeg legger meg skikkelig i selen nå, for jeg kan ikke fortsette som dette! Målet i første omgang er 10 kg til jul :-

 

Nå er målet mitt å få fart på denne nedgangslista under her, -500 gr i uka og jeg skal være happy, alt over det er en bonus :-)

 

Startvekt mandag 3.mai: 93,4

mandag 28.juni: 90,2 (-3,2)

mandag 5.juli: 89,9 (-3,5)

mandag 12.juli: 89,7 (-3,7)

mandag 19.juli: 89,3 (-4,1)

mandag 26.juli: 89,9 (-3,5)

mandag 2.august: 89,8 (-3,6)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

72,5 kg. Det vil si 400 gram ned denne uka og 7,8 kg nedgang til sammen. Ikke noen voldsom nedgang denne uka, men jeg er veldig fornøyd likevel. Jeg "motivasjonsveide" meg på fredag og vekten viste det samme da, så jeg vet at resultatet kunne vært bedre. I helga var vi bortreist igjen, og blant annet var vi i bursdagsfeiring, så det ble noen små kakestykker. Har vært ganske sulten hele denne helga, så jeg har nok spist litt mer enn jeg burde. Jeg klarte uansett å begrense meg, og jeg vet at jeg ikke gikk opp i helga, så jeg synes det gikk veldig bra. Veldig greit å klare det når jeg ikke har mulighet til å veie maten eller registrere det jeg spiser. Nå er det bare 500 gram ned til neste delmål. Kanskje er jeg der neste mandag?

 

I dag begynte sønnen min i barnehagen så nå er ferien over for denne gang. Nå er det hverdag og vi kommer inn i rutine igjen, så da blir det enklere med maten. Jeg har vært ganske avslappet i forhold til maten den siste måneden, men prøvd å spise mest mulig riktig, så jeg er utrolig fornøyd med at jeg har hatt en jevn og fin vektnedgang i sommer.

 

Jeg tok med meg treningstøy på tur, men det var så mye som skjedde at det rett og slett ikke ble tid til trening. Derfor har jeg tenkt å gå meg en tur nå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Endelig skikkelig nedgang :-)

Denne uka har jeg vært flink med maten, og trent en del, 10 trimpoeng :-) Veldig tilfreds og veldig motivert for en ny uke!

 

ned 1 kg !!!

 

Lykke til videre, jenter!

 

Bra jobbet Meline - det viktigste i en ferie er att man ikke går opp. Nå er veld hverdagen på plass igjen hos de fleste hos oss, og da er det lettere med maten også!

 

Startvekt mandag 3.mai: 93,4

mandag 28.juni: 90,2 (-3,2)

mandag 5.juli: 89,9 (-3,5)

mandag 12.juli: 89,7 (-3,7)

mandag 19.juli: 89,3 (-4,1)

mandag 26.juli: 89,9 (-3,5)

mandag 2.august: 89,8 (-3,6)

mandag 9.august:88,8 (-4,6)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fredag fylte sønnen min ett år. Dagen ble feiret med nærmeste familie. Vi hadde pizza og kaker. Så mye godt det var å velge i. Blåbærmuffins, banan- og sjokolademuffins, bærpai, solskinnsboller... Og mye frukt. Det ble selvfølgelig litt kaker. Moren min hadde tatt med vannbakkels. Det som ble til overs ble satt igjen her. Noen uten krem, noen flere med krem. Disse spiste jeg opp i løpet av fredag og lørdag, men kremen ble tatt ut, så da unngikk jeg i alle fall de kaloriene. Restene av det jeg hadde bakt ligger trygt plassert i fryseren.

 

Det har blitt lite tid til trening denne uka. Mye tid har gått med til forberedelser og selve selskapet, men på lørdag fikk vi i alle fall trillet noen timer.

 

Det største problemet mitt denne uka er at batteriene i kjøkkenvekta mi er tomme og jeg ikke har kjøpt nye. Da er det ekstra vanskelig å ha full kontroll på kaloriinntaket. Men det har gått veldig bra. Vekta viste 1,2 kg ned denne uka. Jeg veier nå 71,3 kg, og mitt 2. delmål som var 72 kg er nådd med god margin. Jeg har gått ned 9 kg til sammen på 12 uker og er veldig fornøyd med det. ;)

 

Det var ganske spesielt å se tallet 71,3. Sist jeg holdt på med vektnedgang kom jeg ned til 71,5 kg på det laveste. Nå veier jeg faktisk litt mindre enn det. Den gangen var utgangspunktet 1,7 kg høyere enn denne gangen, så jeg har fortsatt 1,5 kg igjen til jeg har gått ned like mange kg som jeg klarte da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Beklager at jeg ikke har vært innom her, men jeg må låne PC her i huset og da er det ikke lett å komme til.. min er og blir død.... ;)

 

7 aug gikk jeg Fanaråke opp, en tur på 2065 moh dette gav meg 40 trimpoeng. Så jeg har litt å hente på formen. Men da jeg kom på veiing forje tirsdag hadde jeg gått ned 300 gr. :(

 

I helgen var jeg og min mann på tur, og med vennefest tre dager på rad med god vin og mye god mat viste vekten i dag på veiing +900 gr.

 

Så nå er det bra med hverdag igjen, så vi kan få kommet tilbake og fortsette å komme nedover...

 

Meline du imponerer stort, kjempe flink er du. Gratulerer

Ned12 du er virkelig kommet i siget, Gratulerer til deg også.

 

Ha en flott uke med trim og trivsel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...