Gå til innhold

Andre runde


Anbefalte innlegg

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

I morgen er det 3 måneder siden mandag den 24. mai, dagen da jeg gikk på vekten for å finne ut hvor høy startvekten min var. Vekta hadde akkurat sneket seg over 80 kg (igjen) og jeg var veldig klar for å gjøre noe med det. Nå har det gått 13 uker og jeg har gått ned 10,1 kg på denne tiden. Dagens vekt er 70,2 kg. Målet om å komme ned til 70 kg innen utgangen av august er godt innenfor rekkevidde.

 

I løpet av tre måneder har jeg altså klart å gå ned 10 kg og jeg er omtrent halvveis til målet mitt. Om målet mitt er riktig vet jeg ikke. Det ser jeg når jeg nærmer meg. Det kan godt hende at jeg finner ut at jeg vil ned enda noen kg til. Da jeg startet syntes jeg at en nedgang på litt over 20 kg var et høyt nok mål og jeg konsentrerer meg om det enn så lenge. Når jeg kommer dit har jeg gjort en utrolig bra jobb og skal uansett være veldig fornøyd med meg selv for det jeg har klart.

 

Hadde noen i slutten av mai sagt at jeg bare tre måneder senere kom til å være 10 kg lettere hadde jeg ikke trodd på det. Jeg trodde at dette kom til å ta mye lengre tid. Nå som dette har gått så utrolig bra er det lett å tenke "Hvorfor startet jeg ikke før???". Men sånn går det jo ikke an å tenke. Jeg tror at grunnen til at det går så bra rett og slett er at jeg ventet til jeg var klar for det. Jeg ventet til jeg fikk motivasjon og overskudd og virkelig hadde lyst til begynne med den store oppgaven. Jeg er så glad for det, for jeg vet hvor håpløst og vanskelig det kjennes når man jobber hardt for å gå ned i vekt og det går sent. Også sist jeg gikk ned i vekt laget jeg en vektkurve for å se nedgangen. Da gikk det utrolig sent. I begynnelsen sto vekta stort sett i ro. Etter hvert gikk det nedover, men vekta sto ofte i ro eller hoppet opp og ned før det gikk litt nedover igjen. Jeg sammenligner den gamle vektkurva mi med vektkurva jeg fører nå og det er helt utrolig å se forskjellen. Den gangen tok det meg 11 måneder å gå ned 10 kg. Det jeg nå har klart på 13 uker brukte jeg 49 uker på den gangen.

 

Jeg er spent på hvor lang tid jeg bruker på de siste 10 kiloene.

__________________________________________________

 

Oversikt over min vektnedgang de første tre månedene:

 

24.05.10: 80,3 kg (STARTVEKT)

31.05.10: 79,2 kg (-1100 g)

07.06.10: 77,8 kg (-1400 g)

14.06.10: 77,2 kg (-600 g)

21.06.10: 75,9 kg (-1300 g)

28.06.10: 75,2 kg (-700 g)

05.07.10: 73,9 kg (-1300 g)

12.07.10: 74,4 kg (+500 g)

19.07.10: 74,4 kg (+/- 0 g)

26.07.10: 73,7 kg (-700 g)

02.08.10: 72,9 kg (-800 g)

09.08.10: 72,5 kg (-400 g)

16.08.10: 71,3 kg (-1200 g)

23.08.10: 70,2 kg (-1100 g)

 

Mål: 60 kg (-20,3 kg)

Samlet nedgang: 10,1 kg

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig flink er du :)

 

Mitt spm blir som følger: Hva har du gjort denne gangen, som du ikke gjorde sist?

 

Jeg trenger ny motivasjon....

Har brukt pulsklokka på tur i dag og fått 2,5 trimpoeng :( , men var på veiing i går og den viste + 300 gr. :)

Det værste er at jeg kjente det på kroppen, tung og daff..

 

Men gir ikke opp, neste uke er det ny veiing og nå må jeg snart komme på rett spor igjen. Har slitt litt med å spise "riktig" pga kurs og selskaper og ikke minst noen hormoner som vil ha litt søtt..

 

Vel ble litt syt dette, men skitt au..

 

Ha en super uke med trim og sunn mat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så leit med oppgang, Toann. :) Men, det er jammen ikke store vektøkningen. Kan det ha noe å gjøre med hvor du er i syklusen? Jeg føler meg alltid oppblåst og stor like før og når jeg har mensen, også når det ikke slår noe spesielt ut på vekta. Skikkelig kjipt, men det forsvinner etterpå. Siden du har slitt litt med tanke på maten kan det jo rett og slett være derfor. Da forsvinner de 300 grammene lett som bare det når du får kontroll på maten! :) Det er i alle fall supert at du bruker pulsklokka. Men kontroll på maten og jevnlig trening kommer resultatene. :( STÅ PÅ!

 

Mitt spm blir som følger: Hva har du gjort denne gangen' date=' som du ikke gjorde sist? [/quote']

Det er et godt spørsmål. Jeg er selv veldig overrasket over at det har gått så raskt nedover. Jeg tror at årsaken rett og slett er at jeg hadde det veldig vanskelig ellers i livet sist jeg skulle ned i vekt, og da opplevdes arbeidet med vektnedgangen også veldig vanskelig. Jeg klarte jo å gå ned da også, men det tok mye lengre tid. Nå har jeg det veldig fint, og i tillegg er jeg utrolig motivert og veldig positiv til det jeg holder på med. Ja, og så er jeg veldig bestemt, for nå SKAL jeg klare det. Og med gode resultater stort sett hver uke er det klart at jeg blir enda mer motivert for å gjøre det bra de kommende ukene. Jeg er flinkere med maten, jeg er flinkere til å være i aktivitet og jeg er flinkere til å drikke vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nidar Favoritter er en gjeng med gode biter,

du kan velge hva som passer deg og dine.

Og hvis du deler med en venn, får du andre ting igjen

sånn som masse kjærlighet og; lutter glede!

 

For man blir glad av Nidar Favoritter,

de inneholder alle dine yndlingsbiter,

noen røde, noen blå, noen myke fylt med karamell!

 

Ja, man blir glad av Nidar Favoritter,

når far, og mor og alle mammas små banditter,

kan få mumse sine favoritter, for seg selv;

og du og dine får en grepa kveld!"

 

Denne uka har vært en slags pauseuke. Jeg skeiet litt ut tidlig i uka. Vi fikk besøk både tirsdag og torsdag. Tirsdag serverte jeg rester som var igjen etter bursdagen til sønnen min, så ble jeg kvitt både muffins og solskinnsboller uten å spise alt selv. På torsdag laget jeg pai, og i tillegg hadde besøket med seg vafler og rosinboller. Jeg spiste litt, men passet på at det ikke ble alt for mye. I tillegg reduserte kaloriinntaket ellers, slik at det ikke ble så alt for ille.

 

Etter hvert som uka gikk kjente jeg at det ble litt vanskeligere med maten. Jeg har fortsatt ikke fått tak i batteri til kjøkkenvekta mi, så jeg lot det skure å gå litt, siden jeg likevel ikke klarte å ha fullstendig kontroll. Så nærmet det seg helg og på TVen synges det "Ingen Kims, ingen koooooooooos" og man fristes av Nidar Favoritter. Ja, for hvem blir vel ikke fristet av fyrverkeri laget av sjokoladebiter til en fengende glad-sang? Jeg blir i alle fall det. Det ble ikke Nidar Favoritter i helga, men på Kiwi hadde de store melkesjokoladeplater til halv pris (2 for prisen av 1), så da havnet det to plater i handlevogna. Den ene spiste jeg på lørdag mens den andre skal få ligge i skapet og helst fordeles over flere helger.

 

Jeg var innstilt på at vekta kom til å stå stille, eller kanskje til og med gå litt opp etter ei sånn uke, men da jeg veide meg i dag tidlig lyste tallet 69,8 mot meg. Tenk, 400 gram ned etter ei sånn uke. Jeg klarte det! Jeg kom under 70 kg innen utgangen av august! Nå har jeg gått ned 10,5 kg, så jeg har nå gått ned like mange kg som jeg klarte sist jeg gikk ned i vekt. Jeg er utrolig fornøyd med at det gikk så bra denne uka. Det viser at jeg klarer å regulere matinntaket, slik at det ikke trenger å gå feil vei selv om det blir for mye sjokolade. Jeg passer på å trene og spise bra elles, og jeg er spesielt glad for at jeg klarer det uten kjøkkenvekt. Nå har jeg kommet meg fra 80-tallet til like under 70-tallet, så nå er jeg klar for veien videre ned til 60!

 

Som tidligere nevnt går det utrolig lett når jeg har det bra. De siste ukene har jeg kjent på en frustrasjon. Det tar på og jeg merker det veldig godt på humøret, og da blir det vanskeligere med maten også. Årsaken til frustrasjonen er at jeg er arbeidsledig. Jeg begynte å søke på jobber før sommerferien og skulle helst hatt jobb siden starten av august, da sønnen min begynte i barnehagen. Jeg fikk ikke svar på noen av søknadene, og da august nærmet seg begynte jeg å søke på jobber utenfor området jeg er utdannet til. Det ble en del søknader, jeg ble innkalt til ett intervju, men jobb har jeg ikke fått. På noen av jobbene har ikke søknadsfristen gått ut enda, men i uka som var sendte jeg ut noen åpne søknader. Vi klarer oss ikke med en inntekt, så det blir en del vonde tanker, spesielt fordi vi har ansvaret for et lite barn.

 

For et par timer siden fikk jeg en telefon fra den ene arbeidsplassen jeg sendte åpen søknad til. De har behov for en arbeidstaker i et vikariat, så jeg skal på samtale/intervju der i morgen tidlig. Jeg gleder meg og håper at jeg nå får jobb i alle fall en stund framover. Nå er jeg enda mer motivert for videre vektnedgang. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Meline

du er bare kjempe flink, bare å stå på videre dette klarer du helt supert.

Er sikker på at det ordner seg med jobb for deg også, ordner seg alltid for snille piker :)

 

jeg var på veiing i dag -1000 gr ( føles mer ut å skrive det slik en bare en kg) he he

Er kjempe happy med den nedgangen da nærmer jeg meg vekten før mine to oppganger. Fikk meg drøye 8 trimpoeng, ikke så mye men bedre enn ikke noe. Får bare føle opp denne uken :)

 

Er mange ganger lettere å ta på seg pulsklokka og ta en tur enn å spise riktig... Er jo så mye godt fra nidar og freia. Jeg hadde klubb i uka, serverte sunn og riktig mat (alle slanker seg) kake til kaffen, men vi har alltid en pose fra nidar i en skål... Huff ble noen biter... Helgen gikk fint med to turer med pulsklokka og sunn mat og kun to små glass med vin lørdag :) godt fornøyd med vektnedgangen denne uka.

 

Ha en super uke og tvi tvi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 kg ned! GRATULERER! :) Kjempebra jobbet, Toann! Jeg synes du er kjempeflink både med trening og med maten. Ikke rart man tar noen sjokoladebiter hvis man har skåla rett foran seg, men det er mye bedre å kose seg med noen biter enn å spise halvparten av innholdet i skåla.

 

Og takk for skryt! :) Det har ordnet seg med jobb, i alle fall for en liten stund, så jeg håper det blir enda mer etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier nå 68,8 kg og har gått ned 1 kg denne uka. Jeg har et skjema som jeg fører vekten min inn i hver uke, og nå snek kurven seg akkurat under en rød linje jeg har tegnet inn i skjemaet. Det betyr at jeg nå regnes som normalvektig! Så herlig! :( Det var et stort mål i seg selv, selv om BMI-verdiene naturligvis bare er veiledende. Sist jeg var normalvektig var nok rundt årsskiftet 2004-2005. Det er nesten 6 år siden. Ikke bare har jeg blitt normalvektig. I tillegg veier jeg nå mindre enn mannen min! Det var også et aldri så lite mål, og det føles i alle fall godt å ha nådd det.

 

Jeg var ganske overrasket over at det hadde gått så bra denne uka. Jeg veide nemlig 68,8 kg også på torsdag. I helga ble det utskeiing. På lørdag var vi borte på besøk hvor det ble servert kake. Vi var der akkurat i middagstiden, uten å ha spist først, så det ble to kakestykker. På butikken handlet jeg en liten pose smågodt (i alle fall mye mindre enn det jeg brukte å kjøpe før). Da vi kom hjem begynte jeg med middagen, men det ble litt smågodt før den kom på bordet, for både mannen min og jeg var veldig sultne. Etter middag delte vi resten av smågodtet mens vi så på film. I tillegg hadde jeg spist sjokolade og saltede peanøtter på fredag, så jeg visste at det ble alt for mye godt denne helga. Jeg er veldig lettet over at vekta i alle fall har stått stille siden torsdag. Årsaken til at jeg slapp oppgang er kanskje at jeg har spist for lite ellers i uka? Jeg har nemlig fått jobb og det er veldig mye som skjer hele tiden, så det er rett og slett ikke alltid jeg får tid til å spise når jeg burde det. Regner med at det kommer seg når jeg kommer mer inn i rutinene. Jeg er i alle fall utrolig glad for at jeg har fått jobb (selv om det "bare" er et vikariat på 50 % og jeg ikke vet hvor lenge det kommer til å vare).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller, det er kanskje ikke helt riktig måte å si det på. Det er jo jeg som har blitt mindre! Jeg har gått ned enda en halv kilo denne uka, så nå har jeg gått ned akkurat 12 kg til sammen. Det kjennes utrolig godt at klærne mine stadig blir større. Jeg gleder meg veldig til å ta en skikkelig shoppingrunde, men jeg venter til jeg har gått ned enda noen kilo.

 

Denne uka har Bunnpris hatt tilbud på både donuts og Nidar favoritter. Jeg MÅTTE prøve den nye favorittposen med Caramello og i tillegg kjøpte jeg noen donuts. Det ble litt for mye kos i helga, men jeg fikk heldigvis litt hjelp med spisingen. Favorittposen var ikke så god som forventet, så jeg kommer ikke til å kjøpe den igjen. Jeg har også hørt rykte om at det har kommet to nye varianter av Melkedrøm, men jeg venter litt med å smake på dem.

 

På søndag var jeg på skogtur og brukte noen timer på plåbærplukking. Det var en herlig tur, og nå er det mye blåbær i fryseren som skal brukes fram mot neste høst. Pannekaker med rørt blåbærsyltetøy, varm blåbærpai og blåbærmuffins som omtrent smelter på tunga. Ikke akkurat hverdagsmat, men det er jo lov til å kose seg innimellom. ;) Jeg vet at jeg har kost meg litt for mye de siste ukene, men jeg har uansett klart å gå ned i vekt hver eneste uke, så det har ikke vært så alt for galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Meline, du er kjempe flink :)

 

Jeg hadde en rotet forje uke på veiing hadde vekten gått litt opp, men etter veiing i dag viste den -1,5 kg :) Så jeg er i støtet.

 

Har vært flink og funnet litt av gnisten igjen. Så nå skal jeg videre

 

Gleder meg til at mine klær skal bli for store ;)

 

Stå på og lykke til denne uken :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Og det fortjente jeg virkelig. Da jeg gikk på vekta på mandag ble jeg egentlig veldig overrasket over at jeg ikke hadde gått opp i vekt. Det har blitt for mye mat og for lite trening i det siste. Det er forferdelig travelt på jobb og i tillegg er mannen min mye borte, så det blir mange enkle løsninger. Det verste er kveldene når jeg bare MÅÅÅ stappe inn ett eller annet. Jeg må virkelig skjerpe meg. Nå har vekta ligget mellom 68 og 69 kg noen uker. Vekta var 68,3 nå på mandag, og det er jammen på tide at jeg kommer ned til 68 og når tredje delmål.

 

Det har faktisk gått ganske bra så langt denne uka. I dag var det veiing i forbindelse med slankekrigen og vekta viste jammen meg 67,4. Er jeg flink i helga så får jeg fin nedgang denne uka. Det er god motivasjon. I dag har jeg omsider fått batterier til kjøkkenvekta mi, så nå blir det sikkert lettere å passe på matmengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå høysesong for skalldyr.. krabbe, reker, kongekrabbe, blåskjell, kamskjell og hvitvin... Sukk alt er nydelig, men sjømat inneholder mye salt... så på veiing viste vekta +300 gr

vanskelig denne høsten. Må bare skjerpe meg skal dette gå rette veien :)

 

Uken går supert, men dette rusket i helgen ødelegger alt...

 

Bare å stå på videre, skal i fler runde dager i oktober og må komme lenger ned på vektstigen :)

 

Du er kjempeflink Meline

Stå på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, sjømat er så godt! Det kan være vanskelig å beherske seg når det er så mye deilig mat å spise. Håper vektoppgangen skyltes saltet og at du raskt ble kvitt de 300 grammene. Jeg har også hatt noen vanskelige helger de siste ukene, men denne helga klarte jeg meg veldig bra. Hvor mye har du gått ned til sammen nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har jeg klart å gå ned 1,3 kg og vekta viser 67,0 kg. Det er 18 uker siden jeg startet og jeg har gått ned 13,3 kg på denne tiden. Det gir et snitt på 740 gram nedgang i uka. Det er jeg veldig fornøyd med! Jeg er nå 15 kg lettere enn det jeg veide på mitt tyngste (da jeg startet "første runde").

 

I går merket jeg plutselig at det føles litt annerledes å gå. Innsiden av lårene mine deiser nemlig ikke inn i hverandre lenger. Herlig! I tillegg er det snart på tide at jeg legger fra meg gifteringen min på et trygt sted. Det er heldigvis ikke skilsmisse som er årsaken. Ringen har blitt for stor og kan lett falle av fingeren min. Jeg må få en snill gullsmed til å gjøre den mindre for meg, men har tenkt å vente til jeg har nådd målet mitt, slik at jeg slipper å endre størrelsen flere ganger.

 

Mitt 3. delmål var å komme til 68 kg. Det har jeg nådd nå! Jeg har fortsatt ikke kjøpt premie for 2. delmål, så når jeg får lønning i oktober blir det to premier på én gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

100 g opp og 600 g ned blir en halv kg ned på to uker. På 20 uker har jeg gått ned 13,8 kg. Det går litt trått akkurat nå, men det er helt greit. Jeg tillater meg selv å ikke fokusere så mye på maten, så da er jeg veldig fornøyd med at nedgangen likevel fortsetter. Jeg har det ikke travelt nå heller. Jeg håper å komme ned til 62 kg, men aller helst til 60 kg, før jul.

 

Grunnen til at jeg ikke er helt fokusert for tiden er at jeg har det veldig travelt. Det er mye på jobb, og i tillegg er mannen mye bortreist, så da blir det mye alenetid med sønnen min. Etter at han er lagt om kvelden er jeg så trøtt og sliten at jeg rett og slett må koble ut og gjerne legge meg tidlig. Samtidig prøver jeg jo å være flink med maten, så det er jo derfor jeg klarer å gå ned litt. Det går veldig greit i uka, men de siste to helgene har det sklidd helt ut. Ikke lett når man er alene hjemme hele helga og har en stor pose smågodt i skapet. Noe må man jo kjøpe når det er tilbud på Obs... Neste uke har jeg høstferie så jeg håper det vil gi en skikkelig puff på motivasjonen. Hvis ikke så har jeg uansett bestemt meg for at jeg skal være superflink hele november. Det er jo så enkelt som at jeg må bestemme meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forrige uke var jeg på handletur og kom over en butikk hvor de hadde tilbud på kjoler. Den fineste kjolen hadde de i både lilla og sort. Jeg tok med meg en av hver farge i størrelse 40 og prøvde dem på. Jeg likte den sorte best, men størrelse 40 var alt for stort! :eek: Det føltes utrolig bra, det eneste som var synd var at jeg bare hadde sett kjoler i størrelse 40, 42 og enda større da jeg så gjennom de som var på stativet. Da jeg hengte på plass kjolene sjekket jeg en gang til og da fant jeg en sort kjole uten prislapp. Flaks for meg, for på lappen inni kjolen sto det at den var i størrelse 38. Jeg prøvde den på og den passet perfekt! Tenk det, jeg i størrelse 38! Det er flere år siden sist. :D Det er mulig at kjolen er litt stor i størrelsen, men de siste ukene har jeg merket at klær jeg allerede har i størrelse 40 begynner å bli litt store.

 

Kjolen var satt ned fra 449 til 130 kr. Siden jeg fortsatt ikke hadde kjøpt premie til meg selv for å ha nådd 2. og 3. delmål kjøpte jeg kjolen som premie for 2. delmål. Nå har jeg en fin kjole å bruke på julebord og i jula. Jeg har tenkt å gå ned enda noen kg før det, men det går fint, for jeg blir finere i kjolen når jeg har fått enda mindre mage. ;)

 

I dag kjøpte jeg premie for å ha nådd 3. delmål. Det ble et sett med smykke og øredobber som jeg har tenkt å bruke til kjolen.

 

I går viste vekta 66,0 kg. Nedgangen var 500 g denne uka og jeg har gått ned 14,3 kg til sammen så langt denne runden. Siden jeg startet "første runde" har jeg gått ned 16 kg. Det er ganske mye det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

65,8 stod det på vekta i går. Det vil si 200 gram ned, og det har jeg på ingen måte fortjent. I helga ble det rødvin, alt for mye sjokolade og til og med pizza med hvitløkdressing til middag på søndag. Jeg burde gått opp 2 kg i stedet for å gå ned litt.

 

Det er mulig jeg tror jeg spiser enda verre enn jeg faktisk gjør. I hverdagen går det stort sett veldig greit, problemet da er vel heller at jeg spiser for lite. Når helga kommer sklir det ut. Hverdagen er fryktelig hektisk for tiden. Det er fort gjort å ty til enkle løsninger når det gjelder maten, men det går for så vidt greit. Snart er det november, og da blir det full skjerpings.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lørdag var mannen min og jeg i 70-årsdag til bestemoren hans. Vi har ikke møtt familien til mannen min siden midten av juli. Da vi kom til selskapet strømte komplimentene på. De begynte allerede før jeg rakk å ta av meg jakken min.

 

"Hva er det som har skjedd med deg?"

"Så slank du har blitt!"

"Jeg kjente deg nesten ikke igjen"

"Du må jo ha gått på en kur"

"Hvor mye har du gått ned?"

"Så flott du ser ut!"

"Hvordan har du klart å gå ned så mye?"

"Så fiiiiiiiin du har blitt!"

og mye, mye mer...

 

Jeg var overveldet. Så mye oppmerksomhet hadde jeg ikke forventet, men så utrolig hyggelig det var å høre de fine ordene. Da vi var hos dem i midten av juli hadde jeg gått ned 6 kg. Siden da har jeg gått ned 9 kg til, så jeg skjønner godt at de ser forskjell. Neste gang vi ser dem skal jeg være enda flottere! ;)

 

Vekten viste 65,3 kg i dag. Det vil si 500 gram ned denne uka og 15 kg til sammen. Jeg er utrolig fornøyd med ukens resultat. Ikke bare har vi vært i 70-årsdag med deilig koldtbord. På fredag var vi på viltaften, med fantastisk deilig mat. Jeg har kost meg med mat og drikke, men jeg ser jo at jeg klarer å gjøre det riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Og så har plutselig to nye uker fløyet forbi. Vi er halvveis i november og jeg er klar over at jeg ikke har skjerpet meg så mye som jeg hadde tenkt. Det er travelt på jobb, mannen min er bortreist så jeg er "alenemamma", og det blir slitsomt når den lille våkner om natta og grytidlig om morgenen. Forrige uke hadde den lille falsk krupp. Jeg orker rett og slett ikke å bruke tid på å telle kalorier. Likevel prøver jeg å ligge på et kaloriinntak som ligger litt under hold-vekten-nivå, så jeg er fornøyd med resultatene de to siste ukene.

 

Forrige uke var vekten 65,3 kg, det samme som uken før. Denne uken var vekten 64,9 kg så nå hadde jeg gått ned 400 gram. Jeg er veier nå under 65 kg og er nærmere 60 enn 70 kg. Fantastisk! Nå er det bare 900 gram ned til neste delmål.

 

Det er litt merkelig hvordan jeg føler at kroppen min er. På fire måneder "raste" jeg ned 13,3 kg og følte meg så sank og fin. Nå går det senere nedover. Jeg har brukt 7 uker på å gå ned nye 2,1 kg og har begynt å venne meg til vekten jeg har nå. Og nå føler jeg meg plutselig ikke like slank lenger, selv om jeg veier enda et par kg mindre. Jeg har gått ned mye og nærmer meg det jeg i utgangspunktet har satt meg som mål. For noen uker siden følte jeg meg så slank fordi jeg sammenlignet meg med hvordan jeg var for et halvt år siden. Nå føler jeg meg ikke like slank lenger, fordi jeg sammenligner mer med hvordan jeg ønsker å bli.

 

Men du verden så fornøyd jeg er med det jeg har oppnådd! Så utrolig flott jeg egentlig føler meg, for jeg kjenner jo på kroppen at det er en stor forskjell. Og ikke minst så stor forskjell jeg ser når jeg ser meg selv på gamle bilder.

 

Denne gangen klarer jeg å nå målet mitt, det vet jeg. Nå skal jeg bli meg selv igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukens resultat ble en stor overraskelse. Jeg har gått ned 1,1 kg og veier nå 63,8 kg. Mitt 4. delmål var 64 kg, så det har jeg nådd nå! Jeg vet ikke helt hva premien min blir denne gangen, men jeg tror det blir ei midjeveske med plass til vannflaske. Smart å ha til sommeren når jeg skal på fjellturer igjen.

 

Det har gått sent nedover i et par måneder nå, så det var godt med et slikt hopp nedover på vektkurven. Jeg håper at jeg klarer å holde denne vekta og helst gå ned enda litt mer de neste par ukene. Nå skal jeg på julebord to helger på rad, men jeg vet at jeg kan klare det likevel.

 

Nå er det bare 3,8 kg igjen til det jeg i utganspunktet har satt meg som mål. Jeg tror ikke jeg når det før jul, men jeg håper at jeg i alle fall rekker å gå ned 1,8 kg til. Da har jeg kommet ned til 62 kg, det som var målet mitt da jeg prøvde å gå ned i vekt for noen år siden. Siste veiing før julaften blir mandag den 20. desember. Det er faktisk bare fire uker igjen.

 

Om to dager er det et halvt år siden jeg startet andre runde. Etter tre måneder la jeg inn en oversikt over vektnedgangen så langt. Her kommer de neste tre månedene.

__________________________________________________

Oversikt over min vektnedgang fjerde til sjette måned:

 

25.05.10: 80,3 kg (STARTVEKT)

30.08.10: 69,8 kg (-400 g)

06.09.10: 68,8 kg (-1000 g)

13.09.10: 68,3 kg (-500 g)

20.09.10: 68,3 kg (+/- 0 g)

27.09.10: 67,0 kg (-1300 g)

04.10.10: 67,1 kg (+100 g)

11.10.10: 66,5 kg (-600 g)

18.10.10: 66,0 kg (-500 g)

25.10.10: 65,8 kg (-200 g)

01.11.10: 65,3 kg (-500 g)

08.11.10: 65,3 kg (+/- 0 g)

15.11.10: 64,9 kg (-400 g)

22.11.10: 63,8 kg (-1100 g)

 

Mål: 60 kg (-20,3 kg)

Nedgang første til tredje måned: 10,1 kg

Nedgang fjerde til sjette måned: 6,4 kg

Samlet nedgang: 16,5 kg

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

så flink du har vært Meline !

*klapp klapp* !!! ;)

Dette klarer du så fint !

Merkelig dette med hvor fort man blir vant til hvordan man ser ut, og er liksom ikke fornøyd...

Lett å ta for gitt det man har oppnådd..

Du har i alle fall grunn til å feire !! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for en fin tilbakemelding, Elisabeth! :D

 

Merkelig dette med hvor fort man blir vant til hvordan man ser ut' date=' og er liksom ikke fornøyd...

Lett å ta for gitt det man har oppnådd..[/quote']Så sant, så sant! Det er lurt å ta en titt på gamle bilder og så ta en titt i speilet, så ser man hva man har klart. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fredag var jeg på julebord. Det ble deilig julemat, god drikke og mye dansing. Jeg var spent på ukas resultat og hadde i grunen forventet oppgang, men jeg har faktisk hatt en liten nedgang. Jeg veier nå 63,6 kg. Det vil si at jeg har gått ned 200 gram denne uka. Eller, det er vel mer riktig å si at jeg fra mandag til torsdag gikk ned 200 gram og at jeg klarte å holde vekta gjennom helga. På fredag er det nytt julebord. Spent på hvordan det går denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter ei helg med julebord og et par plater Walters mandler kjøpt på tilbud er jeg veldig fornøyd med stillstand denne uka. I tillegg er det "den" tiden av syklusen, så kanskje har jeg til og med "egentlig" gått ned litt. Nå er det bare to veiinger igjen før jul. Det er bare 1,6 kg ned til 62 kg så jeg håper at jeg klarer det. I helga skal mannen min, sønnen min og jeg en tur til svigermor. Håper det går greit med maten og at jeg får nedgang denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...