Gå til innhold

Andre runde


Anbefalte innlegg

Det ble både pizza med hvitløkdressing, potetgull, sjokolade og rødvin helga vi var hos svigermor, så det var stillstand på vekta forrige uke også.

 

Denne uka trodde jeg at vekta kom til å gå litt opp. På torsdag hadde mannen min og jeg jubileum og var ute og spiste. Sønnen vår har vært hos foreldrene mine i helga, så vi feiret videre både på fredag og lørdag. På fredag serverte mannen min en herlig biff-middag med rødvin, og vi spiste banansplitt til dessert. På lørdag tok vi inn på hotell, var ute og spiste og deretter ble det en tur på byen. Det har vært en fantastisk helg med mye kos, men likevel ikke altfor mye. Jeg har holdt meg unna godteri og har ikke spist alt for mye av maten.

 

På lørdag var jeg på shopping for å handle et antrekk for kvelden. Det føltes så herlig å kunne prøve klær i størrelse 38 eller M og ikke behøve å finne en større størrelse. Ganske så lekker ble jeg også. :D

 

Helga ble avsluttet med bursdagsselskap på søndag. Da kakene var satt fram bestemte jeg meg for hva jeg skulle tillate meg å smake på, så det ble bare noen få og små kakestykker. Og jeg kjente at det var nok. :)

 

I dag tidlig veide jeg meg seks ganger for å kontrollsjekke at resultatet var rikig. Jeg klarte nesten ikke å tro det jeg så. Vekten viste 61,9 kg hver gang! Jeg klarte å komme under 62 kg til jul!

 

Jeg har gått ned 1,7 kg denne uka. Det blir 18,4 kg til sammen siden slutten av mai! Det er jeg utrolig fornøyd med. Det har gått 30 uker, og i snitt har jeg gått ned litt over 600 g i uka.

 

Nå som jeg har kommet ned til 62 kg har jeg kommet til det jeg satte meg som mål da jeg startet med vektnedgang i slutten av april 2006. Den gangen var utgangspunktet 82 kg, så nå har jeg faktisk klart å gå ned 20 kg. Det er jeg stolt av! :)

 

Nå gjelder det å bite tennene sammen og komme seg gjennom de siste dagene med juleforberedelser og så selve jula. Jeg blir ikke overrasket om jeg går opp i løpet av jula, men jeg håper på å begrense det så mye som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Julas skade var faktisk ikke så ille som forventet. Det har vært ei lang jul med mye deilig mat, noe sjokolade, litt for mye potetgull og mange liter rødvin. Og noen drinker. Jeg tillot meg å kose meg i jula, så jeg har ikke hatt dårlig samvittighet for noe, bortsett fra litt for store middagsporsjoner i nyttårshelga. Og så utrolig gøy jeg har hatt det!

 

Nå er jula over. Vi var bortreist hele jula, så det var utrolig godt å komme hjem igjen den 1. januar. Jeg var veldig spent på denne ukens veiing. Ikke bare hadde det vært mye salt mat i det siste, men jeg hadde i tillegg fått mensen. Jeg følte meg oppblåst og full av vann og så for meg at jeg hadde gått opp minst 3 kg. Da jeg jobbet med å gå ned i vekt i "første runde" gikk jeg opp 5 kg fra 1. juledag til 1. nyttårsdag.

 

Vekta viste 63,3, noe som vil si 1,4 kg opp på to uker. Det resultatet er jeg veldig fornøyd med. Tenker dette forsvinner raskt nå som hverdagen er her igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten slik at det vanskeligste med jula kommer etterpå. Når det er halv pris på alt julegodteriet som er igjen i butikkene. Jeg bare må kjøpe litt, for det er jo penger å "spare". Jeg klarte å holde ut til torsdag, men så ble det kjøpt inn både sjokolade og marsipan til helga.

 

På lørdag var vi hos noen venner og fikk kjeks, ost og vin. Det er så utrolig godt! Jeg kan ikke huske når jeg spiste det sist, så det er ikke sånn at det skjer så alt for ofte.

 

Etter ei sånn helg er jeg veldig fornøyd med stillstand på vekta denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tidlig måtte jeg veie meg ett par ganger ekstra for å sjekke at jeg ikke så feil. Det sto nemlig 62,2, som vil si 1,1 kg ned denne uka. Bare 300 g ned til der jeg var før jul. Veldig overrasket over resultatet, for jeg har spist mer enn jeg burde. Det er sikkert en del vann som har forsvunnet.

 

Jeg er i alle fall veldig glad for resultatet. Fokuset mitt er for tiden å klare å holde på vekta. Det blir alt for lite søvn og vi i familien bytter på å være syke. Hadde en dårlig periode på slutten av høsten men klarte å hente meg inn litt før jul. Synd motivasjonen forsvant igjen i løpet av jula, men nå virker det som den kommer snikende tilbake. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...