Gå til innhold

Ehh... hjelp ?


Gjest kesv77

Anbefalte innlegg

Gjest kesv77

Har mange kilo jeg må ned og trenger sårt litt hjelp på veien :)

Har prøvd sommerklærne mine fra i fjor og nesten ingenting passa :)

 

Litt om meg:

Er 33 år og 3-barnsmor ( nov-03, aug-08 og mars-10 ) og fullammer minstejenta mi.

Har alltid vært overvektig og i fjor var jeg flink og meldte meg på GR-kurs (når mellomste var 4 mnd.) Gikk ned nesten 12 kg den våren, men plutselig ble jeg gravid igjen... Gikk dermed i "fella" og tenkte som så at da kunne jeg jo spise "alt"... Dumme meg !!!

Det endte jo med at jeg var 22 kg tyngre da minstesnuppa ble født i mars !?!

12 av disse forsvant med fødselen, men jeg har maaaange igjen og jeg må skjerpe meg nå for ellers begynner vekta å krype oppover igjen.....!

 

Startvekta er i dag( litt over 2 mnd etter fødsel): 109 kg :flau:

Hadde håpt å gå ned noen kilo før jeg begynner på GR kurs til høsten...

Flaut å komme til samme kursleder og plutselig ha mer kilo som utgangspunkt enn forrige gang jeg gikk der :(

 

Noen som vil slå følge med meg på veien nedover ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Gratulerer som nybakt mor igjen, du er flink som tenker på kosthold nå, så kort tid etterpå:( Jeg er gravid, 23 uker i morgen, prøver å være fornuftig, å vil gjerne følge din vei nedover, skal henge meg på skikkelig etter fødsel jeg også:) Lykke til med vektnedgang før kurs:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kesv77

Takk for det :(

 

Så flink du er som tenker sunt allerede nå mens du er gravid ! Det var det jeg ikke klarte.....

 

Skal sjekker ut andre tråder her inne og se om det er flere jeg kan "støtte meg til" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Endeligmammatil4

Jeg har svart deg på innlegget ditt i tråden min;) Vil gjerne være med deg på vei nedover i vekt:)

 

Jeg har heller ikke noen sommerklær som passer og jeg synes det er såå bittert å bruke penger på nye større klær, men noe må jeg jo ha på meg. Idag har jeg kjøpet noen ammetopper og ny shorts, det må holde til jeg klarer å få på meg noe som er i mindre størrelser.

 

Vi får oppmuntre hverandre :D Håper at kiloene renner av oss.

 

Du med 3 små rekker du å gå på tur eller trene i hverdagen din?

Jeg sliter veldig med å komme igang med å gå på tur. Må bare ta meg sammen og komme meg ut litt. Sitter stort sett på sofaen og ammer eller sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ja ja da skjedde det som alltid skjer... jeg sklir ut og orker ikke tenke mer på maten jeg spiser... FY meg !!

Men siste mnd har jeg hatt mye besøk, hatt barnedåp, vært i Danmark og tre unger er jo i seg selv nok til å ha det travelt...!

Har ikke spist sundt, men har heller ikke gått opp i vekt da...Er på stedet hvil !

 

Må begynne å tenke litt sunt igjen !!

Får legge en slagplan:

1. Finne en fast veiedag og fast tidspunkt !

2. Delmål: 4 kg ned

3. MÅ komme meg ut på tur !

4. Kun sjokolade på lørdager... Husk å gjemme Danmarksgotteriet !!

 

Også tror jeg jeg skal kjøpe meg en rockering !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cglarsen

Heia! Jeg slår meg gjerne følge med deg, har mange kg selv jeg vil gå ned...

Jeg er 26, samboer og mamma til min lille bolle på 3 måneder. Er 172cm høy og veier 98kg, 2kg mer enn da jeg ble gravid, så jeg kan ikke skylde på babyvekta lengre. :D

Var nede i 85kg sommeren 08 og det var HERLIG, men i stedet for å fortsette nedover gjorde mange negative hendelser til at jeg fortsatte oppover igjen.

 

Mitt problem er at jeg ikke alltid klarer å spise regelmessig, og ofte for lite. Meeeen har under ammingen fått et søgsug som ikke ligner grisen (aldri hatt det før noe særlig) og kan lett gomle i meg en stoooor Walter sjokolade (Åh, Walter...). Bah! Før lå jeg kvalm, i fosterstilling om jeg prøvde meg på en halv en.. Vil tilbake dit! :)

 

Jeg gifter meg i Italia i senmai 2011 og vil så gjerne ha gått ned 20kg til da. Hva tror dere? Er det for mye/lite? Drømmen er å stille i en Cecilie Melli kjole.

 

Men først! Under 95kg, har ikke satt en dato enda, må nesten se ann hvor fort/sent det går. Vil jo ikke at lille bolle skal få svi av at mammaen er på slanker'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

He-he !! Må nesten le av meg selv... for en selvdisiplin ??!! NOT !!!!

 

Nå er det tredje gangen jeg leter fram denne tråden for å begynne å tenke sundt/trene og denne gangen håper jeg da vikerlig jeg klarer å holde ut mer enn noen dager ?????

 

Hvorfor er det sånn ?? Tanken er god, men med en gang søtsuget kommer så glemmer jeg alle barrierer og kaster meg over gotteriet ;)

Hvorfor skal det være så f.... vanskelig å holde seg unna gotteriet ?? Spesielt sjokoladen ??

 

Tror jeg bare får melde meg på et kurs først som sist så noen kan "holde meg i ørene"... !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg ble mamma til nr 4 i juni og skulle gått ned masse med kilo. får ikke gått på kurs nå da jeg ikke har barnevakt om kveldene. Jeg gikk på kurs de mnd før jeg ble gravid og litt ut i svangerskapet.

Jeg kunne tenkt meg at vi kunne vært noen som veide og målte oss en gang i uka, og ikke minst motiverte hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veid meg i dag, og har neste veiedag neste onsdag. Skal følge dette fremover og noterer det jeg spiser hver dag og putter inn så skal jeg se hvor det butter og ta tak i meg selv.

Jeg har født ei jente i april, veier faktisk mindre nå enn før jeg ble gravid, men har siden april gått feil retning, nemlig oppover dit jeg var enn nedover. Så jeg vil kjempe for å få vektnåla rett vei igjen...

Har starta å trene igjen nå, har fått litt dilla på Zumba etter 2 ganger (på Elixia), så dette må jeg fortsette med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Lykke til. kjenner så godt den følelsen av å hele tiden mislykkes og ikke ha selvdisiplin og selvkontroll til å trene og spise sunt, så jeg håper virkelig du klarer det :D

 

kurs er veldig bra måte å gå ned i vekt, da blir man fulgt opp og man følger godt med alt man gjør og er bevisst på alle valg man tar. og det er hardt å se på kurslederen om man går opp i vekt, så man gjør jo alt for å unngå det :)

 

du får oppdatere her inne, så vi får høre hvordan det går med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Rita87 !

 

Får skrive litt om delmålene mine da ...

 

Start: 108,5 kg ( å fysj å fy !!)

Første delmål: 105,5 (Vil komme under der jeg starta forrige gang ...bare 3 kg det... :) )

Andre delmål: under 100 ( klarer jeg det før jul tro ?)

Tredje delmål: ned over 10 kg

Fjerde delmål: Kan ikke tenke så lang, så det tar vi etterhvert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

woho :( gratulerer med vektnedgang.. fortsett slik :D

 

jeg har nå litt over 4 kg igjen til jeg er der jeg var før denne graviditeten, og jeg gleder meg sååå til å få se 6 tallet.. helt utrolig at en vekt skal ha så mye å si for selvfølelsen.

 

har satt meg et overkommelig mål på 69 kg før 1 desember. og håper selvfølgelig å gå ned mere enn 5 kg til 1 desember, men klarer jeg 69 så er jeg fornøyd.

 

har allerede begynt å grue meg for julematen og alle julegodteriene som kommer i hyllene snart ;)

 

ha en fin helg og lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å oppdatere meg selv :)

 

Gikk ned 1,8 kg uka etterpå - altså på mandag som var..

Dvs at jeg har nådd første delmål ( 3 kg ned)

og har gått ned tilsammen 3,4 kg på 14 dager !!

 

Tviler på at nedgangen forstettes i slik fart for da må det gå ut over melkeproduksjonen en eller annen gang.... tror jeg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Får jeg være sammen med dere?

 

Jeg fødte mitt 3. barn i juli. Er tilbake på før-gravidvekt, men har likevel noen kg igjen til trivselsvekta. Veide på mandag 76,4 kg, målet er 65. Jeg er 164 cm høy.

 

Treningssenter er ikke noe for meg, så min trim blir trilleturer. Er som regel ute en (liten) tur hver dag og triller. Det varier hvor lange turer, men alt hjelper.

Mitt store problem er ikke vanlige måltider, for der spiser jeg ganske sundt, men snop osv som kommer i mellom måltidene. Jeg simpelten EELSKER sjokolade - sukk.

 

Vurderer å melde meg på et nettkurs, men skal prøve alene først.

 

Har satt meg som 1. delmål og nå 69-tallet før jul. Så får jeg se hvordan det går og hvor store mål jeg skal sette meg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Oppgraderer meg selv litt ;)

 

Jeg har nå gått på kurs i litt over 9 uker og har gått ned 9,1 kg !!

Dvs over 1 kg i uka i snitt :D:)

 

Har også nådd mitt andre delmål !

Aldri mer tresifret vekt !!!!!

 

Meeen veien videre er fremdeles lang, men må (!?) gå på kurs. Har jeg ikke noen som holder meg i ørene, så får jeg tilbakefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Gjest kesv77

He-he !!

Leenge siden jeg har oppdatert meg selv...

 

Kort fortalt fortsatte jeg på GR-kurs og går fremdeles på kurs...

Totalt 2 1/2 kurs nå. Med litt jule- og vinterferie medfører det at jeg har gått på kurs totalt 5 1/2 mnd og totalt gått ned 15,7 kg !!

 

Det har nok gått litt trengere etter jul ( også ble det visst litt opp i jula også da...ehm), men fremdeles kryper vekta sakte men sikkert nedover :)

 

Ammer gjør jeg fremdeles også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...