Gå til innhold

Besøk og mat


Gjest bodildoris

Anbefalte innlegg

Gjest bodildoris

Nå som det nærmer seg sommer er det så mange utfordringer å ta hensyn til! Jeg sliter veldig med hva jeg skal servere når jeg får gjester for eksempel. Det som lettest ramler inn i hodet på meg er kaker, sjokolade, chips... og kanskje noen druer for å veie opp. Tragisk. Men jeg kan jo ikke sette frem fire gulerøtter og ti kålerabibiter heller! For selv om jeg slanker meg er det ikke sikkert det er mat andre har lyst til å spise. Og så blir det så fokusering på at jeg "slanker meg", istdedet for en livsstilsendring som jeg liker å kalle det.

 

Hva gjør dere når dere får gjester på besøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Det er ikke noe problem å ha vafler, kaker e.l. Så lenge man selv ikke faller for fristelsen og spiser altfor masse. Selv vi har lov til å unne oss litt.

Ved siden av det usunne, så ha noen sunne alternativer. Frukt i flere former og varianter er alltid godt å ha i huset uansett.

 

Det er aldri galt å ha sunne alternativer, på slankern eller ei :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monarda

Hvis du skal ha selskap så kan man jo planlegge litt og unne seg litt ekstra. Hvis det er folk som stikker innom så ville jeg hatt lettis i fryseren og prøvd å skaffe friske jordbær. Evt vaniljeyoghurt eller kesam i kjøleskapet og bjørnebær som du varmer i fryseren. Lite kalorier, godt og sunt :D

 

Hvis du har noen grove rundstykker i fryseren så er det fort gjort å tine dem og smøre på med litt ost, skinke, laks ol. som du har i kjøleskapet - legg på rikelig med tomat, paprika og agurk så kan du også spise et halvt rundstykke eller to uten å gå på en kjempesmell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...