Gå til innhold
Gjest Korsa

Back on the track!

Anbefalte innlegg

Gjest Korsa

Tusen takk for oppmuntrene ord og ros :) Du har jo rett 0,6 er ikke skarve,- det er igrunnen spot on ifølge spesialistene, men jeg er så fryyyktelig utålmodig, vet du, og kunne godt ha tenkt meg en PANG start ;)

For å unngå å dytte sjokolade og annet snacks, har jeg kjøpt inn forskjellige dream is og läkerol, sånn at når søt suget setter inn kan jeg ta litt av det. I disse dager passe jeg óg på å ha melon og jordbær i hus. Selv om jordbærene er svin dyre, så unner jeg meg det. Jeg spiser jo ikke noe annet digg. Jeg har óg vanilie yoghurt og kesam vanilie. Jeg syns også en kopp Option med et par knekkis med brunost er godt til kvelds.

Jeg er ikke så flink som deg, terrapia, jeg klarer ikke bare ta et par nøtter. Har jeg nøtter i skapet, blir de borte. Jeg tror jeg regnet ut at 5 cashewnøtter var et mellommåltid :eek: Målet på sikt må jo være å kunne ta bare litt :D

I dag har jeg kost meg med en omelett til frokost og en stooor kopp te. Dagen i dag skal nyyytes til sitt fulle, selv om himmelen er grå.

God lørdag!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest tonton

Både korsa og terrapia! Jeg synes dere er så flinke til å stå på.

Korsa - Det krever ganske mye å legge om livsstilen - og enda MYE mer når man har gjort det en gang og gått på en smell. Det vet jeg, for jeg er omtrent der jeg også. Kjenner at jeg gjerne skulle tilbake til første gang, da alt gikk så fort og jeg var så strålende motivert. Men det er godt at vi kan hjelpe hverandre. 0,6 kg er kjempebra!!

Stå på begge to, og ha en deilig helg!

Klem fra tonton :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Korsa

Tusen takk for det ;) Det er det jeg vil også, tonton - tilbake til der jeg var før. Jeg vil ha tilbake motivasjonen og gleden, kontroll og selvsikkerhet. Jeg vil ha tilbake den fantastiske følelsen jeg hadde da jeg shoppa klær i str 40-42 og olabukser på Only. Jeg vil ha tilbake friheten til å velge hva jeg skal gå i og hvor jeg skal handle. Jeg vil slippe å sitte fast i plaststoler fordi rumpa er så diger :eek:. Jeg har lyst til å være fornøyd med kroppen min.

Fordelen med å ha vært igjennom dette tidligere, er at jeg kjenner til kostholdet. Jeg vet hvilken produkter jeg kan spise, og hva jeg må ha i hus. Jeg har ennå inne gode oppskrifter på magre middager. Jeg husker kaloriinnholdet i det meste. Jeg holdt jo på en stund, og det er ikke såååå lenge siden. Dessuten har endel av matvanene fra den gang festet seg. Å kutte rømme, fløte, smør og annet fett er igrunnen ikke så vanskelig,- jeg vet at krydder er matens essens.

Jeg vet også at motivasjonen ikke kommer til oss, men må "jobbes" inn. Å unngå mat og snacks som gjør at vi legger på oss, er i hovedsak en innstilling som kommer fra hodet - så den beste slankemetoden sitter i hodet.

Hjernen er helt utrolig og nærmest ubegrenset instrument, men vi kan ikke bare vente på at den skal endre innstilling. Vi må selv sørge for å jobbe oss inn i modus for et sunnere liv.

Du vet; "Be the change you want to see"

Når vi sier nei takk, både til oss selv og andre, er det fordi vi vil oss selv det beste. Vi vet jo at vi ikke føler oss vel med alt sukkeret, fettet og saltet - og alle kiloene. Vi kan jo ikke gå rundt å si ja takk for ikke å såre andre menneskers følelser??? Hva er viktigst? Vår kropp og helse eller andres følelser?

Nå skal jeg jammensanten ta med Vov på en lang tur. Denne gangen skal jeg ta med vann - vi ble så veldig tørste sist vi gikk på lang tur.

Det er jo fryktelig mye vann vi skal drikke pr dag, da? Er det ikke 2 - 3 liter :eek:

God søndag, alle sammen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest stinelill1988
Tusen takk for det ;) Det er det jeg vil også' date=' tonton - tilbake til der jeg var før. Jeg vil ha tilbake motivasjonen og gleden, kontroll og selvsikkerhet. Jeg vil ha tilbake den fantastiske følelsen jeg hadde da jeg shoppa klær i str 40-42 og olabukser på Only. Jeg vil ha tilbake friheten til å velge hva jeg skal gå i og hvor jeg skal handle. Jeg vil slippe å sitte fast i plaststoler fordi rumpa er så diger :eek:. Jeg har lyst til å være fornøyd med kroppen min.

Fordelen med å ha vært igjennom dette tidligere, er at jeg kjenner til kostholdet. Jeg vet hvilken produkter jeg kan spise, og hva jeg må ha i hus. Jeg har ennå inne gode oppskrifter på magre middager. Jeg husker kaloriinnholdet i det meste. Jeg holdt jo på en stund, og det er ikke såååå lenge siden. Dessuten har endel av matvanene fra den gang festet seg. Å kutte rømme, fløte, smør og annet fett er igrunnen ikke så vanskelig,- jeg vet at krydder er matens essens.

Jeg vet også at motivasjonen ikke kommer til oss, men må "jobbes" inn. Å unngå mat og snacks som gjør at vi legger på oss, er i hovedsak en innstilling som kommer fra hodet - så den beste slankemetoden sitter i hodet.

Hjernen er helt utrolig og nærmest ubegrenset instrument, men vi kan ikke bare vente på at den skal endre innstilling. Vi må selv sørge for å jobbe oss inn i modus for et sunnere liv.

Du vet; "Be the change you want to see"

Når vi sier nei takk, både til oss selv og andre, er det fordi vi vil oss selv det beste. Vi vet jo at vi ikke føler oss vel med alt sukkeret, fettet og saltet - og alle kiloene. Vi kan jo ikke gå rundt å si ja takk for ikke å såre andre menneskers følelser??? Hva er viktigst? Vår kropp og helse eller andres følelser?

Nå skal jeg jammensanten ta med Vov på en lang tur. Denne gangen skal jeg ta med vann - vi ble så veldig tørste sist vi gikk på lang tur.

Det er jo fryktelig mye vann vi skal drikke pr dag, da? Er det ikke 2 - 3 liter :eek:

God søndag, alle sammen![/quote']

det er 2L vann du skal drikke per dag <3

men du har et bra utgangspunkt, stå på så når du målet ditt fortere enn du aner!

jeg har også starta pån igjen etter at jeg valgte en liten pause!

du er 27år eldere enn meg, men enda kan du klare det om du virkelig vil det nok!

så ønsker deg masse lykke til<3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Korsa

.. for oppmuntringen, Stinelill :D

2 l ja, det er ca 3 1/2 vannflasker! Det er igrunnen ikke så langt unna det jeg prøver å få i meg pr dag. Jeg har lagt på ca 3 flasker, så jeg må nok pøse på litt mer.

Akkurat i dag ligger jeg faktisk litt over, men kroppen holder på hver dråpe. Fingrene er hovne og stikkete......

Jaggu ble det nesten 2 timers tur i ganske ok tempo tiltross for at Vov pustet og peste. Han er mer sliten enn meg. Jeg kunne godt ha gått lengre hvis jeg hadde lagt inn en liten pause. Deilig å kjenne at formen er oppadstigende. I vinter var det så vidt jeg karret meg en runde rundt kvartalet. Når våren kom, gikk jeg turer på trass :eek:

Så små skritt, sånn at det blir overkommelig, og at vi føler at vi mestrer ;) Det er jo noe i det; går du i 10 minutter, snur og går tilbake, har du faktisk gått en tur på 20 minutter.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Korsa

jeg er SÅ ferieklar! Her er været på plass, men vi blåser jo nesten bort. Heldigvis er terrassen i le, så jeg kan nyte ettermiddagene i solen ;) Skikkelig nedtelling om dagen,- bare 4 dager igjen.

I dag hadde jeg en lang prat med oppdretter i Sverige og skal bort å hente vårt nye familiemedlem i begynnelsen av uke 29,- tjoho!! Det blir stas!!

En helt grei og vanlig dag med 20 min grei tur før frokost. Det blir nok med det, eller kanskje..... litt senere ..... Det er jo så deilig å gå en tur på kvelden, og så blir jeg jo så suuuuperfornøyd. Veiedag onsdag - det er vel egentlig ikke noe å tenkte på,- vil jo veeeeldig gjerne ha et godt resultat, ikke sant!?!

I dag bugnet det av sjokkis og is på pauserommet. Jeg sa nei takk. En GR- kursdeltaker sa; "Hun kan ikke spise sånt, hun." Hvorpå jeg svarte "Jo, jeg KAN spise det, men jeg velger å la være." Fornøyd :D

Vil ikke ha det,- vil bare ikke ha det - Ha en super mandags ettermiddag/kveld, dere!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Toann

Hei Korsa

Måtte bare sende deg en hilsen, du er super flink som stod over sjokkis og is på jobb. Det krever styrke.

Vi har hatt en del sjokkis på jobb, og det er ikke lett når store skåler velter mot en på bordet i kantina. Og jeg har vært like stolt etter mine 30 min der opp uten å ha rørt skålen.

Smakte 3 biter på st.hans siden har det ikke vært sjokkolade i min munn... jaggu har jeg vært flink - må skryte av meg selv når ikke andre gjør det :D

Jeg har en kollega som bruker å si om sjokkis: smaker nydelig i munnen i ca 5 sekund, men ligger i 5 år på kroppen... da mister jeg noe av lysten ...

STÅ PÅ VIDERE ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest terrapia

I dag bugnet det av sjokkis og is på pauserommet. Jeg sa nei takk. En GR- kursdeltaker sa; "Hun kan ikke spise sånt' date=' hun." Hvorpå jeg svarte "Jo, jeg KAN spise det, men jeg velger å la være." Fornøyd ;)

Vil ikke ha det,- vil bare ikke ha det - Ha en super mandags ettermiddag/kveld, dere!![/quote']

Så BRA at du fikk "plassert skapet"!! Det er dette som ofte irriterer meg litt når visse damer i min familie blir som mest fanatiske, dette "kan ikke" og "får ikke"... akkurat som det er noen som dikterer hva de skal og ikke skal spise! Det er jo ikke det det er snakk om! Det er snakk om å GJØRE GODE valg for seg selv og kroppen sin, av egen fri vilje og fordi vi VET at det smart! Ikke fordi vi blir tvunget! :D

Du har vært KJEMPE FLINK som har valgt å styre unna sjokkisen rett forann nesa di! All grunn til å være stolt og fornøyd med deg selv!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Korsa

Takk og takk begge to!!

Må jo sende skryten rett tilbake til deg Toann! Du har jo all grunn til å være fornøyd! Det er noe med det, hvor mye ønsker vi å ofre for litt(mye) sjokolade!

Jeg sa det med et glimt i øye, terrapia :D, men det er et stooort poeng. Vi velger selv, det er jo ikke snakk om skal ikke eller kan ikke,- det er VIL IKKE ;) Eller rettere sagt VI VIL!! VI bestemmer :)

Jaggu ble det 50 min rask gange med Vov og 2,6 TP på meg i dag. Nå har jeg kost meg m 60 gr dreamis og 100 gr jordbær, namnamnam

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Korsa

Opp og hopp på vekten - ned 0,6 - ja, ja ;)

Bare sånn, fordi dere vet hvordan det er, så har jo jeg vært flittig på vekten denne uken. Blitt litt "kompis" igjen :eek: Og jeg har faktisk gått OPP 0,2 kg siden mandag. Måtte jo veie meg etter helgen, dere vet, hadde vino i glasset, må vite. Vekt er rare ting...., men onsdag er skrive dag, så da så.

Tok liksågodt å målte meg i dag. Tenker jeg måler meg sånn en gang pr måned. Er en uke for tidlig ute, men var så godt i siget (dere vet) og har gått ned 10 cm sånn jevnt fordelt :eek: Det er vel greit vel!

Ha en fiiiin onsdag!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Korsa

drikke vann. Fy som jeg flyr på do :eek: Men likevel samler kroppen på væske. Jeg burde nok få tak i noe som er vanndrivende. Det finnes sikkert noe te på helsekosten, eller lignende?

Jeg har klart å motstå kake hver dag denne uken. I dag smakte jeg ikke engang, fordi kaken så så god ut, at hadde jeg smakt, hadde jeg sikkert spist et helt stykke!

Så som så med trim i går og i dag. Vel, i går ble det litt tur, men gikk veeeeldig sakte, så det ble ikke no' puls. I dag har jeg ikke kommet meg noe særlig ut foreløpig. Jeg må vel ta en runde litt senere.

Nå roper sengen på meg, er ikke bra, sommerforkjølelsen har satt inn :D Og jeg har lyst på pizza!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Toann

Ville bare ønske deg God bedring Korsa :)

Spar Pizza'en til helgen, skal jo kose oss litt selv om vi er på kur.

Jeg har fremdeles ikke spist sjokkis :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Korsa

Hvorfor det? Opp 300 gr siden onsdag??? Arg - sånn snikveiing er tull i grunn'.

Tusen takk, toann. Kanskje jeg skal ta meg en real pizza i helgen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Korsa

Jeg må tilstå at demotivasjonen bare hogg til når snikveiingen min viste oppgang :D Dritsur!!

Skal jeg holde meg unna diverse mat og snacks og fremdeles legge på meg? Da kan jeg jo like gjerne dytte innpå!! MEN - ønsket om å redusere vekten til et mer normalt nivå er for stort! Jeg er ikke et feit menneske - inni meg. Inni meg er det en passe slank, egentlig litt forfengelig kvinne som er veldig fornøyd med kroppen sin, seg selv og livet. Hun vil så gjerne ut. Nå er hun undertrykket under lag på lag med fleks, fett og valker. Det disser og rister og skvulper. Hun VIL ut!! Jeg er ikke født til å være feit. Som barn var jeg ganske spinkel, ja til tider så tynn at det vakte bekymring i familien, som forøvrig består av særdeles ferme kvinner. Min mor med stor sans for matlaging, fløte, rømme, H-melk, kløversmør, saus og poteter. Mat var et symbol på velstad. Hun hadde gått dansk husmorskole..... Det var uhøflig å legge igjen mat på tallerkenen, dessuten sløseri! Selv var hun ikke fornøyd med å være ferm, dermed var hun konstant på slankekur. Sagte men sikkert, sneik kiloene seg innpå meg. Vissheten om det sterke fett-genet var en stor del av meg overtok. Det var jo på en måte sånn, ekte Korsa-rompe. Det lå i familien :eek: Sannheten om at jeg var født til å være feit overtok og det spinkle barnet og den slanke kvinnet ble brutalt trykket ned av en sterkere kraft. Men jeg VIL IKKE være feit! Jeg er ikke født feit. Jeg vil leve livet mitt som den slanke kvinnen jeg er født til å være!

Fysisk datt jeg helt av lasset. Har knapt fått karra meg til 20 minutters morgenturer. Det er en skam! Jeg har ingen gyldig unnskylding - det er latskap!! Men er igjen,- Vi i Korsa slekten er jo ikke født til å drive med idrett eller sport. Hørt sånn fjas!!

Jeg er en voksen kvinne med evne til å bestemme over mitt eget liv!!

Nå har ferien såvidt begynt. Jeg har mulighet til å drikke mer jevnt i løpet av dagen, og skal få i meg mine 2-3 l vann pr dag. I tillegg SKAL jeg bevege meg. Jeg skal i løpet av dagen finne frem trenings DVDene. Jeg skal spise noe hver 3. time om så bare et par mandler. Inntaket skal ligge rundt 13-1600 pr dag, med unntak av en dag i uken hvor det kan kommet opp mot 2000.

Jeg gir meg ikke!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Korsa

.... onsdag og veiedag :) Må si at forventningene til vektnedgangen var heller laber, siden snikveiingen for 5 dager siden viste oppgang.

MEN

hva skuer mitt øye...??? NED 1 KG :) Ja, se det, ja - nå snakker vi.

Det var bra!! Jeg lot meg rive med av oppgangen og glemte nesten et øyeblikk at standhaftighet og fokus er nøkkelen til suksess. Også dette å ikke spise for lite i løpet av dagen. Superviktig med små, hyppige måltidiger. Det er så lett å gå i "light" fellen og dermed ligge alt for lavt. I tillegg glemmer jeg ofte å spise mellommåltider, dermed synker blodsukker og forbrenning - og VANN, må drikke VANN :D

Dette var en gooood start på ferien!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest terrapia

Så deilig med nedgang Korsa! Utnytt motivasjonen fra den følelsen leeeenge :)

Jeg ender ofte litt lavt jeg også, slik at jeg må ta meg et ekstra lite mellom-mål om kvelden, må prøve å bli flinkere tidlig på dagen! Og vann ja, setter vann i kjøleskapet slik at det blir skikkelig kaldt! Så var det bare å huske det... :D

Fortsatt gooood ferie!

Klem fra meg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Korsa

Ja, terrapia, det var gøtt med litt nedgang!!

Men,- jeg ramlet litt av lasset på torsdag. Jeg har vært så opptatt av den nye valpen at jeg ikke har veid maten min, ikke talt kalorier, ikke skrevet inn hva jeg har spist og ikke skrevet her...... Det kan jo bli litt spennende å se hvordan det har gått.

Jeg gjør jo det til hvert måltid,- veier og skriver. Jeg er ikke rutinert nok til å ta maten på "øyemål". Jo, jo, noe så, men ikke alt.

I tillegg har jeg spist endel ute, både lunsj og middag...... Det er denne sommeren, da. Ut på tur og ikke tilgang til kjøkken og greier.

Så i dag er det ny dag, nye muligheter og skjerpings på å skrive.

Holder meg fremdeles unna snacks, gåttis og nøtter og sånn,- men vin er det verre med, særlig når jeg er i sånt feriemodus :eek:

Ha en god mandag, alle sammen :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest NyttÅrNyeMuligheter

bare et lite spørsmål.. hvordan får du til den kommentaren under streken på det du skriver?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Korsa

Ja, da er det onsdag igjen, gitt - og veiedag. Ned 0,5 og det er jeg på ingen måte fornøyd med (fordi jeg er så skrekkelig utålmodig), men det er helt i følge boka. Dessuten har det vært dager med ikke full kontroll over matinntaket, så sånn sett er det supert. Det viser at nedgangen kommer selv om ikke alle dager er perfekte. Jeg må legge til at det har fremdeles ikke vært noe inntak av kaloririk mat, eller snop, snacks av noe slag. Jeg har valgt mat med lavt kaloriinntak selv om jeg har spist ute.

Det har heller ikke blitt til at jeg har trimmet eller gått lange turer. Derved er målet om å komme opp i 14 tp et stykke unna.

Men - dagene går jo uansett hvordan jeg lever dem, og jeg vil heller leve med ned 0,5 enn opp eller ingenting :eek: Jeg vil heller leve med vissheten om at jeg spiser mat som er bra for kroppen min. Jeg unngår alt av halv-/helfabrikat, jeg spiser veldig begrensede mengder med ost (ååååå - det savner jeg, særlig gratinert mat :D ), jeg har byttet ut saltet, jeg har kuttet all form for rømme, fløte, smør. Jeg har redusert inntak av poteter, ris og pasta. Jeg har byttet ut mesteparten av brødet med knekkebrød. Jeg starter hver dag med intensjonen om å drikke nok, men sliter litt her.

Er i veldig feriemodus, litt sånn giddalaus, selv om det jo er opp til meg hvordan jeg vil leve feriedagene mine :eek:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Korsa

.... det er lett å være tøff i tryne! I går kom første sprekken - gåttis spising første gang siden 17. mai..... og frøken rød kom i dag,- så det var forklaringen på det!

I dag - ny dag,- nye muligheter. Begynner bra med en god frokost og skal prøve å holde meg til mat her 3. time. Innstillingen er på plass.

I dag, 23. juli er det 11 grader ute her i Vestfold og det blåser sterk nordavind. Jeg måtte ut å redde hagemøblene og noen blomsterkrukker. De minste har allerede blåst overende :eek: og jeg som har planlagt å kjøre sørover på campingtur til uken... lurer på hvordan det blir??

Ha en fin og sunn dag, alle sammen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Korsa

..... intensjoner er gode å ha - det er det med å leve opp til dem, da!!

I går ble det beising av terrassen. Det er jo vel og bra, ikke sant?, men da ble det så som så med intensjonen om å spise hver 3. time :eek: Når jeg først hadde tømt terrassen for møbler og planter, så var jeg jo igang med beisingen og da gidder jeg jo ikke å stoppe for å spise eller drikke...... Så i går ble det et lite inntak fordelt på få måltider - ikke helt etter boka :D

Vel, vel - det jeg er mest fornøyd med er at jeg ikke forsatte å dytte etter sprekken. Jeg var veeeeldig fristet til å fråtse i går, men jeg holdt meg unna. I dag er jeg suuuupersulten :eek: Kroppen skriker etter fløtegratinerte poteter, lammekoteletter, pasta carbonara, hvitløksbaguette, pizza med ekstra ost, nøtter av alle slag, spesielt sånne yoghurtnøtter...., loff med smør og fårepølse, sjokolade - dytte, dytte.

Nå skal jeg gå i frysen og ta opp en biff til i kveld. Etter det skal jeg ha to ryvita med brunost og en kopp option. Det er jo meldt så fantastisk vær i dag, så jeg holder på til å fryse meg skvett ihjæl!

Ha en god lørdag, dere :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Korsa

.... tid for litt skryt - selvskryt er velskryt har jeg hørt :) I går var en dag fult av fristelser og prøvelser. Frøken rød herjet og medfølgende "craving" på alt av fett, smør, sukker og salt.

Hva gjorde jeg???

Grillet en deilig indrefilet, laget en svær prosjon frisk salat og koste meg. Til dessert spiste jeg deilige friske jordbær al a naturell :D

I dag har suget dempet seg litt. Det værste er over for denne gang - jeg håper det blir lenge til neste gang :D

Kos dere med sommer-søndagen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Korsa

.... må jeg føye til at jeg drar på en ukes camping til det blide sørland i morgen. Da tviler jeg på om jeg har nett, så det blir mindre mulighet til å logge matinntak og telle kalorier.... Jeg er liksom ikke helt der at jeg tar med "Gretes lille røde kaloriteller" og regner og skriver :D Det må bli mer på rutiner og det jeg husker. Kanskje kjøre litt safe ved å bruke pålegg og knekkis som jeg kjenner til?!?

Det er jo muuuuulig at det blir et par måltider som ikke er tilbredet i teltes lune kjøkken? med påfølgende mulighet til inntak av mat som kanskje ikke er helt grete-vennlig?? Det kan jo også være et sneeev av mulighet til at det blir noe flytende som inneholder essensen av druer?

Jeg pakker ihvertfall med meg; en god prosjon positiv innstilling, godt humør, håp og tro på at jeg kan rapportere nedgang etter endt opphold OG feriefølelse og VIRKELIG et håp om at yr nok en gang tar feil i vær"spådommen" :)

Oi - OBS - ingen vekt........ ? Shit happens

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider