Gå til innhold

20 kilo for mye, sliter med rutiner i permisjonen...


KrisKrossi

Anbefalte innlegg

Her sitter jeg med verdens deiligste lille baby:-). Han er nå blitt 3 måneder og er helt fantastisk, føler meg så heldig!

 

Men la på meg fryktelig masse i svangerskapet og nå må jeg ta tak og få av de ekstra kiloene...

 

Jeg har to barn fra før la på meg masse ved disse svangerskapene også, men 8 år etter barn nr 2 startet jeg på Grete Roede kurs, gikk et år og gikk ned 15 kg...bare et par kilo fra målet.

Så fant vi ut at skulle vi ha nr 3 ble det nå, og der kom altså alle kiloene tilbake. Nå veier jeg igjen akurat det samme som da jeg startet slankingen for ca 2 år siden...

 

Sliter med å finne motivasjon, men mest av alt sliter jeg med å finne gode rutiner som skal kunne hjelpe meg å spise sunne og jevnlige måltider hver dag. Elsker å være hjemme med den lille men sliter med å få struktur på dagene, noen flere som sliter med dette? Evt noen som har noen gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest procrastinator

Gratulerer med baby! ;)

 

Hva med å skrive opp en måltidsplan for dagen, med ca-tidspunkter på?

F.eks

 

08:00 Frokost

10:00 Frukt + yoghurt

12:00 Lunsj

14:00 Mellommåltid

17:00 Middag

20:00 Kvelds

 

Og så skriver du opp ca hva du skal spise for hvert måltid, f.eks hvis du vanligvis spiser skiver til frokost, skriver du opp det. Og så henger du lista på f.eks kjøleskapet, sånn at du ser den, og lettere husker på å spise og hva du bør spise. Kan også være lurt å skrive middagsplan for hele uka, sånn at du bruker litt tid en dag i uka på å finne frem sunne oppskrifter og handle inn råvarene, så blir det lettere å unngå impulskjøp og usunne middager.

 

Håper dette var til nytte, lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...