Gå til innhold

Bagel and juice??


Gjest princessparkle

Anbefalte innlegg

Gjest princessparkle

sukk, synes det er så vanskelig, for iblant har man jo lyst til å spise ute med venner. Idag spiste jeg en bagel på bagel and juice, og aner ikke hvor mange kalorier den hadde! det var en ganske stor, fin bagel (fikk ikke spurt om grov, eller om de kunne droppe majonesen eller aiolien eller hva de har på, for damen i kassen var så sur og stresset meg..) det var ihvertfall kokt egg på den, og to-tre tykke skiver med kalkunbryst, samt litt salat og noe hvite dressinggreier som jeg ikke vet helt hva var. pleier ikke å spise sånt så vet ikke. Det var jo godt ihvertfall, men føler det var så mye kalorier at jeg ikke kan spise noe som helst mer i hele dag. kan noen hjelpe meg åå plis?

 

takk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest matmumsen

Joda, det ble nok en stor lunsj. Men da kan du balansere med en ekstra mager middag seinere i ettermiddag med masse grønnsaker slik at du blir mett likevel. Og det kan også være at denne lunsjen med venninner kan være ukas utskeielse? Det var jo sikkert en hyggelig lunsj.

 

Til neste gang kan du huske at det holder gjerne å spise ene delen av bagelen, og velg bare en type pålegg ( istedet for både kalkun og egg).

 

For å svare på spm, blir kcal-utregninga omtrent sånn for en bagel med egg, smøreost, kalkun og f.eks rømmedressing hvis det kan ha vært det.:

 

Bagel ca 250 kcal

Smøreost Philadelpiha naturell 60 kcal

Kalkunbryst ca 60 gram 65 kcal

2 ss dressing 100 kcal (worst case, ikke mager dressing)

1/2 kokt egg ca 40 kcal

 

Dette blir i overkant av 500 kcal, dvs ca en middag. Så vær ekstra påpasselig med måltidene resten av dagen så går det nok bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest princessparkle

ja, jeg vil jo kunne kose meg iblant også. Blir litt stresset når jeg ikke vet kalori-innholdet i ting bare, for jeg skal ligge på 1300 kalorier per dag bare, og synes iblant at det kan være vanskelig. Takk for at du svarte med god kunnskap:) Glad for at jeg ikke drakk en stor juice eller noe til ihvertfall:P

Ha en fin mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest timkywinky

kjenner meg igjen i dette du... blir også litt stressa når jeg ikke kjenner til kcal innholdet, og da "straffer" jeg meg selv ved å føre opp et veldig høyt kcal innhold- sånn at jeg ikke skal spise for mye.... -så da ender det ofte til at jeg ikke nyter den gode maten pga at jeg vet at det kommer til å koste resten av dagen :D

har gått på 1,5 kurs nå og først nå har jeg lært meg å nyte nei-maten... det kommer en tid etter at vi er ferdig slanka også, og hva skjer da hvis vi hele tiden har unngått kosemat????

 

synes ikke 500 var såå ille jeg.... men prøv å spare litt på middagen (evt melkerasjon/fruktrasjon)

masse lykke til videre.... en dag med utskeielse skal ikke ødelegg for resten av uka vetu=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...