Gå til innhold

Å komme i gang om morgenen


Gjest j2288

Anbefalte innlegg

Jeg synes det høres utrolig deilig ut å kunne trene om morgenen, slik at man kan ta fri etter jobb og gjøre andre ting på kvelden. Hvis jeg trener om kvelden blir klokka fort 22.00 når jeg har dusjet osv etter trening og jeg synes det er litt sent.

 

Men hvordan komme i gang om morgenen? Jeg begynner på jobb kl.09, så hvis jeg står opp feks.kl7 så rekker jeg fint en times trening med å gå i raskt tempo/jogge og så dusje før jobben. Men bør jeg spise noe før jeg trener om morgenen eller holder det å drikke litt vann og så spise frokost etterpå? Hva er anbefalt? Jeg kan jo ikke spise frokost før jeg trener heller, det blir for tungt.

 

Så har noen gode tips? Annet enn å legge seg tidlig på kvelden og å drikke en kopp sterk kaffe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint å gå/jogge en times tur før frokost ;) Ta en kopp kaffe før du går, og evt. ha med deg ei flaske vann på turen. Mange, spesielt fitnessutdøvere, går morgentur før frokost og har god erfaring med det!

 

Prøv å ikke tenke på hvor godt det er å ligge under dyna om morgenen, men fokuser på at du istedet får hele kvelden fri om du kommer deg opp. Etter en stund, når du har fått inn treningsrutinene på morgenen, vil dette gå av seg selv.

Det er i starten det er tyngst, og man er nødt til å presse seg litt. Etter hvert vil du bare synes det er deilig å ha trent tidlig, slik at du får overskudd til resten av dagen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener alltid om morgenen.

Om jeg spiser før jeg trener eller ei er litt forskjellig. Kommer an på om jeg føler meg sulten eller ei. Har jeg spist like før jeg la meg, er jeg ikke sulten når jeg står opp. Da venter jeg med maten til etter løpeturen. Har jeg ikke spist før jeg la meg føler jeg meg helt tom i magen, og jeg vet at jeg ikke vil få særlig utbytte av løpeturen, da spiser jeg før jeg løper. (men noe lett, yoghurt, knekkebrød eller noe, og spiser litt tyngre etterpå)

 

Så her er det litt hipp som happ. Trene sulten gjør jeg aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest timkywinky

det er kjempe herlig å starte dagen med trening,også får jeg trent uten at jeg føler at jeg trener på bekostning av familie de dagene... er som regel på spinn 2 dager i uka på morgenen (6.30) da har jeg hele ettermiddagen og kvelden fri sammen med familien=)

når jeg skal på spinn vet jeg at jeg går tom for energi før timen er over, så da må jeg ha tatt litt mat på forhånd, men ikke mye... et knekkebrød og en halv banan på veien til treningen holder for meg... men husk å spis en GOD frokost rett etter trening.

er også ute på trilleturer fra morgenen og da holder det med en liten frukt før jeg går=)

 

morgen trim er supert!!! får masse energi utover dagen!!! LYKKE TIL=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...