Gå til innhold

Ammer og skal ned 15 kg.


Gjest Rita87

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg er 23 år. Mamma til 2 nydelige barn. Jente født Aug.07 og gutt født Juli.10. og er Samboer med verdens beste mann :D Har det supert med det meste bortsett fra kroppen som har totalt forfalt under to svangerskap, så nå skal den bli slik jeg vil ha den.

 

Jeg gikk opp 25 kg forrige sv.skap og 23 kg i det siste sv.skapet, og hadde 10 kg for mye da jeg ble gravid. så nå er det på tide å kvitte seg med dem, for jeg liker virkelig ikke kroppen min slik den er nå. jeg er 160 cm og 80 kg, så er vel for mye ja.

Målet er å nå 60-62 kg.

 

jeg trener 2-3 gang i uka på treningsenter og går ofte turer med vogna. spiser sunt og koser meg med det jeg vil ha på lørdagene.

 

Veie dagene mine er mandager. men tror ikke jeg blir å veie meg hver mandag. får se hva jeg får tid til :)

 

start 26 juli 10 - 80 kg.

06 august 10 - 78,9kg.

18 august 10 - 77,8kg.

25 august 10 - 77,4kg.

04 sept 10 - 76,5kg.

22 sept 10 - 75,9kg.

01 oktober - 74,4kg. :D

26 oktober - 73,5kg.

05 november - 72,3kg. nærmer meg.. sakte men sikkert..

30 november - 71,8kg. står stille...

23 desember -70,3kg.

03 Januar -71,1kg. Resultat etter jul.

10 januar -69,4 kg. jippi, jippyjey..

02 februar -69,2kg.

02 mars -67,9kg.

31 mars -68,9kg. huff..

11 april -68,7kg..

25 mai -67,2kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 169
  • Created
  • Siste svar
Gjest snarttobarnsmor

Hei:) Gratulerer som tobarnsmor.. Jeg blir gjerne med på å gå ned litt når jeg er ferdig med dette svangerskapet;)

 

Vil tro 15 kg skal bli lett når minsta ikke er større enn 3 uker og du ammer, er hverdagene travle? Har du største i barnehage? Litt nysgjerrig for sitter snart med to stykker selv;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper at 15 kg vil være borte til juli 2011 :)

 

Ja største jenta er i barnehage, men nå frem til 9 ende august har hun ferie hjemme sammen med oss. og hun og mannen begynner i jobb og bhge igjen den 9 ende.

så da får jeg og lillegutt tid til å trille turer og tenke kosthold som bare det :D gleder meg til å begynne å se resultater.

 

har første delmål å komme meg inn i bunaden til dåpen til minsten, som er den 24 oktober. håper virkelig jeg klarer det.

 

når har du termin? det er stas med 2 barn, men det er både hektisk og travelt å skal huske på alt med 2 stk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag skal vi forresten grille, og siden jeg ammer så kan jeg jo ikke spise potetsalat, pga det var løk i di fleste, så da sparer jeg di kcal :)

 

så i dag skal jeg spise grillet laks, salat, raspet gulerot og grillet sjampinjong :D

 

håper jeg klarer å holde kosten i hele dag, så kan jeg kose meg med enda bedre samvittighet til helgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Ja blir vel bedre tid me trilling når bha starter igjen, her skal hun starte om 14 dager, men skal bare ha to dager i uka, for jeg vil ha henne hjemme resten;) Jeg har termin 3.oktober, så det nærmer seg rasende fort:)

 

Gleder meg til å følge din nedgang og etterhvert min egen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk, supert å ha noen som kan motivere meg litt her inne, for jeg er ekstremt svak for god mat, godis og kaker og slikt :) og jeg vet det kommer til å bli noen anledninger der jeg får testet viljestyrken min litt.

 

ja er deilig å få dem i bhge, men man savner jo dem så klart når di er der. så kan godt forstå at du vil ha henne hjemme 3 dager i uken :D

 

fikk gått meg en liten tur alene i dag, og tok 15 min med solarium.. det var deilig. er lenge siden jeg har klart det, pga kraftig bekkenløsning. så det går jo rett vei med bedring av bekkenet :) heldigvis. men lillegutt var veldig sulten da jeg kom hjem, så neste gang må jeg nok pumpe litt før jeg kan dra, så mannen har litt backup melk.

 

det er jo ikke så veldig lenge til terminen din. jeg kommer garantert til å syns at det går kjempefort frem til oktober, men du derimot kanskje syns det går sakte... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Da er vi to som kan motivere hverandre litt, jeg er også veldig svak for det søte, og nå kan jeg skylde på svangerskapet, men etterpå, da er det ingen bønn;)

 

Så deilig med en tur ute alene, og at bekkenet ditt er på bedringens vei:) Jeg syns tiden går fort allerede, koser meg med magen å prøver å utnytte den siste tida lillejenta har mamma helt alene, hun kom før tiden å jordmødrene jeg har vært til sier at vi må være forberedt på det samme nå også siden de er så tett, så plutselig kommer lillegutt;)

 

Ha en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært på besøk i dag, og da fikk vi jo selvsagt noe godt servert, joda, det var nybakte boller med multesyltetøy..

 

huff, spiste 3 boller, men jeg lot være å ha smør på.. jaja.. dagens utskeielse, og det er jo ikke det aller verste..

 

har ikke fått trimmet noe i dag, men vurderer å ta en halvtime på stepkassen i kveld :)

 

nå er det helg, og håper jeg holder meg vekk fra snop i helga, det er min største fiende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var helga og en ferietur hos en svigerfarmor, så nå har jeg sikkert gått opp noen gram :) huff.. i dag har jeg vært ute å trillet tur, spist sunt og vært flink, så satser jeg på at etter helga får jeg orden på rutiner og slikt, for da begynner mannen på jobb igjen og datteren min i bhgen.

 

så da får jeg og veslegutten tid til trm, kosthold og kosing alene på formiddagene :D skal bli deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var lørdagskvelden her, og jeg sliiiter såå. klokka er 21 og det er enda noen timer til jeg kan legge meg.. har så lyst på alt som er godt, at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg..

 

håper jeg klarer å holde meg. skulle hatt noe motiverende å holde fingrene aktiv i.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spiste pasta,skinke og saus til kvelds i går, og det var det eneste, selvom vi har både kjeks, kake, is, smågodt og slikt liggende i skapene.. sååå fornøyd med meg selv :)

 

så i dag har jeg fortsatt i fin flyt, eneste det blir lite av med to små er trening eller trim. blir ikke helt tid eller anledning, men det blir bedre når snuppa begynner i bhge og mannen på jobb, for da kommer jeg meg lettere ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

onsdag i dag, og allerede 6,1 trimpoeng ;) er stolt jeg.

i dag ble det 1 time trilletur, og har spist 3 supersunne måltider, og snart blir det middagslaging, med salat, kyllinfilet og ovnsbakte småpoteter ;)

 

gleder meg. åhh det er så deilig å føle seg vel :) har masse overskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trimmetrynet

Hei Rita 87 og snarttobarnsmor!

Jeg blir gjerne med her etter jul! Du har omtrent de samme mål og vekt som meg, Rita så jeg kjenner med godt igjen! Håper ikke jeg legger på meg mer enn rundt 80 når terminen er nådd 3.januar, og så vil jeg gjerne ned til 63-60 mot sommeren 2011. Fint med noen som holder på alledere! Du klarer det jo fint, du har god tid og kan ta litt om gangen, bare ikke gi opp! Så god du er som triller såpass mye, da renner kiloene av skal du se! Trim har så mye å si, stillesitting er som pesten for slankingen! Jeg er i uk 20 og prøver å holde igjen vektnåla før jeg er ferdig med svangerskapet! Jeg følger gjerne med på deg innimellom og henger meg på etterhvert!

 

God helg med god samvittighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

suuuupert med flere, da føler jeg et vist press for å komme meg nedover ;)

 

ble litt utskeielser med snop og snacks i helga.. menmen, ny start denne uka.

ja på vekta i morrest så var jeg 78 kg, men på kveldene er jeg jo helt oppe i 79-80, så jeg vet ikke helt va jeg skal tro. syns det er rart jeg er 2 kg tyngre på kvelden.

 

i dag ble det ikke noe særlig med trim, en liten trilletur. skulle ut å sykle i dag, men så ligger lillegutt å sover enda, og jeg skulle bare gi han pupp og så dra ut i 9 tiden, men han sover enda, så da ble det litt sent.. får se, kanskje jeg gjør meg en runde etter han har spist snart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja onsdag i dag, og veide meg ikke på mandag, så da hoppet jeg på vekta i dag. og gjett om jeg ble glad, 77,8 kg :D dette går rett vei ja :)

men har enda ikke merket så mye på målebandet, magen er der enda, og jeg er så lei meg for den er så stor og henger, så er mange klær som ikke kan brukes pga magen som henger over kanten ;)

 

håper den går inn med tiden..

 

nå blir det trilletur sammen med lillegutten min som er over 6 uker nå.. huff som tiden flyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke morro med hengemage, men det hjelper å se at vi er flere for min del! Magen er et katastrofeområde!! Masse strekkmerker og ekstra hud!

 

Min baby er snart 7 uker, så spørs om vi er i samme situasjon. Jeg skal ned 13 kilo, men har konkurranse med min samboer der målet i første omgang er 8 kg, så får jeg gå ned 5 til etterpå alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjekt med konkuranse, for da tar man i litt ekstra :) og finner alltids litt ekstra motivasjon.

 

her går det greit, jeg går jevnt men sakte nedover. så nå viser vekta 77,4 kg.

 

ellers finner jeg litt lite anledninger til å trene, og kommer ikke helt inn i rutiner. så må vel komme meg på treningsenteret snart å komme igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Er 24 år og har for 6 uker siden fått en velskapt liten gutt. La på meg 23 kg i svangerskapet og var da oppe i 95 kg, har til nå gått ned til 78,8 kg, men ønsker å gå ned til 63-65 kg. Trenger motivasjon og håper denne vektklubben er noe som kan hjelpe med med å nå målet mitt. Har en mann som jobber en måned på sjøen og er en måned hjemme, så det har vært litt vanskelig å holde seg borte fra søtsakene både når han er hjemme og når han er på jobb.

 

Jeg fullammer og lurer på om noen vet om det finnes noen dagsmenyer som er trygge å følge, slik at en ikke mister melka eller går ned for fort i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, supert at du henger deg på her :) vi er jo ganske lik da. jeg gikk opp 22 kg i sv.skapet og har en gutt på snart 7 uker.

 

jeg spiser grovt brød, mye frukt og grønt. prøver å unngå for mye potet, brød og pasta, spiser heller masse grønnsaker. pga det blir fort for mye karbohydrater.

 

prøver å holde meg over 1500-1600 kcal pr dag, da man gjerne forbrenner ca 500kcal pr dag ekstra pga fullamming.

 

men jeg ser jeg sliter litt med å komme over 1400 kcal di dagene jeg legger inn her på vektklubben, noe som igrunn er minimums kravet for å kunne gå ned i vekt, uten å gå for fort ned eller miste muskler eller melka.

gikk på grete roede før jeg ble gravid.

 

ellers prøver jeg å komme meg ut å gå tur over 30 min hver dag.

 

håper du er innom ofte. jeg trenger litt ekstra motivasjon, for jeg bryter opplegget mitt oftere enn jeg tør innrømme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Rita, og dere andre!

 

Jeg er endel eldre en deg (39) men ellers i akkurat samme situasjon. Fødte mitt andre barn i mai og er 163 og veier 84 kilo, målet mitt er å komme ned i 65. Skal gifte meg neste sommer, og det hadde vært ok å se litt bra ut da!

 

Foreløpig kommer jeg kun til å veie meg mandager og ellers spise sunt og trimme mer, men uten å notere alt hver dag....blir bare stressa av å telle kalorier, så denne gangen prøver jeg uten:) Har allerede kuttet ut snop en hel uke, utenom helgen, og gått flere lange trilleturer, er fornøyd med det Veide meg ikke før idag, så jeg vet ikke om jeg har gått ned. Tror det er viktig å spise nok når man ammer, og heller gå ned sakte, da er det lettere å unngå sprekker også.

 

Lykke til alle sammen, satser på en sprek og snopfri uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...