Gå til innhold

Man er da optimist!


Gjest Kris83

Anbefalte innlegg

Kjære dere som leser denne tråden! Jeg har alltid "bare" vært en av de som leser trådene og ikke skriver selv, men nå er det tid for at jeg også "trår" til ;) Kanskje vil jeg føle meg forpliktet til å følge opp når jeg kringkaster til "alle" at dette skal jeg klare? For som den evige optimisten jeg er, prøver jeg igjen, denne gangen enda mer motivert enn noen gang! :D

 

Jeg er ei jente på 27 år som alltid har hatt et merkelig forhold til mat, som så mange andre her inne. Jeg har vært tynn, jeg har vært normal, og jeg har vært tykk (i mine øyne i hvert fall). Jojo-slanker er en ganske dekkende betegnelse for meg.

 

Etter 7 uker med sommerferie er resultatet 2 kg i pluss, og det var jo ikke akkurat meningen. I tillegg hadde jeg lovet meg selv at jeg skulle slutte å røyke når ferien var ferdig, så nå må jeg virkelig passe meg så jeg ikke går opp enda mer. Det er en vanskelig situasjon, og når man absolutt ikke vil veie enda mer enn man allerede gjør, er det fristende å bare begynne å røyke igjen, men jeg har bestemt meg for at det skal jeg ikke! Jeg skal nemlig ta opp kampen!

 

Noe har jeg da lært gjennom mine år på evig slankekur:

- det finnes ingen slankekur som virker

- det er ingen snarvei til å bli sunn

- hardt arbeid må til for å nå målene mine

- jeg må være tålmodig og ikke tro at kiloene bare raser av

- det er ingen vits i å sulte seg, det får man igjen for senere

 

Status nå er 77 kg, fordelt over mine 175 cm. Det er for mye. Jeg ønsker meg i første omgang ned under 70 kg. Satser på trening 4-5 dager i uka og 1600 kcal om dagen. Om det er noen av dere som vil henge på, kommer jeg til å ha veiedager fredager :)

 

Kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 595
  • Created
  • Siste svar

Lykke til:)

 

Synes trening 4-5dager i uka er mye, et stort mål.

Klarer du det, er du langt på vei i å lykkes. men kanskje du skal være fornøyd med litt færre treninger??

Snakker av erfaring, det er lett å ønske, men vanskelig å gjennomføre.

 

Jeg prøver på ca 3treninger i uka. Da blir jeg glad om jeg klarer fler - og mislykkes ikke de ukene det blir 3:D

Hilsen kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kokko, og takk for tilbakemelding, det er hyggelig! Jeg er enig i at 4-5 treninger i uka er en del, men jeg er faktisk i grei form... er glad i aerobic og step og andre gruppetimer, så for min del er styrketrening utfordringen.. Synes det er så kjedelig! Men idag har jeg gjort det! Så da er jeg igang... I morgen blir det DanseStep ;)

 

Har bestemt meg for å ikke veie meg mer enn én dag i uka, ikke snikveie engang! Det blir vanskelig, men jeg skal greie det..

 

Dagen idag innebærer spinatsuppe til middag og kaffe med søstern, så ettermiddagen er klar! Blir koselig :D

 

Ha en god en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med god samvittighet sitter jeg her og koser meg foran TV-en.. jeg har trent, spist sunt og ryddet litt hjemme. Deilig! Merkelig at det skal utgjøre så stor forskjell på humøret, ved bare å ha en god dag.. ;) Uansett, det gjør at jeg får lyst til å fortsette i samme spor! Veiedag i morgen... gruer meg litt, er redd for at jeg ikke har gått ned noe.. men hvis ikke, så får man håpe på nedgang neste uke igjen vaffal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

900 gram ned, det er ikke dårlig!! Nå er jeg motivert til å fortsette ;) Var innom butikken idag, og var superfrista til å kjøpe godteri og potetgull. Men tror dere jeg gjorde det?? Nei! Jeg klarte å la være, og jeg er kjempestolt! Jeg skal likevel kose meg med et glass rødt i kveld, det er jo faktisk sunt i små mengder!

 

Ha en fin fredagskveld :D

 

-------------------------------------------

 

Uke 32: 77,9 kg

Uke 33: 77,0 kg (-0,9 kg)

 

Skal ta mål i morgen tidlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

Hallo, jeg slenger meg på tråden din!

jeg er også en av de som for det meste bare leser alle trådene, er ikke så ivrig på å skrive selv, men man kan jo begynne!

Grattis med 900 gram ned, det var jo veldig bra! Var det på første uken?

 

Jeg er i samme båt som deg, har et noe spesielt forhold til mat, og det har jeg hatt siden jeg var 13.. Slet flere år med spiseforstyrrelser og har erfart at sulting (som du sier) får man ikke noe særlig igjen for akkurat! Har prøvd masse forskjellige kurer, men kom fram til samme resultat: Det finnes ingen dietter som funker i LENGDEN, og man må være tålmodig på resultater.. sånn er det bare!

Jeg er 168cm og veier 63,5kg (dvs nå har jeg hatt ferie i 3 uker og har ikke turt å veie meg etter det,må komme ordentlig igang med treningen først!), skal ned til 57-58kg.. Jeg trener 5-6 dager i uken,ligger på mellom 18-30 trimpoeng. og spiser mellom 1600-1900kcal om dagen. Startet på 68kg i april,så kiloene har sakte men sikkert gått nedover, så jeg håper det fortsetter..det er lett å miste motet når vekten plutselig står stille (eller går opp!!?) når man føler man har gjort en helteverdig innsats.. men da er det bare å bite i det sure eplet og fortsette..

 

God helg og lykke til med kommende uke! STAY STRONG! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å få selskap! Høres bra ut at vi har samme erfaringer, for da kan vi støtte hverandre. Noen ganger mister jeg helt motet, akkurat som du sier, i forhold til at vekten kan stå stille når man føler man gjør sitt beste og alt "etter boken".. det er derfor jeg skal måle meg i morgen! Jeg har aldri vært flink til det, men håper at det faktisk er slik at man kan se at målene går inn selv om vekten ikke går ned hver uke. I så fall vil det være lettere for meg å holde motivasjonen oppe.

 

Ja 900 gram ned var første uke, men jeg er fornøyd, for har ikke vært superflink... hatt mensen, og da er det vanskelig synes jeg! I tillegg er det heller ikke så lett når man akkurat har stumpet røyken, men jeg skal virkelig legge meg i selen neste uke, slik at jeg får et godt resultat da også :)

 

Ha en god helg du også, og stå på, dette greier vi! Lett!!

 

Kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

Hallo:)

Ja, jeg tror det faktisk er bra å tå mål innimellom for centimeterne lyver ikke! Vekten kan jo variere så ekstremt mye bare fra en dag til neste, alt ettersom om man har mer vann i kroppen, mensen, osv (jeg veier meg IKKE før og under mensen for da går jeg opp rundt 1-2 kilo - totalt demotiverende å se det på vekta til tross for at jeg vet at det bare er for noen dager).. Og for ikke å snakke om at hvis man trener mye styrke så kan jo det også gjøre at vekten står stille - men du går likevel ned i fettprosent og opp i muskelmasse (og ned i centimetere) og det er jo det viktigste.. jeg sier som så at jeg kan godt veie mye - så lenge kiloene er i muskler og en "stram kropp" og ikke fett! (og jeg har litt fett som må vekk!)

Jeg hadde en periode på 6-7 år hvor jeg aldri gikk på en vekt, hadde helt angst for å se hvor mye jeg veide.. men nå har jeg begynt med det.. og i begynnelsen veide jeg meg fra dag til dag men fant fort ut at det var lurere å prøve å kun gjøre det en gang i uken, så jeg har bestemt meg for at fredag er dagen å gjøre det på! det er før helgen ( orker ikke sånn depressiv mandagsveing etter helgen, hehe)..

 

Jeg var toppidrettsutøver i 12 år, så min kropp er litt "bortskjemt" med å få mye trening (trente opptil 5 timer om dagen 6 dager i uken). nå er jeg 25 år, og jeg tror at kroppen fikk litt "sjokk" da all treningen ga seg.. så selvom jeg spiste sunt og ikke mye så gikk jeg opp noen kilo fordi jeg trente mye mindre enn før.. jeg er utdannet danser så jeg trener mye teknisk dans (moderne/jazz/contemporary) og så trener jeg på treningsenter (styrketrening/pilates/løping/ellipsemaskin) mellom fem og syv ganger i uken, noen ganger litt mindre, kommer an på hvor mye dansing det er osv..

Hva trener du for noe?

Ligger du alltid på ca 1600kcal om dagen uavhengig av treningsmengde? Hvis jeg har en treningsfri dag så prøver jeg å ligge på ca 1400/1500kcal, og de dagene jeg trener mye så ligger jeg på rundt 1800/1900.. Det er ganske sprøtt for det var først når jeg begynte å øke kaloriinntaket at jeg begynte å gå ned i vekt! Jeg spiste lenge rundt 1100-1200kcal om dagen og da gikk jeg aldri ned noenting.. trodde det var noe fulstendig galt med forbrenningen min, men det var først i ettertid at jeg skjønte at kroppen min var i "krigsmodus" og tviholdt på kiloene, at jeg rett og slett spiste for lite.. så det skal ikke være enkelt å finne den riktige balansegangen tydeligvis, men nå tror jeg (håper jeg) at jeg er på rett spor.. da jeg regnet ut hvor mye jeg skulle ha i meg daglig i forhold til trimpoeng osv, så fikk jeg egentlig rundt 1900-2200kcal, men syns at det hørtes veldig mye ut med over 2000kcal hvis man vil NED i vekt..

Har du gått GR kurs foresten?

håper du har en fin helg ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... men jeg har også erfart det samme som deg, nemlig at jeg ikke går ned når jeg spiser for lite. Nesten for godt til å være sant! Nå har jeg ikke holdt på så lenge, men jeg satser på 1600 jevnt over ja, og kanskje litt mer på lørdager :) Vi får se hvordan det går!

 

Jeg trener stort sett saltimer, såkalte røde timer på SATS, som aerobic, step, danseaerobic, dansetimer ++ neste uke begynner de med zumba, så da tenkte jeg at jeg skal prøve det også :) Jeg instruerte i aerobic/step på SATS tidligere, men jeg har dessverre RA (reumatoid artritt), så noen ganger er dagsformen dårlig, og da er det greit å kunne bli hjemme fra trening :( Derfor har jeg ingen faste timer lenger, men jeg er med på timer så ofte som mulig.

Er for dårlig på styrketreningsfronten, mest fordi det gjør vondt i leddene, men også fordi det er kjedelig.. hehe.. skal prøve å bli flinkere! Det er viktig med muskulatur, og ikke bare cardio-trening!

 

Det blir spennende å se hva vekten sier på fredag.. ha en fin uke!!

 

Kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..jeg har ikke gått på kurs.. vet jo godt i teorien hva jeg skal gjøre, det er bare det å sette igang i praksis! :) men det hjelper å skrive her inne, det merker jeg!

 

har du gått på kurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

Nei,jeg har heller ikke gått på kurs.. er enig, man vet godt hva som skal til, så jeg har ikke noe behov for det.. sunt kosthold, moderat kaloriinntak, regelmessig trening. Hadde mye om kosthold på Olympiatoppen etc. da jeg var aktiv, så jeg kan jo litt om tema.. Leser mye om kosthold og trening på egenhånd også, syns det er spennende!

Det høres jo ut som du holder deg veldig aktiv da, det er jo bra! Styrketrening kan være kjedelig innimellom men det øker jo hvileforbrenningen ganske mye så det er en viktig del av treningen.. man får bare bite i eplet!:) Prøve å kanskje finne nye øvelser innimellom så man ikke alltid gjør det samme,så blir det litt mer spennende.. Jeg syns det er veldig gøy å presse meg selv max, og da er det moro når man ser forbedringer og progresjon underveis.. akkurat sånn som når vekten går nedover! jeg har fortsatt ikke turt å veie meg etter ferien.. jeg klarte å ligge på rundt 1600-1900kcal daglig da jeg var på ferie også, men det ble mye mindre trening så jeg er redd jeg gikk opp litt..

nå reiser jeg til Hellas på torsdag så jeg får veie meg en dag tidligere denne uken.. Det blir en utfordring, det er så*lett å tenke at "jaja,nå er det jo ferie,da er det lov å kose seg", men det er jo faktisk bare meg selv det går utover, når jeg kommer hjem igjen så er det nå en gang sånn at det er meg selv som må jobbe ekstra hardt på trening for å få det av igjen.. (at det skal være så mye lettere å legge PÅ seg enn å ta det AV seg!! ARGH!!) så jeg skal prøve å ha kun en dag der nede hvor jeg unner meg litt ekstra og så får jeg heller prøve å nyte sol og strand og noen bra bøker istedet for litt for mange restaurant besøk..;-p

Jeg klarer meg helt fint å holde "kaloribudsjettet" gjennom dagen når man er aktiv og trener osv, men min store utfordring er på kveldene når man kommer hjem etter en lang dag og slenger seg på sofaen.. blir alltid så sykt sugen på noe godt! er helt obsessed med sjokolade, det er det beste jeg vet i verden.. spiser det ekstremt sjelden så man skulle tro at trangen til det burde være mye mindre,men jeg føler det bare er et evig jag.. men det er viktig å unne seg litt innimellom såklrt, så man klarer å opprettholde alt.. ellers går man jo crazy til slutt.. hva spiser du når du får skikkelig søtsug, har du noen tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er sjokoholiker, big time! Jeg, som deg, får dette suget om kveldene.. det er faktisk så ille at jeg kjenner at det fysisk klør i kroppen innimellom! hehe..

Når jeg får søtsug pleier jeg å varme jordbær (fra fryseren) og spise. det hjelper faktisk ,og så er det få kalorier! Ellers hjelper det faktisk ofte med en kopp te også..eller vann. Hva gjør du når du får søtsug?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å hoppe på vekta, så er du ferdig med det! Bedre å vite enn å gå og lure, er det ikke? Uansett om det er mer enn du tror, er du jo på vei nedover likevel.. og da er det ikke så ille! :) lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. jeg må ha verdens dårligste viljestyrke! Det er bare mandag, og jeg har allerede falt for fristelsen.. om det ikke hadde fantes sjokolade her i verden, ville alt ha vært så mye enklere! Ikke sant??

 

Er så skuffa over meg selv nå.. tenk at jeg droppa trening for å sitte her og stuffe trynet??! Får meg til å lure på om jeg noen gang kommer til å lykkes. Ingen god dag, med andre ord.. Får lyst til å begynne å grine, men det nytter vel ikke, det heller. Tenk at jeg har slanket meg halve livet, og jeg er "bare" 27 år! Jeg vil ikke leve sånn her i 50 år til, det nekter jeg! Jeg må få orden på ting og slutte å finne på unnskyldninger for å hele tiden utsette til i morgen..

 

Kunne virkelig ha trengt noen oppmuntrende ord nå, merker jeg..

 

Kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gi opp!

 

Spiser godteri idag jeg også, selv om jeg ikke skulle..

Dersom du spiser sjokolade fordi du kjeder deg; ring en venn, gå en tur (tro meg det hjelper) eller hva som helst som får deg til å tenke på andre ting.

 

Noen ganger vet man ikke alltid hvorfor man spiser det, men tenk over HVORFOR. Er det fordi du er ensom, trist eller lei? Sulten? Bare ville ha noe å sette tennene i?

 

Du kan prøve å la være å spise sjokolade i det hele tatt i en måneds tid og se om suget gir seg, selv om det sikkert er helt j.. i starten.. Evnt heller tillate deg littegranne noen dager i uken, istedetfor å trykke innpå og skeie helt ut. Det burde ikke oppleves som kjipt å få en bedre livsstil. Og tenk heller over alle de tingene du faktisk kan spise, istdetfor det du ikke kan spise.

 

Ellers har jeg lest at krom hjelper mot søtsug. De selger det på helsekostbutikker, uten at jeg har prøvd det selv..

 

 

U fix! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

Kjære deg Kristine, nå er du altfor streng med deg selv!! Jeg kjenner meg så utrolig godt igjen, jeg kan gå i fullstendig oppløsning når jeg går på sånne smeller, blir fylt av så vanvittig dårlig samvittighet.. Så jeg er kanskje ikke den beste på å si de rette tingene når du har hatt en sånn "opplevelse" nettopp fordi jeg er helt lik..

Derimot, så tenker jeg som så at hvis man faktisk har en dag hvor man sporer helt av, så kan man fort rette det opp igjen ved å spise litt mindre neste dag og ta i litt ekstra på treningsøkten (bare sørg for å få i deg nok proteiner og litt karbs så du har energi nok til treningen, så er det bare å kjøre på!) Vi har ALLE sånne utrolig kjipe dager hvor man egentlig bare føler for å gi opp, believe me.. Jeg har også vært på slankern så og si halve livet.. og når jeg ser tilbake på bilder o.l fra da jeg var yngre og at jeg faktisk syns jeg var tykk, når jeg egentlig var veldig tynn - fatter ikke hvor de tankene kom fra i det hele tatt.. Jeg syns det er skikkelig kjipt at man skal bruke så mye tid og negativ energi på å være misfornøyd, dette skal liksom være "prime timen" vår, vi er i 20-årene og burde bare være glade og nyte livet.. men så enkelt er det likevel ikke..

Prøv å visualiser den dagen, det sekundet, du skal gå på vekten, og kjenner den sinnsyke glade følelsen når du ser at du har gått ned i vekt, og innser at alt arbeidet er verdt det! Og bestem deg for at "ok, da gikk jeg på en smell, fuck it, imorgen er jeg back on track!!" Alle har lov til å feile litt innimellom.. Hvs du f.eks har lørdag som den dagen i uken hvor du unner deg litt ekstra, kan du ikke heller prøve så godt du kan å skippe det denne lørdagen og la denne dagen heller være "unne-seg-dagen"? det er jo det totale kaloriinntaket som teller, så du er kjapt tilbake igjen!

Grunnen til at jeg har feilet med dietter tidligere, er nettopp fordi det har vært DIETTER.. veldig grei måte å rase ned i vekt på, til den dagen du ikke klarer mer og du ender opp med å gå opp en kilo mer enn hva du var i utgangspunktet (we've all been there..) Til tross for at jeg har spist sunt tidligere så har jeg nå gjort visse endringer som jeg vet at jeg kan klare å holde meg til.. ingen vits å presse seg til det punktet hvor man til slutt sprekker! Jeg spiser nå mye mer proteiner i form av kylling, kalkun, egg,mager svin, sjømat(som jeg akkurat har lært å like) osv, og sørger får å spise masse grønnsaker (som jo metter veldig mye) og så spiser jeg mye sunt fett (avocado,litt nøtter osv, men i moderate mengder siden de inneholder mye kalorier). Også har jeg kuttet ned heftig på karbohydrater.. Jeg er motstander av å kutte ut matgrupper (som atkins,fedon osv) fordi da er man igjen tilbake på dette med dietter man ikke klarer å overholde, hvertfall ikke jeg.. PLuss at hvis man trener mye så er kroppen og hjernen fullstendig avhengig av karbohydrater.. Men jeg får i meg det jeg trenger av karbs gjennom grønnsakene og frukten jeg spiser, istedet for å spise brød,pasta,ris og poteter som er raske karbohydrater.. dette,sammen med all treningen tror jeg har vært grunnen til at jeg nå omsider er på vei nedover.. Unntaket er frokost (trener altid om morgenen så da sørger jeg for å få i meg de karbohydratene jeg trenger, de forbrennes jo uansett utover dagen og under trening). Jeg lager min egen lille "protein-pannekake" til frokost (i LOVE it!), som består av to eggehviter, 20g fullkornshvetemel, 10g havregryn, kanel, kardemomme og litt skummet melk(/og eller bare vann, funker like bra som melk) og så slenger jeg det i pannen (eller i vaffelgjernet!) og så topper jeg med litt banan,mer kanel, og litt bær. Noen ganger hvis jeg er skikkelig søtsugen, så ruller jeg sammen pannekaken og tar litt sånn sjokoladesaus topping over, hvis man ikke tar så mye så inneholder dette relativt lite kalorier (greit nok at det ikke er sunt, men hva f..*, noen ganger må man bare ha det).. da får jeg nesten følelsen av at jeg spiser dessert og det er helt himmelsk..

Siden jeg tross alt faktisk elsker de raske karbohydratene (hvertfall pasta og brød) så prøver jeg å unne meg det i svært moderate mengder (f.eks, hvis jeg vet jeg skal ut å spise på restaurant, så*prøver jeg å spise færre kalorier i de tidligere måltidene så man "sparer" opp til middagen, og så sørger jeg for å få trent skikkelig så jeg ikke får så dårlig samvittighet..)

Vi var inne på dette kvelds-søtsuget, jeg er enig i at bær er en god ide! hender jeg kutter opp et eple i mange biter og drysser over litt kanel og litt av denne sjokoladesausen, og da er mye av behovet dekket, samtidig som det ikke er mer enn rundt 90kcal.. en stor kopp te funker også ofte ja:) Ellers kan man jo (som nevnt under) gå ut i frisk luft i en halvtimes tid, og er ikke søtsuget borte så får man bare unne seg et eller annet, noen ganger så må man bare.. så lenge man klarer å stoppe etter bare litt! (der er nemlig mitt problem, jeg kan ikke ha sjokolade LIGGENDE innenfor rekkevidde,for vips så er hele slukt)

JEg merker at jo lenger tid jeg klarer å holde meg uten å spise sjokolade jo mindre blir faktisk det ekstreeeme suget etter det, men det er der likevel.. og har jeg tatt et par biter i et selskap f.eks, så er jeg tilbake fra scratch.. ja, KUNNE ikke sjokolade bare IKKE EKSISTERT?!?! snakk om å gjøre verden vanskelig,hehe..

Lykke til med resten av uken Kristine, hopp ut av de negative tankene HER OG NÅ, du er ikke alene, jeg er i båten ved siden av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

til neste gang det skulle skje at denne lille "smellen" kommer igjen, istedet for å bare ville gråte (der er jeg og!) så snør på deg joggeskoene og gå ut og gå/jogg/løp, you name it - det er kanskje det MINST fristende i verden (spesielt når man allerede er demotivert), men TENK den deilige følelsen du får når du kommer inn døra og hopper i dusjen, og vet med deg selv at mange av de unødvendige kaloriene du dytta i deg nå er forbrent og borte for godt :) noen ganger må man bare være beinhard med seg selv, og noen dager er sykt mye vanskeligere enn andre.. its a freakin rollercoaster. men tenk deg den gode følelsen du får når du legger deg for kvelden, når du vet at du gjorde en skikkelig innsats for å rette opp feilen...

jeg gjorde nemlig det her om dagen, var hos "svigersene" og fikk servert både det ene og det andre, og viljestyrken min bare forduftet og jeg spiste ALT for mye.. klokken var blitt halv tolv på kvelden og det eneste jeg ville var å legge meg under dyna og HYLE over min håpløse håpløse dag.. men så tenkte jeg at faen heller.. nå går jeg ut og løper (og jeg hater faktisk å løpe). det krevde MYE,det var det siste jeg ville (hadde egentlig null ork til noenting) men da jeg kom hjem var jeg mentalt 10 kilo lettere.. og da var det verdt det.. jeg måtte bare se for meg hvilken deilig følelse det kom til å bli så fort jeg var ferdig.. så det er aldri for sent å rette opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silversook, du er en fantastisk person!! Du beskriver så godt, og det passer som hånd i hanske i forhold til hvordan jeg føler meg. Jeg har mange ganger tenkt tilbake på ungdomsstiden min og lurt " hva i alle dager var det jeg tenkte på??" Jeg var syltynn, men klarte ikke se det. Hadde jeg vært fornøyd med meg selv den gangen, ville jeg aldri vært i denne situasjonen nå.

Jeg er så glad for at du tok deg tid til å skrive det laaange innlegget, for det fikk meg til å tenke. Jeg VIL lykkes! Jeg SKAL lykkes!!

 

Aerobic 17.30, og back on track!

 

Hvordan går det med deg, forresten? KLar for veiedag på fredag? Jeg er IKKE så klar, men jeg må vel bare... hehe :)

 

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snegla: Jeg har faktisk prøvd sånne krom-tabletter, og de funket, syntes jeg.. mulig at det var psykisk, men jeg tror jeg skal gå til innkjøp av sånne igjen! Takk for at du minnet meg på det, og takk for oppmuntring når jeg trengte det mest!!

 

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

Det skulle bare mangle, jeg vet så altfor godt hvor deppa man kan bli noen ganger og man bare vil drite i alt og spise seg ihjæl på sjokolade :) MEN, desto stoltere kan man være av seg selv når man kommer seg "helskinnet" ut av den kjipe dagen uten å ha gått på noen blemmer!!! Da skal man klappe seg selv på skulderen og faktisk gi seg selv litt creds spør du meg..

Jeg er IKKE klar for veiing på fredag nei,hehe.. men jeg reiser til Hellas i natt så jeg kommer ikke til å være på nett før om en uke igjen tror jeg..:-/ så kaloritellingen må skje i hodet den kommende uken, og så skal jeg finne meg et hotell som har treningssenter så jeg skal nok klare meg gjennom uken:)

Så derfor vil jeg bare ønske deg LYKKE til med veiedag (spent på å høre hvordan det gikk! og HUSK - skulle vekten stå stille eller i verste fall, gå opp, så IKKE GI OPP, det kan være mange andre grunner (som vi snakket om) til at vekta er som den er, ta heller mål og gå ut fra de resultatene!)

Stå på hele neste uke, stay strong :) hvis du møter på fristelser så tenk frem i tid - på følelsen man får når man legger seg om kvelden; den ekstremt dårlige følelsen man får hvis man FALT for fristelsen, ELLER, den ekstremt GODE og stolte følelsen man får når man har klart å la stå over fristelsen!! da sover man godt da!

 

snakkes neste uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bort? hva skal jeg gjøre da...?? hehe.. neida! Jeg ønsker deg en kjempetur og er sikker på at du har såpass god oversikt over kaloriinnhold i ting og tang at det kommer til å gå veldig greit :)

 

Jeg, på min side, har vært på trening idag, og maten har gått bra (for første gang på noen dager), så er egentlig ganske fornøyd. Kjenner likevel at jeg er så utålmodig og skulle ønske resultatene kom raskt. Skal i bryllup i begynnelsen av oktober, og jeg MÅ ned noen kilo for at kjolen min skal sitte fint.. Blir nesten fristet til å hoppe på en eller annen kur, men vet jo at det ikke funker! Jeg har for første gang innsett at dette vil ta tid, og så lenge det går ned og ikke opp, skal jeg være glad :)

 

Kos deg masse, så snakkes vi når du er hjemme igjen!

 

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 uker uten sigaretter idag, med unntak av én smell på lørdag.. klarer meg faktisk ganske greit sånn til daglig nå, men merker at med en gang det er noen festligheter på gang, så blir det vanskelig.. "alle andre" festrøyker jo! Jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre det, om jeg kan klare å bare ta noen på fest innimellom, eller om jeg må kutte ut helt.. Hm..enda mer å tenke på! :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

Ikke ty til raske løsninger Kristine, theres no such thing as a "quick fix" når det kommer til vektnedgang.. det sunneste er å gå ned 0,5-1kg pr.uke, går du ned mer enn det så mister du muskler og IKKE fett.. fettet klarer ikke gå av fortere enn det, og du taper bare på det i lengden. Musklene er ekstremt viktig for forbrenningen så prøv å holde deg tålmodig! sett deg delmål opp mot det store målet, så holder man seg motivert:)

Så flink du er som har kuttet ut røyken!! GRATULERER :)

Litt festrøyking i begynnelsen kan vel ikke skade, så lenge du klarer å moderere deg, og at det er KUN på fest.. jeg har aldri røyket men jeg tar meg noen røyk på fest jeg også.. egentlig helt unødvendig men det bare blir sånn noen ganger! Idag har du jo gjort en bra innsats med både mat og trening så det skal du være stolt av :) hvertfall etter knekken igår. Bra jobba!! stå på videre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta noen kur nei, det sier jeg også!

Funker ikke i lengden, og du mister bare vann.. Det er jo lenge til oktober enda, du kan jo faktisk rekke å gå ned opptil 5 kg, eller i det minste 2, og bare litt kan gjøre underverker!

 

Reiser vekk jeg også nå, men jeg er sikker på du klarer dette!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...