Gå til innhold

Man er da optimist!


Gjest Kris83

Anbefalte innlegg

Gjest silversook

BUHU, alle har vektnedgang unntatt meg.. :) blæææhh, er ganske sur.. men såklart veldig glad på deres vegne, så gratulerer alle sammen :)

 

Jeg VISSTE at den ENE LILLE HELGEN i sverige (for nå snart TRE UKER SIDEN!!) skulle ødelegge alt!! jeg har en kropp som ikke fungerer slik som alle andre virker det som.. jeg hadde 2-3 dager med litt utskeielser da jeg var der, men da jeg kom hjem hoppet jeg rett inn i trening hver dag, og kun sunn mat (ikke for mye, ikke for lite) og alt etter planen, men går jeg ned?! NEI, JEG GÅR OPP!! nå har jeg ligget på halvannen kilo mer enn siden før jeg dro til sverige, helt siden jeg kom hjem derfra.. altså i over to uker.. selv med skikkelig regime! jeg blir så forbannet på meg selv.. jeg må lære meg at jeg faktisk ikke kan unne meg utskeielser som går over mer enn MAX en dag... dette har skjedd før også, det har tatt med opptil 2-3 måneder og komme ned dit jeg var før en sånn 3-4 dagers "ferie", det er jo bare helt sprøtt!!!!!!!!

 

nei, nå er jeg negativ. sorry. skal komme tilbake når jeg er mere positiv jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 595
  • Created
  • Siste svar
Gjest silversook

tjaa,her var det stille gitt!! har dere hatt veiedag idag jenter? (hvordan gikk det?) jeg har nå klart a roe meg selv ned littegrann.. var veldig frustrert der en stund, hehe.. jeg tror feilen jeg gjorde var at selvom jeg spiste innenfor kalorigrensene så spiste jeg mere karbohydrater enn jeg ellers gjør (vel og merke i form av fullkorn og rug, men likevel) og det kan virke som om det ikke funker for meg i forhold til vektreduksjon.. når jeg spiser samme kalorimengde men mye mere proteiner og færre karbohydrater så går vekten nedover, så det var kanskje der problemet lå.. nå har jeg hvertfall gått ned noen hundre gram igjen.. man lærer hele veien her!!

nå ar jeg begynt ferie, og jeg er i lykkeruuus!! ENDELIG skal jeg ha litt fri etter og ha jobbet hele sommeren! men da var det jo sabla typisk at sola skulle melde avbud da, etter den siste uken som har vært SÅ fin! og tydeligvis så skal det visst være kjipt vær hele første halvdel av august, og det er såklrt når jeg har ferie.. men, jeg er uansett lykkelig over å ha fri!

ha en super helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Hallo jenter!

 

Nå har jeg vært på fjellet i 4 dager og lagt bak meg rundt 7 mil med fottur! Deilig!

 

Gikk på vekta i dag morges og hadde tatt av 500 gram, godt det lønner seg å dra på tur!

 

På mandag begynner jeg på jobb igjen.... grøss... litt for tidlig spørru meg. 3 ukers ferie ble brått til 2 med terrorhelvete som skjedde. Plutselig hadde vi sitti i sofaen i en uke og sett på nyheter liksom, istedetfor å gjøre ferieting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

Ja, snakk om å få ferien snudd på hodet.. :P men gratulerer med vektnedgang!!

 

Jeg er også tilbake fra hytta på fellet, noen gode toppturer er tilbakelagt og jeg følte meg som en ekte Kari Nordmann der jeg vandret oppi fjellene.. herlig å komme unna bylivet litt! nå har jeg to uker foran meg med fri, og jeg har idag ikke gjort en shit, ligget som en dass på verandaen og tenkt på alt som "burde vært gjort" som jeg bare ikke gidder å gjøre.. men men, ferie er vel til for å slappe av litt også, det må jo være lov :)

Ha en flott uke jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Og jeg er en jævel som går på trening hver dag som vanlig :)

 

Er litt mindre nøye på veiing av mat nå, fører dagbok men tar noe på slump, mest fordi jeg går ned i vekt og jeg faktisk klarer å kjenne at jeg er mett og når jeg er sulten! HURRA!

 

Men godteri - det hører til på lørdagen nå :P

 

Og førstkommende lørdag har jeg bursdag, så det passer jo bra! Da blir det blåbærpai med iskrem på 50talls Dinern på Løkka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Wuuhuuuw! Bursdag idag, OG 400 gram nedgang fra forrige uke!!

 

Nå blir det bacon og egg til frokost! Blåbærpai med is til lunsj! Bursdagsmiddag til kvelds!

 

Og trening etterpå! :)

 

Ha en fin helg damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Grattis med vel overstått bursdag Lettsomenfjaer:-) Greit på en måte at hverdagen er her, jeg datt fort ut av gode rutiner gitt i ferien. Var ganske flink med trening første ferieuka, men ble ekstra med mat + godteri + vin opp til flere ganger i uka og den siste uka nå, har jeg skeiet ut med alt mulig rart og spist det jeg har hatt lyst på og sykla 1 mil på hele uka!!! Det har resultert i 1 kg opp, ser at det er utrolig fort gjort å dette tilbake til gamle vaner. Og når jeg først starter å spise er det innimellom akkurat som jeg slutter å tenke, bare spiser og spiser til det er tomt. Spesielt gjelder det når jeg først tar en neve potetgull eller annet snacks. Men vi bestilte pizza en hel gjeng en kveld og da var jeg på igjen, jeg forsynte meg så mange ganger at jeg var litt flau etterpå og lurte på om noen hadde lagt merke til det. Huff, ikke bra, var jo mett sikkert etter 2 biter eller noe, men aner ikke hvor mange jeg spiste totalt. Og småspiste 1 bit her og der senere på kvelden også. Ja, ja, gjort er gjort og spist er spist. Nå er det hverdag igjen og rutinene er på plass:-). Grattis til dere med vektnedgang, satser på nedgang til neste uke jeg:-)-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke like aktivt her inne som det var, men jeg ser at dere er innom innimellom dere også :D Jeg har en god nyhet! jeg har ikke røyket på 4 uker (ny rekord!), OG jeg har gått ned en ny kilo :) HURRA!!

 

Ser du har sluttet å telle så nøye lettsomenfjaer. Hvordan fungerer det for deg? jeg er litt sånn usikker på om jeg synes det er greit eller ikke å telle, kontrollfrik som jeg er.. men er jo egentlig veldig deilig å ikke måtte tenke på det også! Faren er rett og slett å ende opp med å spise for lite, merker jeg i hvert fall.

Gratulerer med bursdag forresten!

 

Treningen går som en lek om dagen! Er fremdeles hekta på styrketrening, og begynner å se markerte muskler i armer, som bein :) Kjempegøy! Jeg skal definitivt fortsette med styrketreningen, selv om høsttimeplanen med alle de morsomme saltimene starter snart. Ja takk, begge deler!

 

Kikker plutselig innom igjen :) Keep up the good work!

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Hepp!

 

Da skriver vi mandag 22. august, og jeg erklærer herved regimet for innført igjen!

 

Å ikke telle har funka greit nok Kristine, men jeg ser absolutt verdien av å telle for å sikre nedgang nå.

 

Jeg har ikke gått opp noen kilo, men forrige uke gikk jeg ikke ned noe heller. Jeg er hypp på å komme i mål denne høsten.

 

Høsten er for meg alltid mye tyngre, både fordi det blir mørkt og energien taper seg, det er mye jobb, og fordi jeg har en historikk med tung depresjon på høsten. Og med depresjon kommer gjerne noen ekstra kilo også i rein trøstespising.

 

Denne helgen spiste jeg mer godteri enn hva jeg skal og det liker jeg ikke. Jeg vil ikke inn i et mønster hvor jeg trøstespiser godsaker fordi jeg luller meg innendørs, så da trenger jeg å innføre litt strammere regime igjen. Dessuten hjelper det jo, som dere vet, å kutte søtsaker fullstendig - da får man detoxa kroppen og blir mindre sugen. Denne uken er jeg hjemme alene OG skal ha mensen, så dette blir en styrkeprøve for meg. Håper noen av dere svinger innom litt oftere utover denne uken, jeg trenger iallefall litt pepping og hjelp fra mine medsøstre i nøden! :D

 

Ellers går trening bra, jeg får alltid inn 5 økter i uka, og gjerne 6. Nå gleder jeg meg til høsttimeplanen begynner, SH`BAM er også noe jeg ser frem til - det ser kjempegøy ut!

 

Kristine - det høres så gøy ut å se resultater fra styrketrening! Jeg har fremdeles litt å gå på av fettlager før jeg kan se noe sånt ass! Og nå har jeg treningsforbud på armene (alt unntatt nedtrekk og triceps) pga skulderbetennelse, men det går jo over hvis jeg bare får hvilt litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

Da var ferien over ja.. første dag på jobb idag! var virkelig ikke klar for å begynne igjen, men etter noen dager så er man vel tilbake i den gamle tralten, og da glir det på.

Jeg har hatt en deilig ferie med koselige hytteturer og masse avslapning! Har fått trent 5-7 dager i uken og spist bra (med unntak av den ene helgen hvor det ble i overkant mye mat, men da var det også noen heftige fjellturer så jeg lot meg selv få lov) :)

Det er første gang jeg har hatt ferie bare i Norge og det har egentlig vært veldig deilig og ikke ha så mye planer, bare masse tid for meg selv til å virkelig samle energi og gjøre hva jeg vil! Så jeg håper jeg nå er klar for å møte høsten og de mørkere tider..

 

Gratulerer med overstått bursdag, Lettsomenfjaer!! Og husk at sommeren er ikke heeelt over enda - bare se på været idag!! :D Selvom du har tidligere erfaringer med tunge perioder på høsten, så prøv å innstill deg på at denne høsten skal bli annerledes! Tenk på hvor langt du har kommet på så mange måter, du har vært så fantastisk flink! Ta over kontrollen på deg selv og prøv og tenk positivt - ikke la denne høsten bli som de foregående, tenk fremover og fortsett og vær flink med treningen. Det er oss selv som styrer hverdagen vår, prøv å styr tankene over til det positive med en gang du merker at du er på vei i feil spor. Jeg skal ikke uttale meg for mye, for jeg vet ikke hvordan det har vært for deg å gå gjennom disse depresjonene - men jeg vet hvertfall at du er viljesterk - og det kommer man langt med!! Bestem deg her og nå for at denne høsten skal bli bedre enn noen gang, du har alt som skal til!!

 

Cilio - hvordan går det med deg etter ferien, er du tilbake i "sporet" igjen? jeg måtte fnise litt av pizzaspisingen din - sånn kan jeg være også!! jeg tar meg selv i å spise sinnsykt mye og så lurer jeg på om de rundt meg har registrert det, hehe.. men ja - innimellom må man få lov å spise litt ekstra, man får heller ta en ekstra treningsøkt eller to etterpå for å få tilbake den gode samvittigheten!

 

Kris - grattis med vektnedgang OG røykeslutt!! FANTASTISK!!!!! :) stå på videre, du kan du kan du kan!

 

Ha en fortsatt strålende uke jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Silversook: nå sa du utrolig mange flotte ting til meg i løpet av ett eneste innlegg! Det gjorde meg glad og optimistisk - tusen takk <3

 

Og gratulerer til kris med røykeslutt! Det er så fantastisk digg å ha slutta å røyke! Jeg sluttet for snart 2 år siden, og selvom jeg kan føle suget innimellom, så er det generelt fabulous å slippe følgende:

 

- hoste seg ut av sengen hver morgen

- begynne å hoste hver gang jeg ler mye

- høre at det piper i brystet

- at det lukter dritt av fingrene mine uansett hvor mye jeg vasker hendene

- at det stinker av håret

- at kjæresten syns jeg stinka litt

- å gå ut på balkongen i -20 grader for å fyre opp kreftpinnen

- å føle seg røyksugen, og spesielt når man ikke har røyk tilgjengelig og enten er blakk eller alle butikker er stengt (da kan man bli rimelig desperat ass)

- å stoppe midt i en film for å gå ut og røyke

- å avbryte folk midt i en kaffesamtale for å gå ut og fyre opp en sigg

 

Det er BARE positive ting som følger med å røyke - faktisk INGEN NEGATIVE!

 

Silversook - ferien din høres digg ut! Fjellturer asss - jeg måtte bli voksen før jeg skjønte verdien av Norgeferie med fottur i fjellet! Det er rett og slett en fantastisk måte å hente energi på! Vi hadde 4 dager på tur i sommerferien som var veldig fine og i tillegg fikk jeg badet 2 ganger HVER DAG!

 

Nå har jeg begynt å glede meg til å stå på ski :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Jeg er forresten svært motivert i disse dager! Det er så deilig å spise sunn mat, trene masse og legge seg i senga si når man er trøtt!

 

Ha en strålende regnværsonsdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Hei og hå ja nå er jeg på sporet igjen. Har veldig vondt i venstre hofte/lyske osv så klarer ikke løpe for tiden, men sykle går helt fint. Så forsøker å fokusere på det jeg kan. Har tatt MR og de var helt fine, til fysio på mandag, håper han kan få noe orden på det etterhvert. Har startet opp på GR kurs igjen, det føles bra. I forhold til vekt på kurs før sommeren har jeg gått ned 0,4kg, men ser jo av min egen registrering her på nett at jeg har gått opp litt i løpet av ferien, og har vel en halv kilo eller noe for å komme dit jeg var. Men, pytt pytt, får ta det over langen. Men synes det er litt vanskelig nå, er fortsatt en del festligheter og fristelser, både hjemme og på jobb. Og, når jeg heller ikke får trent så hardt som jeg er vant til tar det litt lengre tid:-).

 

Startvekt: 69,4 kg (08.02.2011)

 

Vekt 31.05 63,1

Vekt 07.06 63,4 +0,3 kg

Vekt 14.06 61,9 - 1,5 kg

Vekt 21.06.61,6 - 0,3 kg

Vekt 28.06 61,1 - 0,5 kg

Vekt 05.07 61,1 - 0,0 kg

Vekt 12.07 60,9 - 0,2 kg

Vekt 19.07 61,3 +0,4 kg

Vekt 26.07 60,7 - 0,6 kg

Vekt 16.08 61,5 +0,8 kg

Vekt 23.08 61,2 - 0,3 kg

 

 

Total nedgang - 8,2 kg

 

Målsetning: 57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Cilio123: Kanke vi støtte hverandre de kommende ukene!? Jeg er ganske motivert om dagen, men ikke alltid like god på å registrere.

 

Men det som er bra, er at når jeg registrerer så havner jeg stort sett alltid på samme kalorimengde, og litt mindre når jeg ikke har trent så hardt.

Det betyr vel at kroppen faktisk fungerer - den blir mer sulten når den bruker mye energi - og mindre sulten når den ikke forbruker så mye?

 

Nå venter jeg på mensen som jeg plutselig begynte å få igjen (!)magen er oppblåst, og jeg registrerer at jeg plutselig veide 1.2 kilo mer enn for 1 uke siden - hahaha! Jeg tar det med knusende ro - sikkert mens og vann i kroppen. Jeg har trent hver satans dag hele uka og slettes ikke tatt av på godteri, så det er ikke realistisk å gå opp så mye på 6 dager!

 

Noen forslag til hva du trenger Cilio123 som kan motivere deg fremover? Jeg vil gjerne ha litt mer regelmessig aktivitet her enn hva som har forekommet i sommer, det motiverer meg å prate med dere!

 

Hovedsaklig trenger jeg pepping og litt heiarop med jevne mellomrom - og å kunne skrike ut dersom jeg er skikkelig godtesugen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

hello hello! jaja men alle er i skikkelig god rytme da virker det som! det er jo strålende! jeg veide inn til 62,3kg idag (etter trening) og målet var jo å se 61-tallet innen 1.september.. hmm.. jeg vil få det til!! men idag har jeg vært totalt BUNNLØS (Og jeg skal ikke engang ha mensen så jeg kan ike skylde på det, fasan!!) jeg har spist og spist og blir faen ikke mett!! nå har jeg klart å få i meg 2600 kalorier (herregud!) men har forbrent 7-800 på trening da.. men likevel! håper ikke helgen fortsetter sånn, hehe..

 

Jeg vet jeg ikke er like aktiv her inne som før, det går litt i perioder merker jeg.. men jeg registrerer mat hver dag og jobber svært målrettet! nå har jeg ikke smakt alkohol siden i mars så jeg vurderer snart å ta meg en tur ut med gjengen.. jeg blir beskyldt for å være litt i overkant opptatt av sunnhet for tiden så jeg får vel snart motbevise det med å ta EN kveld ute da.. (UTEN FYLLEMATEN!! det er liksom der utfordringen ligger..)

 

ønsker dere en god helg!! kos dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg tør å stikke innom her igjen.. er redd jeg snart blir omtalt som "hun som stikker av like lett" :) Må seriøst gjøre noe med vekten min.. spiser sunt i perioder, men det holder ikke. Jeg MÅ kutte ut godterier i en lang periode, i går spiste jeg nesten en hel, stor stratos plate og nesten en pose tortilla chips.. spiste de resterende fire-fem bitene av sjokoladen FØR frokost idag.. fytti... Til frokost ble det bedre da, 2 stk rugsprø med cottage cheese og skinke..

 

Nå blir det trimtur.. må skjerpe meg. Ser dere er så flinke og positive her inne, smitt meg, smitt meg!!!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

v05: i helgen gikk jeg på en godterismell sjæl! Lørdag spiste jeg en pose Sørlandschips med paprika, og en halv boks kesam! HAHAHA! Og fredag spiste jeg en pose minismash.

 

Jeg SKAL jo ha mensen da, men alikevel! Skylder på jobbstress og noe reduserte rutiner i form av at det gikk litt lang tid mellom hver gang jeg spiste fordi jeg jobbet så mye.

 

Denne uken blir vanlig med godteri på lørdag, alternativt fredag istedet (skal i selskap, hører rykter om kake). Det må værra lov å kose seg, iallefall 1 dag i helgen!

 

Det er treningen jeg fokuserer på nå - jeg trener 6 dager, helst 7 i løpet av uka. Stort sett rundt 3-4 trimpoeng om dagen. Det virker som om kroppen har begynt å funke, jeg kan merke sult og spiser automatisk hver 3.-4. time :) Det er så gøy!

 

Også passe på maten da selvsagt, men når man har kjørt det her en stund, så VET man jo hva man skal ha i seg og ikke! Det blir jo nesten kjedelig å veie maten, jeg veit jo stort sett hva og hvor mye den inneholder :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt vi er flere som kan gå på en smell innimellom :) Jeg har nok en frihelg, men mandag starter jeg med studier og da er det kanskje lurt å begynne med flere ting samtidig? I morgen bør jeg holde meg på den sunne linje. Har gått mye turer i det siste, to til tre timer daglig og merket det faktisk litt allerede på kroppen. Godt!

 

Du er jo sykt flink lettsomenfjaer, trener 6 dager i uka!! Wow!! Hva trener du? Før trente jeg masse selv, ble en livsstil, kroppen ble stram og fin og jeg hadde masse overskudd. Nå trener jeg ikke mer, men har fortsatt kort på ett treningsrom og en haug med treningsdvder her hjemme som kan brukes :D Håper jeg får ånden over meg i høst, i allefall til å jogge litt oftere og kanskje kombinere det med noen styrkeøvelser etterpå?? Alt er mulig..

 

Ønsker dere en fin helg her inne, nå skal støvsugeren fram :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo dere er her ennå ser jeg.

Og jeg fikk skikkelig dårlig samvittighet Lettsomenfjaer, når jeg ser du spør om vi kan motivere hverandre i ukene fremover.... det så jeg først nå, ikke vært her inne på noen uker jeg nå. Men har vært ganske flink altså, vekten viser nå 60,1 kg! Hovedmålet mitt var 60 kg dag jeg startet på 69,4kg i februar, men ser at jeg er ikke riktig fornøyd ennå:-). 3 kg til ned så hjelper det tenker jeg. Forriege uke hadde jeg sykt mange utskeilser i form av to dager med masse alko, potetgull, pommesfrites og bernaisesaus osv. Enda hadde jeg gått ned 0,7kg ved veiing på kurs tirsdag, denne kroppen er forundelig! Trente kun 2 dager også! Har hatt andre uker hvor jeg har trent masse og vært ganske flink med mat og bare gått ned kanskje 100 g. Ja, ja skal ikke klage og vet at det ikke funker med sånne utskeielser hver uke:-). Og ser flere går på sånne utskeielse smeller her, tror det er ganske normalt, gjelder bare at de ikke går over for lang tid så går det nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Jeg har ikke vært her inne på en stund selv - har hatt sykt mye å gjøre de siste ukene. Tiden har gått veldig fort og forrige uke toppet det seg med mye jobb, frivillig arbeid med å arrangere et stoooort publikumsarrangement, foredrag på Litteraturhuset og mormors ventede men dog plutselige død.

 

Uken før det var jeg syk noen dager, så det har blitt betraktelig mindre trening de siste 2 ukene. Men nå er heldigvis det verste stresset over, både på privaten og jobb.

 

Jeg har ikke målt maten de siste ukene, de dagene jeg var syk spiste jeg endel godteri (ren trøstespising) og jeg har faenmeg hatt Nugatti max på brødskiva noen dager nå. Alikevel - jeg har gått NED i vekt. WTF?

 

Veide meg hos mamma da jeg var hjemme, og den vekten har alltid vært lik den hjemme hos meg selv, men ikke nå - det var 2 kilo forskjell på min vekt og mammas. Hos mamma veide jeg nemlig 59.8, mens på min egen 2 kilo mer. Jeg veit hvilken vekt jeg velger å stole på nå jaffal - mutterns! :) Da føler jeg meg så bra atte!

 

Skal kjøpe meg en ny, ordentlig vekt som ikke er en halvveis jævel fra Clas Ohlson som begynner å skurre etter for kort tid.

 

Uansett - jeg har tenkt til å holde meg relativt aktiv her inne, så heng dere på dere som ønsker!

 

v05: Jeg trener stort sett dans, "puls", spinning og styrketrening! Det blir ofte 1 time kondisjon også styrketrening på egenhånd etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Gjest silversook

Hei jenter!

Ser det ikke har vært noen her på en ganske lang stund.. ville bare titte innom å høre hvordan det står til! Noen mål som er nådd? Klar for jule-"utfordringene" som står for tur? :D

Hør av dere folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...