Gå til innhold

Man er da optimist!


Gjest Kris83

Anbefalte innlegg

Jeg er lærer på en ungdomsskole (har ikke barn, nei! ;)) Det er en fin jobb, men er litt slitsom innimellom.. men sånn er det vel med alle andre jobber også antar jeg. Jeg føler i hvert fall at det er en jobb hvor jeg får mye tilbake og ingen dag er lik i hvert fall! Hva jobber du med?

 

Er litt bedre i kroppen denne uka, men gleder meg veldig til å begynne på nye medisiner neste uke, har store forhåpninger siden jeg har hørt mye bra om det! Mange har blitt veldig bra :) Hadde vært positivt om noe kunne dratt ting i riktig retning merker jeg..

 

Jeg tror jeg skal veie meg på fredag selv om jeg har mensen, for pleier å være ganske "grei" i kroppen igjen etter et par dager.. prøver og ser, og hvis vekta ikke viser nedgang har jeg i hvert fall noe å skylde på!! hehe

Så flink du er som trener masse!! *bøyer meg i støvet*

 

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 595
  • Created
  • Siste svar
Gjest silversook

Regnet med at du var lærer ja.. på ungdomskole til og med, det må jo være tøft til tider med ungdommer "i den alderen" (herregud jeg føler meg gammel,haha).. men de kan vel være ganske jobbige innimellom vil jeg tro?! men kan tenke meg det er en givende jobb:) jeg gjør litt forskjellig, har mitt eget "firma" som freelance danser så jeg gjør forskjellige typer jobber! pluss at jeg også jobber i klesbutikk i sentrum, greit å ha noe fast inntekt,hehe,freelance verden er ikke lett å leve av! men jeg har lyst å flytte tilbake til usa for jeg trives godt der borte..bodd i både new york og los angeles og føler meg nesten mere hjemme der enn her i norge..! selvom det er mye bra med å bo her så savner jeg livet i usa veldig mye..

det blir veldig spennende å se om disse medisinene virker da,jeg skal hvertfall krysse fingrene for deg! slitsomt å gå med sånne plager..:) hehe så flink du er som veier deg uansett, jeg vet ikke om jeg tør altså.. jeg går nemlig opp noen ganger 3kg(!!) når jeg har mensen.. depressivt.. føler meg skikkelig oppblåst og fæl! skulle ønske menn kunne tatt denne byrden innimellom ;) jeg får faktisk ikke veid meg uansett på fredag, for jeg får ikke trent på treningssenteret den dagen (er jo bare der jeg får veid meg siden jeg ikke har vekt..) skal på en danse-"fotoshoot" og må ha på supertighte klær så jeg burde egentlig fastet de neste dagene,haha... ouff... gruer meg litt til det merker jeg.. men men! bare å suge inn magan :)

Ha en fortsatt fin kveld og morgendag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kult! Jeg har aldri vært i USA jeg.. har kjempelyst til å se NY, har jo sett alle Sex and the City episodene tusen ganger ;) hehe

 

Photoshoot er jo spennende da, men kjipern å kle seg i trange klær når kroppen ikke er helt "der".. skal i bryllup om to og en halv uke, og kjolen er litt trang, så skulle gjerne har fått strammet inn litt.. men MÅ ikke, så gidder ikke hasteslanke, for det har jeg bestemt at jeg ikke skal. Da får jeg heller bare bite i meg at jeg ikke er perfekt! (det kommer jeg vel aldri til å bli, men det er heller ikke målet..)

 

Sov godt! Snakkes i morgen :)

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

Det er bra at du klarer å tenke sånn! At man ikke skal hasteslanke seg,kommer ingen vei med det i lengden..det har vi jo begge erfart! Det er utrolig vanskelig å holde tålmodigheten ved like.. man føler jo at man gjør en skikkelig innsats med både sunn mat og mye trening, og da vil man så gjerne se resultater også! de kommer jo, men det går så saaakte... men man får bare fokusere på at det er og blir den eneste måten og gjøre det på hvis man vil ha langvarig resultat.. SÅ om kjolen fortsatt sitter litt trangt når bryllupet kommer,så kan du tenke på NESTE gang du skal ha på deg den kjolen - da kanskje den har blitt for stor til og med;)

det er utrolig deilig når man merker at klærne sitter løsere! det er bare helt fantastisk.. for selvom vekten varierer så er det et skikkelig håndfast bevis på at man hvertfall har blitt litt mindre og "strammere"!

Åiåiåi Kristine du må komme deg over dammen snarest!!! Hvis du liker Sex&the city så kommer du til å elske New York! (det er nesten ingen som ikke elsker new york..) Der har du noe godt i vente.. Den byen har virkelig ALT for ALLE.. helt underbart ;)

Yes,da var en time jogging/løping unnagjort for min del,det er alt som blir av trening på meg idag :-/ skal jobbe og så skal jeg faktisk til hårstylist som skal få frie tøyler til å gjøre (nesten!) hva hun vil,så det kan bli spennende å se mitt eget speilbilde ikveld,haha.. så idag gjelder det å holde maten i sjakk hvertfall!!(ser for meg 5 timer sittende stille i en frisørstol..)

Ha en super dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også til hårstylist! Er så dritlei av håret mitt for tiden.. føler liksom at det ikke er noen sveis.. men det er kanskje bare jeg som er dårlig til å fikse det, har alltid liten tid om morgenen, og hvis jeg dusjer om kvelden og legger meg med vått hår, seg jeg jo ikke ut når jeg våkner! hehe, snakker om fall i håret ja... :D

Har litt lyst til å klippe litt av lengden, men er redd for å angre meg når det er for sent.. trives jo egentlig godt med langt hår. Nei, jeg skal bli flinkere til å fikse håret mitt! Kanskje jeg skal lage meg en regel om at jeg ikke får ha hestehale mer enn to dager i uka feks.. jaja, nok hårprat! Ble du fin?? :)

 

Idag har jeg ryddet, støvsuget og vasket hele huset, så det er fint til jentene kommer i morgen. Da blir det drinker og kos! :) Hva er planene dine for helgen, bortsett fra photoshoot?

 

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

Jøss,du fikk unna rengjøringen ja! herlig å bli ferdig med sånne ting:) alt klart for morgendagen da jo, det er så kos med jentekvelder, det er noe av det beste jeg vet! vi har det hver tirsdag kveld, skikkelig skravlekveld.. perfekt avkobling!

hehe,håret ja.. jeg har faktisk alltid hatt veldig langt hår (som jeg aldri klippet en centimeter for mye,hehe) men for en stund siden så*klippet jeg alt rett av.. nesten skinnet det kort på sidene, kanskje 4mm langt..(med langt på toppen da, så det ble ikke sinead o'connor liksom,hehe) og det var helt syyyk forandring, aldri i verden om jeg hadde trodd at jeg noensinne skulle ha kort hår.. men det var faktisk utrolig deilig å ha det så kort! ville gjøre noe helt crazy så jeg kunne "skille meg ut" på auditioner hvor alle egentlig ser klin like ut (vel,det var det som var tanken da,hehe).. nå hadde det vokst ut ganske mye så jeg ble klippet og krøllet og stylet på nytt. herlig! La Bionda i hegdehaugsveien, der er de superflinke! jeg vet alt om å ha dårlig tid om morningen, jeg bare kaster meg rundt og så må jeg ta "style og sminke" på elixia etter trening, men ikke akkurat ofte jeg føler jeg rekker å bli ferdig der heller.. mitt hår blir heeelt flatt og grusomt hvis jeg ikke har noe i det (og hvertfall med den sveisen her) så jeg kan faktisk se katastrofal ut til tider :D nok om hår, men det er jo fint med litt avkobling fra all slankepraten!!

hvordan har dagen gått idag, har du fått trent noe, eller ble det med rengjøringen?

jeg som bare skulle ligge på 1400kcal,idag ble det 1700..:) jaja.. den shooten imorgen får bare gå som den går.. har ingen store planer for helgen enda, skal i min egen bursdagmiddag på søndag hos min kjære far med resten av familien.. blir kos! og lørdagen tar jeg som det kommer, mulig det blir en tur ut ellers blir det vel en rolig kveld med venner.. skal jobbe litt på dagen også.. tar det som det kjem!

ha en fantastisk helg!! snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeeey!! Side 3, det er ikke dårlig! Nå begynner tråden vår å bli lang :) Flinke vi!

 

Skikkelig tøft gjort å klippe seg så drastisk! Det har jeg gjort én gang, og aldri mer! :) Men det er jo moro med forandring da.. Jeg tenker jo at jeg ikke kan ha langt hår for alltid, synes ikke det er så fint på voksne damer, men så lenge jeg ikke er mer enn 27, kan jeg ha det en god stund til synes jeg!

 

1700 kalorier er ikke mye det heller da egentlig! Tenk på at du sikkert trenger minst 2400 når du har trent, så du har nok gått ned litt idag likevel :)

Jeg var ikke på trening idag, men "jobbet" i 3 og en halv time i huset, så ble faktisk ganske sliten av det asså.. :D

 

Lykke til på photoshoot i morgen, kos deg og ha det gøy!

 

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

Heihei! Nå er jeg spent på hvordan det gikk på vekta idag?? Du er vel midt i ost-og vinkveld med jentene du nå:D Jeg hadde jo bestemt meg for ikke å veie meg pga mensen, men så sov jeg hos moren min i natt og der er det vekt.. så da bare gjorde jeg det likevel.. liker ikke å veie meg på forskjellige vekter egentlig, i tilfelle det er noe feil osv (føler det er mer "orden" og bare holde seg til en vekt,hehe) men den viste hvertfall 63,8kg.. og det er jeg etter omstendighetene veldig fornøyd med, siden jeg hadde en super-utskeielse på bursdagen min OG på lørdagen, og da i tillegg til at jeg som regel går opp når jeg har mensen.. så hvis den vekten stemmer så sier ejg meg fornøyd med det! blir vel mere korrekt igjen neste uke, når jeg er tilbake på den samme vekten, og ikke (forhåpentligvis) har hatt noen større utskeielser!!

Shooten idag gikk veldig bra heldigvis! Så da gjenstår det jo å se om bildene ble bra da.. Gøy var der hvertall! Den tok 3 timer og så bar det rett på jobb så jeg har ikke fått trent ordentlig idag.. tror ikke jeg har noe energi til å gjøre det ikveld helelr,er fortsatt på jobb nå.. har spist 1500kcal så nå burde jeg ikke få i meg noe mer,men jeg er dritsulten.. :S æsj.. jaja, håper du hygger deg med jentene og at du nyter litt god mat og vin.. det er jo helg;)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her er jeg igjen! Veiingen på fredagen var en nedtur, og ikke i ordets rette forstand denne gangen.. Husker faktisk ikke helt nøyaktig tall engang, bare la merke til at det var over 77 kg, så jeg ble så innmari deppa.. æsj! Føler ikke at jeg er flink nok. Men skal ikke gi opp!

Jentekvelden var en suksess, og jeg la meg ikke før kl 4 på natta.. kan trygt si at helgen har vært en eneste stor utskeielse, jeg har spist masse god mat og godteri og drukket vin, cider og drinker. Jaja.. sånn går det når man ikke klarer å begrense seg og tenker at "nå skal vi kose oss"! Hadde jeg i det minste tatt meg en treningstur, så kunne jeg hatt bedre samvittighet..

 

Men! I morgen er en ny dag, en ny uke og en ny start! Jeg har tro på at dette skal gå!! Etter hvert :D

 

Hvordan har helgen din vært?

 

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

åhh, så kjipt Kristine.. vet hvordan de nedturene er,det er IKKE gøy.. men du tenker positivt,og det er kjempebra!! og du - jeg er i samme båt,denne helgen har vært en eneste stor utskeielse!! fyy fader,jeg tør ikke TENKE på hvor mange cals jeg har slukt i meg, jeg grøsser.. var på skikkelig rullefylla igår og da tenker jeg jo ikke fornuftig for fem øre (det gikk faktisk så langt som at jeg satte meg ned mutters alene utenfor en forlatt 7/11 og spiste leftover usolgte bakevarer de hadde puttet i en kurv utenfor den stengte inngangen.. Skjønner du eller?!?! jeg er ren katastrofe på fylla, I kid you not.. herregud ass.. og jeg hadde jo tydeligvis tatt med meg halve kurven hjem,for da jeg så i kjøleskapet imorges så lå det veeeldig mye mat der,hahaha.. det gikk RETT I SØPLA for å si det sånn..)

og idag har jeg vært borte på middag, og det gikk ikke så vedig bra heller..MENNNN ny dag nye muligheter imorgen og jeg skal også klare å holde meg positiv og holde motivasjonen oppe:) men alt i alt så har helgen vært knallmoro!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte jo le da jeg leste innlegget ditt :D men egentlig er det jo ganske tragisk.. huff! hehe.. Brødkurven til 7/11 fikk ikke stå i fred altså? Jaja.. gjort er gjort og spist er spist ;/

 

Lang dag på jobb idag, og da endte det jo med at jeg sovnet i stolen og plutselig våknet da Zumbatimen egentlig startet. Æsj... jaja, får bli en tur ut på meg da!

Jeg vet at du spiser ganske lite karbohydrater (ikke brød og sånt), men har du spist ordentlig lavkarbo noen gang? Jeg vurderer det, for jeg er så lei av å telle kalorier at jeg kan ikke få sagt det en gang. Føles som jeg har telt kalorier hele livet, og det hadde vært veldig motiverende for meg å sluppet å telle... men man kommer kanskje ikke utenom? Hva tror du om lavkarbo?

 

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

hehe,ja jeg kan si meg enig at hendelsen var en smule tragisk..tragikomisk kanskje;) jeg skippet treningen idag jeg og, ikke så ofte det skjer,men er ikke helt i toppform.. så jeg tenkte meg ut å jogge litt senere ikveld.. har en audition imorgen og er litt sånn smånervøs merker jeg..pleier ikke være det men..jajaa..:-/

ja det stemmer at jeg ikke spiser de RASKE karbohydratene (brød,pasta,ris,poteter) annet enn en sjelden gang, men jeg spiser en god del karbohydrater daglig i form av grønnsaker og frukt! jeg har ingen tro på at det å kutte ut en matgruppe totalt er noe løsning.. spesielt hvis man trener og er aktiv så er det ekstremt viktig med karbohydrater, både for kroppen og ikke minst for hjernen!! så jeg syns ikke du skal kutte det ut,jeg ville ikke gjort det hvertfall.. og hvis du tenker på å kjøre atkins/fedon-opplegg så kan du spise så mye fett du vil men til gjengjeld NULL karbohydrater og jeg tror ikke det er så bra.. hele poenget med en sånn type diett er jo at når man ikke inntar noen karbohydrater så har ikke fettet noe å "binde seg til", men hvor lenge klarer man å hode på sånn da? da er vi jo tilbake på noe som virkelig er DIETT, og jeg tror nok det er en livsstil som er ekstremt vanskelig å opprettholde i det lange løp..(hvertfall ville det vært det for meg) pluss at grønnsaker inneholder utrolig mye vitaminer og mineraler som vi trenger daglig! jeg tror at man kommer mye lenger på å heller kutte drastisk ned på de "usunne" raske karbohydratene, men heller unne seg det innimellom.. går man på nullkarbo (eller lavkarbo) diett så må man passe på ganske grundig hva man får i seg!

jeg skjønner hva du mener, har telt kalorier så lenge jeg kan huske, skrevet ned alt jeg har spist i sikkert 10 år (!) og det er jo ikke bra.. jeg tenker som så at jeg skal fortsette med tellingen og litt strengere "regime" til jeg har kommet meg ned til rundt 58kg - deretter kommer jeg til (hvis jeg klarer) å slutte å være like fanatisk som jeg er nå.. heller prøve å fortsette med bare den sunne maten til hverdags, men prøve å la være å*telle kalorier i alt.. og så fortsette å veie meg selvfølgelig,og så fort jeg merker evt vektoppgang så er det rett tilbake igjen.. jeg prøver å fokusere på at jeg nå er i en prosess som er langsom og tar tid, men at jeg skal gjøre en innsats hver dag.. har faktisk neste sommer som mål, jeg burde jo klare 5-6kg til det!! jeg er ferdig med kortsiktige mål, nå tenker jeg annerledes.. det går opp og ned, jeg veier jo 1kg mer nå enn jeg gjorde i juli for eksempel, men man må bare fortsette å motivere seg selv på best mulig måte! og hverandre :D

du sier du føler at du ikke har gjort en bra nok innsats, hva er det du føler du har "slacket" på? eller er det du noe du selv tenker du kan gjøre bedre el annerledes? hvis man setter seg små og spesifikke mål på hva man skal skjerpe inn på, så er det kanskje lettere å følge det.. men som meg, så har jo ikke du så mye ting du kan kutte ned på når det gjelder mat osv, siden du alltid har spist sunt.. jeg hadde hvertfall tenkt meg om et par ganger før jeg bega meg ut på noe mere diettyper.. ikke bli deppa av at vekten viste litt mer igjen på fredag, du tar det inn igjen!!! det går opp og ned hele tiden, ikke mist motet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett! (så klart :D) Det er en eneste berg og dalbane, det kan du sikkert skrive under på. Må hele tiden minne meg selv på at jeg ikke skal "slanke meg", for det frister veldig å bare gå fort ned og bli ferdig med det. Men jeg vet jo av erfaring at det ikke funker, jeg kommer jo bare til å sprekke og legge på meg enda mer enn jeg går ned! Takk for at du stadig får beina mine ned på jorda igjen :) Veldig glad for at vi kan støtte hverandre altså! Jeg gir ikke opp, aldri!!

 

Det er nok som du sier, man må bare bite tennene sammen og telle, i hvert fall de månedene det tar å gå ned de kiloene jeg ønsker. Når jeg tenker sånn på det, virker det mindre avskrekkende, for det er jo på en måte ikke sånn at man skal måtte telle kalorier resten av livet.. Vi vet jo sånn ca hvor mye vi kan spise, for etter årevis med kalorikontroll kan man jo alle matvarer utenat! Det er fordelen :) Jeg tror jeg skal gjøre som deg, kutte ut raske karbohydrater, da jeg tror jeg faktisk er noe avhengig av det. Jeg er overhodet ikke sånn som trenger fet mat som pizza og hamburgere og sånt, men jeg kan lett bli avhengig av sukker og karbohydrater. Min største last.. Forhåpentligvis vil jeg få mindre sug hvis jeg kutter det helt bort fra kosten.

 

Okei, ha en god natt og lykke til på audition i morgen! Break a leg :)

 

kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

Det er så sant, vi skal ikke ha et liv hvor vi daglig går og teller hver eneste kalori vi får i oss.. all kalorikunnskapen sitter støpt ja,hehe.. en kjapp hoderegning så vet man hva man har fått i seg iløpet av dagen! og det er jo forsåvidt greit.. akkurat nå er jeg litt nazi med å føre inn alt i dagboken her, men jeg syns det er helt ok å ha oversikt på den måten.. når man registrerer mat og trim og vekt uke for uke, så er det lett å gå tilbake å se hva man har spist osv. den uken man ser man har gått ned mer enn andre..og på samme måte, hvis man har gått opp så ser man også lett hva som har "skjedd" når man faktisk har skrevet ned alt.. lettere å ha oversikt på en måten! Og når vi føler vi har nådd målet vårt så kan vi slacke litt mer på tellingen tenker jeg.. og det ser jeg frem til! nei vi skal IKKE gi opp, vi jobber oss nedover sammen :D SAKTE MEN SIKKERT!!

håper du har hatt en bra dag!

klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Bare en rask tur innom, masse på tapetet idag, så får bare bli med en liten hilsen. Gleder meg til sushi og kino med gjengen i morgen, og til at samboeren min kommer hjem på fredag! Mye å se frem mot og være glad for :D Eneste minuset er at det blir lite tid til trening dessverre..

Hva slags planer har du for resten av uken?

 

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

Hello! Det hørtes ut som mye hyggelig å se frem til! Har han vært ute og reist eller jobber han langt vekk? Jeg skal feire bursdag (middag/vors med jentene) og så blir det en tur ut! og så blir det en del dansing siden jeg har hele helgen fri fra alt.. så det blir bra, gleder meg! jeg har nesten ikke fått trent denne uken (litt krise kjenner jeg) har dytta inn små økter før/etter jobb men har hatt møter og audition og det ene og det andre,så dagene har bare gått i ett!! men imorgen blir det hvertfall 2 timer dansing og en tur innom elixia! og jobb da.. søndag har jeg NULL planer da skal jeg bare ha en laaang frokost med jentene og så skal jeg gjøre INGENTING resten av dagen,og det ser jeg virkelig frem til.. nesten best av alt med hele helgen!

Ha en fortsatt super kveld og morgendag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På audition forresten? Ble det noe jobbing på deg?? :) Høres ut som du også skal kose deg i helgen, bursdagsfeiring er alltid kos altså.. :)

 

Samboeren min studerer til å bli politi, så i år er han utplassert laaangt unna hjemme.. det er litt kjipt, men det er jo bare ett år, så det går vel greit. Men merker det er litt trist å legge seg alene hver kveld. Blir ofte sittende oppe lenge og ser på tv, og legger meg sent, og da er jeg så trøtt om morgenene at jeg nesten ikke kommer meg opp, og så får jeg dårlig tid og rekker ikke frokost.. typisk b-menneske! Vet jo at jeg MÅ spise frokost, for det ødelegger egentlig for hele dagen min å ikke få gjort det, for blir så innmari sugen utpå ettermiddagen når jeg har spist dårlig på dagen. Er ikke alltid jeg rekker å spise så mye på jobb liksom.. Et mål er å bli flinkere til å legge meg tidligere og stå opp tidlig nok til å rekke å spise før jeg reiser hjemmefra! DET skal jeg klare.. :)

 

Veiing i morgen da.. gruer meg egentlig litt! Har ikke vært flink denne uken heller jeg.. vel vel, vi får da se.. :) lykke til!!

 

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

Åh,ja det skjønner jeg er kjipt!! Men ett år går fort!

Men!! FY deg for å droppe frokost!! det eeer jo det viktigste måltidet, forbrenningen kan jo stupe kraftig hvis man ikke får i seg en skikkelig frokost.. men du vet du vel allerede;) også er det jo skikkelig "grunnmur" for resten av dagen ja.. så det er bra du har satt deg det målet! Før (gjennom oppveksten) var jeg ALDRI sulten om morngenen så jeg spiste kanskje to små biter av en brødskive og det var det.. men nå fungerer jeg faktisk ikke uten frokost.. får vondt i hodet, presterer dritdårlig på trening, blir ufokusert,og i det hele tatt.. eneste gangene jeg venter med frokost er hvis jeg skal ta en powerwalk eller løpetur med en gang jeg står opp.. merker at så lenge jeg spiser jevnt sånn rundt hver 3-4. time så blir man ikke så "fysen" på søtsaker heller.. det er jo sånn man har lest tusen ganger,men det er virkelig noe i det! så hvis du føler at du ikke rekker å få i deg noe ordentlig i løpet av dagen så burde du begynne å planlegge litt kanskje? ta med deg småting som du kan ha i vesken og evt. spise mellom timene du underviser.. fruktsalat, nutrilett bar, litt nøtter, en hjemmelaget salat... ett eller annet! hehe,nå følte jeg meg som en mor som prakker på fornuft :) men jeg er sånn jeg også på mange måter, jeg kan klare meg fint gjennom dagen når jeg er på farta, men med en gang ting er rolig og jeg er hjemme så går jeg i kjøleskapet 1000 ganger! så jeg har egentlig ikke godt av ledige ettermiddager og kvelder!!

æsj,jeg får ikke veid meg imorgen tidlig:( jobber så tidlig imorgen at jeg rekker ikke treningsenteret før jobb, og det er jo som sagt bare der jeg får veid meg.. (burde kanskje kjøpe en vekt snart?) men jeg får gjøre det på mandag eller noe da.. æsj, er IKKE keen på det når jeg skal ut og alt på lørdag.. mandag er jo marerittdag og veie seg på føler jeg! jaja, vi får se.. jeg har dårlig samvittighet for denne uken, blir bare 3 eller 4 dager med trening, det har gått i ett hele tiden! har ikke rukket min vanlige rutine.. så jeg tror jeg har gått opp:(

(hvertfall etter sistl ørdag hvor jeg spiste 58 donuts på fylla, blæh..)

nei,neste uke skal bli MYE bedre!! audition gikk helt ok, men har ikke fått noe svar enda.. men fikk en annen dansejobb idag så det var bra! bare å begynne å koreografere!

SOv godt, snakkes imorgen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk ikke rukket å være på nett hele helgen, og det er jo ganske ulikt meg.. veiingen på fredag viste fremdeles 77 kg, så jeg vet da søren.. kanskje trikset faktisk er å lære meg å stå opp tidlig nok til å rekke frokost! Jeg er ganske god til å planlegge egentlig, men får alltid så dårlig tid.. og så hater jeg å handle i matbutikken, så er litt dårlig til å kjøpe inn også. Da blir det mer at jeg tar det jeg har liksom.. og det er ikke alltid så spennende.. nei, dette må jeg bli bedre til!

 

Ute med jobben på fredag og barnevakt i hele går, så nå er jeg egentlig ganske sliten og klar for en tv-kveld :) Kjørt samboeren til Gardermoen, men heldigvis kommer han hjem neste helg igjen, og da er det bryllup!

Hvordan har helgen din vært? Ingen raiding av bakervarer håper jeg..? :)

 

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nordlenning

Har nå lest gjennom store deler av tråden deres. Jeg har lest mange forskjellige tråder for å prøve å finne en som "passer" meg, og kom endelig innom denne! Har vært litt usikker på hva man egentlig skal få ut av å hive seg med på en tråd, men konkluderer med at det finner jeg vel ikke ut uten å prøve det.

 

Jeg har som sagt lest mye av det dere har skrevet, og kjenner meg igjen i flere ting. Har selv en relativt lang historie når det gjelder mat. En periode har vært veldig vanskelig. Det har tatt lang tid å komme ut av det, men nå har jeg hatt det greit i over ett år. Men saken er nå at jeg gjerne vil gå ned 4 kg for å komme dit jeg virkelig vil være.. problemet er at jeg er redd for å bli FOR opptatt av det igjen. Ønsker å gjøre dette på en fornuftig måte for en gangs skyld.. og jeg tror det ville hjulpet å snakke med noen i samme situasjon underveis for ikke å miste meg selv på veien..

 

Såeeh.. får jeg lov til å delta i tråden? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silversook

Jeg er imponert over at du (Nordlending) har kommet deg gjennom tråden, den har jo blitt relativt lang!! Men det er selvfølgelig bare å henge seg på min og Kristines fantastiske kamp i hverdagen :)

 

Kristine, du har da hvertfall ikke godt opp da, det er jo noe..!! Og du har spesifikke ting som du vet at du kan bli bedre på, så da er det bare å ha dette som mål og så går det nok mye bedre.. som jeg sa, frokost er kjempeviktig, så stå heller opp 15 minutter tidligere! :) du kommer til å komme over "kneika" hvert øyeblikk,det er jeg helt sikker på! Jeg har jo stagnert litt nå jeg også, og etter gårsdagen (med bursdagsfeiring med middag,kaker,og en god del alkohol) så trenger jeg en sykt strict uke, er redd jeg gikk opp 2kg bare på lørdagen..uæh!! men nei, haha, jeg snubla ikke over noen bakevarer på vei hjem denne gangen,men det var mere enn nok i selskapet.. nei,nå er det tilbake til "hardkjør"!! vi skal jo ikke gi opp ikke sant?! Tålmodigheeeeet... :) de 5 kiloene SKAL av, det får heller bare ta litt tid..

Skal få trent masse denne uken men er nervøs for vekten på fredag..

Håper dere har hatt en bra helg! Snakkes snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart får du være med! Sammen er vi sterke :) Høres ut som du har truffet ganske bra i forhold til tråd og at vi har noe til felles! Supert :) Fortell litt mer om deg da!

 

Nei, som jeg har skrevet mange ganger før, så gir jeg ikke opp. Men jeg MÅ virkelig skjerpe med den neste uken for at jeg skal føle meg vel i kjolen i bryllup på lørdag. Så fra og med i morgen er det fullt kjør med trening og sunn mat og masse motivasjon :) (vet jeg har sagt akkurat det samme ørtenhundre ganger tidligere, men denne gangen mener jeg det virkelig, vil ikke føle meg oppblåst og blubbete i ettersittende kjole akkurat.. æsj) Okei silver, vi SKAL jobbe skikkelig frem til fredag og veiing, og vi skal se nedgang!! It's a promise!!!

 

Kristineklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nordlenning

Takk for en varm velkomst! Jeg ser dere er skjønt enige om at denne uken skal bli bra, og jeg er akkurat like motivert selv.. men min uke kommer ikke til å starte før i morgen (tirsdag) for jeg er i Tromsø hos samboeren min ennå. Og han er veldig glad i mat.. han sa nettopp: "Nå springer jeg og kjøper rundstykker til frokost, så lager vi smoothie, og så spiser vi berlinerboller". Hehe, jeg tenkte bare at jaja, min uke starter definitivt i morgen! Nå fikk dere kanskje inntrykk av at han er en skikkelig smørbukk, men han er tynn som en flis. Har bare en forbrenning enhver jente ville ønsket seg. I kveld reiser jeg altså tilbake til Lofoten.. jeg har praksis der på sykehuset, og skal være der frem til jul. Det fører meg over til min neste utfordring. Vanligvis trener jeg bare på treningsstudio, og det har jeg ikke mulighet til i Lofoten. Det har blitt noen fjellturer da, og det er jo perfekt trening, men nå er det ikke lenge igjen av den fine høsten. Jeg blir snart nødt til å finne alternative treningsformer utendørs. Trener dere mye utenom treningssenter? Jeg trenger tips og motivasjon for å greie det!

Håper denne mandagen har vært en god start på uken for dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har som "nordlenning" også lest meg igjennom tråden og tenkte at "Denne passer meg godt" :) Har selv egen tråd som heter "skal, skal ikke, skal", men det gir meg ikke så mye å skrive med meg selv liksom, he he. Trenger noen å dele alt dette med og at noen deler sine ting med meg og oss andre inne på tråden.

 

Litt om meg selv: jente i slutten av 20-årene. Vekt 63,8, skal ned til 60 kg. Trener annenhver dag, aerobic og styrke. Går turer hverdag ellers og spiser rimelig fornuftig og sunt (hvertfall akkurat nå :) )

 

Håper dere har plass til en til her inne på denne trivelige tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra folkens! Sammen er vi sterke :) Har sett tråden din også v05! Bra å få med enda flere trofaste, nå som vi har kommet ordentlig igang med denne tråden.. vi gir oss ikke før vi er i mål! Jeg føler jeg har kommet godt igang denne uka (selv om frokosten uteble idag også.. FY!), har klippet hekken og raket plenen og diverse annet hagearbeid, så det ble treningen min idag :)

 

Nordlenning: jeg er skikkelig dårlig på å trene utenfor treningsstudio selv, jeg er totalt avhengig av aerobic, step og anna moro! Der er nok silversook flinkere enn meg.. så du får komme med noen tips, silver, du som er så flink til å motivere!

Hva jobber du med? Lege, sykepleier, radiograf...?? Nysgjerrige Nils her.. :)

 

Okei, silver...nå skal jeg sette meg ned og faktisk lage en matplan for i morgen! SKAL komme meg opp tidlig nok..

 

Kristineklem (og yeeey for innlegg nr 100 i tråden vår!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...