Gå til innhold

da er ferien over og det er tid for å ta seg sammen :)


Gjest Chenok

Anbefalte innlegg

4 mnd med oppussing (= mindre trening, mindre søvn og dårligere kosthold) etter fulgt av 3 mnd på sofaen med dårlig rygg - og sommerferie på toppen av det hele har desverre satt sine spor...

 

nå er målet mitt å stramme opp litt hist og her, trene opp ryggen så den holder mål igjen og ikke minst trimme av igjen noen kg.

 

jeg driver med sprangridning og trener 6 dager i uken + alt det fysiske arbeidet med å ha egen hest. i tillegg sykler jeg, trener på sats og har intensjoner om å svømme en gang i uken.

 

jeg jobber på kontor og har en kropp som fungerer omtrent som en labrador/ fjording... glad i mat, men legger på meg bare jeg lukter på noe som er usunt!

 

jeg vil bruke vektklubben for å registere maten jeg spiser og hvor mye jeg trener (lettere å holder oversikt da synes jeg), finne oppskrifter og gode ideer og ikke minst inspirasjon til å fortsette ;)

 

noen som vil være med på lasset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 452
  • Created
  • Siste svar

mandag: hjemmelaget (og ikke spesielt sunn) pastarett til middag og var på organisert trening med hesten.

 

tirsdag: tomatsuppe med makaroni og kjøttboller til middag. svømte èn time på ettermiddagen.

 

onsdag: risgrøt til middag (ikke spesielt sunt, men samboern hadde så veldig lyst på det). organisert trening med hesten og en liten runde på sykkel om kvelden.

 

torsdag: stekt ris med biffkjøtt og masse grønnsaker til middag. trening med hesten og styrke/ kondisjon på SATS.

 

jeg planlegger å veie meg på torsdager framover.

 

i helgen skal jeg på hyttetur med venner så det kan bli en utfordring i forhold til kostholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fredag: dro i land noen trimpoeng med en times ridning og spiste taco hos foreldrene mine senere på kvelden. jeg gjorde tacoen litt sunnere med mager kesam, karbonadedeig og droppet osten. totalt 1300 kcal.

 

lørdag: gikk en god tur med hesten før jeg dro på hyttetur med jentene. vi begynte bra med grove rundstykker til lunsj og fortsatte med lasagne til middag. senere på kvelden ble det litt snop og chips, men jeg endte likevel "bare" på 1700 kcal - hadde fryktet det skulle bli verre! :)

 

søndag: enda mer "dritt-mat" i dag. endte på 1450 kcal.

 

mandag: tok jeg meg godt inn igjen. var på trening med hesten og lagde mager og sunn middag: stekt svinekjøtt med pasta og wok-grønnsaker. endte på 890 kcal og ser at jeg (med unntak av på hytteturen) får i meg for få kcal pr dag :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tirsdag ble det karbonader til middag (selvsagt var de laget av karbonadedeig).

 

sammen med en venninne forsøkte jeg å lage "sunne og gode muffins" etter en oppskrift på nettet. konklusjonen vår er at kaker som er både sunne og gode er naturstridig - det er mulig at muffinsene ikke var spesielt usunne, men de var neimen ikke spesielt gode heller!! :)

 

i dag (onsdag) er det trening som står på programmet. menyen i dag er skinke med (litt) potet, (masse) blomkål og toro tomatsaus. kjapt og greit!

 

i morgen skal jeg veie meg. grøss og gru!!

 

flere som har veiedag torsdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag var den stooooore dagen. dagen da jeg håpet at vekten skulle vise 64 eller mindre... men neida! vekten er fortsatt 64,5 og motivasjonen min fikk seg en knekk.

 

nå er jeg litt sur på kroppen min og den skal få kjørt seg med styrketrening, ellipse-maskin, ridning og stallarbeid senere i dag!!!

 

til middag blir det stekt ris med egg, masse grønnsaker og kylling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg VET at man egentlig bare skal veie seg en dag i uken, men jeg klarte ikke å la det være. etter gårsdagens nedtur måtte jeg bare sjekke om det virkelig var sant at vekten stod helt i ro...

 

og det gjorde den ikke :P

 

i dag var jeg nemlig 63,9 kg!!! jeg registrerer ikke den vekten noe sted, men jeg krysser likevel fingre og tær for at jeg kanskje er samme vekt eller kanskje enda lettere neste veiedag som er torsdag om en uke.

 

i går var jeg på farten (i stallen og på sats) i 4,5 time så det skulle bare mangle at det ikke gir resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er det søndagskveld og jeg kan se tilbake på en ganske aktiv helg!

 

fredag trente jeg med hesten, underviste på ridesenteret og syklet en time på kvelden sammen med en venninne. ingenting er som gode treningspartnere - enten det er en god venn, en kjæreste eller et dyr! :)

til middag ble det taco-salat: karbonadedeig, lettere norvegia, mager kesam, taco saus, to taco-skjell og masse deilig salat. mmmm!

 

lørdag syklet jeg til stallen tidlig. red og gjorde unna arbeidet før jeg syklet hjem igjen. deretter var det tid for en handlerunde og å henge opp skap, gardiner og rullegardiner i leiligheten. på kvelden laget jeg biff stroganoff av ytrefilet. deilig! :)

 

søndag syklet jeg til stallen for å ri. da jeg var ferdig syklet jeg til sats og trente en time før jeg laget reinsdyr mørbrad til middag. var litt spent på dette her for jeg har aldri laget noe av reinsdyrkjøtt før! men det ble utrolig godt og kjøttet var veldig mørt. (kjekt med en jobb der man får masse deilig mat!)

på kvelden syklet jeg til stallen igjen for å ta inn hesten. skeiet ut og spiste noen potet-sticks på kvelden :) blæh. jeg får bare være flink og trene det bort i løpet av uken! :P

 

totalt er det blitt 17 trimpoeng denne uken. da regner jeg ikke med syklingen rundtom og ikke arbeidet i stallen så i realiteten er det nok en del mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg er heldig som får være mye ute hele året og i aktivitet hver dag :P - også har jeg en god grunn for å gå ut selvom det ikke er like fristende hver dag hele året! :)

 

... men det blir mye aktivitet som jeg ikke får registert her på GR. jeg bruker ca 3-4 timer i stallen hver dag, men bare en time er ridning (som jeg registerer som trening) resten er kosting, møkking, fôring, børsting, osv.

 

jeg finner ikke kcal innhold i reinsdyr mørbrad... noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mandag:

 

jeg startet uken med 2,9 trimpoeng (red på trening og syklet til og fra stallen).

til middag lagde jeg noe som jeg hadde funnet på nettet: karbonadedeig og grønnsaker med en saus på. det var langt i fra det beste jeg har smakt, men det var uten tvil en rett med forbedringspotensiale...

 

idag (tirsdag):

planen er å få 3,1 trimpoeng: jeg skal trene på ellipsemaskin + styrke og har tenkt å sykle til og fra sats.

middagen er jeg usikker på foreløpig, men det blir sikkert en form for salat.

 

ha en flott dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jammen flittig til å trene, ble inspirert av deg og bestemte meg for å gå raskt(1 time) til hallen idag for å trene med damene(basket). Hjem igjen får jeg få mannen min til å hente meg med bil, ellers blir det svarte natta før jeg kommer hjem.

Har hatt hest(sprang) noen år jeg også, men den er solgt. Tenkte å ri litt på stallen ved siden av her, men det blir ikke det samme når ikke hesten er min. Tenke på det jeg...

Stå på videre med trimmingen og slankingen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blir helt smigret her :P utrolig kjekt at JEG kan inspirere noen!

 

ble ingen trening på sats i dag. venninnen som jeg trener med gikk tom for allergimedisin og ble kjempeallergisk. treningen er utsatt til imorgen og jeg tar meg en god runde på sykkelen i regnværet :)

 

hvordan hest hadde du? jeg har en holsteiner valakk. jeg konkurrerer i sprang selv og instruerer andre. tirsdag er min stall-frie dag :)

 

idag ble det salat med karbonadedeig, tacokrydder, to knuste tacoskjell, kesam og tacosaus. samboeren min er syk og han elsker taco....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga av DEG gikk jeg til treningen, og det ble sammen med treningen 740 kcal, så TAKK!

Jeg hadde 4 forskjellige hester (en om gangen da), men de var dansk varmblods alle sammen. Sønnen min drev med sprang, mens jeg bare trente dressur og litt sprang. Var med på noen småstevner men ble så nervøs av det. Likte igrunn best å trene, he,he. Sønnen min ble ganske god, men hvordan er det ikke med gutter, de slutter ;(

 

Tror det blir fisk på oss idag, sliter igrunn med å få dekt opp de hjertevalgene....

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg er ikke så god på de hjertevalgene jeg heller :) fordi jeg er så opptatt på fritiden med trening av ulike slag så forsøker vi å lage/ spise middag sammen hver dag. samboreren min og jeg har helt ulik smak når det gjelder fisk så da blir det lett at vi ender opp med noe annet på menyen!

 

i dag skal vi ha skinke og makaronigrateng (oppskrift fra GR). den kan anbefales! jeg har fått ganske mye skinke på jobben så da blir det litt skinke på menyen hos oss denne uken. jeg laget maten klar i går før jeg la meg slik at jeg bare trenger å steke den når jeg kommer hjem etter jobb.

 

i dag skal jeg ri en liten time, undervise i sprang i 2,5 timer og på sats etterpå :) satser på at det blir noen trimpoeng på meg i dag da!

 

guttene gjør det ofte bra i sprang, men de har en tendens til å gi seg etter noen år ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag er det svømming, ridning og pastasalat som gjelder!

 

jeg må ha en rask og lettvindt middag fordi jeg skal rekke sprangtrening kl 18. planen er å lage en deilig salat med pastaskruer. som dressing bruker jeg noen ss med magerost med skinke som jeg smelter forsiktig i en panne. krydrer med salt og pepper og heller "dressingen" over pastaen før jeg blander med resten av salaten. kjempegodt! :)

 

i kveld skal jeg svømme en time med gode venninner. det blir kjekt og forhåpentligvis bra for ryggen min!

 

igår var jeg så trøtt da jeg våknet og et øyeblikk trodde jeg det var torsdag...

torsdag = veiedag for min del. jeg veide meg for ordens skyld i dag også: 63,5 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i går fikk jeg gjennomført planen min med salat til middag, sprangtrening og en time med svømming om kvelden :)

 

i dag har jeg ridd stevne og har derfor vært i stallen i 12 timer. jeg lagde havregrøt til frokost og hadde med meg knekkebrød, frukt og yoplait dobbel 0 slik at jeg skulle klare å holde meg unna vafler og junk på stevneplassen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og det er 5 dager til neste stevne.

 

i helgen har jeg vært på farten hele tiden fra kl 7-8 om morgenen til kl 22-23 på kvelden. det har likevel ikke blitt særlig mange trimpoeng i og med at jeg bare har registert selve ridningen - og ikke alle timene jeg har jobbet og gått rundt på stevneplassen.

 

jeg har klart å spise sunt hele helgen - med unntak av noen stykker med dolly-pizza i går kveld. jeg hadde bare ikke ork til å lage middag... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mandag:

 

hadde fiskepinner med salat (isbergsalat, agurk, paprika og blomkål) med idun 3% creme fraiche til middag.

 

var på dressurtrening med hesten og syket til og fra så da ble det totalt 2,8 trimpoeng.

 

i dag skal jeg jobbe til ca kl 19. håper ikke vi får servert usunn overtidsmat :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk luciano :(

 

tirsdag:

 

jobbet lenge (8-1830) og det ble grillede sommerkoteletter med "denja godt og lett potetsalat" og salat til middag. raskt og godt!

 

var på møte på kvelden, men syklet til og fra slik at jeg fikk skrapt sammen noen trimpoeng. jeg klarte å styre unna sjokoladekjeks og brus med sukker på møtet *klapp på skulderen til meg*

 

har gått til innkjøp av knekkebrød og kremost med krydder så nå kan jeg variere litt mellom yoghurt/ knekkebrød til frokost!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag ble det nyinnkjøpte knekkebrød til frokost - med kremost på :)

 

jeg syklet til trening rett etter jobb og red i en time. da stallarbeidet var gjort og hesten hadde fått sitt syklet jeg hjem for å spise.

 

til middag hadde sambo laget en ny rett: grove pannekaker med kjøttfyll av kyllingkjøttdeig. veldig godt, men 500 kcal i hver pannekake. jeg var stappmett etter nesten en hel så det passet jo fint.

 

syklet en time sammen med en venninne etter middag så det ble totalt 3,9 trimpoeng.

 

i morgen er det veiedag *krysser fingre og tær* :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veiet meg før jobb: 62,3 kg! dette går riktig vei :( juhuuuuuuuuuuu!!

 

i dag aner jeg virkelig ikke hva jeg skal lage til middag, men jeg finner vel på noe.

 

i ettermiddag blir det både ridning og en time med svømming så da blir det trimpoeng på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for gode forslag :)

 

samboeren min foreslo faktisk risgrøt. det er kjempegodt, men jeg klarer ikke spise det når det er varmt ute :(

wok er også deilig. det tror jeg at jeg lager i løpet av helgen eller neste uke.

 

det ble fiskekaker fra madam bergen på meg i dag. med kokt gulrot, brokkoli og blomkål og toro skysaus. :) samboeren min er ikke så glad i fiskekaker så han spise hamburgere av biffkjøtt (vareprøver fra jobben min).

 

nå har jeg ridd og svømt så da sover jeg nok godt i natt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...