Gå til innhold

da er ferien over og det er tid for å ta seg sammen :)


Gjest Chenok

Anbefalte innlegg

fredag:

 

kom seeeeeent hjem etter å ha undervist. laget meg tacosalat da sambo spiste taco. :)

 

lørdag:

 

i dag startet jeg dagen med havregrøt før jeg dro i stallen for å gjøre klar hesten for stevne. på vei til stevnet kjørte jeg innom en butikk for å kjøpe med meg wasa sandwich og q skyr - så da var jeg godt rustet til å unngå fristelsene i kiosken ;)

 

hesten var storfornøyd da han fikk smake knekkebrød med pepperost :)

 

nå har vi hatt indrefilet med løk, lett bernaise, babygulrøtter og poteter stekt i ovnen. mmm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 452
  • Created
  • Siste svar

i dag har jeg vært på stevne - igjen :) da jeg kom hjem i halv 6tiden SKRUBBET leiligheten i over 2,5 time. det var på tide!

 

nå sitter jeg i massasjestolen og slapper av mens jeg venter på at vaskemaskinen skal bli ferdig slik at jeg kan henge opp tøyet og komme meg i seng! jeg er trøtt som en dupp.

 

til middag lagde jeg en rett som jeg fant på "din mat" på aftenposten.no: kjøttboller av svinekjøttdeig med pasta og brokkoli. det var godt, men jeg droppet osten og jeg hadde i litt rød paprika etter pastaen og brokkolien var kokt og silt.

kanskje ikke den aller sunneste middagen, men ikke blant de værste heller!

 

håper dere har hatt en fin og sprek helg alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var rimelig pest da jeg var ferdig med vaskingen så jeg brant nok noen kcal på husarbeid i dag ja! selvom jeg ikke kan registrere det som trimpoeng så "trøstet" jeg meg med at det var god trim ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forrige uke ble det totalt 19 trimpoeng, men i helgen har jeg vært mye i aktivitet uten å kunne registrere det. skal forsøke å få flere trimpoeng denne uken :)

 

mandag:

 

i dag er det karbonadedeig med dolmio-saus og fullkorns pasta som står på menyen. jeg får knaske et par gulrøtter i løpet av dagen slik at jeg får i meg noen grønnsaker også...

 

jeg skal trene dressur med hesten og på SATS etterpå (ellipse + styrke) satser på at det blir 4 trimpoeng i dag. :)

 

ha en fin dag og en fin start på uken alle medslankere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil gjerne bytte bort kroppen min i en som fungerer. jeg ønsker en kropp uten ryggskade, ødelagte ligamenter og ellers kan den godt være litt mer "fit" :) noen som melder seg??

 

i dag er jeg skikkelig elendig så treningsøkten på SATS er herved flyttet til imorgen! hodet dundrer og nakken er pinnestiv! - treningen i går kveld ble litt halvveis av samme årsak, men jeg hadde håpet jeg skulle føle meg bedre i nakken etter trening. så feil kan man ta!

 

i dag har jeg syndet: spiste en kokosbolle etter jeg var hos legen.... ;) *smekk på fingeren* men jeg har fått henvisning til nakke/rygg-spesialist så da får jeg kanskje orden på kroppen min snart?

 

fiskegrateng til middag i dag :) gleder meg for det er flere år siden sist!!!

 

ha en flott dag folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samboeren min var VELDIG lite blid da han forstod at det var fiskegrateng på menyen i dag. jeg latet selvsagt som jeg ikke husket at han ikke liker det... ;)

 

men han smakte.... og han spiste det!! han rangerte det faktisk over fiskepinner også og innrømmet at det smakte helt ok. KRYSS I TAKET!!!

 

ellers har dette vært en helt teit dag med hodepine og en kjapp tur på IKEA med mamma. tar det igjen imorgen med trening på SATS igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRR! ble ikke SATS på meg i dag heller. venninnen min kunne ikke og jeg er ikke så keen på å dra dit alene. ;)

 

red sprangtrening med min egen hest og red to ponnier for elevene mine etterpå så trimpoeng ble det heldigvis uansett: nesten 4 trimpoeng bare i ridningen.

 

samboeren min skulle handle og lage middag i dag. han laget "taco-pasta". kan aldri tenke meg at det er særlig magert så jeg spiste masse salat og lite annet... jeg får finne på noe sunnere imorgen tenker jeg...!

 

ha en fortsatt fin kveld folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gruet meg til veiedag i dag - følte ikke at det har gått riktig vei den siste uken og fryktet at jeg ikke var gått ned noen ting. det viste seg at jeg bekymret meg helt uten grunn:

 

61,6 kg, ned 700 gr fra forrige uke.

 

jeg hadde håpet på ett kg, men 0,5 - 1,0 er jo anbefalt og nå har jeg tatt av ca en kilo pr uke fram til nå så da er det vel naturlig at det "bremser" litt.

 

jeg ble utrolig glad og lettet og nå fikk jeg ny motivasjon til å fortsette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag blir det svinekjøtt med stekte grønnsaker (squash, paprika, løk), fersk pasta og litt pesto til middag. raskt og greit!

 

i ettermiddag skal jeg på en rask gå-tur med hesten i øsepøse regnet og i kveld blir det èn time med svømming! :D

 

god middag folkens!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i går ble det to våte treningsøkter ja:) jeg så nok mest ut som en druknet katt da jeg stilte opp i svømmehallen i regnjakke, sjøstøvler og SØKKvåt joggebukse

- men svømming ble det! vi svømte i 45 min og satt litt i badstuen etterpå. DEILIG!

 

i dag er det jobb til kl 16, trening med hesten, og jobb igjen fra kl 18-2030.

 

i kveld er jeg alene hjemme. jeg skal jeg hente hestehenger og pakke til stevnet. dette er siste stevnehelgen før det blir en liten pause for både hesten og meg. skal innrømme at det blir deilig å gjøre litt annet i helgene også!

 

tror kanskje det blir 1/2 dr oetker frossenpizza med salat i kveld når jeg endelig kommer meg i hus....! ikke akkurat helsekost, men jeg er litt tom for ideer til rask og sunn mat :D

 

ha en fin fredag folkens!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he, synes jeg ser deg liksom, våt FØR du hopper uti.

Fikk igrunn lyst til å begynne med svømming jeg og når jeg leste om deg. Gjorde det litt før ungenes tid. Husker følelsen etterpå, liksom ferdig trent og ren på samme tid :D Skal jammen meg ta det opp igjen.

 

Lykke til på stevne, og god helg :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hørtes ikke dumt ut nei!! :D

 

nå er høsten kommet for fult her på vestlandet så jeg tror det blir risgrøt en dag i løpet av neste uke. mmmm!!

 

jeg har noe renskåret lammekjøtt som jeg har fått på jobben. må finne en oppskrift på noe godt som jeg kan bruke det til! :) noen som har gode ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har jeg vært på farten i stallen fra kl 0800 til kl 20. har vært på stevne med to hester.

 

nå har vi spist hjemmelaget pizza med salat - fy søren så usunt det er! og nå lagde jeg den mindre enn ellers og med skinke i stedefor karbonadedeig... selvom jeg bare har spist 4 knekkebrød og en banan tidligere i dag så går kcal'ene i taket av noen pizzastykker!

 

da er det ihvertfall en trøst å vite at jeg har vært på farten og i aktivitet i 12timer!

 

 

stevne igjen i morgen så jeg kjenner det snart er tid for å krype under dynen!

 

ha en fortsatt fin lørdag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg brukte:

 

toro sin bunn = 885,6 kcal. det er best med hjemmelaget bunn, men samboeren min måtte fikse bunnen fordi jeg kom så sent hjem :)

 

idun pizzafyll på glass: husker ikke nøyaktig antall kcal, men det var ikke så gale.

 

100 gram vanlig kokt skinke = ca 100 kcal

 

litt hermetisk mais

 

litt "lettere norvegia" = veide det ikke, men jeg tok ikke mye fordi jeg vet at det er mye kcal i ost...

 

og MASSE salat ved siden av :D

 

likevel ble det fort over den tiltenkte middagsrasjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siste stevnedag for en stund - ble noen trimpoeng i dag også gitt! :D

 

til middag lagde jeg toro lasagne med karbonadedeig, ekstralett melk og lettere norvegia.

jeg spiste nok litt mer middag enn jeg burde ha gjort så jeg havnet på 450 kcal inkl salat med paprika og agurk, men jeg hadde bare spist en "q skyr" og en pakke med "wasa sandwich" tidligere på dagen så de 50 kcal ekstra til middag spilte nok ikke så stor rolle :)

 

lagde meg også en liten dessert:

 

en banan skåret i skiver med bittelitt "freia sjokolade topping" på. kjempegodt, og ikke så mange kcal: 122 kcal totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har jeg syklet til stallen, ridd 1,5 time og syklet til og fra SATS. på sats trente jeg styrke og ellipse. ble 4,5 tp i dag.

 

hadde risgrøt til middag med masse kanel og litt fruktose på (jeg hadde glemt å kjøpe sukker, men det viste seg å være ok med en ts fruktose istedefor).

 

jeg har fått trøbbel med en visdomstann. det gjør forferdelig vondt og jeg synes synd på meg selv...! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chenok? Er du er fortsatt? =p Den gamle tråden min/vår døde visst litt, husker ikke hva den het en gang.. Men jeg husker nicket ditt:P Hei igjen:D

 

Morro at du er her da, ser ut som det går bra:) Kanskje bortsett fra den visdomstannen, jeg føler med deg, jeg har akkuratt fått en frekkas bakerst i munnen selv, kunne fint klart meg uten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, jeg er kommet tilbake :D hvordan går det med deg?

 

i dag er tannen 1000 ganger verre enn i går. skal til tannlegen senere i dag så får vi se hva hun har å si om den... *skjelve, skjelve* i mellomtiden spiser jeg yoghurt - klarer verken å åpne munnen skikkelig eller å tygge :)

 

i kveld er det svømming som står på programmet og deilig badstu etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...