Gå til innhold

bikinislankingen før sommeren mislyktes....


Anbefalte innlegg

  • Svar 263
  • Created
  • Siste svar

Tja.. hvorfor ikke slenge seg med på en ny tråd? :) Er egentlig mest på damali sin tråd, men er litt stille der om dagene...

 

Når starter du på kurset? Jeg skal ikke starte på kurs, men har lyst å ta av ca 5 kg.. gikk ned 15 kg i fjor, på 3 mnd og har klart rimelig greit å holde meg på mellom 58,5-60,0 som er idealvekten min.. heeeelt til i vår.. da gikk jeg bananas i det jeg ikke skulle. Har tatt meg i nakken og kjørt strengt program en stund og gått ned litt igjen, for å så skeie ut og gå opp i gjen. Nå bør jeg slutte mens leken er god :)

 

Hvor gammel er du, hvordan vil du gjennomføre dette osv? Greit å vite litt om deg også synes jeg :( Jeg er 27 kg og tipper vekta er på 65 kanskje???

 

Ha en super tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg er nok litt eldre enn dere da, 43 år, 162 høy og 63 kg. Gikk faktisk ned 1 kg bare ved å melde meg på kurset, he, he. Starter til mandag, men øver litt nå da. 8 uker frem på nett med slanking. Gleder meg, men synes det er vanskelig å få satt seg inn i alt dette her. Får ha boka under armen en ukes tid. Håper vi klarer målet alle sammen.God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da veldig å mye mat man kan spise, men det virker, har gått ned enda 1 kg selv om jeg spiser mer men sunnere da..... Idag har jeg prøvd meg på en smoothies med blåbær, bjørnebær, naturell yoghurt og isbiter. Litt surt, skal ta i litt søtt neste gang. Veldig deilig etter en treningsøkt da. Men da jeg la det inn så jeg at naturell yoghurt var nei mat. Men det er jo sunnere enn is iallefall. Får legge meg litt på senga ikveld og lese om yoghurt. Kanskje det finnes enda sunnere alternativ.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, man kan spise ganske mye så lenge man spiser sunt!

jeg har gått på internettkurs tidligere, men det snek seg på igjen noen kilo i forbindelse med oppussing av nykjøpt leilighet de første 4 mnd i år (mindre trening og mer rask og usunn mat - gjerne seeeeeeeeent på kvelden).

i mai kom vi endelig på plass i leiligheten og jeg fikk trent i ca 2 uker før jeg fikk trøbbel med ryggen og har pingset rundt i noen mnd.

 

du kan for eksempel ha i yoplait yoghurt :P den som heter 0,1% og den som heter dobbel 0 er få kcal i. jeg pleier å bruke dobbel null med bingebær/ jordbær eller den med vanilje.

 

det er også godt med vanilje kesam sammen med frisk frukt :)

 

du kan forsøke banan i smoothies'en for å få den søtere.

 

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset. Idag spste jeg risgrøt(vanlig toro) La den inn i middagene nine på registreringssiden, og så jo at dette gikk fint under middagskcal inntil jeg la til det forbaskede smørøyet. 108 kalorier for stakkars 15 gram, angrer nesten litt, såååå godt er jo ikke det lille smørøyet? Neste gang blir det uten smør og heller litt mer grøt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grøt er ikke så gæli nei, og hvis du klarer å spise den med bare litt sukker og masse kanel så er den jo enda mindre usunn. eneste dumme med grøt er at det blir lite grønnsaker :op

 

signatur der du kan skrive høyde/vekt osv får du ved å trykke oppe på siden der det står vektklubbens diskusjonsforum > så trykker du der det står "endre signatur"

 

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Har igrunn et problem, og det er at jeg liksom bare må gå på vekta om morgenen. Skal vel egentlig bare det en gang i uken for ikke å miste motivasjonen.... Igår f.eks holdt jeg meg innenfor kalorien mine, i tillegg trente jeg bort 720 kcal. skulle jo tro at pilen viste nedover idag da, men den står der den sto;( Skal prøøøøøve å ikke gå på vekta før til helga denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg er litt sånn jeg også. nå forsøker jeg å bare veie meg om torsdagene, men i morges var jeg rett og slett så trøtt at jeg tok feil dag :)

 

hvis jeg ikke klarer å holde meg unna vekten og snik-veier meg litt her og der så pleier jeg likevel bare å registrere vekten på den dagen som jeg har satt som veiedag :)

 

bra at du holdt deg innenfor kcal og trente :) 720 kcal må det ha blitt litt trimpoeng av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!

Fant ut ved å lese i boken igår kveld, at man kan spise lett yoghurt til melkerasjonen på 200 kcal. Iallefall bytte ut litt av melken med yoghurt tenker jeg...

Synes liksom det er bedre med litt mat i munn når jeg først skal spise kalorier enn et glass melk. Tar gjerne et glass vann istedet et måltid og en yoghurt til mellommåltid, for kalsiumen må jeg jo få i meg på en måte.

 

Greide faktisk å la være å veie meg idag :) Veiedag søndag, skal prøve å vente.....

 

Idag blir det fullkornspasta med magre kjøttboller og tomatsaus + aerobic trening i kveld. Fortsatt motivert og til min overraskelse ikke søthunger i det hele tatt. Allikevel måtte jeg liksom bare ta et lite nøttekakestykke på klubb igår(frimerker). Synes det er litt ekkelt å takke nei jeg?????? Noen fler som har det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da veldig å mye mat man kan spise' date=' men det virker, har gått ned enda 1 kg selv om jeg spiser mer men sunnere da..... Idag har jeg prøvd meg på en smoothies med blåbær, bjørnebær, naturell yoghurt og isbiter. Litt surt, skal ta i litt søtt neste gang. Veldig deilig etter en treningsøkt da. Men da jeg la det inn så jeg at naturell yoghurt var nei mat. Men det er jo sunnere enn is iallefall. Får legge meg litt på senga ikveld og lese om yoghurt. Kanskje det finnes enda sunnere alternativ.....?[/quote']

 

 

Vaniljeyoghurtene med lite fett er veldig fine og da slipper du unna mange kalorier også er de søte og gode! Det bruker jeg mye av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!

Fant ut ved å lese i boken igår kveld' date=' at man kan spise lett yoghurt til melkerasjonen på 200 kcal. Iallefall bytte ut litt av melken med yoghurt tenker jeg...

Synes liksom det er bedre med litt mat i munn når jeg først skal spise kalorier enn et glass melk. Tar gjerne et glass vann istedet et måltid og en yoghurt til mellommåltid, for kalsiumen må jeg jo få i meg på en måte.

 

Greide faktisk å la være å veie meg idag :) Veiedag søndag, skal prøve å vente.....

 

Idag blir det fullkornspasta med magre kjøttboller og tomatsaus + aerobic trening i kveld. Fortsatt motivert og til min overraskelse ikke søthunger i det hele tatt. Allikevel måtte jeg liksom bare ta et lite nøttekakestykke på klubb igår(frimerker). Synes det er litt ekkelt å takke nei jeg?????? Noen fler som har det sånn?[/quote']

 

 

Hvis jeg sier at jeg slanker meg, blir jeg bar møtt med at du trenger da ikke slanke deg! Men det synes jeg. Veier for mye ift å ha normal BMI og selvtillitten er heller ikke på topp. Men da blir det ofte til at det blir litt for mye kalorier. Skal prøve å avstå fra mer i de kommende to ukene enn jeg gjorde i vår. Vet ikke helt hva jeg skal si da men? Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig i at det kan være vanskelig å takke nei til usunne fristelser rundt om. jeg opplever også ofte at folk svarer at "du trenger da ikke slanke deg!?!" dersom jeg forsøker å styre unna usunn mat i hverdagene...

 

jeg pleier å svare at selvom jeg har en BMI som er innenfor "normalen" så er det ingen som har vondt av sunt kosthold og trening. det er jo ikke snakk om å aldri skulle kose seg, men jeg kan ikke kose meg i lunsjen på jobben, til middag når jeg kommer hjem, når jeg er på besøk hos en venninne på kvelden +++ da blir det rett og slett for mye for min kropp i lengden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det får jeg høre hvis jeg takker nei til usunne ting også. Men jeg er tykkere enn jeg vil være, og det synes, men kanskje ikke så mye med klær på. Vel denne gang skal jeg være diskre, prøver å spise sent, forsyne meg med kun litt om gangen slik at jeg også må ta litt salat el for andre gang. Men kake må jeg si nei til, det får heller bli litt diskusjon. Jeg bestemmer jo over meg selv....

 

Idag har jeg hatt en flott tur i oppoverbakke i 40 min, og det ga jammen uttelling på trimpoengene. Er jo egentlig litt styrke også det når det er litt klatring til fjells....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det høres lurt ut å spise sakte og å forsyne seg med litt og litt. på den måten kan man nok "lure" både seg selv og andre litt slik at det virker som man spiser like mye som vanlig.

 

tur i oppoverbakke er god trim ja! ryggen min blir desverre så elendig av det så det blir lite oppover for min del :) jeg har et gammel brudd i korsryggen som trøbler så jeg må ta hensyn til det når jeg skal trene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, det er ikke alltid kroppen fungerer på topp. Rask gange på flatmark samler også mange poeng da :( Lykke til videre med både slankingen og helsa iallefall :) :)

 

Veiedag idag, ned 0,4 kg til bare. Fikk tilbakemelding om å gå opp 200 kcal daglig siden jeg trener mye. Og spise mere variert. Har en tendens til å spise det jeg har kjøpt inn til det er tomt, så det har gått på gulrøtter, yoghurt og ryvita sesam knekkebrød med magerost med kylling noen dager i tillegg til middag. Får ta meg en tur på butikken idag og hamstre inn litt forskjellig. Fikk også beskjed om å bruke litt smør under pålegget(5+ 15) for å samle hjerter, men det har jeg prøvd med brelett uten å få hjerte?? Får kjøpe vita smør da kanskje?

 

Idag klarte jeg iallefall å spare litt inn på frokost og lunch slik at jeg fikk et mellommåltid med opps: Ryvita knekkebrød og magerost med kylling... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, er fornøyd jeg, men jeg tjuvstartet litt her på vektklubben før internettkurset startet og gikk ned 1,1 kg på noen dager, dermed ble det 0,4 kg den neste uken....Fortsetter det sånn er det jo bra :( Skal jo spise litt mer nå, så da blir det enda lettere å holde motivasjonen(hvis jeg fortsetter å trene da, tenker det blir litt husarbeid istedet idag....)

 

Har fyllt kjøleskapet idag ihvertfall med diverse matvarer, så idag blir det kjøttkaker med kålstuing og havrebrød med SMØR imorgen tidlig,he,he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg spiser gjerne havregrøt til frokost dersom jeg trenger xtra energi og vil være mett lenge :( men ja, det er jo billig også!

 

jeg pleier å bruke 2 dl vann og 1 dl lettkokte havregryn + pittelitt salt. mmm!

 

selv endte jeg på 16,5 trimpoeng forrige uke. får du lov av kurslederen å spise mer hvis du er flink til å trene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er hva hun sa:

"Jeg anbefaler du du har et jevnt inntak da jeg ser at trimmen er ganske jevnt fordelt utover uka. Ved å legge deg på 1500 så blir det 1400 det laveste. For å få et snitt på 1500 bør du ligge mellom 1400 -1600. Differansen bør ikke være større enn 200 for at din forbrenning skal klare og henge med i svingene. Selvfølgelig skal du spise mer om du har mye mer trim enn du hittil har hatt på en dag. Det vil da være naturlig og spise mest de dagen du trimmer og mindre på dager uten eller lite trim.

Kveldsmålet bør aldri være tung mat selv om du trener sent på kvelden. Knekkebrød el. brødskive med pålegg og melk/yoghurt er OK eller lignende."

 

Nam da blir det kveldsmat ikveld etter trening og ikke bare en stakkars gulrot og yoghurt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...