Gå til innhold

bikinislankingen før sommeren mislyktes....


Anbefalte innlegg

  • Svar 263
  • Created
  • Siste svar

jeg er (naturlig nok) ofte i nærheten av gulerøtter i løpet av dagen. dersom jeg er litt sulten eller vet at jeg mangler grønnsaker en dag så tar jeg meg gjerne en eller to :(

 

gulerøtter kan jo fint skrelles, pakkes i plastfolie og legges i matpakken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff idag ble det vanskelig å legge inn nøyaktig matinntak, vært på kurs og spist nesten alle måltidene der. Kunne ikke dra opp vekta der da :) Ble litt for stort mellommåltid når det er smør på rundstykkene og vanlig gauda gulost. Skulle ha nøyd meg med et halvt. Middagen gikk fint, den var av lavkalori slaget :( Får ut å trimme det av meg nå da og spise litt grønt og yoghurt bare etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det er ikke alltid like lett å beregne når man ikke har laget maten selv!

 

jeg tar meg noen ganger i å grue meg til besøker, jobb-middager, osv i perioder der jeg forsøker å ha xtra god kontroll på kcal'ene mine. og det blir jo feil det også - kan ikke sitte hjemme og sture selv om jeg vil bli noen kg lettere :(

 

du trener det nok lett av igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, møtemat idag også, skikkelig vanskelig å holde styr på maten når den spises ute og er laget av andre. Var litt engstelig at jeg hadde gått opp igjen etter igår, så jeg falt for fristelsen å veie meg imorges. Juhu, ned 0,4 kg fra mandag. Den hjalp nok den trimgåingen, får trå til med litt trim idag også.

 

Mange fine middagstips dere legger ut her på trådene. Fortsett GJERNE med det, og stå på videre alle sammen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge du ikke skeier helt ut, spiser sunt resten av dagen og trimmer så tar nok ikke møtematen knekken på deg :)

 

0,4 siden mandag er jo absolutt ikke dårlig! selv skal jeg "stresse" ganske mye med kosthold og trening for å gå ned 1 kg i uken. på en måte er det litt rart - jeg er jo i fysisk aktivitet hele tiden når jeg ikke sitter foran dataen på jobb eller sover :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 kg i uken er jo superbra, håper jeg også klarer det. Vi får stå på med trim og jevne måltider. Spiser mye mer denne uken, og er nesten litt for mett ? Ser jo at jeg tar av like mye, så jeg er nok vant til å spise ALTFOR lite (i tillegg usunt da, elsker søtt, salt, surt og fett, he,he...)

 

 

GOD HELG :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg spiser nok altfor lite. og nå som jeg kniper inn på antall kcal så blir det lett for få kcal pr dag også!

 

i går spiste jeg under 1000 kcal, men jeg var mett og god og jeg spiste 4 måltider + frukt! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel altfor lite for deg ? Jeg skal ligge på 1500 de dagene jeg trener passe, 1400 når jeg ikke trener og 1600 ved MYE trimpoeng. Går ned like mye som da jeg lå på 1200-1300 kcal..... Putter på med litt hjerter også jeg for å få nok kcal, f.eks hasselnøtter, makrell i tomat, lettmargarin osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fridag idag, og FULL kontroll.

Egentlig glad jeg har veiedag til kursleder mandags morgen, så konsentrerer jeg meg om ikke å sprekke i helga med dens fristelser. Har premiert meg selv med nytt treningstøy og sko, og kunne komme ned i min gamle str allerede, litt starmt over baken kanskje, men str over var ikke aktuell lenger, juhu :(

 

Noen som har noen gode mattips til helgemiddag uten for mye kcal???

 

Tenkte litt på wok, da får jeg iallefall dekket grønnsakskvoten kjapt :)

 

God helg alle sammen, kos dere med sunn og god mat og et frimerke eller to etter en trimtur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har du helgemenyen som jeg har grublet meg fram til denne helgen. så gjenstår det å se om samboeren min er enig ;)

 

fredag: tacosalat (karbonadedeig, tacosaus, mager kesam, 2 stk knuste tacoskjell, salat, litt mais, litt rødløk og agurk). enkelt og greit fordi samboeren min er veldig glad i taco. da ken jeg spise det samme men ha mer salat og mindre av de kaloririke skjellene :)

 

lørdag: indrefilet med grønnsaker og en eller annen form for potet. baktpotet kanskje? tenkte å sjekke ut kcal-innholdet i lett bernaisesaus for den er ganske god :)

 

søndag: wok med svinekjøtt og ris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at jeg ikke har gått ned på noen dager nå, så idag tror jeg at jeg tar meg en laaaaang sykkeltur: Tar med meg vann og noen energibarer, ellers blir det for lenge uten mat. Tar jerntabletter og føler at liksom all maten blir igjen i magen, he,he.... prøver å kutte ut jern et par dager, har kanskje fyllt opp jernlageret for en stund nå med all den sunne maten i tillegg.

 

Har forresten ikke hatt fisk denne uken, og skal jo egentlig ha fisk 2 ganger i uken. Hmmmm... får finne ut en liten fiskerett....

 

Ha en fin lørdag alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skikkelig glad jeg startet på den sykkelturen før regnet kom ellers hadde det nok ikke blitt noe trim på meg idag kjenner jeg meg selv rett. Ikke noe særlig å sykle i regnvær, men hjem måtte jeg jo uansett vær. Ble 6,1 trimpoeng.og halvparten i øsende regn. Smakte godt med dusj og mat etterpå da. Juhu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke styre unna vekta idag, bare 0,4 kg ned på en uke og veiedag i morgen tidlig. Så idag har jeg bestemt meg for å spise det meste av frukt og melk og mellommåltiders ellers litt tidlig på dagen (som om det hjelper :confused: )

 

Føler fortsatt at mye blir igjen inne i magen av det jeg putter inn, men litt bedre nå som jeg har sluttet med jerntabletter. Får komme meg ut i det fine været etter middag, fiskegrateng. Hadde egentlig lyst på wok men ;) Hadde ørret igår så da kan jeg iallefall krysse av for at jeg har hatt fisk 2 ganger i uken, he,he... :) Ha en fin søndag ute i det fri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flink du har vært! du får nok snart lønn for stevet på vekten skal du se ;)

 

ja det er ikke like motiverende å dra på sykkeltur i regnvær! men som du sier så er det jo deilig å komme hjem igjen og ta en god dusj etterpå!

 

fiskegrateng ja :) lagde du den selv? mamma lager kjempegod fiskegrateng. jeg har aldri forsøkt selv og jeg har heller aldri smakt findus sin... jeg kjøpte en findus fiskegrateng forrige uke, planlegger å spise den denne uken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja wok er skikkelig godt!!!! men nå har samboer'n satt seg helt på bakbeina - han er visst LEI av wok ;) derfor ble det ikke wok hos oss likevel denne helgen...

 

jeg har en mistanke om at han ikke kommer til å bli veldig glad for fiskegrateng heller så jeg har INGEN planer om å spørre han før jeg lager den :) hihi! han er som regel grei og spiser det som han får, men da gjelder det å ikke spørre på forhånd hva han vil ha... :) (da svarer han taco eller pizza uansett så...)

 

hva hadde du til? gulrot og potet? eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel da var veiedagen her :eek: , ned 0,6 kg på en uke med 17 trimpoeng :confused: så jeg er sånn mellomfornøyd med det, men gikk jo ganske fort ned i starten. Dessuten har måla gått ned samlet 6,5 cm på en uke, og 3 av de var rundt magen og 1,5 rundt låret :) det er jeg kjempefornøyd med og det kjennes godt på klærne!

 

Idag unner jeg meg en fridag fra trening, og går litt ned på kcal. Spørs om jeg skal ta en venninnetur idag, bre ikke hun disker opp noe veldig ;)

 

Ha en fin dag alle sammen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på her! Prøvde å gå ned noen kg før sommeren med hjelp av denne siden, men da jeg fikk kyssesyken rett før sommeren satte det en stopper for det... gikk ned 2 kg på én dag pga liten matlyst og dårlig form, men de to neste månedene med treningsforbud og litt for mye god mat gjorde at jeg gikk opp de kiloene veldig fort.

 

Har kost meg for mye i sommer. Er godt i gang med treningen igjen nå. Prøver så godt jeg kan ved siden av skole og jobb, blir som regel 4-5 økter i uka. Litt mindre enn før, men nå må kostholdet skjerpes inn. Spiser forholdsvis sunt, men er alltid noen småting som ødelegger. Spesielt alkohol i helgene... har blitt veldig mye av det i sommer. Men man er jo bare 18 år én gang, så da skal jeg skjerpe meg veldig i ukedagene, og heller unne meg det i helgene. Kanskje ikke hver helg, men...

 

Har ikke turt å veie meg på flere måneder. Skal jeg tørre å gå på vekta i morra? Mye tyder på at jeg kommer til å få sjokk, men det må jo også føre til at motivasjonen øker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...