Gå til innhold

bikinislankingen før sommeren mislyktes....


Anbefalte innlegg

Så trivelig, sleng deg med. Neste sommer skal ihvertfall bikinien sitte perfekt, he,he. :cool: Du burde veie deg for å kunne se at det hjelper både med trim og med å telle kcal. Måle cm er også lurt nå når du starter opp. Som du ser gikk jeg ned bare 0,6 kg denne uken, men cm gikk veldig inn, så det merkes godt på buksene som jeg hadde lagt innerst i skapet. Nå passer de jammen.;) Skal ned mer da men man blir veldig motivert av å se tallene bli mindre også. Lykke til ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 263
  • Created
  • Siste svar

6,5 cm er ikke gale da! tror ikke jeg heller går ned så mye denne uken i kg så jeg burde nok komme i gang med målingen jeg også...

 

i dag er jeg sjuk og har unnet meg èn kokosbolle. de tre andre gav jeg bort så jeg ikke skulle spise de også ;) hehe!

i helgen spiste jeg to biter av en sjokolade, men jeg tror ikke det er dette som har ødelagt for meg denne uken for ellers spiser jeg sunt og sliter til tider med å få i meg 1300 kcal pr dag! det går vel rett og slett bare litt opp og ned...? :)

 

i dag er jeg SÅ klar for fiskegrateng med potet og gulrot! mmm!

 

ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, så godt. mannen min hadde laget fajitas med kyllingkjøttdeig og ost på toppen i ildfast form. Servert med salat. Burde vel bare tatt en men :eek:

 

Spiste to da og ble over 500 kcal, men holdt meg innenfor dagsrasjonen min allikevel så det går vel bra :confused:

Trim i kveld, jeg får ta i litt ekstra da :)

 

Ha en fin kveld alle sammen, husk å måle cm også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, jeg synes dere er så flinke!!!:-) kunne dere skrivet hvordan en uke ser ut for dere med hva dere spiser og trener? og har dere ellers noen gode råd til en som har begynt på ca samme vekt som dere gjorde og ca lik høyde?

 

jeg har holdt på i flere år med å spise sunt og trene(ca 3-4 dager i uken), men kommer alltid til et punkt hvor kroppen bare stopper. nå er det blitt verre etter sommeren for da har jeg lagt på meg et par kilo. jeg prøvte da på ny nå for et par uker siden å se i grete roede boken igjen og holde meg til ca 1300-1400 kcal til dagen ettersom jeg ikke kan begynne så hardt med treningen(prøver på å få til 2-3 dager i begynnelsen og så øke til 3-4). men jeg gikk bare opp..;) jeg forstår ikke.. jeg lurer på nå å bare trene kondisjonstrening ei stund ettersom muskler veier mer enn fett. hva trur dere om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan i all verden klarte du to stk fajitas med bare 500 kcal tilsammen? dette må du lære meg :) sist jeg sjekket innehold EN sånn dum lefse hele 200 kcal??

 

jeg pleier å holde meg til taco-salat jeg for da kan jeg ta mye av de sunne tingene (salat, tacosaus og karbonadedeig) og lite av de usunne (tacoskjell og ost). også har bruker jeg mager kesam i stedefor rømme... ;)

 

ia23: jeg har svart deg privat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nesten 2 hvetetortillaer da, de er på 200 kcal hver, så jeg ga halvparten av den ene til sønnen min etterhvert som samvittigheten tok overhånd :) Steker kyllingkjøttdeig med sånn tacopulver og vann. Legger litt i hver og ruller sammen(kan godt blande i litt mais også men...)

Legg rullene i et ildfast fat tett i tett ved siden av hverandre med litt revet ost(helst mager da) på toppen. La de varmes på 200 grader noen minutter i stekeovn.Server med salat. Evt litt rømme og sånn tacosaus, men det tar jeg ikke på nå da. Vanskelig å veie eksakt kjøtt i hver etterpå, bare del f.eks de 400 gr kjøtt på antall ruller man fordeler det på.(kanskje 50 gr i hver eller no) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aaaaaah ;) de små har jeg ikke sjekket kcal-innholdet på nei. luddig :)

 

tror ikke det har noe å si om du spiser 500 kcal til middag så lenge totalen blir riktig forresten. jeg ligger som regel mellom 370 og 470 til middag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

føler meg ikke så veldig flink men er iallefall motivert fremdeles forløpig. Jeg prøver å ligge på 1400 kcal daglig når jeg ikke trener, 1500 når jeg trener litt og opp mot 1600 når jeg har mange trimpoeng. Spiser da nesten meny 2.

Frokost 2 skiver med magert pålegg, grønt, skummet melk.

 

spiser 2 dobbel0 yoghurter innimellom måltidene, og det samme med 3 frukt.

 

Lunch som frokost.

 

mellommåltid:grønt eller to knekkebrød med magerost f.eks(110 kcal)

 

Middag det vanlige som resten av familien, men passer VANLIGVIS på at det blir under 400 kcal.

 

Kvelds som mellommåltid(110 kcal)

 

Pleier ikke bruke frimerkene så mye til søtt, kanskje noen drops el.nøtter noen ganger når jeg skal opp mot 1600 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer litt for ofte opp i over 500 jeg da, og må stramme inn de andre måltidene. Fikk litt kjeft for det, men hvis en holder seg på max 450 går det sikkert greit :cool:

aaaaaah ;) de små har jeg ikke sjekket kcal-innholdet på nei. luddig :)

 

tror ikke det har noe å si om du spiser 500 kcal til middag så lenge totalen blir riktig forresten. jeg ligger som regel mellom 370 og 470 til middag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helga her igjen, med alle dens fristelser, men også alle dens muligheter til å få trimmet kroppen ute i det fri. :) Vi satser på fint vær i helgen :confused:

 

Måtte bare opp på vekta imorges for å ta en sjekk siden jeg har veiedag mandag morgen, og stikker til fjells hele helgen. Og hva fikk jeg se :cool: 5 tallet lyste mot meg, 59,8, måtte det bare holde helga over. Ble iallefall kjempemotivert til å holde meg unna snop og alkohol. Satser på litt fjellgåing og bare "litt" frimerker.

 

Ha en strålende dag og helg alle mann, og husk fisk 2 ganger i uken :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempebra!! kan GODT tenke meg at det var motiverende ja!!

 

gleder meg voldsomt til å se 5-tallet selv, men neste uke blir det sikkert litt kake osv fordi min kjære har bursdag.

 

kose deg på fjellet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjekt å kjøpe klær når man har tatt av litt ja!

 

venninnen min, som jeg trener sammen med, og jeg har lovet hverandre en tur på escalon for å spise tapas når vi har tatt av 5 kilo hver så det blir en "spise-belønning" :)

 

jeg har kjøpt en bukse som er litt for liten, men som jeg gjerne vil skal passe. den prøver jeg med jevne mellomrom, men den er desverre litt liten ennå :D den morgenen jeg får på meg buksen kommer jeg nok til å juble så høyt at jeg vekker hele blokken!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helga over. hatt en fin helg på fjellet, men uten vekt. Kun spist etter øyemål. Holdt meg til det sunne stort sett bortsett fra litt bålgrilling av kyllingpølser/lomper begge dager. Det fikk bli middagen idag, så nå skal jeg hive i meg noen knekkebrød til kvelds og måle litt cm. Har veie og måledag imorgen, men målingen rekker jeg ikke før jobb så det tar jeg ikveld. Vi får se imorgen tidlig da om helga har vært vellykket i matveien. Den var iallefall hyggelig på alle andre måter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu.Vekta holdt seg gjennom helga, og 5 tallet HAR KOMMET FOR Å BLI :D:

Idag øser det ned, så dette blir en innedag. kanskje jeg skal likegodt ta en økt med styrke ikveld?

Det får jeg liksom aldri fyllt opp med 3 a 15 min :confused:

 

Har kost meg med ris og kyllingfilet, salat og ørlite bernaise :)

 

Ny uke og nye muligheter venter denne uke damer. Stå på :cool:

( 14 uker frem til jul, det blir 7 kg ned det hvis man tar av 0,5 kg i uka )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gleder meg helt enormt til jeg kommer ned på 5-tallet selv :D

 

... men det blir nok ikke før enn i oktober. denne uken blir det litt bursdagsfeiring med resturantbesøk og kake.

 

kyllingfilet og ris er kjempegodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det må vel forbrenne noen kcal når man klipper gresset vil jeg tro??

 

fant du på noe godt til middag?

 

brits gryte (oppskrift fra GR) er ganske godt og raskt å lage. kan spises med enten ris eller pasta + salat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...