Gå til innhold

Slankekrigen regler


Gjest ElinPelin

Anbefalte innlegg

Gjest ElinPelin

Vi starter opp 19. august og har innspurten i november. Finale 25. november. Konkurransen går over 15 uker.

 

- Veiedag: torsdag

 

- Vekt registreres i løpet av torsdag og resultatene kommer i løpet av helgen.

 

- Ved påmelding rapporterer man hvor mye man ønsker å gå ned i vekt totalt (ikke bare i slankekrigen)

 

- Ved veiedag rapporterer man dagens vekt. Vekt 19. august blir utgangspunkt for finalen.

 

- Resultatet registreres i et excelark og vi beregner %vis nedgang i forhold til startvekt.

 

- Den som har høyest prosentvis nedgang hver uke vinner ukeveiingen, den med laveste %vise nedgang går ut. Altså %vis nedgang ut i fra forrige ukes veiing.

 

- I finalen er det %vis nedgang i forhold til startvekt som avgjør.

 

- Det er mulig å komme tilbake i finalen med wild card, så de som ryker ut i løpet av konkurransen fortsetter å rapportere vekt.

 

- Konkurransen består av 2 grupper. Gruppe 1 har 10 deltakere og gruppe 2 har 11 deltakere. I løpet av konkurransen slår vi sammen gruppene.

 

- Man må rapportere vekt hver uke, hvis ikke går man ut av konkurransen!

 

- Det er mulig å melde seg på i løpet av konkurransen, da det er vektnedgang hver uke som avgjør i løpet av konkurransen. Men i finalen er det startvekt som gjelder, og kommer man inn i konkurransen senere, så har man et dårligere utgangspunkt.

 

- Den med høyeste %vise vektnedgang i finalen vinner!

 

For de av dere som vil være med, men ikke fikk med seg den første veiingen 19/8. Meld dere på til meg (pm), eller svar i denne tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende!

 

Hvis det er mulig så vil jeg gjerne være med her.

Et flott motivasjonstiltak. Dette kan jo faktisk stoppe meg fra å gjøre noe jeg ikke bør og få meg til å gjøre mer av det jeg bør.

 

Muligheten er 101,6 kg og har et ønske om å være 75.

Jeg er klar for "krigen", mest mot meg selv. :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest bollemajen

Hva gjør vi om de to som ligger nederst i prosentvis nedgang den uken har samme tall? Det var jo nesten tilfellet i den gruppa jeg er i forrige uke. Er det nedgangen uken før som teller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til bollemajen

 

Selv om tallene i tabellen ser like ut kan vi som regner ut prosenttallene skille mellom deltagerne ved å se på flere desimaler. Derfor skal det godt gjøres at man får akkurat, akkurat likt prosenttall. :(

 

kveita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til KlippOgLim

 

...og Muligheten, sjokobolla og andre

 

Selvfølgelig kan du bli med. I følge reglene får du da startvekt = vekt førstkommende torsdag (eh, i morgen). Husk å rapportere til riktig gruppe (Gruppe 1 er for de som ønsker seg ned mindre enn ca 15 kg, mens gruppe 2 er for de som ønsker seg ned mer enn ca 15 kg).

 

 

DETTE GJELDER FOR ØVRIG OGSÅ ALLE ANDRE SOM MÅTTE ØNSKE Å BLI MED UNDERVEIS!

 

 

kveita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, beklager. Det tenkte jeg ikke på. Tja, i det tilfellet foreslår jeg at begge to ryker ut, og at det ikke ryker ut noen gangen etter? Sjefsdommer ElinPelin og jeg får ta en avgjørelse på det dersom det blir aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kveita: Bergers og jeg hadde 0% nedgang forrige uke. Det lar seg ikke gjøre å skille null fra null... Var bare det tilfellet jeg tenkte på..

 

Men kveita gikk jo opp og gikk ut forrige uke, så både du og Bergers var trygge.. Likevel er det vel fornuftig å ha en regel for dette i tilfelle det står likt på bunnen en annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...