Gå til innhold

12 kg før jul


Gjest Angelo10

Anbefalte innlegg

Gjest Angelo10

Jeg må nå bite i det sure eplet og innrømme at jeg har et problem med å gå ned i vekt. Jeg har tatt meg selv litt i nakken for jeg har nå meldt meg på Grete Roede Aktiv spinning-kurs. Oppstart er riktignok ikke før 22. september, men jeg er motivert til å starte allerede nå. Derfor har jeg tenkt at jeg skal tjuvstarte litt. Kan greie å gå ned et par kilo før kursstart bare jeg setter den store rompa i bevegelse.

 

Jeg har begynt å redusere litt på et par måltider. Har de senere år begynt å spise to skiver til frokost og lunsj, mens før spiste jeg jo alltid bare én. Ergo skal jeg skjære ned til en skive på hvert av disse måltidene.

 

Startvekten min er 74,5 kg. Jeg skal ned til 62 kg. Da får jeg bort alt magefettet som henger over bukselinningen.

 

Hovedsaklig ønsker jeg å redusere matinntaket, men jeg må også legge inn mer trim i hverdagen. Jeg går tur med hundene mine hver morgen i ca. 30 minutter. Det er en fin vane og absolutt bedre enn ingenting. Men det er ikke nok til å gå ned i vekt.

 

Jeg har en mini-stepper og jeg har en del DVD'er. Det er en fin og enkel måte å komme igang med trening på. Jeg setter av minst en dag i uken til trening utenom det spinning-kurset. Altså to dager med trening i første omgang. Det tror jeg får være nok forandringer på en gang. Kan ikke starte med alt nå i begynnelsen, for da er det så lett for at det blir bare en begynnelse og ingen fortsettelse.

 

I løpet av uke 34 skal jeg altså trene to ganger, utenom min vanlige gåturer med hundene.

 

23.08.10: 74,5 kg

30.08.10: ? (dette er neste veiing)

Mål: 62 kg (20.12.10 ?)

 

Jeg håper å være i mål før jul.

 

Har noen flere lyst til å henge på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vel, jeg ser at ingen har skrevet inn her siden sist jeg skrev her for 2 uker siden, men jeg skal likevel klare dette.

 

Har hatt en god prat med mannen min og han støtter meg på veien mot en lettere kropp. Han er nesten treningsnarkoman og er ivrig på å finne muligheter på å få trent.

 

Jeg ønsker også å finne mine muligheter i hverdagen til å få inn trening/aktivitet. Alt er jo tross alt bedre enn å sitte på rompa. :(

 

Jeg har fortsatt ikke gått ned noe og vekten er derfor stabil. Ikke verst det heller. Har den lille røde nå og selv med den så føler jeg meg grei. Ikke alt for oppblåst, heldigvis. Føler derfor at helgen ikke ble et spisegilde, til tross for middagsbesøk og kaffe/kakebesøk.

 

I morgen satser jeg friskt på en treningsøkt her hjemme.

 

Heia meg selv!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...