Gå til innhold

Stabile soleia


Gjest soleia
 Share

Anbefalte innlegg

Takk for gode ord!

Men hvordan går det med deg??

Tenker fælt på deg da vet du ;)

 

Klem

 

Hihi.. Det rusler og går. Vektmessig har det ikke gått noe bra i januar. Jeg er nå blitt en sånn evig strever jeg da altså. Hmm.. :) Når snøen først har smeltet pleier det å gå bedre for meg, så jeg krysser fingrene for at det gjelder i år og. Skraper sammen motivasjon nå, og har gjort en del tiltak i kveld. Planlegging er stikkordet for ukene som kommer - igjen. Jeg vet jo hva jeg gjør feil nå altså, så det er hvert fall ikke noe mystisk. Det er en viss trøst i det. Har sett litt på bilder i dag, og vet at jeg har store bikini-tanker for sommeren 2011. Da er det jo faktisk BARE opp til meg. :)

 

Godt at du tenker på meg. Jeg driver og snoker innom deg hele tiden jeg og, tenker mye på deg - så lenge det går bra med deg så tenker jeg at det kommer til å gå bra med meg til slutt også. Hihi.. Optimistisk? Jada, men jeg skal da klare det JEG OG! Hehehe..

 

Stor klem fra Innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 577
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Matregistrering er ofte det som skal til for å komme i rute igjen.

Vi er bare mennesker og utsettes for stadige fristelser på vår vei. Da er det veldig greit å få hjelp til oversikt gjennom å registrere. Jeg har holdt på her inne i HV i ca 2 år nå, og må fremdeles ta litt grep innimellom. Og det er jo helt greit. For nå vet jeg hva som skal til :)

 

Vi må bare passe oss for å la for mange skumle kilo la seg snike innpå, og det skal nemlig ikke skje!

Jeg har måttet finne meg andre mål, f.eks trene til en tur, klare å sykle en eller annen distanse., gjøre noe jeg ikke har klart/villet før.

Jeg følger også med på generell helsetilstand. Da jeg startet NED var kolesterolnivået 7, nå er det 4. Jeg hadde forhøyet blodtrykk, nå er det perfekt!

Og jeg tar turen innom legen 1 gang i året for å sjekke dette, og et av mine mål skal være å høre han si dette! ;)

 

Jeg har brukt utrolig mye tid og energi på å reflektere rundt mat, hva jeg spiser, sult, sug, hva er mine utfordringer osv. Jeg har slanket meg maaaaange ganger, relativt mye. Og dette er første gang jeg (så langt) har lyktes. Vekta har tullet litt i høst, og egentlig tror jeg på en måte at jeg trengte denne "pausen" for å komme på sporet igjen. Jeg vet at det kun er opp til meg! Og jeg vet inderlig godt at jeg kan legge på meg 26kg på ett halvt år! Jeg snakker en del med meg selv om dette, lager meg bilder i hodet av hvordan det ville blitt. Det hjelper meg å holde fast på mitt nye liv- som ikke lenger er så nytt. Jeg kan godt fornemme hvordan det er å gå tur når lårene gnisser mot hverandre, når jeg er tungpustet, trøtt osv. Jeg får nesten tårer i øynene av å tenke tilbake! Og det blir plutselig veldig lett å ta riktige valg.

 

Åi, åi, åi...nå tok jeg meg skikkelig tilrette på tråden din. Ble jo en hel roman, dette...

 

Jeg har stor tro på at du skal klare også denne delen av prosjektet, jeg har en følelse av at du har rette innstillingen.

GO girl! :) :)

 

KLem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest polsemage

Matregistrering må til igjen for min del også... Etter jul har det sklidd fullstendig ut, og jeg har gått opp 2 kg (fuck!). Det er ikke så enkelt å kontrollere matinntaket fullstendig etter gode juledager, og en god del restespising etter jul... Jeg måtte til slutt kaste en hel del digg i søppla... Og nå er det "på`an igjen"! =0) 2 kg ned skal vel gå greit?!

 

Stå på videre! Du er flink! Håper jeg en gang blir like flink som deg! =0)

 

 

Klem, Pølsemage (den kommer snikende igjen etter noen måneders fravær...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Det er så godt å høre at det er fler enn meg...

 

Jeg gikk på vekta og den viste grusomme fem kilo mer enn i fjor sommer, to kilo opp fra oktober. Nå skal det sies at det har blitt en god del styrketrening, men man bygger ikke så mye muskler på så kort tid. :( Her er det bare å ta seg sammen!

 

Jeg bruker soleias suksesshistorie som motivasjon, det har virket før og fungerer nok enda! :)

 

En god mandag til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Bare inne for å hilse på deg!

 

Som alltid en evig motivasjon; jeg har ikke kapitulert og tar opp kampen igjen til uka da jeg er ferdig med forkjølelsen!

 

Ha en flott uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristepine, pølsemage, innen, jess og karamella: jeg er her og jeg har lest meldingene deres. Så koselig :)

Tusen takk for at dere har troen på meg....

 

Det har vært så inni hampen travelt de siste dagene pga jobbing og eldstetrollets bursdag, at jeg ikke har rukket innom her. Ting går likevel greit. Jeg har laget meg en matplan som er lett å følge i travle dager:

1. Frokost: 100 g Ingers rugbrød m pålegg

2. Samme som frokost

3. Mellommål: Skyr med musli

4. Middag, max 400 kcal, masse grønnsaker

5. Kveld: samme som frokost/lunsj

6. To frukter

 

På denne måten vet jeg alltid hva jeg skal spise. Brødet er utrolig mettende og supersunt og gir mindre "cravings"....

Sjokolade er bannlyst om dagen.

 

Februar er i tillegg DEN STORE TRENINGSMÅNEDEN- jeg skal melde meg på innens geniale treningstråd etterpå, og satser på 16-17 gode økter i februar. Bikinisesongen er ikke langt unna, jenter- være med??!! :(

 

Vekta ligger noen hundre gramminger over trivelsbeltet, men gifteringen sitter som støpt så jeg har mye vann i kroppen, trolig pga stress.

 

Nytt motivasjonsmål ( må stadig ha nye...): foreldrefest med småtrollas ishockey fre 11.mars. I will sparkle, girls!!

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Du e så flink atte:D Hærlig å høre den stayerviljen og kontrollen du har Soleia!!

 

Jeg er helt på linje med deg når det gjelder rutiner i måltidene og innholdet i disse. For meg er det absolutt rutinene som gjør susen. Og planleggingen - slik at jeg alltid har tilgjengelig det jeg skal spise. Går jeg tom for noe jeg må ha til måltidene, er det mye verre å følge kaloriplanen...eller sagt på enannen måte; lettere å skeie ut eller beregne feil.

 

Jeg bare håper jeg kan greie meg like godt som det du gjør når jeg kommer til måls! Har 2-3 kg igjen og siste ukas utskeielser gjorde at jeg fikk en liten oppgang også:-(

 

Ønsker lykke til i fortsettelsen Soleia - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....og begynner å notere alt jeg putter i munnen for en periode.

Jeg dytter for mye skit i munnen' date=' uten egentlig å reflektere over det. Det må det bli en slutt på. Vekta er grei nok, men før eller siden vil den protestere med oppgang. Det skal ikke skje. Derfor: matregistrering fra i morgen!:([/quote']

 

Har og bestemt meg for å føre matlogg ei vekes tid - trur eg eter for lite... må prøve å å komme opp i rett antall kcal og ikkje bli ein evig slankar...! Eg syns faktisk "Hold- vekten" er verre enn "Ned i vekt"!! Vanskelig å trappe opp 100-200 kcal kvar dag i periodar... MEN denne gongen skal vekta holdast for resten av livet!

Har fått 3 trimpoeng i dag - sliten, støl - kjem til å gjera godtvondt i måro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kos med lyd fra deg :(

Ja, hold-vekten er sannelig en jobb "for livet".

Utfordringen blir å infinne seg med at man alltid må tenke på inntak og uttak, and that`s it....sånn er det for noen, og en av dem er meg. Men vil jeg fobli slank? JA!!

Og er jeg villig til å ta jobben? JA!! Så gjelder det å fokusere på alt det positive :)

 

Klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola skinner og snøen smelter.....våren nærmer seg!

Jeg er i gang med trimutfordringen for februar og i dag svei jeg av 450 kcal på spinning ( når jeg var tjukkas kunne det bli ca 750......)

Jeg føler meg bra, og spiser bra mat om dagen. Livet er godt!

 

:(:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...lister meg inn for å fortelle at jeg har kjøpt meg ny olabukse ( type dødskul, Gina Tricot...) og sorte lakksko med høye hæler ( ikke tacky....) til hockeyfesten i mars :( Sammen med hvit skjortebluse og kult kjede blir jeg fiiiin!!

 

....lister meg ut igjen!

 

tam- di- dum.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 stk appelsin

1/2 beger vanilje Skyr ( av de på 175 g )

Kanel

 

Skjær appelsinen i terninger

Vend dem i Skyr

Topp med masse kanel

 

ca 180 kcal.

 

Latterlig godt!

 

 

:(:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
...lister meg inn for å fortelle at jeg har kjøpt meg ny olabukse ( type dødskul' date=' Gina Tricot...) og sorte lakksko med høye hæler ( ikke tacky....) til hockeyfesten i mars :( Sammen med hvit skjortebluse og kult kjede blir jeg fiiiin!!

 

....lister meg ut igjen!

 

tam- di- dum.....[/quote']

 

 

Du blir såååååå fin tenker jeg!!

 

Er så kult å kjøpe seg nye klær. Gleder meg til det blir min tur. Jeg presterte å gi alle mine gravidklær til fretex da lillebror kom, for da var jeg jo ferdig, så skapet er tomt. Foreløpig har jeg ikke behov for gravidklær (kult ja) med unntak av et par jeans jeg har arvet av en venninne.

 

Utrolig hvor mye det har å si med accessories!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for det!

Imponerende at du fortsatt smetter inn i vanlige klær så langt ute i svangerskapet. Da jeg ventet nr 2 este jeg ut så fort testen viste blått :(

 

 

Ønsker dere alle en strålende helg!

Her er jeg nettopp ferdig med Zumba, nå venter dusjen og to skiver nybakt Ingers Rugbrød...mmmmmm.......

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...lister meg inn for å fortelle at jeg har kjøpt meg ny olabukse ( type dødskul' date=' Gina Tricot...) og sorte lakksko med høye hæler ( ikke tacky....) til hockeyfesten i mars :( Sammen med hvit skjortebluse og kult kjede blir jeg fiiiin!!

 

....lister meg ut igjen!

 

tam- di- dum.....[/quote']

 

Vel unt, vel fortjent, Soleia :)

 

Lurer på om du skal begynne som kursleder? Har du fått info/ kursing?

Eg nusler litt med tanken sjølv...?! Trur det er ein spennande og utfordrande jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Du er garantert en vinner allerede før hockeyfesten begynner Soleia. Dette antrekket høres kjempelekkert ut - er ikke du snasen i dette så skjønner ikke jeg...:-) :-)

 

Jeg har ikke vært på shopping! Men jeg har derimot vært på utkikk......I KLESSKAPET!!! Og der var det sååååå mye lekkert! Nesten "nytt" for meg nå - spesielt klær som er å betegne som festklær er jo ofte - selv om de har et snasent uttrykk over seg - klassikere.

 

Jeg har ikke en eneste bukse eller skjørt som jeg ikke kommer inn i lenger så snakk om "shopping".....kjempeartig!!

Men enkelte ting er det bare å kaste....DE STORE!! Buksene jeg kjøpte før Italia-turen siste høst detter forbi hoftene og ned :(

 

Nå er det ut å gå en tur - Ha en kjempefin lørdag Soleia!!

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg Soleia! Så flott med shopping, høres veldig gøy ut - du blir rålekker på festen. :(

 

Bra at du er med på utfordringen fram mot våren nå. Lykke til! Jeg vet at du klarer de tingene du bestemmer deg for, så nå kan SATS bare vente seg besøk. :)

 

Klem fra Innen, som kom hjem fra trening nå - digg digg digg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kos med så mange fine tilbakemeldinger- dere er jammen en bukett roser alle sammen :)

 

Jajaa: jeg ble spurt om jeg ville bli GR- kursleder av min egen kursleder her tidligere i høst. Jeg har jo syslet litt med tanken, og jeg mp innrømme at det er fristende. Primært ser hun for seg at jeg kan kurse gravide og ammende pga kompetansen min på det området, men også ordinære kurs.

Greia er at småtrolla er utrolige aktive med tre idretter, og det krever enorm innsats av meg og mannen akkurat nå. Med tid og stunder vil det roe seg, og da kan det tenkes :)

Absolutt noe å tenke på Jajaa- dette har vi jo kjent på kroppen selv. Og man får grundig innføring på GR-skolen først. De søker stadig nye kursledere ser jeg!

 

Ellers er jeg litt smådeppa. Ikkeno alvorlig, men mannen i mitt liv fikk en akillesseneruptur under fotballtrening i går. Han skal opereres man eller tirs og så kommer en laaaang rekonvalesenstid med gips og gåstøvel. Mye arbeid vil falle på meg i de nærmeste 8 ukene, så jeg synes vel egentlig bare litt synd på meg selv... ( selv om det faktisk er han det er synd på! )

Jaja, der fikk jeg ut litt gruff. Sånn- ferdig med det ! :(

 

En fortryllende lørdag ønskes dere alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det godt at du har et internett-forum som er bare for DEG! :) Det er jo synd på deg også, når hverdagen din blir satt på hodet i minst 8 uker framover - og du allerede har mye å henge fingrene i.

 

Greit at det er mest synd på mannen din i den virkelige verden, men her på vektklubben kan vi vel være enige om at det er mest synd på soleia! :( Dette er bare din verden, så derfor!

 

Jeg regner med at du kommer til å planlegge hvordan dette skal gå framover, og du er jo heldigvis en mester i planlegging - et av våre viktigste stikkord.

 

Dere får ha lykke til med operasjon!

 

Klem fra Innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Men, du greier dette også du Soleia.....selv om det føles både leit og vanskelig sånn i begynnelse. Jeg sier ikke at det er lett, men du har jo vist at du er en stayer!!

 

Stell godt med mannen...han trenger nok din trøst! Du skal får trøst her inne straks du trenger det....og ikke minst; mannen din gir deg nok i flerfold :-):-):-)tilbake når han blir fit for fight igjen.

 

Og du - du er den største rosen nå vettu!!!

 

Lykke til - både til deg og mannen - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halser meg fra det ene til det andre, tunga henger som et slips føler jeg...

Men jeg presser tid til trening- en time hver dag- og har kontroll på maten.

Vekta ligger dog noe høyere enn det jeg liker om dagen. Snakket med kursleder på SATS i dag, og hun mente det var naturlige svingninger eller stress. Vi får se. Jeg skal i alle fall veie meg hver dag, og glede meg over daglig nedgang. For det skal det bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Tenker vi går over til dette fjeset jeg.....kjennes mer positivt liksom:D

 

Med trening og mat etter planen så går det riktig vei uansett Soleia - bare sørg for å få ned skuldrene!! Unn deg jevnlig hjemme-SPA-kvelder; stell pent med deg selv med kremer, masker, manikyr, pedikyr, fotbad, annet bad, morgenkåpe, tasse-tøfler........og alt annet deilig du kan komme på....fordi du fortjener det.

 

Dette heter balsam for sjelen - og ER det:-) Vi skylder oss selv å sette av tid til dette; det er nesten viktigere enn å holde trim og mat, da det er dette som skal utgjøre basisen - selve trivselen som skal gi oss gå-på-humør til å greie hverdagen og det den krever av oss.

 

Sett deg rett ned....og nyyyt det, Soleia!!

 

GODklemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Hei !

Jeg er en av dem som er innom her og leser litt, og forbreder meg på Hold vekten når den tid kommer :o

 

Først av alt : Hærlighet så flink du er ! Målrettet og positiv !!

 

så noen spm ...

Teller du kcal hver dag, eller blir det sånn ca ?

Spiser du "alt" av mat, eller er det noe du holder deg unna ?

Hvor ofte veier du deg ? Hver dag ??

 

Gleder meg til min tid kommer, og jeg kan flytte inn her !

Men samtidig så føles det også skummelt å være på "frifot" !

er redd jeg skal gå driiit lei av dette opplegget, og kaste alt over bord, men tror ikke det. Jeg føler jeg kan spise akkurat det jeg vil, bare i mindre posjoner. Og så passer vi på kcal resten av den dagen...osv.. :( Så jeg tror ikke det kommer noen stor sprekk når jeg er ferdig ??

Hvordan følte du det ?

Var det godt å endelig kunne spise...... igjen ?

 

Mange spm her !!! hehe :)

 

Og god bedring til mannen din !

Forstår att det blir super travelt for deg ! Du er flink som allikvel får tid til trening !

Bra !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at du følger med meg :)

Tusen takk for hyggelige ord! Jeg prøver så godt jeg kan å være både målrettet og positiv- det hjelper i litt tøffere perioder ( som nå )

 

Så var det spørsmålene dine:

 

- jeg teller ikke kalorier hver dag lenger. I starten av HV- kurset ble vi sterkt anbefalt å gjøre det, så da var det full telling. Det føltes skummelt å øke inntakaet, nå føles det greiere. Nå er problemet å holde igjen inntaket. Det er vanvittig hvor fort man venner seg til mer mat.....

Nå er jeg igjen i en kaloritelle-periode for å få kontroll, da vekta er litt ugrei mot meg. Det anbefales som sagt å telle kalorier den første sårbare tiden, men på sikt er det ikke planen til GR...da skal det "gå av seg selv". Foreløpig- etter 8 mnd stabilisering- går det ikke av seg selv for meg. Sånn er det bare.

 

Jeg spiser ikke "alt " av mat- jeg har en liten djevel som sitter på skulderen min og passer på meg :o

I hverdagen har jeg et ganske normalt kosthold vil jeg si, knekkebrød, grovt brød, grønnsaker, frukt, kylling og fisk går det mye i. Innimellom gjøres det plass til litt "kos"- en vaffel, en bolle, en kjeks....men alt med måte. Sjokolade har jeg et sykt forhold til, og det blir som regel litt hver uke. Diskuterer stadig med meg selv om jeg skal kutte den helt, men har ikke klart å ta det steget enda.

Jeg har nogenlunde greie uker, og så øker jeg kosen litt i helgene, uten å ta av. Det hender jeg tar et på feilskjær, men da gjelder det å hanke seg inn igjen med en gang. Ikke til mandag. Eller neste mandag. Er ett måltid blitt for stort, kompenserer jeg ved å spise mindre ved neste måltid, ikke kutte det ut.

 

I starten veide jeg meg hver dag. Etter et par mnd gikk jeg over til et par ganger i uka. Nå er jeg tilbake til hver dag, rett og slett fordi det gir meg en følelse av kontroll. Jeg trives godt med dette, men det må hver og en finne ut av. GR anbefaler vel en gang i uka.

 

Er det lenge til du kommer over hit? Ønsker deg masse lykke til med innspurten. og bare gled deg til å stabilisere- det er faktisk gøy. En kjempejobb, men gud så gøy!! :(:)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...