Gå til innhold

Stabile soleia


Gjest soleia
 Share

Anbefalte innlegg

Dere vet de gangene det er bare sååå digg å trene? De gangene man har tonnevis med energi, og bare kan fortsette, og fortsette?

Den hadde jeg i dag!! Fy søren for et kick å være godt trent, dere!!

Nå gjelder det å holde på god-følelsen ut kvelden- to knekkebrød og to frukter er rasjonen for fredda`kvelden....

Nå venter dusjen. Treningstøyet er gjennomvått!

 

Yiiiha!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 577
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest ElisabethV

Å, så deilig slutt på uken !!! :(

Supert !!

 

Hm, ja når kommer jeg inn her...

Føles litt skummelt ut.. :o

Er ikke sikker på hvor min trivselsvekt ligger.

Trolig rundt 70 kg på hjemmevekt, og 72 med kursleder, men vet ikke enda.

Og JA, det nærmer seg egentlig..

Kjenner det går seinere og seinere ned nå på slutten, så vet ikke hvor mye jeg kan forvente å gå ned mot slutten.

Har bestemt meg for å gå på kurs til jeg kommer dit jeg skal, så skal jeg fortsette på hold vekten :)

Stoler ikke på meg selv alene på leeeenge enda...

 

Hørest ut som du har fått ett normalt forhold til matinntak !

Litt mindre til neste måltid om det ene blir for stort osv... Lærer litt og litt av det hele tiden føler jeg !

 

Ha en super duper fredagskveld, nytrent ! Deilig !

 

Jeg har en aktiv badminton helg på gang, så det blir nok en del TP på meg også !

Og det er så deilig, og jeg blir i såååå godt humør ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å lese om treningskicket ditt!!! For akkurat sånn kan det være, og det er helt fantastisk!

Det har hendt at jeg har vært på spinning og følt behov for å brøle til de foran meg at de måtte flytte seg, for NÅ KOMMER JEG OG VIL FORBI!!! :) :)

Da er man høy altså :(

 

Jeg har ikke fått skikkelig trent på ei stund. Fikk meg en sykkeltur på 2 mil i dag, men i moderat fart. Kroppen føler ikke helt for høy puls enda. MEN SNART!!!

Så hvis du ser ei på treningssenteret som står og lager svimerker i gulvet før timen starter, så er det JESS :o

 

I kveld er det korslaget. Jeg har spist lite i dag, så det blir nok litt fråtsing i fruktfatet.

 

KLem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, jeg lo godt da jeg leste det, Jess! Jeg synes jeg ser deg, nemlig... :) Sykler på med dødsforakt, liksom....

I dag har jeg feiret morsdagen med en time spinning- ittno kake på denne frøkna nei :D Heller appelsin med vaniljeskyr og masse kanel, det får bli min kake i dag.

 

Vekta er fortsatt på utur og den ser ikke ut til å ville rikke seg av flekken heller, til tross for høy flinkis-faktor her....Hm....What to do, jenter? Har begynt på helsekost tabletter som skal hjelpe mot vann i kroppen, men jeg tror vi snakker pure fat her....og da hjelper ingen helsekost i verden....

 

Ønsker dere alle en riktig god søndag, og god morsdag til alle dere flotte mammaer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vekta sitter fast ville jeg sett litt på om jeg kunne endre på 'noe'. Jeg har ofte hatt slike perioder der likssom ikke noe (av det vanlige) har nyttet.

Min erfaring er at det kan løsne litt hvis jeg f.eks endrer litt på treningsmønteret. Dette kan være at jeg trener litt mer styrke på bekostning av kondisjonstrening noen dager/ei uke. Og at jeg ser på kostsammensetningen. Jeg har en tendens til å gå meg fast i ett litt for magert kosthold. Min autopilot velger alltid magre varianter og jeg må ta meg litt i skinnet for å velge inn litt fett. Tran el. trankapsler er også positivt for meg.

 

Alle er jo ikke like, så jeg vet jo ikke om dette fungerer for deg. Min kropp har iallefall lett for å tilpasse seg "krisetider" og da gjelder det å lure den litt til å tro at krigen er avlyst.

 

I dag har jeg laget havregrynskaka fra oppskriften her inne. Den kan anbefales, den falt også i smak hos mann og datter i huset. Nesten ikke mer kcal enn lettyoghurt:)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Hei soleia! Tusen takk for fantastisk hilsen på tråden min :)

 

Innimellom "kjører" jeg magre uker. Da får jeg en ekstra "boost" på vekten.

Spiser da mye fisk og kylling til middag. Ikke ris/ pasta, kun poteter. Kutter ut ost som pålegg, kun kyllingpålegg og skinke.

Dette funker hver eneste gang!!! :) Uken etter satser jeg da på fetere varer igjen: laks, lettpølser, ost osv. Jeg tror jeg lurer forbrenningen litt med å gjøre dette. Og som sagt, hos meg gir det gode resultater! Etter en sånn mager uke, føler jeg meg lettere og det vises både på målbåndet og vekta.

 

Lykke til, du flinke dame :D

Håper du ikke sliter deg ut for tiden, med opr. mann. Da faller nok mye på deg.

Ønsker deg en god uke, soleia :)

 

Klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...både til Jess og Fru Fleksnes :)

Tror jeg skal endre noe i kostholdet for å se om det kan gi vekta en dytt.

Jeg gir meg- som kjent- ikke så lett.

 

Det er forresten rart det er med vekta. Centimeterene mine er de samme, og jeg føler meg slank, og klærne sitter som de skal. Så får nå bare håpe at drittvekta tar til fornuft. For jeg merker at det tærer på humøret :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kom den. Etter 8 mnd som stabil. Hittil har det gått greit.

Men nå har jeg møtt veggen.

Vekta er for høy, og rikker seg ikke nedover til tross for trening og et bra kosthold.

Jeg føler meg feit og mislykka. Jeg er livredd for å bli feit igjen. Jeg har lyst til å spise hele tiden. Og jeg er deppa og lei meg.

Skal på HV-kurs på mandag, men med denne vekta blir jo det møtet en tragedie. Gruer meg.

Veggen virker for tiden høy og uoverstigelig.

 

Hjelpes......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hit, Soleia- så skal du få en god klem! :)

Det er lov å bli lei seg når man plages, tro meg- jeg har vært i den dalen noen turer!!!

 

Første gang jeg var i den dalen var på slutten av min ned-i-vekt periode. Vektnedgangen stoppa opp, jeg trente mer og spiste stadig mer forsiktig- og vekta rikket seg ikke. Jeg ble mer og mer frustrert og hadde lyst å gi opp hele greia. Og til slutt gjorde jeg faktisk det. Jeg er vel enda ikke kommet meg HELT over den nedturen DET var...

Jeg fikk råd om å gå over på Hold Vekten, for eventuelt å ta disse siste kiloene på et senere tidspunkt når kroppen hadde fått orden på forbrenninga igjen.

Jeg endte på ca73 kg, til tross for at jeg ønsket meg ned minst 3 kg. til.

Rart at man skal bli så deppa at 3 små kilo, jeg hadde tross alt gått ned 26, men mista nesten perspektivet :D

 

Etterhvert ble jeg vant med min nye kropp, og føler at det er ganske greit å være 73 kg. Jeg vet ikke lenger om jeg er villig til å gjøre et forsøk på å kjempe meg lenger ned.

Nå glapp det jo litt i høst, men det er en annen historie som snart er i gått i glemmeboken!

 

De siste par årene har jeg hatt jevnlige småturer ned i den dalen. Som regel ikke så lenge om gangen, men mange turer har det blitt. Hva kjennetegner mine turer dit? Jo, når jeg er sliten av andre ting, når jeg ikke får planlegge selv, når jeg sover dårlig/for lite, når jeg ikke får tid eller har lyst til å trene, når jeg mangler kontroll. Og gjett at jeg begynner å studere meg selv i speilet. Og veier meg! Den vekta har jammen fått kjent på tyngden av JESS noen ganger :)

 

Hva skal vi gjøre med deg da, for å få deg over veggen???

 

Du har holdt på med dette så lenge at jeg vet du KAN dette. Hva hvis du snudde dette på hodet: hva ville du sagt til MEG hvis det var jeg som strevde med den veggen? Sett av litt tid til litt positivt selvsnakk! Fortell deg selv (gjerne høyt) hva du har fått til, hva du fremdeles mestrer, at du er en solstråle!!!

Det er noe som heter at man er sin egen beste venn, og værste fiende. Og det kjenner jeg meg igjen i.

 

Tenk, Soleia- at du faktisk bidro veldig sterkt til at JEG fikk hodet på plass igjen etter en dårlig seinhøst! Og nå skal du henge deg på. Ta i mot klemmen, gråt en skvett, hent er serviett - så er du klar igjen! :)

 

STOR KLEM fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for et godt innlegg. Du er i sær et herlig menneske :D

Ja, Jess, jeg gråt ikke bare en skvett da jeg leste det, mer i bøtter og spann vil jeg si. Men det gjorde godt. Og fighterviljen er tilbake på plass.

Kjenner fortsatt på sinne og leie følelser, oppgitthet og slitenhet.

Men bakfra kommer de gode tankene og viljestyrken som gjorde at jeg gikk ned de 23 kiloene. Per i dag veier jeg altså 3 kg for mye. Bare fra i går til i dag hadde jeg gått opp 1,2 kg. Slå den. Jeg nekter å tro at det er fett. Men man vet aldri med denne jojo-kroppen. Så her er det bare å gyve løs. Jeg nekter å bli feit igjen. Nekter.

Har satt opp en meny jeg skal følge slavisk på 1530 kcal, og jeg skal fortsette den gode treningen.

Skal på SATS etterpå, og håper på å møte kurslederen min der. Jeg kjenner at jeg trenger henne nå.

 

Tusen takk for de gode ordene, Jess. De gjorde virkelig en forskjell.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,2kg opp fra en dag er bare vekta som spiller deg et puss. Kroppene våre er slik konstruert at innholdet varierer litt fra dag til dag. Jeg har tilogmed testet ut hvor mye jeg veier før og etter jeg har tissa på morgenen, og det er ganske stor forskjell altså :D:)

 

KLART du ikke skal bli feit igjen. Disse små kiloene skal vi gå i lag. Jeg er tent på å klare siste rest av vintertillegget, vurderer faktisk også å gjøre et seriøst forsøk på å knipe 2kg til. Det blir 3 kg. tilsammen og da har vi jo samme mål :)

 

Antar du har det travelt for tiden, med skadet mann og slikt. Så det er sikkert ikke så lett å få tid til deg selv oppi det hele. Jeg har stor tro på at det er viktig å sove/hvile nok, av og til forveksler dessverre JESS dette med å ligge på sofaen :)

Husk videre å drikke rikelig med vann (dette er det som lettest glipper hos meg )

Og litt fett i kosten.

 

For tiden spiser jeg BARE hjemmebakte knekkebrød. Det virker som at kroppen roer seg veldig fint på disse, jeg er ikke lenger veldig sulten & sugen før lunch. Så jeg begynner faktisk å tro at jeg skal passe meg litt for raske karbohydrater altså. Jeg spiser vanligvis omtrent bare fullkorn og grove produkter, men det blir relativt mye frukt, lett fruktyoghurt og en del brød.

Erkjenner iallefall at 2-3 slike knekkebrød metter utrooooolig mye lenger enn et par skiver grovbrød, havreknekkebrød el.

 

Kos deg på SATS, du er snart igjenge igjen.

 

Midtuke-klem overbringes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Soleia!

 

Jeg har ikke på langt nær så mye kunnskap som du og Jess har.. men jeg vil gjerne likevel få si at; såpass står vilje og streng du har vært med deg selv på hva du skal nå, så er jeg sikker på at du finner veien ut av dette og kommer ut av det enda sterkere og en erfaring rikere. Kiloene har du lagt ifra deg, men de vil selvfølgelig få skremme deg av og til at; slik skal jeg ikke bli igjen. For alle er du en stor motivator og mange her ser på deg som et forbilde innen denne industrien;)

 

Hør på dine egne råd, som Jess sier; snu det rundt.

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Har dessverre litt dårlig tid akkurat nå, så dette blir noe kort.

 

Men jeg mener å huske at AKKURAT det samme skjedde med kroppen din omtrent på samme tid i fjor. Du har jo hatt flere omganger med stillstand og oppgang, og en del tror jeg vi fikk til å stemme med mens-syklus så vidt jeg husker.

 

Hovedpoenget er:

Så lenge du vet at du gjør alt riktig, cm holder seg på plass og du føler deg slank, da kan egentlig den dumme vekta vise akkurat det den vil. Bare fortsett med det du gjør, så går det seg til.

 

(lett for meg å si som har en veldig god uke :D)

 

Stå på Soleia, vi heier på deg!

 

Godklem fra Kristepine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt, Jess- du har fått fram krigerinnen i meg. Nå skal ekstratillegget til pers! Du og jeg sammen; 3 kg skal av! Heia oss!!

 

Karamella: tusen takk for fine bemerkninger. Jeg skal ta til meg rådene dine og forsøke å snu det hele :D

 

Kristepine: jo, når jeg tenker over det har du fullstendig rett. På akkurat samme tid i fjor økte vekten uforklarlig og etter det stod den bom bom bom stille, før det løsna veldig på vårparten. Hva det var den gangen vet jeg ikke. Denne gangen er det vel rett og slett for lite kontroll på inntaket over litt tid. Jeg spiser sunt, men litt for mye. Det er som Jess sier; det er faktisk ikke så mye ekstra som skal til før halvkiloene kommer snikende. Deprimerende på ett vis, men veldig greit å være klar over.

 

OK, jenter. I have learned my lession. Jeg kan faktisk ikke være lemfeldig og tilfeldig med matinntaket. Jeg må ha full kontroll. Om det vil være sånn for alltid vet jeg ikke. Men at det må være sånn nå, og i laaang tid fremover, ja det må det faktisk.

Jeg er klar til å snu skuta.

 

2,6 kg igjen til trivelsvekt i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

...og go' morgen på fredag-og-nesten-helg-dagen:-)

 

Høres ut som jeg også er kommet på HV-partiet - her står det bom stille også!!! Hva er det med ettervinteren sånn? På januaren var det ville tilstander over alt og nå er det litt sånn som du OG jeg også har det, men jeg nekter å bruke surfjes...... føler jeg blir enda mer nede da lissom :-)

 

Nei, det å snu skuta som du kaller det, er nok lurt....i alle fall så må en få den på en stø kurs. Det er mange ting som kan være med å forstyrre fokuset.

Når jeg tenker meg om jeg også har jeg vel forsynt meg med noen bamsemums og noen gelehjerter på jobben når det har vært servert i det siste. Når jeg ikke har gjort det på flere måneder og vi vet at det inneholder "millioner" med kalorier, er vel det nok til å få slagside på skuta.

 

Nei, jeg vil også følge ditt råd Soleia, med hensyn til den skuta - her skal det ikke gås på grunn i alle fall - så da må vi unngå alle skjæra i sjøen!!

 

Og for å unngå det, må det nok tas noen skikkelig dypdykk så vi ser hvor faren og skjærene ligger......

 

Ha en strålende fredag og helg :-)eia........uten grunnstøting!

 

Varm-og-lykke-til-klem fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren for ei herlig og oppløftende melding fra deg, Krepsedama!

Du er alltid bare så blid og optimistisk! Deilig....du skal bare vite at det gjør veldig godt.....

 

Ja, hva er det med ettervinterens kalde, klamme grep på vekta...? For din del er det sikkert bare kroppen som "finjusterer" etter at du har gått ned så mye etter relativt kort tid. Bare vent, neste uke er du sikkert på plass og klar for HV :)

For min del virker det som om kroppen lagrer alt ekstra på denne tiden av året.

Men jeg er i fullt driv og ser lyst på ukene fremover. Vår og sommer er min "glanstid"

:D

 

Ned 600 g de siste to døgn. Raser ikke avgårde, men OK.

 

2, 5 kg til trivselsvekt.

 

Ha en riktig god helg og vinterferie jenter!!!!!

 

Klem, klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

nå må jeg ta tak i deg og riste deg litt. Du er flink til å trene, du spiser som du skal. Hvorfor lat du vekta styre deg sånn?? Som vi har snakka om før så står ikke vekta di skrevet i panna di, ingen andre enn du kjenner den og det synes ikke på deg om du går to kilo opp eller ned så lenge du vet at du gjør alt riktig.

 

Det er ingen jeg kjenner som jeg har sånn respekt for som deg og du inspirerer meg noe veldig. Nå har du vært stabil så lenge at du skal kjenne på kroppen at du lever riktig, ikke straffe kroppen med tankene dine fordi vekta er en dust og terger deg. Vekta di mobber deg nå, men det er du som lar det gå innpå deg. Akkurat nå skulle du tatt batteriene ut av vekta og fortsatt å leve SLIK DU VET DU SKAL OG LIKER, og visst at den dama i speilet vet hva hun holder på med.

 

Så det så!!!

 

En god og filleristende klem frfa frøken bolle frue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, StåpåSoleia. Flink til å ta deg inn, som alltid.

 

Så var det ettervinteren osv................ En kursholder sa en gang til meg (oss ) at temperatur og ikke minst forandring i temperatur innvirker. Blir det kaldere "tror" kroppen at nå kommer det skikkelig dårlige tider. "Jeg må holde på det jeg får, så jeg overlever kulda og nedgangsperiodene".

 

For å oppveie dette sa hun også at i gjennomsnitt går man mer ned på kurs om våren enn på høsten. Dette fordi at kroppen merker forandingen og trenger ikke holde på så mye av inntaket for å fungere. Den trives og forstår at "nedgangstidene" er over for denne gangen.

På høsten og i skikkelig kuldeperioder ønsker kroppen å holde på så mye som mulig for å overleve.

 

Så.......... kroppen din beskytter den mot kuldeperioden (tror den). Den har ikke lyst til å slippe fettet for den tror at den trenger det. Når det blir litt varmere derimot, ser den at det ikke er nødvendig å holde på alt og er enklere å få til å slippe opp.'

 

 

Lød det sånn noegenlunde fornuftig?

 

Sender store smil herfra og legger inn et lit veddemål på at det er akkurat 2 uker......... så er du der du skal igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! En travel vinterferieuke nærmer seg slutten.

 

Julianna: tusen takk for go-hilsen! Nå venter jeg veldig på deg her inne på HV...:)

 

FrøkenFrue: takk for oppstrammer, den trengte jeg jammen. Vekta viser bare en liten del av bildet. Samtidig er jeg redd for åg gå i fella ved å tolerere stadig høyere vekt.

 

Ninass: jeg har kjempetro på teorien din, om at kroppen lagrer ekstra fett på ettervinteren. Her tviholder kroppen akkurat nå, på samme måte som i februar i fjor. Gleder meg til vår og sommer jeg nå. Jeg venter forresten på deg her inne også, og gleder meg til stort innflytningsparty...det er mange rett rundt hjørnet nå!

 

Hadde en god prat med kursleder på mandag. Hun har gitt meg ro i kropp og sjel, dette er ingen krise. Dette skal gå fint. " Normale" kropper varierer også i vekt ila en uke, gjerne opp og ned 2 kg. Forskjellen er at vi er så innmari obs på det. Og litt redde for det.

 

Jeg fortsetter mitt gode opplegg. Zumba venter, så knekkebrød og te.

Etterpå skal eldstetrollet fly alene til Bergen for å være sammen med bestefar og besta. Sev skal jeg jobbe, det skal bli godt etter 19 dager fri.

 

2,3 kg over trivselsvekt.

 

Ha en gooood helg jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Etter en særdeles gal helg med mye uvettig spising, kan jeg nå karakteriseres som ustabile soleia.

Kroppen formelig suger til seg HVER ekstra kalori og lagrer det som fett. Vekta er høyere enn noengang. Jeg registrerer hvor lett det er å øke i vekt igjen, og hvor vanskelig det er å gå ned.

 

Jeg er full av pågangsmot og setter meg selv på en streng ned-i-vekt-meny til jeg er der jeg skal være. For dette er UAKTUELT. Nok tull og tøys. Soleia skal tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

n020.gif .....så, så, den vonde følelsen er allerede i ferd med å slippe taket jo! Trodde ei stund du ville gå fra meg - alene her inne uten deg.....

 

Nå får vi bite sammen de tenna vi har da skjønner du og bite fra oss litt....grrrrr!! Vi har da vært ute i hardt før vær - har vi ikke?

 

Nei, nå er det bare å finne fram nye kluter og starte opplivninga her Soleia....dette skal vi greie sammen! Halloooooo - hører du?

 

Det var godt - ha en strålende tirsdag.....og se fram mot neste tirsdag:-) Jeg tipper det har snudd seg litt til din fordel om du bruker alt du har ...og litt til!!

 

Stå-på-klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Tusen takk for gode ord og trøsteklem, Krepsedama!

 

Det var aldri noen fare for at jeg skal flytte ut av leilighten min her inne på HV. Men jeg veier per nu litt mer enn jeg liker. Jeg tar tak. Jeg er som kjent en STAYER!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...