Gå til innhold

Stabile soleia


Gjest soleia
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest froeken frue

Stayer Soleia!! We like. heier fortsatt på deg og vet at du klarer å være stabil, for du er nettopp en stayer.

 

God styrkeklem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 577
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heisan! Ser du har hatt både opp-og nedturer siden sist eg var innom vektklubben! Men du er ein stayer! Du kan klare dette visst det er dette du har bestemt deg for og det føles rett!

 

Eg har justert trivselsvekta mi opp 1 kg... og er happy med det.

Satte trivselsvekta til 65 i utgangspunktet- gjekk ned til 63 kg juni-10.

Syns det var gøy å være 63 kg - juhuu- men syns faktisk ikkje det var så vakkert med at ribbeina begynte å visast... så no holder eg meg på 66-66,9 kg og er kjempefornøyd med vekta og kroppstørrelsen, men skulle ønske formen var bedre, kroppen fastere! Jada, eg skal bli flinkare å trene, skal berre...

 

Du er så flink å trene at du kommer til å oppnå det du vil. Stå på, Soleia!

 

Stor stå-på-klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleia!!!

 

Jeg er tilbake etter en pause fra vektklubben. Jeg skal aldri forsvinne, men jeg trengte litt tenketid.

 

Jeg sprakk jo igjen jeg, og jeg raser opp i vekt så fort som fy! Det er null problem for meg å legge på meg MYE på kort tid, og NEI det er ikke vann. Jeg legger på meg fett! :) Det tar tid å gå ned igjen. Jeg har brukt over en måned nå på å klare å snu prosessen (mest alt oppe i hodet). Det har endelig snudd, jeg kjenner at jeg er ovenpå igjen. Nå går vekten endelig litt nedover igjen. Jeg har væt gjennom disse rundene så mange ganger nå at jeg vet når den ekte motivasjonsfølelsen er der. Det er da jeg klarer å stå opp 0630 for å dra å trene - da er jeg der! Og da løsner det. (Ikke at jeg gidder å trene ekstremt tidlig hver morgen, men nå har jeg motivasjonen til å faktisk kunne planlegge det av og til!)

 

Og hva har jeg lært av denne siste turen opp?

- DET ER IKKE VERDT DET!!!!! Jeg kommer jo nå til å bruke 1 måned på å komme tilbake? Tull-tull-tull-tull!

 

Hvorfor forteller jeg deg alt dette på din tråd?

Det er fordi du har veggen-følelsen nå. Der var jeg for en måned siden (og mange ganger før det og). Jeg skal nå fortelle deg en hemmelighet fra andre siden gjennom en liten sprekk i veggen; det er bedre å bare klatre rett over drittveggen enn å sette seg ned og spise og undre på hvor lenge det kommer til å vare. Det er ikke verdt det. Absolutt absolutt absolutt ikke!

 

Jeg (eller kanskje flesteparten av oss?) har av og til litt ulogiske tanker rundt dette med vekt. Oppdiktet eksempel;

Målet: 70 kg.

Nå: 72 kg - og står stille, dritt

Løsning: Gir opp, legger på seg 5 kg.

Resultat: 77 kg.

 

Hvor er logikken? Dersom man ønsket seg en 6/A på eksamen og får 5/B så vil man i de fleste tilfeller etterpå kunne se hvorfor resultatet ikke var fullt så bra som man hadde håpet (innsatsen var faktisk ikke helt god nok for best resultat), men da pleier man jo stort sett å kunne klappe seg selv på skulderen for fin innsats og et egentlig vedlig godt resultat! Trenger bare litt tid på å summe seg før man kan feire. Hvorfor klarer vi ikke det samme når vi "bare" oppnår "nest best" resultat i forhold til vekten vår? Vi burde kunne rose oss selv for det vi jo faktisk greier. Noen ganger greier vi ikke alt, og vi har jo hele livet på oss. Litt kan man jo faktisk klare å hente igjen senere når man er helt ovenpå en periode.

 

Dette ble rotete og mye på en gang, men jeg har endelig karret meg over enda en murvegg i mitt livsstilsprosjekt. Derfor følte jeg meg kallet til å si noe når jeg nå ser at du trenger å samle opp all motivasjon og krefter fram til våren/sommeren, hvor du nok uansett kan senke skuldrene igjen. :) Husk at i går var første vårdagen, det nærmer seg med stormskritt!

 

Heia heia heia Soleia!!

 

Stor klem fra Innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Kjære soleia!!!

I dette "gamet" er det kort vei mellom å være stabil og ustabil :)

Jeg håper så inderlig du klarer å snu nå, så soleia kan strutte og smile for hun føler seg så flott og har god kontroll.

 

Å ikke fikse riktig inntak gjør en i dårlig humør, motløs og pessimistisk.

Heldigvis våkner vi alle til en ny dag, med nye muligheter!!!! :)

 

Masse lykke til, flinke soleia. Er det noen jeg har tro på så er det deg, nemlig :)

 

Trøsteklem fra Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

jeg tenker at dette klarer du Soleia!

Fordi du ikke gir deg - der er nøkkelen.

dette har du gjort før, et kilo er et kilo, og de har du knust før.

 

men at kilokampen er et slit innimellom og opp og nedturer tror jeg hører med. Som jeg ofte sier til meg selv når det er tungt, det beste i livet kommer søren ikke gratis - det kommer som følge av hardt arbeid.

 

Og at vekten øker mye etter utskeielser er et faktum, men det er heller ikke alltid så reelt.

så ikke fortvil over det - kroppen tar seg inn igjen når du kommer tilbake på sporet.

 

Og utskeielser vil være en del av livet fremover. Det hører med. Hvis ikke blir dette en tvangstrøye vi ikke vil kunne klare å leve med

Det er vår motivasjon og evne til å begrense det og til å ta det unna når det kommer på, som er nøkkelen Og den nøkkelen har du.

 

Det jeg selv ser er at sukkerinntak osv medfører masse vannopphopning i kroppen.

For min del førte pittelitt kinogodt på søndag til 800 gram opp dagen etter

Det var borte dagen etter etter så det var nok mest vann.

 

Og så ser jeg at masse trening øker vekten i perioder, så det er viktig å ikke ta en veiing som god fisk. Må ta det litt over langs. Reelt sett kan det hende at man veier opp til to kilo mindre, kroppen trenger bare litt tid på å få ut vann osv.

 

Bruk nøkkelen:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

...alle dere herlig jenter- jeg er så glad i dere! ( snufs....)

 

Jeg kjenner formelig at viljen stiger i takt med rådene og oppmuntringen deres. Å holde vekten er en tøff oppgave som krever 100 % fokus. Hele tiden. Glipper det, øker vekta noe helt vanvittig fort.

De tre siste dagene har jeg fulgt en meny med 1500 kcal. Vekta rikker seg ikke. Mye lettere å gå opp enn ned, konstaterer jeg. Men sånn er det vel bare når man er nyslanka. Kroppen VIL tilbake igjen. Men det skal den altså ikke få lov til. Thats it. Tålmodighet og langsiktighet er cluet her. Tanken på freshe sommer klær i fjorårets kropp er mitt mentale mål.

 

Jeg henter opp alt jeg har av energi og vilje og postiv tenking- dette skal gå bra!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Endelig slapp vekta, 1,5 kilo ned nå, de siste seks dagene. Digg! :)

Fortsatt en del over trivselsvekt, så her er det bare å fortsette med ned-i-vekt meny og være tålmodig og målbevisst. Det føles herlig!

 

Skal på hockeyturnering med småtrolla i dag, og det innebærer en del fristelser i form av vafler, pølser og kake. Jeg tar med meg medbragt mat, og styrer unna. Jeg må bare lage et opplegg, for turneringer og cuper vil jo være en del av livet i mange år fremover- så aktive småtroll som vi har :)

 

Ha en strålende dag alle sammen! Sola skinner og snøen smelter og fuglene kvitrer- DET ER VÅR!!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Det er jenta si det - så flottttt Soleia!!! :-) tjo-hoi.....!

 

Da er du inne i sporet og snart på plass igjen og det er BRA!! Det er jo ganske naturlig å ha en par-tre kilo i endring opp og ned. Kroppen ligger aldri i ro på grammet eller kiloen, men det er jo bare fordi at forskellig slags mat krever forskjellig forbrenning og tid i kroppen.

 

Men enig - selv om vi vet det - så kjennes det kjipt mens vi er redd for at de biter seg fast.

 

Men hurra for deg som står'n av :-):-)

 

5-mils klem fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Alltid blid og positiv- jeg elsker det!

 

Joda, jeg er tilbake på sporet. Rart hvor lett man kan falle utpå gitt....

 

Jeg skal på foreldrefest med hockeyen på fredag. Da skal jeg være på 75-tallet. Ikke så langt unna per i dag, så det skal gå. Jepp- jepp.

 

Rart, forresten, hvordan vektmålene mine har forandret seg.

Da jeg begynte denne prosessen og veide nesten tresifra, var målet mitt 75. Jeg skulle være sååå sjeleglad hvis jeg klarte det.

Etter å ha kommet ned til 73 og vært der i 8 mnd- mer eller mindre- er jeg ikke lenger fornøyd med 75....*mye vil ha mer....*

Hvis det viser seg at det blir nærmest umulig for meg å holde 73, så kan jeg nok godta å veie 75 også, så lenge jeg trener og er stram ellers. Men vi får se.

 

Ha en flott mandag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

...og god mandag :-)eia!

 

Du har så rett med de tankene dine om vekta!! Jeg forstår veldig godt akkurat det der, selv om jeg ikke har mange ukene i HV-gamet. Men vi står på videre; uansett hvilken vekt vi velger som mål, er problemet akkurat det samme. Så mottoet er: Bli hvor du er!! Så vi får kjempe videre og jeg tror aldri at vi kan slutte å tenke på hva vi putter i munnen.

 

De som slipper å tenke på det er de som er i balanse og der sjokolade og andre unødvendigheter aldri har vært noe greie!!

 

Vi får også finne våre greier og vårt balansepunkt i livet og kjenne på de gode sidene ved å være slank....hører du hvor godt det klinger...? klinge-linge-ling...:-)

Ha en flott uke Soleia - Vi retter ryggen og neste uke er vi ENDA flottere...for ikke å si hottere r070.gif

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

....lenge leve! Her snirkler vekta seg litt ned og så litt opp igjen, til tross for ihverdig stålkontroll på mat og trening....

Jaja- her gjelder det å se det i et litt lengre perspektiv, og grave fram all den tålmodigheten man har.....

 

OK. Vi reiser til Bergen 20. april. Da skal jeg være i trivselsbeltet.

Ferdig med den saken.

 

Ha en flott tirsdag- her skinner sola og snøen smelter- det er VÅÅÅR i lufta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Som du sier, det er bare å bite seg fast !!

Dette klarer du ! :)

 

Ett spm fra meg :

Jeg har bestemt meg for å gå på hold vekten en stund. Jeg er så lei av det presset ved å gå på kurs, og veie meg hver eneste tirsdag hos kursleder. Derfor fortsetter jeg på Hold vekten til jeg er klar til å gå ned de siste kg :)

Men når man er på hold vekten veier man seg bare en gang i mnd. Jeg har tenkt å veie meg hver tirsdag, med oppdatering her inne. Men vekten min og kursleders viser ikke helt det samme, og jeg har jo mest lyst til å veie meg morgen uten klær... Det er jo den vekten som tross alt er mest rett ?

Hvordan gjør du dette med oppdatering her inne ?

Legger du inn vekten du har på kvelden med klær, eller bruker du bare din egen vekt ?

Ble så usikker på hvordan jeg skulle gjøre dette !

Tusen takk for svar !! :)

 

Ha en super tirsdag !

I dag er det full storm her, så ser ut som jeg må droppe turen min for å sanke skritt i dag... :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Jeg veier meg på morgenen, uten klær.

Det blir jo en viss differanse ifht kursledervekta, men så lenge du alltid gjør det samme, så har du jo full kontroll :)

 

Hold-vekten- kurset legger opp til at du veier deg en gang per uke, selv om møtene er en gang per mnd.

 

Lykke til!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Rart hvordan kroppen fungerer. Den er ikke som en maskin, hvor den automatisk trekker fra vekt hvis den får kaloriunderskudd. Her er hormoner og væske i et finstemt samspill. Det gjør at den går ned i vekt i perioder. Andre perioder er den stabil, eller øker. Til tross for energiunderskudd.....

Kroppen min tviholder nå på grammene igjen. Akkurat som i fjor på samme tidspunkt. Den vil ikke veie mindre. Men det vil jeg.

 

Rart hvordan man kan føle seg fresh og slank en dag, og neste dag er følelsen helt borte, og man føler seg tykk og ulekker.

I går hadde jeg en "fresh-dag". Møtte gamle studievenninner som ikke har sett meg på to år. Jeg hadde fine klær som satt bra, og komplimentene haglet. Jeg var slank! I dag er jeg tjukk. Vekta har økt med 2-300 g de siste to dagene ( røkelaks???) og jeg føler meg tjukk.Jeg er helt lik som i går, men føler meg 10 kg tyngre, med masse valker og greier. Rart, det der....

 

Klem fra Soleia- i det filosofiske hjørnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt sant!

Vekt og kropp handler om diameter og kilo, hva man har på seg - i tillegg til mye følelser. Jeg vil ha go'følelsen- lurer på hvorfor den av og til stikker av? :)

 

Jeg liker å tro at jeg vil holde meg slank fordi det er sunt og godt for meg. Det stemmer jo selvsagt, men det handler også veldig mye om at jeg må føle meg vel. F.eks har jeg en oppfatning av at det ene speilet i aerobic-salen er snillere enn de andre, jeg trives derfor best i det området. Som om det forandrer meg? :)

Jeg tenker som regel på meg selv som rimelig fornuftig- av og til kan jeg virkelig lure på om det stemmer??? :)

 

Stor klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Men har vi det moro likevel? Klart vi har!!!

 

Vi står på videre jenter -

om vi blir gærne så kan vi i alle fall være slanke den dagen det skjer :):D:D

 

Ha en drivende flott kveld og fredag - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....15. mars.

8 år siden min elskede mamma døde.

 

I dag snur jeg skuta. Inspirasjonen henter jeg fra dypt inni meg- og denne gangen er den ekte. Mamma var alltid slank og pen og velstelt. Mange sier at jeg ligner på henne, og jeg ser det vel selv også, på gamle bilder av henne. Hun hadde ikke villet at jeg skulle trøste- og tullespise meg opp i vekt igjen. I dag er jeg 2 kg over trivselsvekt.

Så fra i dag- på dagen 8 år etter at hun sovnet inn- lager jeg meg en ny start. For mamma og meg selv.

 

Jeg elsker deg og savner deg mamma!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

n020.gif Gode :-)eia, jeg skjønner hvordan du har det, men mamma'n din er nå kjempestolt av deg! Såpass er jeg sikker på, og det er et flott minne det du beskriver der, så dette greier du.

 

Det er 11 år siden min mor døde, men

.....en finner ingen som ens egen mor

på hele denne vide jord.....

 

Og så skal jeg være her sammen med deg vettu, så før du aner det er du der du ønsker igjen. Stå på kjære Soleia :-)

 

Klemz fra Krepsedama:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...ja tenk at sorgen aldri blir borte!

Jeg mistet min kjære pappa for 14 år siden og savner han ofte. Sorgen forandrer seg etterhvert, men kan fremdeles være sterk når jeg slipper den fram.

Jeg er utrolig heldig som har ho mamma fremdeles, hun ble ekstra verdifull på et vis etter at pappa døde. Jeg hadde vel ikke skjønt hva de betydde...

 

Det at du savner henne viser jo at hun har vært og er viktig for deg. Godt å vite at man elsker noen, selv om de har "gått ut av tiden". Så bra at du kan bruke tanken på henne til noe positivt!

 

Jeg er også fremdeles over foreskreven vekt. Det kryper sakte nedover. Første halvdel av uke "datt" vekta nedover, siste halvdel datt den nesten helt tilbake igjen...

Ja,ja- ned er ned selv om det bare er som en stor kyllingfilet. Jeg kjenner ikke engang 'hakket' der den satt :)

 

Ha en fin uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleia. Jeg er litt usikker på om du hadde sagt du skulle være med, men i tilfelle (og jeg håper jo at du kommer) du vil, så er flgende innlegg lagt til alle som skal være med på helgen.

 

I dag har jeg vært inne på Trysilrypa.no og sjekket ut løypene vi kan velge mellom. 6, 10 eller 13 km. Visstnok er 10 km den hardeste. Det står at det er for de i veldig god form. 6 km er vel litt lite, så jeg ville tro at 13 km er tingen for oss. Du og dere andre får ta dere en titt dere også og si hva dere tror.

 

Jeg har "sendt søknad" om å få leiligheten den riktige helgen. Vi har tildeling ca 16 april, men jeg regner med at det sikkert går helt greit, men velger å ikke melde meg på løpet før jeg er 100% sikker.

Leiligheten er som tidligere nevnt i Fageråsen. Det er der starten på løpet er samt festmiddagen om kvelden. Midt i smørøyet for oss med andre ord.

 

Jeg begynner å glede meg skikkelig. Det blir jo en lang "glede-seg-tid", men alltid moro å ha noe å se frem til. Ikke minst gleder jeg meg til å treffe dere alle sammen. Tenk å få ansikt på alle navnene. Krepsedama har jeg jo "sett" på FB, men aldri "in real life".

 

Da sender jeg smil og gode vibber til dere alle ( flere får samme innlegg i dag.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Så klart at du skal med Soleia - ikke sant? Dagen er ikke helt det samme uten.....!

 

Dette blir Høstens vakreste eventyr vettu - helt i vår ånd! Skikkelig tur og vi kan vel til og med legge de inn på trim og få TP....!

Men det beste av alt - Vi er en gjeng flotte jenter som skal på tur sammen, som Anitgro så fint sa det. I tillegg tror jeg kanskje motivasjonen vår også kan ha godt av det....og da? Jo, og da har vi jo rene Kinderegget!

 

Så nå har vi et ekstra mål.......å komme eller holde oss i form for vår store styrkeprøve sammen!!!

 

a050.gifa050.gifa050.gif.......og om det ikke går så all verden fort i løypa, så gjør det ingen ting!

 

Solfylt klem fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....og soleia med den :)

 

Tusen takk alle vakre jenter for klemmer og trøstende ord. Det går bra med meg, altså! Det er bare litt tungt den 15 mars hvert år. Sorgen har bleknet men savnet er der hele tiden. Men jeg lever et godt liv :)

 

Jeg har funnet veien tilbake og stortrives med "ny meny" - inspirert av Krepsedama! Hun har mange lette, lekre retter til inspirasjon....Jeg satser på litt mindre karbs- hadde gode reultater med det i sommer.

 

Har dere noen gode salattips, forresten jenter? Tar meg en salat til lunsj hver dag, men kjører meg litt fast i det samme.

 

Ellers har jeg vært å kjøpt meg nye freshe Nike treningssko- hvite og sjokkrosa :) De er vidunderlige å ha på, så i morgen blir det Shape Pulse og fredag blir det Zumba! Nå skal det trenes!!

 

Ha en strålende vårdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...