Gå til innhold

Maxi-kurs


Gjest sol61

Anbefalte innlegg

  • Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Hei igjen, så bra at vi er flere som begynner på kurs samtidig.Jeg begynner i morgen. Har gått G.Roede-kurs før med bra resultat. Det er noen år siden nå, og kiloene har dessverre kommet på igjen. Den gang gikk jeg ned ca 25 kilo og brukte ca et halvt år på det. Håper det skal være mulig å gjøre det igjen, selv om jeg er noen år eldre nå....Etter å ha sett noen bilder av meg selv tatt i sommer , skjønte jeg at noe må gjøres! Håper vi kan støtte hverandre her, og lykke til til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prillarodden

Da var første kurskveld over. Koselig kursvertinne og mange koselige likesinnende.

Tenkte jeg skulle være så modig å kunngjøre vekta mi = 112 kg (huff)

Nå er det full sjerpings fremover. Er så "uheldig" at vi skal på hytta fra torsdag til søndag. Alltid vanskelig vektmessig der. Skal liksom kose seg litt med både god mat & drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var første kurskveld, og jeg føler meg egentlig ganske forvirra med ja og nei mat, kalorier og veiing av nesten alt du skal putte i munn..

 

Kjenner at kaloritelling ikke er min greie, men jeg får vel gi det en sjanse =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også er veldig usikker på å veie all maten. Tror nok det vil gå endel på øyemål her. Jeg må også justere matvarer og måltider etter hva jeg vil trives med og som jeg føler er gjennomførbart. Jeg er vant med mye større porsjoner enn det som er "tillatt" her, så jeg må nok gå litt i meg selv for å klare det. Men ved å drikke mye mer vann enn tidligere vil vel det forhåpentligvis fylle opp så jeg ikke føler meg like sulten.

 

Hadde håpet å bli litt kjent med noen av de andre, men etter at alle var veid, hadde en liten presentasjonsrunde og kursleder hadde fortalt det hun skulle var tiden ute og alle sprang til sitt... Jaja, kanskje neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hadde håpet å bli litt kjent med noen av de andre' date=' men etter at alle var veid, hadde en liten presentasjonsrunde og kursleder hadde fortalt det hun skulle var tiden ute og alle sprang til sitt... Jaja, kanskje neste gang :)[/quote']

 

 

Hehe, sånn følte jeg det og.. Alle bare "sprang" ut med en gang det var over, men vi har jo 7 uker igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. :)

 

Jeg begynte også på kurs på tirsdag.

Føler meg kjempemotivert akkurat nå, kom fra syden ferie i forrige uke og ble bare trist av å se bilder av meg selv. :) Huff! Nå er det ingen bønn, noe må gjøres... fort.

Jeg fikk veldig godt inntrykk av kurslederen og tror dette blir bra, men det er ganske mye å sette seg inn i...

Jeg synes middagene er kjempe vanskelig, særlig når det skal gå litt kjapt pga foreldremøter og barnas aktiviteter.

Har tydd til fjordland kylling gryte og ferdig lapskaus på boks to av dagene denne uka... :-/ Men for noen uker siden hadde jeg puttet en pizza i ovnen eller noen pølser på grillen, så det må jo være bedre.

 

Det er en lang vei å gå før målet er nådd, men vi får støtte hverandre så godt vi kan. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på kurs igår, og har hatt min første dag med kaloritelling... Er super motivert nå, har virkelig tro på at jeg skal komme inn i en kropp jeg kan trives med!! Målet er å kunne gå forbi alle stormote butikker, gå inn i den butikken som har det jeg har lyst på og kunne kjøpe akkurat den toppen eller buksen jeg liker...

 

Er absolutt ikke der nå.. 106.6 kilo - det var mer enn hva vekten hjemme viste også..

 

Delmålet er ned til 90 før jul.. Muligens noe ambisiøst, men jeg forsøker:-)

 

Lykke til dere andre også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på maxi kurs på mandag. :)

Veide 111,5 kg, så jeg må vel nes 30-40 eller noe slikt. Men jeg aner ikke når jeg synes jeg veier passe, for jeg har alltid vært overvektig, så hva som er min trivselsvekt er ikke godt å si før jeg er der! :)

 

Jeg sliter noe enormt med å få i meg nok kalorier i løpet av en dag jeg. Middagsporsjonen jeg skal ha er enorm! I dag orket jeg bare 2/3, ble uvel, og da måtte jeg gi meg. Så fylte på med noen hasselnøtter.

 

Vanskelig å lage middag synes jeg også det er. Vet ikke helt hvordan jeg skal beregne kaloriene hvis det ikke er en rett hvor jeg kan veie hver ingrediens hver for seg. :) Tenkte egentlig at jeg skulle benytte oppskriftene på nettet her for å gjøre det litt enklere, men det blir mye dyrt da ser jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er mye mat, men det kan jo ikke være meningen at man skal spise seg stappmett heller?? Jeg har tenkt som så at det viktigste må være å få nok vitaminer og sunn mat...

 

Mulig jeg tar feil, men jeg lager en posjon middag (skal benytte meny 3) som jeg spiser, og da rydder jeg vekk tallerkenen!! Overspise skal jeg ihvertfall ikke gjøre uansett om maten er sunn:-)

 

Lykke til - vi ligger jo omtrent på samme vekt, så vi kan jo backe hverandre opp litt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kulerund :)

 

Ja, jeg tenkte egentlig som deg. Men jeg ringte kurslederen min en kveld da jeg manglet 200 kcal etter å ha spist alle måltider, og hun ga meg beskjed om at jeg måtte fylle på de siste 200 kca. Så jeg har prøvd å gjøre det jeg da. Men det er ikke bare gøy.

 

Aner virkelig ikke hva som er riktig å gjøre jeg altså. Jeg får se hvordan jeg klarer meg frem til neste kursdag, som er på mandag, så får jeg snakke med henne igjen da.

 

Ja, vi ser ut til å ha ganske likt utganspunkt. Nesten samme vekt, nesten samme start og samme meny. (3) Hvordan er du fysisk? Flinkt til å trene?

 

Jeg hater egentlig å bevege meg! Men det MÅ jeg gjøre noe med! Skal egentlig gå en halvtime hver dag. På tirsdag begynte jeg på swingkurs, var knallgøy - og ekstremt god trening! :) Så da gikk jeg ikke noe. Og på onsdag ble jeg skikkelig forkjølet, så det har vært lite gange her denne uken. Bare hoster som en gal når jeg blir varm så.. :)

 

Lykke til du også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, kommet meg gjennom fredagen uten å falle for den store fristelsen...

 

Jeg forsøker så godt jeg kan jeg også med å fylle opp, men det er jo så fryktelig lite kalorier i sunn mat :-)

 

Jeg har jo bare holdt på i tre dager, men er fornøyd med at jeg har klart å spise frokost, samt å drikke mye vann:-)

 

Har ikke vært fysisk på flere år.... Men jeg må komme meg igang med trening.. Skal forsøke meg på step og Zumba til uken, også skal jeg forsøke å komme meg igang med litt jogging ved hjelp av Grete Waitz boken..

 

Passer på å rose meg selv for alt jeg er flink med nå, også får jeg ta en ting om gangen føler jeg... Et gram her og et gram der, blir plutselig 28kg:-)

 

Lykke til i helgen, dette klarer vi:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inspirert91

Hei!

 

Jeg er helt ny her inne og skal starte på kurs neste uke:) er det flere som skal det? Jeg vet ikke helt hvordan ting fungerer her in ne, men jeg får prøve å henge med:)

 

Har klart å gått ned 3kg på egenhånd (fra slutten av juli til nå) før jeg meldte meg på kurs. Håper på suksess.

 

Skal ned 20 kg (er 180cm høy) veier i dag 92,5 og er maks klar for å gå ned!! håper på å bli motivert fra dere også:) er så spennende å lese hvordan det går med dere, dere er så flinke..

 

Trener minst annenhver dag med jogging 60 min (45 jogging resten rask gange). Ellers blir det zumba 60 min de andre dagene..

 

Gleder meg til å starte på kurs:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prillarodden

Har vært på hytta i helgen og for første gang hadde vi ikke med noe godteri.

Det jeg skeia ut med var 1 fl vin på lørdagskvelden. Gikk tur hver dag.

Nå blir det spennende med veiingen på onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga er over og jeg har overstigi frimerkene til de grader. Men det skal sies, det var ikke noe søtsaker innvolvert her.. Det var en planlagt fest, og vinen, den inneholder karbs gitt :(

Jeg visste jo at det skulle bli sånn, så jeg har bevisst holdt meg unna alt annet av godsaker *klapp på skuldern*

 

Ser dere snakker om trening.. Jeg spinner tre ganger i uka. Og får jeg til en fjerde gang, så er det bare en bonus til meg =)

 

Gruer meg og er litt spent på veiing til onsdag :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nesten en uke er gått siden jeg startet på kurs og jeg har IKKE vært noe flink! Hmmm, hvis jeg allerede skeier ut etter bare få dager - hvordan i alle dager skal det gå videre?? Tror jeg bare skriver opp disse dagene som oppvarming jeg.. og starter på ny frisk i dag :)

 

Må si du høres kjempesprek ut inspirert91! Jogge 45 min + rask gange... Tror ikke jeg er istand til å jobbe 2 min i strekk engang jeg... ennå vel å merke ;-)

Vi har omtrent samme startvekt, men jeg er nesten 20 cm lavere enn deg. Oooops :(

 

Hvor i landet går dere andre på kurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på kurs i Eidsvoll. Synes det har gått veldig greit i matveien den første uken, men treningen har jeg ikke kommet helt igang med:-)

 

Første veiing på onsdag - kjennes ikke ut som om det har minket noe sted men.... Er fortsatt motivert, og tenker at noe er bedre enn ingenting.... :-)

 

Noe må vel forsvinne, jeg har nemlig fått meg noen aha opplevelser når jeg har lest hvor mye kalorier det snopet jeg dytter i meg til vanlig inneholder... Eller dyttet, i mitt forrige liv:-)

 

Stå på alle sammen - vi får motivere hverandre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...