Gå til innhold

Bytte mat til hvitvin kanskje...?


Gjest Helvetia

Anbefalte innlegg

Gjest Helvetia

Kan man spise bare bittelitt en dag ( etpar knekkebrød ) og så bytte alle de andre kaloriene i hvitvin? Hvor mye hvitvin får man for 1200 kcal f.eks?

Jeg har så hyggelige vindrikkende venner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 glass (1,5 dl) hvitvin inneholder ca. 100 kalorier. Hvis du drikker ei flaske vin (7,5 dl) får du i deg ca. 500 kalorier.

 

Du kan fint spise mye mer enn et par knekkebrød i løpet av dagen, og så kose deg med ei flaske vin om kvelden, uten å sprenge kaloribudsjettet ditt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du drikker masse vin istedet for mat, blir du så uggen at du må spise allle hamburgere og sjokolader i verden dagen etter for å få den ødelagte kroppen din på beina igjen dagen etter. Dette vet jeg av bitter erfaring. Du MÅ sørge for å ha skikkelig med mat i kroppen når du skal drikke, og da holder det ikke med et eple og litt melon. Du får heller ta det inn dagene etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et glass vin (1,5 dl) inneholder ca 100 kcal. Om du kjøper lavkalori-vin vil du få et tilsvarende glass til ca 70 kcal. 1200 kcal vil dermed gi deg minst 12 glass vin.

 

Selv ville jeg gjerne vært påpasselig med hvilken mat jeg spiste den dagen, men kombinasjonen (for) lite mat og mye alkohol kan bli svært uheldig. Hva med å spare opp ukens frimerker til vinkvelden samt spise fornuftig, men spise deg mett den dagen, f.eks. på knekkebrød og grønnsaker? Kanskje legge inn en ekstra treningsøkt i forkant av utskeielsen? Frimerkene fra uken alene vil gi deg 3+ glass vin. Kanskje det kan være lurt å tenke på medbrakt snacks til vinen så du ikke går i den fellen? :P Kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helvetia

Da drikker jeg en flaske hvitvin = 500 kcal. Pleier å lage winecooler, altså blande den ut med farris, kjempegodt, og et glass varer lenge. 1/2 ltr pr glass, og fyller bare opp etterhvert. Kjøper ikke nyttvinglass før farrisen er tom:)

Da kan jeg spise 700 kcal i tillegg. Holder meg på 1200 kcal om dagen for å få litt fortgang på flesket;)

 

Vet alt om "dagen derpåmat" ,det kan fort bli krise!

Skeier ut med etpar ekstra knekkebrød og en lang gåtur da;)

Takk skal dere ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...