Gå til innhold

8 kg til jul 2010


Gjest Sophy68

Anbefalte innlegg

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar
Gjest Solbriller

Hmm.. Alle monner drar, men jeg har hatt det altfor morsomt i helgen. Opp 400 g. Huff, det var det som var med mandagsveiing. Nå husker jeg hvorfor jeg valgte den dagen. ;) Det SKAL gå bedre denne uken, og særlig helgen. Jeg hadde jo egentlig en veldig god uke forrige uke og altså, bare helgen som ødela for meg. Det var kanskje ikke en drøm av en første uke, men men. Jeg biter tenna sammen og jobber på.

 

Gratulerer Vimseberta! Ned 400 g er et fint resultat. :)

 

Start, mandag 6. september: 68,4 kg og 73 cm

Uke 1, man 13. sept: 68,8 kg, 73 cm: + 0,4 kg, 0 cm

 

Mål 1: 66,0 kg

Mål 2: 63,5 kg

Mål 3: 61,0 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... ja da drar pluselig "monnene" i feil retning solbriller. du får skjerpe inn nå i uken så går det nok bra :)

 

selv har jeg vært ok-flink i helgen: hadde èn utskeielse bestående to ruter av en sportslunch og litt popkorn med mindre fett...

 

jeg har dårlig samvittighet for de to sjokoladerutene, men har ikke spist godis på 3 uker nå så jeg bare MÅTTE ha en liten bit ;) - jada, helt teit å få dårlig samvittighet for så lite, men jeg er tross alt tyngre enn jeg setter pris på fordi jeg har kost meg mer enn jeg burde tidligere...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solbriller: "Ingen vits å gråte over spilt melk", eller hva, bare å bite tennene sammen så klarer du dette! Helgen har ødelagt litt for meg også. Snikveide meg før helgen, og da var nedgangen større enn i dag. Men, men skjerpings må til, det er bare jeg som bestemmer hva jeg putter i munnen (og hva jeg velger å la være...)

Chenok: Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for de to sjokoladerutene. Det er jo ikke meningen at vi skal slutte å kose oss, og frimerkene skal jo brukes, ikke sant? ;)

 

Men vi gir oss aldri, eller hva damer?

Ha en flott ettermiddag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solbriller

Jeg tar det med knusende ro! Jeg vet jo at oppgang over helgen for det meste er vomfyll og vann, det blir borte etter et par dager om jeg skjerper meg. Det er kanskje fordelen med daglig veiing? :) Denne uka skal bli like bra som forrige uke (hverdagene), også skal jeg toppe det med en ordentlig god helg også! Da blir neste mandags resultat mye bedre.

 

Tenkte å dra på trening nå, på vei til skolen. Da får jeg på en måte "gjort unna det". Gir ekstra energi resten av dagen også.

 

Ha en fin dag alle sammen!

 

Det er fortsatt 101 dager igjen til jul. ;) Det vil si 14 veiedager/mandager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solbriller

Hvordan går uka deres? :) Jeg føler at jeg har full stålkontroll nå. Jeg SKAL ha et flott resultat på mandag, så det så.

 

Ja, vi må kunne bruke FRImerkene, helt enig - ikke ha dårlig samvittighet for det. ;) Vi skal jo lære oss hvordan vi skal leve senere også? Det er lov å kose seg litt.

 

Jeg skal lage meg en kopp te, og slappe av litt i sofaen før jeg køyer. Er støl i kroppen etter trening, men det er bare godt - god samvittighet!

 

Håper det går bra med dere også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg føler også at jeg har full kontroll denne uka! Det går veldig fint å si nei takk til kaker og søtsaker (noe jeg ikke kunne før...). Jeg må si jeg er veldig stolt av meg selv så langt, og håper virkelig å kunne se resultater på mandag!

Jeg går ikke på kurs, gjør alle dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg går heller ikke på kurs nå, men gikk på internettkurs for 1,5 år siden :)

 

joda, vi må jo kunne kose oss med kosemerkene, men akkurat nå vil jeg bare skjerpe meg og jeg må jo kunne klare å kose meg uten å skulle spise så himla usunt?? tenker det må finnes andre måter å kose seg på... med en god bok og et varmt pledd for eksempel? :) irriterer meg at jeg alltid skal ha noe å SPISE for å kose meg ;) noen som kjenner seg igjen i det?

 

men nei, vi gir ikke opp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solbriller

JA! Det er en av "oppgavene" mine gjennom denne livsstilsomleggingen. Forsøke å finne på ting å gjøre som ikke handler om å putte noe i munn. Hvis det blir for ille så synes jeg en stor kopp med te kan være et godt alternativ, også har jeg det gøy med å forsøke nye smaker. Finnes jo så utrolig mye te.

 

Hvis jeg virkelig MÅ ha noe, jeg har jo ikke blitt veldig god på å kutte helt ut kosemat enda, så har jeg noen erstatninger. FUN-gelé, frukt, bær, vaniljekesam, sukkerfrie pastiller, sukkerfrie drops, varmt eple med kanel og kunstig søtning, frossen skyr yoghurt, cottage cheese med kanel... Jeg har snoket en del på forumet i lang tid, så jeg tar til meg tips og triks som kan funke. Grov bakst med cottage cheese og kunstig søtning funker også, gjerne sammen med bær eller frukt.

 

;) Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solbriller

Svar på det andre spørsmålet:

Nei, jeg går ikke på kurs. Jeg har gått et kurs tidligere, men jeg er student. Har ikke råd til å gå mange kurs. ;)

 

Høres veldig bra ut at du klarer å si: "Nei takk!" til fristelser. Det kan være tøft til tider, særlig når alle andre spiser, og maten liksom blir stående fremme i ALL EVIGHET! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

solbriller:

 

 

mer "sunn" godis:

 

frossen yoplait dobbel 0 er også godt,

 

og friske bringebær med bittelitt sjokoladesaus (sånn som egentlig er beregnet for is),

 

eller frukt med vanilje kesam ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på internettkurs, og er ny både på det og her i vektklubben. Ikke det at jeg ikke har slanket meg før altså, men har bare ikke prøvd grete roede, bare alskens andre kurer med mer eller mindre vellykket resultat. Norgeskuren er vel den som funket best tidligere, men grete roede er mye enklere når man har andre i huset som også skal ha mat. Dessuten er jo dette noe jeg kan spise senere også, bare handle inn litt mer mager kost :)

 

Idag prøvde jeg meg på en nutrilett bar pga mye farting uventet og hadde verken mat eller grønt klart i veska.... Den var kjempegod, men 220 kcal da ;( Vel jeg fikk i det minste i meg noe for mage og hode. Nå venter litt trim :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solbriller
Jeg er helt imponert over hvor mange gode tips dere har til "sunn" godis! =0) Skulle gjerne prøvd ut f.eks. varm eple m. kanel og kunstig søtning. Hvordan lager man det?

 

Jeg pleier bare å kutte et eple i båter, spre det utover en tallerken og strø over kanel og eventuelt litt søtning - epler blir søte og saftige når de varmes opp, så er ikke sikkert du trenger søtning. Spørs hvor søtt du vil ha det. :D Også varme det i micro'en.

 

Jeg skal forsøke å være flink denne helgen, har lyst på et godt resultat på mandag. Hmm.. Lykke til alle dere andre også!

 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solbriller
Takk for oppskrifta' date=' Solbriller! Den skal jeg prøve i helga!!! =0)[/quote']

 

Lykke til! :D Finnes hundrevis av gode tips i tråder på forumene her, og hvis du googler (gjerne på engelsk også). Jeg synes greia med å varme noe i microen er smart og, for da "rekker jeg ikke" å putte noe usunt i munn.

 

Det er godt med vaniljekesam til, men ikke nødvendig, godt alene og.

 

Ha en fin lørdag alle sammen! Blir spennende å se resultatene våre på mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, huff, lørdagskvelden sprengte hele kcalinntaket mitt i dag! Heldigvis kommer det en ny dag i morgen!!!

Håper dere andre har vært flinkere enn meg i kveld! Ha ei fortsatt god helg! =0)

 

Natta fra Pølsemage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solbriller

Hei,

 

Legger inn vekta med en gang jeg, tidlig opp og på farta i dag. :) Det gikk nedover denne uken, men skulle gjerne gått mer ned siden jeg gikk opp forrige uke. Hvis det fortsetter nedover 600 g i uka skal jeg likevel være fornøyd. :D

 

Og du polsemage - min forrige helg gikk helt elendig med tanke på kaloriene, det ordner seg bare du henter deg raskt inn igjen etterpå!

 

Start, mandag 6. september: 68,4 kg og 73 cm

Uke 1, man 13. sept: 68,8 kg, 73 cm: + 0,4 kg, 0 cm

Uke 2, man 20. sept: 68,2 kg, 73 cm: - 0,6 kg, 0 cm

 

Mål 1: 66,0 kg

Mål 2: 63,5 kg

Mål 3: 61,0 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff' date=' huff, lørdagskvelden sprengte hele kcalinntaket mitt i dag! Heldigvis kommer det en ny dag i morgen!!!

Håper dere andre har vært flinkere enn meg i kveld! Ha ei fortsatt god helg! =0)

 

Natta fra Pølsemage[/quote']

 

lørdag var det hjemmelaget pizza hos oss. kcal-inntaket ble heldigvis ikke sprengt totalt sett, men "middagskvoten" ble tøyd GRUNDIG. fy søren så usunt det er med pizza!!!! :D

 

solbriller: opp 400 gram forrige uke, ned 600 gram denne uken - du har ihvertfall tatt av det som kom på + litt til så dette går riktig vei!! bit tennene sammen og stå på :)

 

vimseberta: kjempeflott med hele 800 gram! :)

 

selv snikveide jeg idag. vekten står tilsynelatende stille, men jeg har ikke veiedag før torsdag så det blir spennende å se utover uken.

 

jeg har hørt rykter om at det er vanlig med vektøkning i forbindelse med menstruasjon: er det noen som vet om dette er før, etter, eller gjennom hele menstruasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned hele 1,6 kg i forrige uke, det er vel litt i meste laget eller?! Og det på tross av mensen... Jeg mener at jeg alltid går litt opp i vekt i forbindelse med mensen. Er det ikke slik at man ikke bør gå ned mer enn ca 1 kg per uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...