Gå til innhold

8 kg til jul 2010


Gjest Sophy68

Anbefalte innlegg

Wow - 1,6 kilo polsemage! Jo, det er mye på en uke, men det er snittet utover som teller. Noen uker går man ned mye og andre uker står det nesten stille. Hvis du går ned like mye hver uke, tror jeg vel at det er lurt å prøve å få i seg litt mer kalorier hver dag.

 

Apropos menstruasjon, så mener jeg å ha hørt at kroppen ofte samler opp mer væske enn ellers, dette blir jo borte igjen. Jeg går ofte opp en halvkilo eller sånn i forkant av mensen, men det er jo borte igjen etterpå uten at jeg trenger å gjøre noe.

 

Chenok - ja pizza er en skikkelig kaloribombe, men SÅÅÅ godt da. Sønnen min hadde vært vært i bursdag og fått servert pizza uten ost, pga mat-intoleranse hos bursdagsbarnet, og han sa at det var godt! Kanskje noe å prøve, mye av kaloriene forsvinner jo hvis man kutter ut osten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

ja, det er pizzabunnen og osten som er de største "synderne" :D

 

vi har en liten "kamp" i heimen når det skal lages noe middag med ost på. vi er begge veldig glade i ost, men det er bare jeg som gjør et forsøk på å begrense mengden... skulle gjerne hatt ett tonn med ost på jeg, men da ville jeg nok snart veie ett tonn selv også! hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har vokst opp med matpakke med gulost, så har man på en måte fått det inn med morsmelka. Ost har absolutt vært det vanskeligste å kutte ut. Jeg elsker brunost også *snufs*.

 

Prøver i hovedsak å droppe ost på maten, men har jeg en mager dag ellers, unner jeg meg gjerne et knekkebrød eller to med ost. Ikke lettost heller, den orginale med mye fett. Synes den andre blir så smakløs.

 

Hvis jeg lager lasagne eller pizza lager jeg alltid en del med litt mindre ost til meg, så får alle det slik de vil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizza uten ost er liksom ikke det samme, men man behøver jo ikke å lesse på =0) Det er jo også en mulighet å pukke av osten, så blir det litt mer lettvint å lage pizzaen. Jeg er nemlig ikke stort fan av å lage ekstra mat til meg bare pga slankinga... Kanskje grunnen er at jeg er lat, men jeg tror hovedgrunnen er at jeg har to barn, og jeg ønsker ikke at de skal se at jeg spiser noe annet enn dem. Tror ikke de legger så mye merke til om jeg spiser litt mindre, eller plukker av osten. De blir helst bare glad, for da blir det mere ost på dem =0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ost er bare nydelig til alt. Elsker både brun, blå og hvit, mager og fet, myk og hard :) Men resten av familien min må nok også tåle litt mager gulost på toppen av pizza, lasagne o.l. Litt mindre enn vanlig også for den del. Men i vår familie er det høyt kolestrol, ungdom i huset og jeg som slanker meg. Tror igrunn alle har godt av et lettere kosthold her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker alltid norvegia lettere på pizza, lasagne, ++

 

jeg er også veldig glad i ost, men nå spiser jeg mest magerost med skinke og tine sin kremost med krydder...

 

mamma var på slankeren en gang og ringte hjem til pappa da han skulle lage lasagne til middag: hun ville gjerne ha mindre ost på "sin" del - og gjerne litt mindre pastaplater også! men da er det jo kun kjøttdeigen og sausen igjen!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solbriller

Hei hei,

 

Hektisk uke, har ikke vært innom ser jeg! :)

 

Mensen ja, jeg pleier å gå opp 1 - 2 kg uken før jeg får mensen, også slipper det opp i løpet av første dagen/dagene under menstruasjon. Det naturlige er vel å mekre vektøkningen før/ved starten av menstruasjon. Det er jo da det er mest hormoner på gang. Også en del som merker vektøkning dagene rundt eggløsning, men det har jeg aldri kunne registrere. Kanskje fordi jeg går på pilla, så min blødning er jo ikke egentlig menstruasjon. :)

 

Polsemage - det er naturlig å gå litt fortere ned i vekt i starten av en omleggingsfase enn lengre ut i opplegget. Jeg ville ikke bekymre meg for å gå ned over 1 kg i uken i starten, men hvis det fortsetter over mange uker kan du sikkert øke inntaket littegranne.

 

Spent på mandagsveiing. Lover å være flink hele helgen! Håper alt går bra med dere andre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg sinnsykt sulten!!! Det er skikkelig plagsomt! Jeg har allerede spist opp ca alle kaloriene mine!!! Kankskje det er normalt at sulten kommer snikende etter tre og ei halv uke på kur?! Jeg har faktisk følt meg ganske mett hele perioden, så dette "krakket" måtte vel komme?! Men skikkelig vemmelig!!! Nesten litt synd det er lørdag, for da er det litt for lett å "unne seg noe ekstra"... Hva gjør dere i slike situasjoner (hvis dere havner i slike situasjoner da...)?

 

Hilsen skrubbsulten Pølsemage UUUUHUUUUU!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, så lenge du ikke spiser MIN hest så skal jeg ikke si noe :)

 

hva med et eple? knekkebrød med magert pålegg og et stort glass vann?

 

ellers synes jeg det hjelper å ha noe å gjøre på. da har jeg ikke tid til å kjenne etter om jeg er sulten hele tiden :)

 

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solbriller

Hvis du er skikkelig sulten burde du spise, men forsøke å spise noe sunt. Husk at du ligger 500 - 800 kcal fra ditt behov - altså kan du spise 500 - 800 kcal mer hver dag for bare å stå stille i vekt. Det betyr jo at om du én dag i uka blir så sulten at du MÅ spise akkurat behovet ditt, så skal ikke det ha noe å si for vekten. Det er en sannhet med modifikasjoner, for hvis du velger mat med mye fett eller sukker vil du kunne binde vann - og dermed veie mer pga. vannet. :) Det er jo ikke "sann" vektøkning, men kjipt nok allikevel.

 

Jeg pleier å forsøke å spise kanskje noen brødskiver, havregrøt eller noe annet til ca. 200 kcal, og så masse grønnsaker. Forhåpentligvis er magen egentlig fornøyd med første del av måltidet, så da kutter jeg grønnsaker som en gal - slik at det skal bli det jeg spiser resten av kvelden. Hehe.. Det er lettere å spise riktig hvis det er gjort klart. Hvis ikke det holder er jeg også glad i suppe, de fleste pose-supper inneholder lite kalorier, og hvis du har oppi ekstra grønnsaker så hjelper det og. Du trenger ikke koke opp hele posen, nesten alle poser står det hvor mange gram pulver det er i posen. Det jeg gjør da er å putte gryten på vekta, og veie f.eks. halvparten av pulveret, og deretter blande i halvparten av vannet som skulle ha vært i hele posen. :) Varm, god suppe passer perfekt nå på høsten. Det er også lurt å gå amokk i en butikk med stort utvalg av god te eller kaffe. En stor kopp med noe varmt kan døyve sulten littegranne. Sukkefrie pastiller er også digg.

 

Oj.. Der kom jeg med mye på en gang! Hehe.. Tror det er fordi jeg kjenner meg godt igjen. I går mumset jeg riskaker fordi jeg var så ekstremt fysen.

 

Ha en fin søndag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebral, Solbriller! Det var jo en helt mengde gode forslag! Heldigvis er gårdagen over; den var fæl!!! I dag har jeg greid meg godt, egentlig! Jeg har spist en god del sukkerfrie pastiller, og det hjelper faktisk veldig godt når søtsuget ikke er til å holde ut.

 

Og i morgen er det veiedag igjen, for min del iallefall... Spennende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solbriller

Hehe.. Ja, jeg forstod nok at tipsene mine kom litt sent. Det er nok allikevel dessverre en mulighet for at du opplever det samme en annen gang. :)

 

Veiedag. Skal vi se, ned 400 g altså! :)

 

Start, mandag 6. september: 68,4 kg og 73 cm

Uke 1, man 13. sept: 68,8 kg, 73 cm: + 0,4 kg, 0 cm

Uke 2, man 20. sept: 68,2 kg, 73 cm: - 0,6 kg (-0,2 kg), 0 cm (- 0 cm)

Uke 3, man 27. sept: 67,8 kg, 72 cm: - 0,4 kg (-0,6 kg), - 1 cm (-1 cm)

 

Mål 1: 66,0 kg

Mål 2: 63,5 kg

Mål 3: 61,0 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempeflott!! ja jeg skal godt kunne lide litt en dag dersom jeg hadde gått ned så mye :)

 

nå har jeg nedtelling til kl 16. da skal jeg kjøpe meg fiskekaker og dra hjem for å spise middag :) er sulten og har helt glemt å ta med frukt som mellommåltid i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er 45 år og vil gjerne henge meg på dere som skal ned 8 kg til jul 2010.

Gikk kurs i vår før 1 ukes ferie i solen og var SÅ flink - men så sprakk det helt igjen i sommer med lite bikinivær, mye stress og sikkert 1000 andre unnskyldninger... Har stortsett gått 1 kurs hvert år og feid unna 6-7kg men denne gang kom de kjapt på igjen samt at kroppen føles veldig oppblåst.. Mye stress i hverdagen, lite søvn og nå har jeg fåttnok!!

Løp 6km jenteløp i Paris sammen med 22000 andre og det gikk bra med 41 minutter, neste år skal den tiden bankes :))

 

henger meg på i dag, tar veiedag torsdager så da er det bare å komme igang og finne igjen de gode rutinene

 

Ut i skogen, opp i trærne!! sitat fra en god venninne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solbriller

Gratulerer polsemage! :) Det kan hende du var veldig sulten på lørdagen for at du ligger litt vel langt under kaloribehovet ditt? Siden du går så mye ned i vekt hver uke. https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi - du kan regne det ut her! :) Pass på at du ikke ligger for langt unna (max 1000 kcal under). Hvis du fortsetter å gå ned mer enn 1 kg i uka, så mister du en god del muskler. Fett tar lang tid å forbrenne, så derfor man ikke anbefaler å gå ned altfor fort. Musklene vil vi jo ha så vi kan spise mest mulig etterpå også. Hehe.. Det må jo være veldig deilig å ha så god forbrenning at du kan rase ned sånn! Kroppen min klarer det ikke "uansett" den, sulter jeg den så skrur den bare på alle forsvarsmekanismer. :)

 

Velkommen bugs! Likte sitatet til venninnen din! Kanskje du kan spandere på deg et hold-vekten kurs til våren da? Istedet for det årlige ned-i-vekten-kurset? :)

 

Ha en fin dag alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...