Gå til innhold

15 uker til jul - 10 kg lettere!


Gjest Serene

Anbefalte innlegg

Gunsil: Pass deg for betennelse. Hadde jeg vært deg så ville jeg prøvd å unngå gåing også, sykling er best når leggen sier fra. Superbra nedgang da! Lykke til i uken som kommer, den hørtes ganske utfordrende ut. :)

 

Ninjastar: jeg liker også best å være hjemme i perioder hvor jeg prøve å leve strukturert slik at trening og mat blir kontrollert. Men det er som du skriver, dette skal man leve med resten av livet, og da bare MÅ man klare "unormale" dager også. Lykke til i uken som kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 152
  • Created
  • Siste svar

Gunsil, dette var jo råbra:-D Jammen fikk du igjen denne uka for stillstanden forrige uke! Det viser jo bare nok en gang at det svinger litt fra uke til uke, og at det ikke er noen krise med liten nedgang én uke så lenge man biter tenna sammen og holder fokus. (..og dette sier jeg mest til meg selv, ref. litt deppa ved lav nedgang for to uker siden, deretter mye bedre tall forrige uke:-P) Lykke til med hektisk uke - jeg er enig at det er lurt å bestemme seg for én utskeielse, og heller holde fokus de andre dagene.

Så Lilly16, det er bare å stå på denne uka, så har du sikkert et enda bedre tall neste uke! Nedgang er uansett bra, da... Lett å glemme det noen ganger, gitt.

 

Ellers blir det ingen trening på meg i dag, det er foreldremøte i kveld og utfordringen blir å begrense antall boller og kakestykker til minst mulig.. Helst bare én!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skuffa!! Opp 300 gram :-( Skjønner ikke hvorfor, men mulig forrige ukes nedgang på 1,1 var litt urealistisk pga sykdom og lite mat? Æsj altså, vet jeg kommer til å gå på vekta i morgen tidlig for å se om det er noen endring! :-p

 

----

Startvekt 07.09.2010: 93 kg

14.09.2010: 91,7 kg = -1,3

21.09.2010: 90,6 kg = -1,1 (- 2,4 kg totalt)

28.09.2010: 90,9 kg = + 0,3 kg (- 2,1 kg totalt) :-(

----

 

 

Gunsil, så bra resultat! Det er gøy når det løsner! :-) Enig med dere i at det aller enkleste er hverdagen med vanlige jobbdager og ikke noe spesielle planer på ettermiddagene eller reising i helgene! Men sånn er det ikke (heldigvis, hørtes jo litt kjedelig ut!), vi må finne en løsning vi kan leve med...

 

Velkommen til to nye, hyggelig med masse aktivitet her!

 

Nå har jeg nettopp spist en porsjon Quaker havregrøt Apple and Blueberry. Det er porsjonspakker (10 stk), kjempegodt og lite kalorier! Jeg bruker Ekstra lettmelk, men det går an å bruke vann også. I tillegg kan en strø noen rosiner over. Anbefales!

 

Nå er det 12 uker til jul! Snart kommer det vel marsipan og julegodter i butikkene, hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... vondt på fremsiden av legen' date=' tror det er betennesle i noen sener, så da får jeg ikke løpt. Prøver på rask gange i stedet. Men denne er jo som sagt bare kaos så vi får se hvordan det blir.

[/quote']

 

Har du prøvd å variere sko du løper i, jeg får vondt av noen skotyper - eller når skoene mine var utslitt (tenk , jeg har slitt ut joggesko, det er en første gang for alt..)

Du kan prøve forsiktig med andre sko når det verste har gitt seg for denne gang, det kan hende det fungerer.

 

så mange bra resultater!!

 

serene, nå har jeg ikke lest tråden din så godt men kan det være at du spiser litt lite - da er det typisk at nedgangen stopper opp - ellers kan det være som du sier at kroppen var litt tømt sist.

ca 1 kg på to uker er jo bra det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jeg rakk ikke innom GR-kurset for å veie dag, vi har vært på senter med mormor + at vi skulle besøk oldemor, så jeg sa fra forrige uke at jeg ikke kunne i dag, men at jeg håpet å rekke veiing i det minste, men nei. I morgen rekker jeg heller ikke å veie, så jeg bare MÅ greie å holde fokus til neste uke. Det er så utrolig lett å skeie ut bittelitt når man ikke er ukentlig på kurs... da er det jo så lenge til neste gang mener jeg... *himler og klask på fingrene*

 

Kanskje jeg skal legge meg tidlig i dag, så slipper jeg suget og snokingen i skapene... hehe I morgen tidlig bare SKAL jeg ut å gå tur, om jeg ikke forsover meg igjen... Jeg prøver å få gått før jobb så ofte som mulig, men å traske ut døren kl 05.30 er tungt og verre skal det vel bli når snøen kommer og kulda setter inn for fullt. *grøss*

 

 

 

Serene: kjipt med oppgang, men ofte blir det dessverre slik etter først en uke med lite mat og sykdom. Stå på videre, så skal du se det blir nedgang igjen neste uke. Takk for tips ang havregrøt. Jeg er i utg.pkt ikke så glad i slik grøt, men denne hørtes jo litt god ut, også er det jo så lettvint med slike porsjonspakker da gitt. :)

 

 

Ha en forsatt flott kveld, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal legge meg tidlig i dag' date=' så slipper jeg suget og snokingen i skapene... hehe I morgen tidlig bare SKAL jeg ut å gå tur, om jeg ikke forsover meg igjen... Jeg prøver å få gått før jobb så ofte som mulig, men å traske ut døren kl 05.30 er tungt og verre skal det vel bli når snøen kommer og kulda setter inn for fullt. *grøss*

[/quote']

 

 

Det hjalp å legge seg tidlig i går! Ned ytterligere 0,4 til i dag... hehe Jeg bare måtte sjekke. :) Men jeg skal vel være helt ærlig og innrømme at jeg flyr litt for ofte på den vekten... Moro når det går nedover, men ikke riktig så moro når man plutselig har lagt på seg 1 kg over natten, så jeg vet jeg ikke burde, men greier stort sett ikke å holde meg unna.

 

Det ble for øvrig ingen gåtur i dag heller da... ikke bra. Men det blir trening kl 16.30 i dag, først 30 min Steppuls så 30 min styrke, så da er det vel greit. Håper bare skulderen min er snill mot meg under styrketimen, jeg har nemlig det siste året slitt med en betennelse og har til tider veeeldig vondt. Men det går! :)

 

 

Ha en flott dag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst, takk mye possitiv feeback og tips. Skal definitivt bytte sko og se om det blir bedre. Jeg blir veldig deppa av å ikke kunne trene skikkelig og mister fort motivasjonen i forhold til kosthold.

 

I natt hadde vi to stk som vetet sengene sine, sef med kl 2 og 04.45. Hvorpå den siste brukte en time på å sovne igjen og jeg skulle opp kl 06.15 for å reise på sykehuset med eldstemann. Fikk meg heldigvis en time på sofaen før det bar avgårde til barnebursdag hos vennepar. Enda jeg hadde spist en stor god slalat før jeg dro, klarte jeg å spise 3 grillpølser og et sjokoladestykke med myyyye glasur. huff og huff. Normalt er det jo pølsegrøss etter 2. I tillegg drakk jeg to glass brus. Så i dag var jeg oppe på 1495 kcal, men dog.

 

Jaja, håper dere andre har hatt en bedre dag. I morgen er en ny dag for meg også og da prøver vi igjen.

 

gunsil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt langhelg :-) Håper jeg klarer å holde meg i skinnet når det gjelder maten! Har heldigvis nettilgang og kan registrere underveis.

 

På tirsdag ble jeg så skuffa over oppgangen at jeg lagde meg en skikkelig kaloritung middag...vi snakker fløtesaus, pasta, parmesan...snakk om å ødelegge for seg selv, altså! Viser jo hvordan jeg, og sikkert flere her inne, tyr til mat som "trøst" når det er litt motgang i livet? Og at det er derfor jeg sitter her med mine altfor mange kilo! Vel, det var veldig godt akkurat der og da - men etterpå følte jeg meg tung og oppblåst og uvel. Vel fortjent, håper jeg husker den følelsen neste gang :-)

 

Gunsil, 1495 kcal er jo perfekt når du skal ligge på ca. 1600! Du kunne jo faktisk unnet deg en banan eller noe i tillegg ;-) De 3 pølsene og kakestykket vil ikke utgjøre den store forskjellen i det store bildet.

 

Lilly16, høres ut som treninga går bra :-) Pass på at du kommer deg på kurskveld snart, har du falt ut én gang er det lett å gjøre det igjen! Når det gjelder veiing hjemme: mange anbefaler at en bare gjør det en gang i uke så en ikke henger seg så veldig opp i de daglige variasjonene opp og ned. Andre veier seg bevisst hver dag for å føle at de har kontroll. Du må finne en løsning du trives med. Jeg tar meg selv i å smugveie meg en del...men vet at jeg blir mer "besatt" av tallene på den måten og skal fremover prøve å holde meg til den ene veiedagen!!

 

Ha en fin helg folkens!

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lastet nylig ned Zumba (sparer 400 kr), og har hatt det kjempegøy med å danse og trene samtidig! Jeg har lenge elsket å danse, særlig på konserter, så dette var perfekt for meg. Man får virkelig opp pusten, man svetter, og i tillegg styrker man de musklene man trenger for å kunne vrikke skikkelig og godt på det man har! Liker å bruke formene mine når jeg først har dem. ;)

 

For det andre er det enda veldig vakkert å gå i fjellet, og jeg skal prøve utnytte en siste høsttur før vinteren kommer nå i høstferien - jeg går jo på skole og gleder meg utrolig til en pauseuke!

 

Vil også anbefale å gå tur sent på kveldene, er utrolig stille og vakkert ute. Selv når jeg var 15 år gikk jeg ute rundt midnatt på tur... Rolig område da, heldigvis: Bor i en liten by på Sunnmøre. Har også tenkt litt på å begynne svømme igjen, jeg har alltid elsket vann, men har unngått bade rundt andre enn familien på utrolig mange år nå. Det har vel gått 5 år siden sist! Det lokale svømmebassenget har åpent noen dager i uken, og svømming er jo veldig bra - særlig i nødssituasjoner.

 

Håper dere prøver ut og liker tipsene, er alltids veldig praktisk kjøpe en HDM1-kabel og koble tven og dataen sammen om du laster ned noe fra internet :( Da får man lyd fra TVet, og bildet til skrivebordet på tvskjermen. Man kan f.eks. søke opp på ulike forum å se hva treningsvideoer som er bra, og så enten kjøpe eller laste ned. Jeg må bare si at jeg kjøper masse musikk og veldig mye film på lovlig vis, så føler det er lov å jukse litt av og til... er jo sunnmøring tross alt, hver krone teller! hehe.

 

Er koslig lese deres erfaringer, jeg håper dere ikke er ukomfortable med alderen min, jeg er litt ukomfortabel med den selv. Men kanskje vi kan lære noe av hverandre da, jeg lærer mye av dere! :D Lykke til videre alle sammen!

 

- Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Da er det veiedag for meg igjen, og jeg har heldigvis gått ned 1.0 kg denne uken! Jeg var litt redd for stagnasjon, særlig siden forrige uke var så bra - og er veldig fornøyd med at det ikke skjedde! Kanskje det er den regelmessige treningen som gjør det?

Ellers er jeg godt fornøyd med at jeg ikke har snikveid meg en eneste gang denne uken! Skal prøve å fortsette sånn, men vi får nå se. Det vanskelig!

 

Serene, håper du får en fin helg og at du bare glemmer den middagen på tirsdag! Det er ikke moro når man saboterer for seg selv på den måten... Jeg har også hatt det sånn mange ganger, og jeg lurer fælt på hva det er som får meg til å holde på sånn gang etter gang. Men tidligere har jeg gjerne ikke sett det før lenge etterpå, og da er det for sent og kiloene har sneket seg på igjen.

Så nå må du glemme den middagen, og tenke at én middag vil ikke ødelegge for deg på sikt. Det er når man ikke gjenkjenner hva det er man gjør, og fortsetter med saboteringen, at man sklir ut igjen (been there..). Det er lov å snuble - man må bare passe på at man reiser seg og fortsetter etterpå;-) Vi må jo håpe at det er DER vi er nå, ikke sant?! ;)

 

New2erth, det er beundringsverdig at du tar tak i dette mens du ennå er så ung! Skulle ønske jeg også hadde gjort det, så hadde jeg kanskje sluppet å tilbringe mesteparten av 20-årene med å være så innmari misfornøyd med meg selv. Stå på, du:) Her er alder ingen hindring, så det må du ikke tenke på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New2earth
Hei

 

Hvor gikk du for å laste ned zumba? Det høres kjempeartig ut.

 

Hei!

Jeg gikk til http://www.kickasstorrents.com og søkte på zumba, så lastet jeg ned basics + 20 minute express, og sculpt and tone. Du må ha lastet ned uTorrent før, det er et gratis program du bruker når du laster ned noe fra internet ;) Så bare drar du fila over til utorrent, og laster ned. Husk at det kan påvirke internettet ditt ellers (treghet), smart å ha på nedlastningen ei natt eller noe :(

 

-------------

 

Tusen takk Ninjastar! Setter pris på å høre det. :D Jeg er veldig glad jeg tar tak i det jeg også. Viktigeste for meg er at jeg gjør det på tross av at jeg aksepterer meg selv, jeg gjør dette for å være frisk, ikke tynn! Men om jeg blir slank er det bare en heldig bieffekt, og et fint sikte. Utrolig bra at du har gått ned en kilo på en uke! :D

 

- Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Så bra at du gjør dette for helsa, New2earth... Jeg har tidligere vært mye større enn det jeg er nå, sånn ca rundt 110 på det meste for 7 år siden, og i den perioden husker jeg at allmenntilstanden ikke var særlig god. Høyt blodtrykk, fikk vondt i hodet av å gå to etasjer med trapper, uopplagt, lite energi osv osv. Det var først da jeg skjønte at alt dette hang sammen med overvekten (eller fedmen..) at tanken om å prøve og gå ned i vekt slo rot for alvor.

Nå som jeg veier mindre enn da og trener mye mer, har jeg ikke disse plagene lenger. Så akkurat nå prøver jeg mest å gå ned for å se finere ut og å føle meg bedre med meg selv. Men bedre helse er på lista mi også, bare ikke øverst for øyeblikket:)

 

Ellers er jeg nesten glad helga er over for denne gang. Jeg har vært flink og trent mye, men har hatt et sjokoladesug av en annen verden... Det har holdt seg unna i fem uker nå, så jeg burde visst det ville komme. Blæh. Har spist litt sjokolade hver dag i helga, så nå er jeg litt redd for at suget kommer tilbake hver dag. Sjokolade er nesten det beste jeg vet, sukk.. Noen tips der ute??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New2earth

Ninjastar, hva med å spise litt mer frukt som druer, epler og appelsin? de er jo søte og gode, og dekker sikkert sukkerbehovet ditt :() det er også en mulighet å vurdere veldig mørk sjokolade, det er jo bra for immunforsvaret og slikt også, men det er ikke en løsning hver dag da.

 

Jeg har min veiedag idag, og ble utrolig glad når jeg gikk på vekten! Har gått fra 98-99 kilo til 97 kilo, aner ikke hvordan det er mulig engang, for jeg har spist normalt alle dagene. Og i tillegg har jeg gått fra 110 cm i midjemål til 103,5 cm ;) Tror det går veien, er hvertfall motivert nå til å trene hardt denne uken også! Tror "magedansingen" i zumba hadde sin effekt, hehe.

 

Håper alle andre er like fornøyde! Ha en god uke alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff. Forige uke var ikke bra og full av utfordringer. Er veldig glad for at uken som kommer ikke byr på de store utfordringer.

 

Vekten viste 0,9 kg opp, men målebandet krymper i allefall.

 

Det ble ikke noe jogging forige uke, men heldigvis var det innlagt en times gåtur og bowling på jobb seminaret og det var super deilig. men det var lunsjbuffèen også.

 

Jaja, da har vi opplevd det også go det skal bli lenge til neste gang

 

s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 200 gram :-p Her går det ikke akkurat unna....men var bortreist i helga så det var litt vanskelig å holde planen...

 

----

Startvekt 07.09.2010: 93 kg

14.09.2010: 91,7 kg = -1,3

21.09.2010: 90,6 kg = -1,1 (- 2,4 kg totalt)

28.09.2010: 90,9 kg = + 0,3 kg (- 2,1 kg totalt) :-(

05.10.2010: 90,7 kg = - 0,2 kg (- 2,3 kg totalt)

----

 

Ja, den sjokoladen Ninjastar....jeg er også helt hekta! Har du prøvd Options kakao/varm sjokolade? En kopp er rett under 40 kcal og det er søtt og sjokoladeaktig ;-)

 

Gunsil, vet det er skuffende...jeg står så og si stille for tida. Nå som forkjølelsen har gitt seg må jeg i gang med å bevege meg mer så håper jeg det løsner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hm nei, denne Options har jeg ikke prøvd! Må prøves:) Jeg har noen ganger tatt en kopp med Toro lett sjokoladedrikk (40 kcal) for å døyve sjokoladesuget, og synes det hjelper når suget er sånn "medium". Ved realt, uoverkommelig megasug, klarer jeg ikke tenke på noe annet enn store biter med fast sjokolade:-/ Mulig jeg må komme opp med noen mentale øvelser for å få bukt med dette? Kognitiv terapi er jo veldig inn i tiden, kanskje jeg må kjøpe en bok... (As if.)

 

Ellers jenter... så må vi huske på at ting har jo gått veldig bra til nå:) Litt ned eller opp én uke er jo helt normalt. Det er jo kjipt når man ikke har gått ned så mye som ønsket... MEN hvis man klarer å hente seg inn igjen uka etter, er vi jo på track igjen! Gunsil, du gikk jo ned masse forrige uke:)

Med hjemme-og-kontroll uke nå for alle mann, er det bare å stå på til neste uke!

Selv reiser jeg til fjells på torsdag, og må legge en plan. Ikke vin hver dag, og helst ikke så mye av denne fantastiske sjokoladen.. Samtidig satser jeg på lange turer hver dag, så går det kanskje opp-i-opp?!

Også lurer jeg litt på om jeg skal være så sær at jeg tar med matvekta til fjells.. Er det drøyt, eller helt normalt? Ikke enig med meg selv;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New2earth
Hm nei' date=' denne Options har jeg ikke prøvd! Må prøves:) Jeg har noen ganger tatt en kopp med Toro lett sjokoladedrikk (40 kcal) for å døyve sjokoladesuget, og synes det hjelper når suget er sånn "medium". Ved realt, uoverkommelig megasug, klarer jeg ikke tenke på noe annet enn store biter med fast sjokolade:-/[/quote']

 

Ninjastar, jeg så et program igår, og da tenkte jeg så klart på deg. Det går faktisk an bli avhengig av mat med mange karbohydrat, viser ny forskning. Så ville virkelig tipse deg om å søke litt rundt på internett etter mulige tips. Det kisen på tv igår sa var at han anbefalte et nedtrappings-program, og at man ikke sluttet tvert å spise det men spiste det av og til som en treat. Men det fine er at det er andre ting som får deg til å føle deg på samme måte som denne maten, om du da er avhengig da, og det er sex og trening! :) Og jeg vet virkelig at det funker, føler meg fantastisk etter en treningstur, og godteribehovet har forsvunnet. Spiser likevel godt av og til da, synst jeg at jeg fortjener, hehe.

 

God hyttetur! Tror det går bra uansett jeg. Bra jobb alle sammen, fremgang er fremgang uansett!

 

- New2earth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Fremskyndet veiedag for meg i dag ettersom jeg drar til fjells i ettermiddag. Ned 1 kg siden forrige uke, jeg er kjempefornøyd! Nå kan jeg snart begynne å drømme om å legge 90-tallet bak meg!

Jeg endte forresten opp med å pakke matvekten i bag'en. Føler meg litt ensporet, men pytt-pytt. Det funker jo å veie maten, har jeg funnet ut, så det får bare stå til. Etter 6 uker med matveiing, er jeg fortsatt litt overrasket over hvor store kcal-utslag det gir med tykke vs tynne brødskiver, små vs store poteter, ts eller ss med rapsolje... Det er jammen ikke mye som skal til før man er langt over anbefalingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vil være med! :))

 

Jeg har sett tråden ligge her en stund, men jeg begynte for ca 4 uker siden.

 

Hittil har jeg nådd følgende:

startvekt: 110,8 kg

I dag: 108,9

Totalt: 1,9 kg

 

Det har gått litt trått syns jeg, noen uker har jeg bare gått ned 200 gram. Men jeg fant også ut at badevekta viser ulik vekt etter hvor jeg setter den på gulvet! Det kan variere med nesten 200 gram :) Så i dag gikk jeg rundt i stua, så tok jeg tallet som var gjennomsnittet av alle veingene, hehe..

 

Selv om jeg ikke har gått ned mye i antall kg føler jeg meg bedre og strammere i kroppen. Jeg har ikke fått målt meg nøyaktig med målebånd, men buksa passer litt bedre... så får ta utgangspunkt i den :)

 

Begynner å bli skeptisk til å klare målet om 10 kg før jul, men jeg håper jeg kommer meg på god vei ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før gledet man seg til helgen. Men etter slanking gruer jeg meg nesten fordi det er langt vanskeligere å spise regelmessig og drikke mye vann. Syns egentlig ikke det er så vanskelig å holde seg unna sjokolade og snop (heldiggrisen meg), men det er jo så mye enklere å følge rutiner i hverdagen.

 

Magekrampene etter forige helgs fest har endelig sluppet taket og det er ikke lenger vondt å spise, og så skal det bli helg igjen. Dog uten festivitas. Håper det fine været holder seg så vi får gjort mye fysisk i hagen, så den blir klar for vinteren.

 

Ninjastar, syns du er fornuftig jeg som tar med vekten. God tur på fjellet

 

s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElinPelin

Synes også det er veldig fornuftig å ta med seg vekte. kjenner meg veldig igjen i det du sier. Skal virkelig ikke mye til!

 

Jeg sitter på jobb, og skal jobbe til jeg skal på trening og kurs i kveld. Litt mye å gjøre, sa da gjør jeg det sånn. Deilig å få unna ting i fred og ro.

 

Har akkurat spist en fjordland stroganoff middag, og håper det ikke er masse salt i den... Etter hoppet på 2,2 kg har det stått neste stille på kursvekta to ganger. Så jeg håper på utslag i dag.

 

Blir litt irritert, for jeg ser jo på vekta hjemme, at det går nedover.

 

En liten oversikt, for morro skyld:

 

2/9 Kursstart

Hjemme 89,7

Kurs 90,6

 

9/9 Kurskveld 2

Hjemme 90,1 (+0,4)

Kurs 90,5 (-0,1)

 

16/9 Kurskveld 3

Hjemme 88,5 (-1,6)

Kurs 88,3 (-2,2)

 

23/9 Kurskveld 4

Hjemme 87,6 (-0,9)

Kurs 88,3 (0)

 

30/9 Kurskveld 5

Hjemme 87,5 (-0,1)

Kurs 88,2 (-0,1)

 

7/10 Kurskveld 6

Hjemme 86,6 (-0,9)

Kurs 87,3 (-0,9)

 

Ned totalt

Hjemme -3,1

Kurs -3,3

 

Målet er -0,9 kg ned. Tror jeg har spist for lite de siste ukenne og drukket for lite vann. Så denne uka har jeg spist mer og drukket mer vann!

 

Tvi-tvi til meg :S

 

*********************

DET GIKK BRA!!! Jeg hadde gått ned 0,9 på kurs også! Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Ninjastar! :-) Jeg håper også å se 80-tallet snart!

Velkommen til deg, Adila! Jeg hadde også en gammel vekt som kunne variere opp til 2 kg etter hvor på gulvet den stod. Ble bedre med nye batterier, men til slutt kjøpte jeg en ny :-)

 

Nå er det 11 uker til jul, dette skal vi klare! Jeg må gå ned gjennomsnittlig 0,7 kg

i uka for å nå målet....Og ja, gunsil - det er helgene jeg gruer meg til enda så sprøtt det høres ut!!

 

Håper veiingen på kurset går bra i dag, ElinPelin!

 

I dag har jeg laget pasta med kjøttsaus: karbonadedeig, gulrot, sopp, squash, løk og et glass med Dolmio (med ekstra hvitløk). Drøyde den ut med masse grønnsaker, veldig godt :-) Og en kopp med kakao (Options) etterpå for å få litt søtt i meg...

 

Ha en fin helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Da er jeg tilbake etter en solrik helg på fjellet! Høstfjellet er jo nydelig, og turen har vært kjempefin.

Men matmessig har det gått helt skeis. Jeg tok jo med matvekten, og kan da bare slå fast at med vekt på tur, kan man heller ikke lure seg unna hvor mye alle utskeielsene kommer på:)

Resultat: Tre dager på rad med langt over 2000 kcal pr dag (smågodt... tursjokolade... chips... vin... kake...) Herregud. Men hyttetur uten sjokolade blir liksom ikke det samme! Og 200 g smågodt er jo nesten ingenting, skummelt hvor fort det går unna.

Trøsten får være at jeg har gått mye på tur, og at det forhåpentligvis veier opp for noe av overspisingen:-/

Så fra i dag er det fullt fokus mot fredag og veiing! Ingen unnasluntring, selv om jeg føler meg litt lat om dagen og mest har lyst til å sitte i sofaen og se på tv-seriene mine. Jeg SKAL på trening i dag!

Sånn. Da har jeg sagt det. Nå kan jeg ikke komme tilbake hit i kveld og si at jeg ikke gadd likevel:)

 

UPDATE kl 23: Kom meg på trening:-D 60 min på ellipsemaskin, deretter en lang runde mage/rygg, før kvelden ble avsluttet med 2 timers jobb i hagen med bæring og graving av pukk. Så nå er jeg helt pudding og tar kvelden med GOD samvittighet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New2earth

Du var nok ikke den eneste som koste seg litt ekstra i helgen Ninjastar, jeg også hadde det kanskje litt for hyggelig. Men jeg fikk endel trening sist uke, og har nå resultatene for uken som gikk! :) Gikk ned en kilo, nå er jeg på 96 kilo, i tillegg til å miste 0,5 cm rundt midja (103 cm). Fornøyd med det, hadde ikke trodd det ville gå bra, jeg reddet meg nok på treningen :) Men så må det jo sies at jeg ikke spiser det anbefalte hver dag, men ikke så langt unna da. Jeg trenger bare virkelig ikke mer mat, jeg spiser når jeg er sulten, altså hver 3-4 time ca.

 

Håper dere er fornøyde alle! Jeg veier ikke maten min, det kan være jeg spiser mye over uten å vite det :) Men jeg bare går utifra, vet at et lite eple er på 110 gram... hehe. Og så trener jeg veldig hardt når jeg trener, tre ganger i uka. Får sånn 5,5 trimpoeng på en dag som oftest.

 

Snakkes! Skal forresten lage noe veeldig godt til middag idag; wok med scampi, løk, hvitløk, paprika, gulrot, vannkastanjer og sursøt saus med annen saus (garlic sauce og soya) :) Og så ris til. Anbefales sikkert til det sterkeste, jeg har ikke smakt enda!

 

EDIT: det var utrolig godt, virkelig en vinner!

 

Har dere forresten noen tips til en grei frukost, som involverer knekkebrød?

 

- New2earth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...