Gå til innhold

3 kilo vekk på 3 uker :) Og trikset er ...


Gjest sept90

Anbefalte innlegg

Hallohallo!

Er en 23 år gammel jente fra Asker, som har som mål å gå ned 10 kilo. Hadde første måling på onsdag for tre uker siden, da veide jeg 65 kilo, og nå, tre uker senere har jeg kommet meg ned på 62. Dette går over all forventning, og er slett ikke så vanskelig som jeg trodde.

 

Har hatt flere halvhjertede forsøk, men har nå funnet ut av vektklubben virkelig er tingen! Det hjelper å se resultatene på "papiret".

 

Mitt triks (og tips) er: å spise sunt og under 1300 kcal om dagen, og ha en dag i uken (gjerne en fredag/lørdag) der jeg spiser alt jeg kommer over ;) Da er det mc. donalds, sjokolade, potetgull, is, brownies, donuts ++ ja, you name it! Denne dagen der jeg virkelig koser meg er også en stor motivasjon for ukedagene der jeg ikke rører denslags.

 

Jeg trener heller ikke, men har en relativt aktiv jobb, så er i noe aktivitet. Så dette er absolutt ikke noe blodslit. Kanskje ikke etter Grete Roede metoden, der man skal unne seg litt og være i fysisk aktivitet, men det hjelper for meg, så hvorfor ikke :)

 

Noen flere som har tips eller metoder de bruker som ikke er "helt etter boken"?

 

Glad hilsen fra Nora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er fornøyd ;) Men jeg reagerer litt på et par ting. Hvis du spiser mindre enn 1300 om dagen over tid vil kroppen tro at det er hungersnød og gå i sparemodus. Dvs. at forbrenningen går ned og der forblir den lenge etter at du begynner å spise normalt igjen. Dermed skjer det at når du er ferdig med "kuren" vil vekten raskt komme på igjen og du må slanke deg igjen. Dette kalles jo-jo effekt og er ikke noe Grethe Roede har funnet på men noe som ev vitenskaplig bevist gjennom ernæringsforskning. Nå du i tillegg ikke trener vil du miste muskelmasse som er der fettet forbrennes så effekten av nedsatt forbrenning forsterkes. Dessuten vil man miste mye vann de første ukene, derav 3kg på 3 uker.

Det er flott at du ønsker å forbedre helsen din ved å komme i trivselsvekt men for din egen del vil jeg anbefale at du spiser minst 1300kcal om dagen hver dag. Med frukt og masse grønnsaker og heller kutter ned på kosematen, men litt er lov :) Hvis du i tillegg får løpt litt eller gått tur og trent litt styrke hver dag så vil du få en sunn og flott kropp innen jul tenker jeg. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow.. det er jo gøy at det fungerer på deg da:D Kan jo være at du har en høy forbrenning og dermed ikke trenger å trene.. men å ligge under 1300kalorier per dag er jo ikke anbefalt.. hva om du legger deg på 1300? å det å ha en kosedag i uken tror jeg også er KJEMPE viktig:D Lørdag er min dag:) gleder meg villt.. og det er ikke lenge til.. bare 2 dager til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du helt rett i :D Jeg har ganske høy forbrenning fra før av, for jeg har trent opp til to ganger om dagen i mange år frem til nå. Nå har det i midlertid blitt vanskelig å få tid til å trene "ordentlig" men jeg går noen lange turer i ny og ne, så er da i aktivitet :) Skal prøve å bli flinkere med styrke og kondisjonstreningen etterhvert, men nå er det maten som gjelder i første omgang !

 

Det er også sant det du sier i forbindelse med vanntap og at nedsatt muskelmasse gir dårligere forbrenning, så jeg har fortsatt mye å jobbe med!

 

Det er forøvrig en liten boost når det hittil har gått så bra. Mitt problem er heller ikke at jeg er godte-moms, men at jeg har "stor magesekk". Dvs, at jeg er sulten på mat hele tiden. Jeg spiser fortsatt store posjoner mat, og spiser meg mett, men jeg har erstattet poteter, ris, brød osv. med grønnsaker eller salat, så får i meg næringsstoffene jeg trenger, samtidig som kaloriene går ned. Det er nok også døgnrytmen min som gjør at et inntak på ca. 1300 kcal om dagen fungerer for meg. Jeg legger meg sent, og sover over frokosttid, så blir ikke noe frokost på meg, det erstatter lunsjen. Kanskje ikke det beste for helsen, men! Hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...