Gå til innhold

Vil ned 8 kg innen sommeren 2011. :-).


Gjest cloetta

Anbefalte innlegg

  • Svar 891
  • Created
  • Siste svar

Tar med de nyeste innleggene.:-)

 

Av: nikkoline Ble medlem: 05.07.06

Antall innlegg av nikkoline: 1.088

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Denne uka- smakte ikke på fredagskaka på jobb.

Smakte ikke på vaflene de lagde på jobb vanlige hvetemelsvafler,det angikk liksom ikke meg.

Har ikke kjøpt snop sist helg

 

Trent bra, bla 4 timer på fjelltur.

 

Hvorfor står vekta på stedet hvil.

 

Spiste litt for mye rugvafler hjemmelaget skulle stoppet med ei ikke to.

Spiste halv stk pizza i stede for kvelds en kveld på jobb,tynn resturant pizza, men da hadde jeg 2 melkerasjoner som jeg ikke brukte.Vet ikke om dette slo negativt ut.Kanskje jeg en dag i forrige uke spiste en halv pølse for mye.Tilsammen blir det litt her og litt der.

 

Skal ha det måndtlige,blir tung og oppfylt.Jobbet mye og sovet lite.

 

Drukket ganske bra med vann

 

Vekt er på stedet hvil,men jeg går nok snart ned

Har satt meg noen delmål,gøy selv om en er voksen å ha noe å se frem mot.

Første delmål: 75 kilo,skal kjøpe meg en god bok.

Andre delmål : 70 kilo,en ny bukse

Tredje delmål: 68 kilo, noe jeg trenger der og da.

Jeg er ikke det minste deprimert for jeg vet at vektreduksjon må komme før eller siden.Min livsstil gjør at vekta bare må følge etter,.....før eller siden.

 

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Minni

Jepp nikkoline,det er mye bedre at du skinner og stråler,enn at du putter i deg mat som kroppen ikke trenger)

 

FRIGG:

 

Syntes det var fint sagt...kanskje vi alle skinner og stråler litt mer om dagen, når litt av tullematen har forsvunnet fra menyen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi en dag nærmere helg,synes at denne uken har gått så fort.

 

Gleder meg til Polen tur neste uke,håper at vi er heldige med været.Skal prøve å være flink da med mat osv,men blir ikke så lett,men vil mest kose meg.

 

Fint vær idag,solen skinner men er "bare "20 nå,blir nok litt varmere snart.Måtte fyre på morgenkvisten,kaldt.

 

Idag blir det ikke trening,tar en trimfri dag,formen er ikke helt på topp,så tar det med ro.

ha en fin dag.

 

10/8: 78.8kg

17/8:

24/8:

1/10:

8/10:

15/10:

22/10:

29/10:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott med ny tråd! Jeg er forsatt med på veiedag om fredager. Tar med vekten fra forrige fredag!

 

Er litt mer optimistisk i dag! Er ikke annet å gjøre enn å stå på. Tenk hvis vi ikke hadde vært medlemmer av vektklubben, og bare latt det flyte fritt?? Er sikker på at jeg hadde vært en del tyngre enn jeg er nå. Jeg tar ikke av så utrolig mye, men jeg holder i alle fall vekten i sjakk... Trøste, trøste meg selv...

 

Mål for høsten: 73 kilo og klare å BLI der til over jul. SÅ de siste tre kiloene til våren.

 

Strategi: Spise sunt og behersket i uken. Kose meg litt i helgen. trene minst tre ganger i uken. Drikke mye vann.

 

Vel - planer er det i alle fall nok av!

 

God ide å lage et treff, en gang! Hadde vært arti å møtte dere. Kanskje vi kunne lage en lukket gruppe på facebook? Jeg er i alle fall på facebook - er dere?

 

Nå må jo vektnedgangen komme, Nikkoline - høres ut som om du har vært veldig flink. De små utskeielsene du har hatt, kan knapt regnes med.

 

Ja, jeg har lest den boken om franske kvinner. Den hadde et fantastisk godt budskap. Kanskje jeg skal låne den på nytt? Det er jo kjernen av mitt problem: Jeg forsetterå spise etter at jeg er mett... Har også lyst å lese den boken du har bestilt, Minni! Blir spennende å høre om du like den!

 

Nå studier (om dysleksi og psykisk helse...)

 

Kaika :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaika: ja,jeg er på facebook.En lukket gruppe hørtes lurt ut.:-) flott å høre at du har maange planer;-)

 

Hvis dere vil bli venn med meg på fb,send meg en melding.:-)

 

Er sikker på at du klarer å nå målet ditt kaika,lurt å ha delmål. Mitt første delmål er 76 kg før jul,håper å klare dette.Er jo "bare" 3 kg unna.

 

Imorgen skal jeg til legen å ta blodprøve,må det pga blodprosenten.Tar jernpiller:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag! Etter 1 uke med stress-stress-stress og ein del usunne valg, er eg opp 1,2 kg. Rekner med at da er mykje vatn, for eg er temmelig stiv i kroppen i dag. Ingen tp heller. Eg trur ikkje neste veke blir så veldig mykje bedre, siden eg då er åleina med ungane. Blir lite trim då, men skal prøva å trimma på morgenen. Problemet er at eg er så dårlig til å lesa fag om kvelden, og om eg trimmer om morgenen kommer eg så seint i gang. Uansett, så må eg passa litt bedre på maten i neste veka.

 

Skulle me ha laga oss ei facebookgruppa kanskje?

 

Dagens tall:

Vekt: 68,9 kg (+1,2 kg)

Midje: 81 cm (+1 cm)

 

P.s. Lagde ei fantastisk god grønnsakssuppa i går, så eg vil legga ut oppskrifta på. :D

 

4 porsjoner:

400 g poteter

200 g persillerøtter (jeg har også brukt andre røtter - blant annet pastinakk)

400 g gulrøtter

1 sjalottløk, hakket

Smør til steking

2 hvitløkfedd, hakket (har brukt mye mer - hvitløk er digg )

1 liter grønnsakbuljong

1 beger lett crème fraîche

Salt og pepper

Timian

400 g pølser i biter

 

 

Slik gjør du:

1. Skrell poteter, gulrot og persillerot og skjær opp i biter. Surr løken i smør til den er myk og tilsett hvitløk, poteter og rotgrønnsaker. Hell over buljongen og kok under lokk i 20 min eller til alt er mørt.

2. Tilsett crème fraîche og kjør til en jevn suppe med håndmikser. Smak til med salt, pepper og timian.

3. Stek pølsebitene med litt smør. Servér suppen i dype tallerkener med pølsebitene i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god fredag!

 

Ned 0,2 her, men er sylte forkjølet, så litt treningsmangel. Veldig fornøyd med minus i det hele tatt!

 

Lurer på om en anelse galskap grep meg i går... Jeg raste av gårde og kjøpte lekkert garn for kjole til vinteren. Så derfor: Innen jul skal både kjolen være klar og jeg skal passe inni den. Dvs, maks 68, helst 65 kg. Fint med håndarbeid mot trøstespising? :-) Og som deg Kaika, utfordringen er å bli der. Da hjelper det for meg å ha plagg jeg gjerne vil passe inn i.

 

Høres ut som om livet ditt byr på mye trim uansett Sisee, dette går nok bra!

Facebook er også fint.

 

Det er som vanlig masse motivasjon i å lese meldingene deres. God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10/8: 78.8kg

17/8:78.9kg opp 100 gram:-((

24/8:

1/10:

8/10:

15/10:

22/10:

29/10:

 

Hei og hopp,da var jeg hjemme igjen.Vært hos legen og tatt blodprøve,usj.Håper nå denne er bra,får svar om noen uker.

Gikk hjem igjen,må jo nyte det fine været som er idag,ble 40 min gåtur,så litt sliten i beina..hehe. 1.1 trimpoeng!

 

Frigg: så spennende å strikke kjole da,gøy med utfording.Har du strikket det før? hvilken farge??

gratulerer med nedgang,flotters!

 

Sisee: mmm,den grønnsakssuppen så jo kjempegod ut,den skal prøves en dag.det er såå godt,og sundt.Kjedelig at du har gått opp da,men krysser fingrene for at du har gått ned neste uke:-)

 

Håper at dere fortsatt vil være her da,selvom vi kanskje skal lage facebook gruppe! Kaika ordner du det??? Har ikke laget en gruppe der før:-)))

 

God helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag, og tro det eller ei, OPP i dag, også:

 

10//9: 76,9 kg

17/8: 77,1 kg (opp 200 gram)

24/9:

1/10:

8/10:

15/10:

22/10:

29/10:

 

Grrr, grrr og atter grrr. Men, det får meg egentlig til å tenke på hvor mye vekten varierer i løpet av en uke. Jeg har veid meg hver dag siden tirsdag, og resultatet er som følger: Tirs: 77,2, ons 76,4 tors 74, 9 og i dag: 77,1. Enten er vekten min helt skrullete, eller så varierer vekten svært mye i løpet av en uke.

 

Det med facebook hadde vært kjekt, men jeg har heller ikke laget en gruppe før, men jeg får det sikker til. Kan spørre datteren min. Skal se hva jeg får til i løpet av helgen!

 

I ettermiddag var jeg på trening. 30 min spinn og 1 time styrke, veldig kjekt! Så taco og rødvin med min kjære :-)

 

Den suppen så virkelig god ut - den skal jeg prøve, Sisee.

 

Jeg har også hatt lave jernlagre, må ta tabletter i perioder. Har i tillegg lavt stoffskifte, så det er ikke så rart at jeg sliter med å gå ned... He, he, alltid kjekt å ha noe å skylde på.

 

God helg, mine venner! Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på facebook jeg og:)

 

Viljen bare vokser og vokser,håper kiloene gjør det motsatte.

 

Sto i mot jobbkaka i dag og som forrige fredag.

 

Har nå gjort et forsøk på å notere litt på matregistrering får se om det hjelper.Jeg har fått høre fra kursholder at jeg må ligge ganske bestemt på regnet kalorimengde for om jeg spiser for lite så stanser det opp.Når jeg har væt ute på tre-4 timers turer har jeg nok forbrent oppi og over 1000 kcal da har det kun blitt få igjen til forbrenning.Hadde jeg hatt utregning så kunne jeg sikkert av og til spist litt mer.

 

Jeg er knall bestemt,har lett i gjennom menyen etter skjulte kcal og er ikke så flink til å regne med smør og dressinger har jeg funnet ut.Jeg skal NED i VEKT,i uke etter uke uten unnskyldninger,være ærlig og åpen om det som møter meg.

 

Drikker masse vann.Smaker ikke på søtsaker eller potetgull.Potetgull er ikke gull men feitbringer.

 

Fått meg en fjelltur sammen med ei svensk jente som har lite bekjentskap her i norge.Hun var sååå glad for å bli invitert med på tur.

 

Da jeg la meg ned på gulvet for situps ble jeg oppringt,måtte komme på skisamlingen som er her i helga.Sånn har det vært i flere uker opp og ut,hit og dit.

 

Håper neste fredag kommer fort for nå vil jeg til Kreta:)

 

Jeg har jobbet tre helger uten hvile imellom og i morgen kl 600 er det opp å lage frokost til 300 skiløpere.

 

Da har jeg sjikkelig breiet meg ut,men er for trett til å lese,bare pøse på.Ja ja dere får være overbærende i kveld.

 

Ha en fin slank helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg igjen

 

Koker nå fårikål før jeg skal jobbe kjøkkenvakt på skisamling,dit skal jeg sykle,det blir noen kilometer.

 

Spiser på min selvlagde kyllingsalat 75 gram kylling, ga rom for en osteskive,nam nam.

 

Stolt mamma- gutten min ble nr 5 i sin klasse på birken i går 21 km.

 

Kaika, vi gir ALDRI opp.Ikke gå på vekta flere ganger i uka!!!!

Minni 100 gram er ingenting,et vannglass el.

Frigg så sprekt gjort,og det er sant vi TROR på at vi skal greie det:) derfor kan vi kjøpe`/strikkei litt minde størrelse.Den kjolen skulle vi ha fått sett.

Sisee den der suppa skal jeg prøve,lagde evas kyllingsuppe som Inger (rugbrød) har den var kjempe god,kan anbefales kan gi ut oppskrifta her en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koser meg med helg og fri.skal jobbe imorgen.

 

Blir ikke tur til Gdansk utsetter denne litt,så mye som skjer:-)) tar heller en liten shoppingtur til Svinesund..hehe.

 

nikkoline: gratulerer da,gøy at gutten din kom på 5 plass:-))

takk for kyllingsuppe tips,har et par sånne ingers kokebøker her kan sjekke omm den er der. namnam.

her blir det hjemmelagde kjøttkaker ala gubben,gleder meg,namnam.

 

kaika: stor trøsteklem,kjedelig at du har gått opp da,men vi gir oss ikke.vi skal NÅ MÅLET!!

spent på om du får til det med faebook gruppe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for oppmuntringene! Kjolen er nå 7 cm lang (starter nederst på skjørtet, veldig mange masker!), så nå er det bare for kroppen å holde følge :-) Jeg strikker Drops design 125-1, Minni, men i melert beige (den grå ble veldig mørk) Prøvde å kopiere link hit, men det gikk ikke. Jeg strikker litt i blandt, men er ikke veldig flink, og har aldri turt noe så stort før. Men ja, Nikkoline, det er klart at det skal gå! Både det ene og det andre. Og med den viljestyrken du beskriver burde kiloene bare innse nederlaget med det samme og gå sin vei.

 

Og så må jeg dele min glede etter et dypdykk i buksebunken. Om ikke like pent, så går de alle sammen nå over baken! Hurra! (Håndtakene er digre til tider, men de går nok vekk etterhvert.)

 

Jeg er sikker på at det går bedre med veiing til uken, Minni og Kaika. Og så gleder jeg meg til å prøve suppa til Sisee. Høst er suppetid, masse gode ferske grønnsaker. Elsker det. Gratulerer med poden, Nikkoline. Hurra for oss!

 

Og absolutt ingen chips til meg før fredag. Ingen godterier heller, og minimalt med andre utskeielser, vi klarer det? Heia!

 

Må ha med "høstregla" mi, da er det mer synlig for meg selv:

(er så fryktelig flink til å være fornøyd med "godt begynt", men det er ikke nok!)

17/9: 71,7

10/9: 71,9

3/9: 72,8

26/8: 72,8

20/8: 73,1

13/8: 74,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg puster ut litt motivasjon når det gjelder søtsaker og andre kaloribomber.

 

Har klart meg hele helga uten å røre en flis av tullemat,absolutt ingenting....

Når jeg kjenner etter blir jeg så stolt og glad.

 

Har vært og trent på twister og styrketrening i en time,etterpå tok jeg ti min. solarium,da kom godtelysta,men jeg sa bestemt nei.Solarium på kiosk betyr ikke at det er lov å spise godterier.Tenkte litt på om hva jeg egentlig holder på med,jo vekta skal jo ned og vips så var det ikke rom for idiot mat!!!!

 

Prøver å holde meg lengst mulig unna kaloribomber det skal så lite til for å ødelegge opplegget med sånt tullerier.

 

Henter styrken i oss selv denne uka,det er bare å si nei :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel klart å trø i meg 40 000 kcal i helga, føles i alle fall slik. Og no sitter eg og spiser resten av lørdagsgodtet, og har nesten ikkje dårlig samvittighet ein gang. Dette er absolutt ikkje bra!

 

I neste veka har eg egentlig fullt opp, men eg må prøva å få inn litt trim i kaoset. Eg har ikkje noko valg lenger. Så eg har tenkt å ha på treningsklær når eg leverer i barnehagen, og så få meg ein joggetur på heimveg. Blir ein tur på 6 km då. Planen er å ta den 3 ganger i veka, og så kjøpa meg ellipsetrener til vinteren. Samboer har jo begynt med karate, og siden han no har ein fysisk krevande jobb (og spiser sunt igjen :D), renner kiloane av han. For første gang så lenge eg har kjent han (20 år) er han under 100 kg. Begynner å bli skikkelig snasen heile mannen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,6 tp på morgenkvisten er ikkje verst. Kjente at eg ikkje har hatt godt av 1 veke treningspause, men rekner med eg kommer snart tilbake. I dag blei da gå/løpe først på grusveg, så gjennom skogen og så på asfalt. Ein runde på 45 min. Når formen er bedre, kommer eg til å droppa asfalten trur eg, og snu når skogen er slutt. Då blir da ein lengre tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og ny uke, og tid for å ta seg kraftig sammen. Etter å ha lest hvor flinke dere er alle sammen, må jeg bare innrømme at jeg sikkert også har inntatt 40 000 kalorier i helgen (takk Sisee for at jeg ikke var aleine om den...). Huff og huff og atter megahuff. Skal skjerpe meg 100 % og bare være positiv og grei fra nå av, dere!

 

Superflinke Nikkoline som har klart å ligge unna alt snop i helgen... Og du, Frigg som strikker kjole,da! Lykke til med prosjektet. Kanskje jeg skal finne meg et håndarbeid til vinteren jeg også? Strikker litt i perioder. Må jo si at jeg liker høstregla di ! Utrolig bra jobbet!Er ikke så lite misunnelig, heller. Nei, nå skal jeg slutte å leke at jeg slanker meg - nå skal jeg begynne på skikkelig. Vet jeg har sagt det før, men nå skal jeg!!

 

Kos deg på Svinesund, Minni. Sikkert mye billig å kjøpe. Blir nok for langt for meg :-)

 

Har ikke gjort noe med den facebookgruppen, ennå. Vet ikke hvordan jeg skal gjøre det, og så er jeg ikke helt enig med meg selv om jeg ønsker å gå ut av anonymitetens mørke krok, heller... Hva synes dere? Skal spørre datteren min om hjelp...

 

Nå skal jeg på aerobic 2 - kjempegøy og kjempeslitsomt, får virkelig svingt skinkene, da! Snakkes i morgen.

 

Ps. Har vært flink i hele dag og har sagt nei til både kjeks og sjokolade på jobb :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville vært gøy å se dere,men når jeg tenker etter kanskje vi skal beholde anonymiteten en stund til?

 

Kan det være letter å "bare si det" når vi er anonym?

 

Skal vi vente til våren, når alle begynner å nå sine mål også lagen den facebook gruppen da? I mai?

 

Kaika har et poeng,men jeg vil jo gjerne treffe dere også,vi begynner jo å bli godt kjente med hverande uten egentlig å være det.

 

Anyway,I love you:)

 

Veiedag i morgen kveld.Tror ikke på et "mirakel" før til neste uke,jeg har så lang tung måndtlig periode, er oppfylt og tung i over ei uke 8-10 dager før det braker løs.Har spessielt lagt merke til det etter at jeg har begynt å veie meg.

 

Dere tror kanskje at jeg går på kurs,men det gjør jeg ikke.Skrev jo om hva kursleder sa,men det er gammelt nytt hehe.Går noen av dere på kurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaika fortsett å si nei til sjokolade og kjeks,det er ikke mat:)

 

Du er flink som står i mot,det blir enklere for hvert nei du sier,hjernen lager et nei spor for godterier og den forsterkes for hvert nei:)

 

No våkner sola atter til en fin dag,he he artig måte å si det på.Skal en slitetur i fjellet på morgentimene før jobb.

 

Ha en strålenede dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er enig med deg, Nikkoline - tror vi venter litt med å "se" hverandre. Vi tar den til våren. Love you, too!

 

Tidlig morgenstund og jeg er klar til å kaste meg over bøkene. Jeg ha halv studiedag om tirsdagen, egynner ikke på jobb før 11.30. Så nå skal jeg lese videre om lesevansker. Spennende og veldig nyttig i jobben min.

 

Ha en fin, slank, sunn dag! Var forresten kjempegøy på aerobic i går, og vips hadde jeg sikker to trimpoeng!!

 

Ha en strålende dag!

 

Kaika <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet jeg og fordi min bedre halvdel måtte så tidlig opp for å komme seg til hovedstaden.

 

Han skal ta fly fra nordens paris,Tromsø.

 

Helt utrolig,var ute og henta posten fra i går og før hanen galer har vi nesten 9 varmegrader,har plukket jordbær denne uka og vi går i sommerklær.Ikke bikini he he.

 

Vi har hatt sol og atter sol i en evighet.ikke rart at jeg er blitt 100 ganger sprekere,hatt så lyst til å gå i fjellet.

 

Vi har plukke multer,blåbær,tyttebær og laget krekling saft.

 

Nå krysser jeg fingrene for nedgang på vekta i kveld.

 

Kos dere uansett vær:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom en gang til:)

 

 

Vet dere hva??? Dette er siste gang jeg skal på ferie med så mange kilo.godt at de ikke er i bagasjen og at jeg må betale....

 

Jeg har bestemt meg for å ha hodet kaldt helt til vekta viser 68 kilo.Og da skal jeg ikke opp igjen.

 

Jeg har ikke gått så fort ned,men har undersøkt at ved hard trening så kan det gå saktere.men det betyr ingenting,sprekere sunnere hjerte og kropp er helt herlig:)

Jeg holder hardt rundt 75 kilo,måtte du komme i løpet av oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens trim er unnagjort. Da blei 45 min gå/ løpe på skogsvei og i skogen. Går jo meir enn eg løper då, men eg håpar da kjem seg snart.

Egentlig synest eg at progresjonen min er ein god del dårlegare enn alle "oppskriftene" om korleis ein kommer i løpeform. Men eg kan tenka meg at da er mykje lettare å løpa på flat asfalt, enn på skogsvei. Der eg løper er veien delvis dekka av pukk og stein, og delvis god skogsvei. Pukk er noko ustabilt å løpa på, siden eg har lettare for å skli. Dessuten er veien lagt direkte oppå terrenget, så da går opp og ned og hit og dit.

Men da føles utrulig godt bare å klara å komma seg ut. Litt ruske i dag med litt vind og trussel om regn. Herlig høst med andre ord.

 

No burde eg lest fag, men eg sitter omtrent midt i eit flyttelass. Trur da blir litt rydding i dag, ellers blir eg gal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ojda,ser jeg ikke har vært innom siden søndag..huff,tiden flyr.:-)

 

vekten rikker seg ikke nedover,må nok på skjerpings,og holde meg til rundt 1600 kcal.

 

Ble shopping i Svinesund igår,og handlet inn mye god mat og drikke,namnam.

 

Ble ingen jobbing mandag,skal jobbe til uken istedet,ok det.

 

flinke trimmere her da,flotters.Ikke fått tid eller har ikke ork til trim de siste dagene,men idag skal jeg trene på ergosykkel mens jeg ser på film.

 

kaika:du har vært kjempeflink,3 kg ned da,flotters:-)) Noen som kan sende litt motivasjon???

 

jepp,enig med dere,tar facebook tråden til våren/høsten,fint å kunne være anonym også.:-) ha en flott dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Sisee, trenere jeg har snakka med sier at jo mer ulent terrenget er jo mer må du jobbe for å stabelisere og ballansere.Kanskje det ligger noe her?Håper du fikk tid til å rydde.

 

Å Minni så heldig du er som har vært og shoppet.

 

Kaika så sprek du er som trener aerobic.God trening.

 

JIPPI ned 1,8 kg veier nå 78 tilsammen -3,2 kg siden 16 aug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...