Gå til innhold

Vil ned 8 kg innen sommeren 2011. :-).


Gjest cloetta

Anbefalte innlegg

kjempebra,Nikkoline,du er flink:-) 3.2 kg er flott.

 

Her er det full skjerpings,for har ikke hatt motivasjon de siste dagene..snufs,er redd jeg har gått opp:-((((

meldt meg på grete roede kurs i oktober,er lettere på kurs.:-)

veide meg idag,og vekt er 79.9kg..snufs!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

så begynner på ny startdatoer imorgen,for å få mer motivasjon..kanskje lurt???

 

23/9:(79.9)

24/9:

1/10:

8/10:

15/10:

22/10:

29/10:

5/11:

12/11:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 891
  • Created
  • Siste svar

Å, nei du, Minni, ikke tre kilo ned - det var et forsøk på å lage et hjerte, he, he!! Slik: <3. Når du lager en sånn på FB blir det til et hjerte - men ikke ikke på disse sidene... Jeg har veiedag i morgen, er forsiktig optimist for jeg har vært flink, men vet og at jeg får mensen en av dagen og da går jeg vanligvis litt opp.

 

Synd at du har lagt på deg, Minni! Jeg ser at nå er du der jeg var i forrige uke... Mismotet siger på og motivasjonen daler. Opp med hodet - gå deg en tur og spis noe sunt. Kjenn at det er deilig å bevege seg!

 

Gratulerer Nikkoline! Du har vært fantastisk flink. Stå på videre. Helt sant at vi må ta det "på langs".

 

Rydd opp i rotet, Sisee. Jeg klarer heller ikke å konsentrere meg hvis alt er "bombet" rundt meg.

 

Melder om vekt i morgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjerter og kilo i minus,begge deler er fantastiske:)

 

Nå er jeg innom for å si hadet bra og stå på!!!

 

Jeg reiser til Hellas og koser meg i en uke.

 

Kanskje det her er ferien jeg klarer å bevise at ferie ikke betyr ekstra kilo og dårlig start på ny hverdag.

 

Skulle gjort som hun som tok med vekta på ferien,men den veier litt for mye.He he.

Kos dere,tenk enkelt at det bare er å la være!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No er eg klar for vegedag trur eg. Har ikkje nokon spesielle ønsker, så lenge da er minus. Om da så er berre 100 gr.

Ingen trening i dag, og ingen i måro. Trur eg då. Skal vera barnevakt, og etterpå er jo ungane heima. Får prøva å kjøra ein runde 30 days, men da er løping som frister. Men, men, kan ikkje alltid få viljen min.

 

Nikkoline: Kos deg i Hellas! God tur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må berre få legge inn ein liten kommentar til Frigg:

Eg har akkurat sett meg ut den kjolen du strikkar, skal av gårde og kjøpe garn i morgon! :)

Synes den var skikkelig flott i snittet, men synes og at den blei litt mørk i skjørtet med den gråmelerte/svarte tråden. Lurer på å bytte litt fargar...

Ser dei har ein veldig fin i burgunder/lilla...Tør eg det då?

Er den vanskelig å strikke? Ser det ut som den blir fin/deilig?

 

Håpar det er greit at eg spør om dette sjølv om det er eit slankeforum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må berre få legge inn ein liten kommentar til Frigg:

Eg har akkurat sett meg ut den kjolen du strikkar' date=' skal av gårde og kjøpe garn i morgon! :)

Synes den var skikkelig flott i snittet, men synes og at den blei litt mørk i skjørtet med den gråmelerte/svarte tråden. Lurer på å bytte litt fargar...

Ser dei har ein veldig fin i burgunder/lilla...Tør eg det då?

Er den vanskelig å strikke? Ser det ut som den blir fin/deilig?

 

Håpar det er greit at eg spør om dette sjølv om det er eit slankeforum![/quote']

 

Selvsagt! Så gøy!! Og jeg er ingen ekspert, men svarer likevel. Jeg var 2mm fra å kjøpe lilla, men det lillamelerte garnet er veldig rosa og ganske spraglete. Kjempelekkert til sjal, men jeg ble litt usikker på om det blitt "too much" for en kjole. Så langt som jeg nå har kommet er det veldig mykt og deilig, og jeg er veldig fornøyd. Når du setter i gang håper jeg du sier fra...det kan være fint å hjelpe hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God fredag alle sammen!

 

Her ligger jeg fremdeles på sofaen og har ikke lagt inn et eneste trimpoeng, så da får jeg være glad for en liten fremgang. Stor beundring til alle flinke trimmere. Ønsker alle lykke til!

 

God tur til Nikkoline!

 

17/9: 71,7

10/9: 71,9

3/9: 72,8

26/8: 72,8

20/8: 73,1

13/8: 74,0 24/9: 71,3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå går det rette veien!

 

10//9: 76,9 kg

17/8: 77,1 kg (opp 200 gram)

24/9: 76,4 kg (ned 0,7 :))

1/10:

8/10:

15/10:

22/10:

29/10:

 

Nå MÅ jeg klare å være så flink at det er ned neste fredag, også!

 

Fredag og nesten helg, dvs der er helg for meg. Jeg har studiedag i dag og i ettermiddag reiser jeg på hytten med min kjære. Vår eldste datter har flyttet og hun yngste skal på fotballcup i helgen, så da kan vi "gamle" kose oss aleine. Rart, men mest kjekt.

 

God tur til Kreta, Nikkoline! Kommer sikkert til å bli herlig!

 

Stå på med strikkearbeidet, Frigg. Lurer på om jeg skal ta opp strikkepinnnene igjen - fikk litt lyst!

 

Gooood helg - nå skal jeg lese :)

 

Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

 

Ser dere har ny tråd her.. :)

 

Jeg forsvant brått og plutselig! Har brukt de to siste ukene (himmel som tiden flyr) til å tenke over hvor jeg egentlig vil hen med vektnedgangen, men har nå kommet frem til at ned, det vil jeg. Blir mer aktiv igjen fra mandag av! (og har sikkert lagt på meg noen kg...grrr... men har ikke vært på vekten på lenge).

 

God helg, så er jeg her igjen på mandag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sneglako s å se deg her igjen Lykke til med vektnedgangen dette klarer du.

 

Gratulerer til dere som har gått ned.:-)

 

Kanskje jeg skal lage en egen tråd med oppgang istedetfor nedgang?? hehe,neida!spøk.

 

Sukk,veiedag,ikke heeelt fornøyd men men,sånn går det..hehe:-)) får ta det med et smil!! Skal ha full skjerpings fom neste uke.I helgen skal jeg feire bursdagen min,så blir god mat og drikke da,og ikke lett med skjerpings.derfor mandag.:-)

 

vekt idag var HELE 80.2kg.:-(

 

23/9 :79.9)

24/9:80.2kg:-(

1/10:

8/10:

15/10:

22/10:

29/10:

5/11:

12/11:

 

god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje eg skal bli spåkone når eg blir stor. Ned blei da, men 100 gr. Er egentlig fornøyd med da for eg hadde meg ei snikveging på mandag, og da var skremmande saker. Kun to dager med trim denne veka, men skal prøva å få til noko i helga. Blei ein liten rusletur med vogn (barnevakt) i sol og vind, men med ein 5- årings tempo trur eg ikkje eg registrerer den. Sliten blei eg ikkje akkurat. :)

 

No har helgefreden inntatt huset, og eldste skal snart avgårde i selskap. Dermed blir da bare med og minste heima i kveld, og me skal storkosa oss. Blir vel film og popcorn då. :)

 

Snegla: Kjekt å sjå deg igjen etter tenkepausen. Trur ofta det kan vera lurt med eit lite avbrekk for å finna ny motivasjon.

 

Gratulera til Frigg og Kaika, flotte tall denne veka. :)

 

Minni: Opp 300 gr, blir du med på ned 400 neste veka? Det er nemlig mitt mål neste veka. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp,blir med på 400 gram NED,Sisee,:-) vekten sto forresten på 79.5kg idag så måtte være vann eller noe igår som gjorde at jeg gikk opp:-)))

 

hurra for meg,blir 39 år idag,fikk kaffe på sengen og egg og bacon til frokost,namnam.:-)

 

Ha en fin dag!!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en fin bursdagsfeiring igår,ble mye god mat,så fom imorgen blir det full skjerpings igjen. Idag skal vi få besøk,så det blir koselig. :-) ha en fin søndag.

 

turte ikke å veie meg idag,men venter heller noen dager med det.

:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at du hadde ei fin feiring.

 

I dag vil eg skryta av ungane mine. Eg har to jenter på 7 og 5 år, to prinsesser. :) I dag har me vært på skogstur. Først gjekk me i over ein halv time gjennom skogen til speidarplassen. Der spidda me pølser på bål, og laga kanelsnurrer på pinne. Ungane lekte indianerer og klatra i trær, mens eg satt med bålet og kosa meg med kaffi. Etterpå gjekk me den lange vegen heim, og brukte 1 time. Da var inkl. eit lite besøk på gravplassen me passerte på vegen. Små føtter som traska og gjekk med sekk på ryggen. Noko klaging var da selvfølgelig, men jaggu var dei flinke. Eldste raste rett på vennebesøk, men 5 timar i skogen var visst nok for minsten. Ho krølla seg sammen i sofaen foran tv'n, og brydde seg ikkje da minsta om at eg prøvde å lokka ho ut i sola.

 

For ein herlig dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk,Sisee:-)

 

Fint å høre at dere hadde en fin skogstur:-)

 

Mandag og ny uke,grete roede boken er tatt fram igjen og skal følge den til punkt og prikke,bruker menyen som står der.

Vet at grete roede funker best for meg,så skal bruke denne en god stund fremover.

Håper på 400 gram ned denne uken.

 

ha en flott uke,med sunn mat og trim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starta veka med 1,9 tp, og er veldig fornøyd med da. Men no begynner da å bli kaldt i været, da er tydelig at da var eit værskifte i helga. Nydelig sol på løpeturen i dag, men frost i gresset faktisk. Angra litt på at eg ikkje hadde ulltrøya på meg, så eg må visst i skapet og grava den fram. Får kjøpa meg buff til øyrene og, for dei var ikkje så happy.

 

Akkurat no er eg kjempemotivert for vektnedgang, men da er eg jo alltid etter trening. Så får me sjå kor lenge eg har motivasjon då, forhåpentligvis heila veka.

 

P.s. I natt drømte eg at eg spiste ein heil sjokoladekaka åleina, trur eg var litt sulten i natt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PizzaskiveSpennende kveldsrett når du har lyst på noe godt! jeg prøvde denne idag,og den er kjempegod:-)) løp og kjøp ingredienser.

 

 

 

Dette trenger du til: 1 person

 

Pizzaskive

1 skive rugbrød grovt

1 ss tomatpuré

2 ts tomatketchup

1 eple

1/2 løk

1 ts oregano

1/2 ts salt

1/2 ts pepper

25 g hvitost, lettere

 

 

 

 

 

Slik gjør du:

Skrell eplet og riv det på rivjern. Finhakk løken.

Ha tomatpuré, ketchup, revet eple, løk, oregano, salt og pepper i en kjele og la det koke et par minutter.

Legg tomatfyllet på en skive rugbrød og strø over litt revet ost. Stek skiven i en stekepanne på svak varme med lokk til osten smelter.

 

Serveres med rikelig grønn salat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starta veka med 1' date='9 tp, og er veldig fornøyd med da. Men no begynner da å bli kaldt i været, da er tydelig at da var eit værskifte i helga. Nydelig sol på løpeturen i dag, men frost i gresset faktisk. Angra litt på at eg ikkje hadde ulltrøya på meg, så eg må visst i skapet og grava den fram. Får kjøpa meg buff til øyrene og, for dei var ikkje så happy.

 

Akkurat no er eg kjempemotivert for vektnedgang, men da er eg jo alltid etter trening. Så får me sjå kor lenge eg har motivasjon då, forhåpentligvis heila veka.

 

P.s. I natt drømte eg at eg spiste ein heil sjokoladekaka åleina, trur eg var litt sulten i natt. :)[/quote']

 

så flink du er til å trene ,sisee:-) 1.9 på mandag er jo flott.

 

hehe,du var nok sulten ja;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her ligger jeg på sofaen og synes skrekkelig synd på meg selv. Begynner å bli lenge siden siste trening nå, her må mye konsentrasjon til om det skal bli noen vektnedgang! Men jeg strikker, 25 cm langt nå...må komme meg på bena snart om kjolen og jeg skal bli samme størrelse!

 

Ellers er det moro å lese om baking, turgåing og "hjemvendte" Snegla, og om sjokoladekaker som må spises om natten. Jeg våknet fortumlet for noen dager siden, helt overbevist om at hele høsten var ødelagt av utskeielsene...og så kom jeg på at fem biter sjokolade faktisk er greit, om enn ikke veldig lurt. "Før i tiden" hadde det jo fort blitt en hel plate..

 

Og etterskudds-hurra for deg, Minni!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått, Minni! Jeg er nok litt eldre enn deg - blir 45 i desember... Rart som tiden går...

 

Kjekt med tur i skogen, Sisee - så flink du er som gjør det så kjekt for barna dine! Og velkommen tilbake, Snegla! Av og til trenger vi en pause, ja...

 

Jeg startet uken bra i går med aerobic, og vips der hadde jeg sanket 2,2 tp! I helgen var jeg på hytten og gikk tur både fredag og lørdag - ett tp pr dag :-) Men, det ble jo litt snop og noen glass vin, ja.

 

Dette skal bli en bra uke! Har tatt fram Grete Roedeboken min jeg også, Minni! Hvis jeg følger opplegget, vet jeg at jeg går ned. Er med på 400 gram denne uken! Det skal vi klare.

 

Ha en fin uke!

 

Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.4 tp idag.. Må få til en heeeeeel del denne uken. Målet får være 15 :)

 

Jaiks, bare 4 dager til veiing. Det blir IKKE stas, men det må til!!

 

Og så kjekt å se at dere er så aktive her!! Godt å ha noe å vende "hjem" til :)

 

Ønsker alle en sunn og trimpoengrik dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mykje stress no, og eg håpar da ikkje slår inn på vekta. Når eg blir stressa, blir eg heilt tom og spiser omtrent alt eg kommer over av lettvindt mat. Prøver å holda meg i skinnet og spisa sunt, men da hjelper jo ikkje så mykje når eg småspiser konstant.

Ingen trim i dag, om ein ser vekk frå flyttevask og noko bæring. Sitter med baken godt planta i sofaen og multitasker på høgt nivå. Leser om kommuneadministrasjonen mens eg legger sammen og sorterer klær. Er visst den einaste måten eg får gjort husarbeid på for tida. Av og til kikker eg ut vinduet og ser på sola som skinner frå blå himmel. Eg har absolutt ikkje lyst til å sitta inne i dette fina været, men må man, så må man.

 

Eg skal vera så glad når eg har levert frå meg nøkkelen til huset. Då kan eg lesa fag døgnet rundt.... Blæ! Men da er nå ein ting mindre å tenka på.

 

Frigg: Uffdå, så kjedelig å ikkje vera 100%. Håpa du er på beina snart, og får svinga deg i kjolen. :) Har planer om å strikka meg ein tunika til vinteren, men har så mange andre ting som venter først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snufs,legen ringte meg nå og sa at jeg hadde på grensen til høyt kolesterol og må fortsette med jern.Så NÅ MÅ jeg ned i vekt. Skal til kontroll neste år. sukk,Men jeg skal "vise" ham jeg at jeg klarer..Hehe.:-))

 

Kaika;er du 45 du høres yngre ut:-) trodde vi nesten var like gamle:-) flott at du også blir med på 400 gram ned. dette skal vi klare.

 

Mål en kutte ut snop og potetgull. mål to: trene 2 ganger denne uken.:-)

 

frigg:flink du er til å strikke da. sender deg masse motivasjon til å trene.

 

Sisee:skjønner godt at du ikke vil sitte inne nå Sisee,men kan du ikke ta deg en liten pause,og ta en tur ut??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp. strålende vær idag,sol og blå himmel:-))

 

Har vært litt ute idag.Tatt noen bilder også.Kattebilder..hehe.

 

idag har jeg strammet inn på kcal og skal holde meg til 1500-1600 kcal,ikke noe mer. Om 8 uker må jeg da veie minst 4-5 kg mindre???

 

kos dere i sola,dere som er så heldige å ha sol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...