Gå til innhold

Slanketråd for ammende :-)


Gjest MamiK

Anbefalte innlegg

Det føles godt å være igang igjen, og være bevisst på hva og hvor mye man putter i munnen :D

Jeg har registrert alt av mat, men så har det i tillegg vært bursdagsfeiring med det som hører til. Med de kakene medregnet har jeg selvfølgelig gått over kaloriantallet, men men..jeg har god tid ;)

 

Motivasjonen kan svinge litt, men man må ikke gi seg likevel. I det lange løp går det nedover hvis man bare holder fokuset!

Dette vet jeg, da jeg fra 2.februar 2009-23.november 2009 gikk ned 18,4kg :(

Da var jeg allerede blitt gravid, og nå er det de resterende kiloene etter fødselen jeg sakte vil kvitte meg med..

 

Dette skal vi klare, sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Så flott å se at det er kommet flere med i tråden :-) Velkommen skal dere være!!!

 

Jeg har ikke gjort mye med kosten min, bortsett fra å si nei til kjeks og godteri i ukedagene. Personlig mener jeg det og mosjon får holde mens jeg fullammer :-)

Har ikke hatt mulighet til å trene enda, men går turer. I dag hadde jeg 2 timer!!! Stolt!

 

Ikke gått så mye ned, men jeg har god tid. Gått ned ca 2,5 kilo. Skal ned 12,5 kg til, minst :-)

 

Nå blir s grove pannekaker og suppe til middag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MamiK, har du noen formening om hvor mange kalorier du ligger på da..?

Jeg er så redd for at jeg skal spise for lite, og dermed miste melka..jeg fullammer også. Men samtidig så vil jeg jo heller ikke gå opp i vekt for å si det sånn!

 

Turgåing er den treninga jeg får også, i tillegg til at jeg nå trener litt på Wii Fit+ som samboeren har kjøpt ;)

 

Jeg har god tid jeg også, men fokuset må være tilstede allerede, hvis ikke kan jeg fort ramle tilbake til gamle vaner/uvaner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga byr på nye utfordringer. Skal feire stor dag i helga, og det byr jo sjølvsagt på store utfordringar. KJem til å stå mykje på kjøkkenet, og det tyder stort sett på småspising for min del... Skummelt. Så vert det mykje usunt på bordet om kvelden, så no får eg testa sjølvkontrollen gitt...

 

Men er veldig spent på vekta mandags morgon!!! God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ligg på rundt 1900 kalorier så skal melka vere trygg. Det er masse mat dersom du velger rett mat! Og husk å drikk masse, både vatn og melk!!! Så går det bra veit du. Eg har "slanka" meg i gjennom to ammeperioder, og dette har funka veldig bra for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 1,2kg her :(

Jeg spiste rimelig riktig i uka som gikk, men da fredagen kom fikk jeg vanskelig for å holde på maten, så da gikk det mest i væske..

Da matlysten var tilbake lørdag kveld tenkte jeg ikke veldig mye på kalorier, jeg var bare glad for å kunne spise igjen :D

Det samme gjorde jeg igår, men det gikk riktig vei likevel, så da er det greit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er helt ny i dette med å telle kcal og GR metoden, men den virker jo både sunn og fornuftig.

Jeg har en gutt på 5,5 mnd som jeg fortsatt (enn så lenge) fullammer, prøver litt med grøt, men pupp er best gitt.

Jeg startet på kurs den 25.20, og den første uka bød på utfordringer ndg telling, veiing og finne ut hvor mye, og hvilken mat jeg bør spise.

Men det resulterte i - 3,1kg faktisk... Vil tro mye av det er vann, så jeg er veldig spent på neste kurskveld..

 

Jeg har tidligere vært altfor dårlig til å spise ofte nok, og til å spise rett mat, som metter lenge. Dette håper jeg å få orden på nå!

 

Jeg prøver å gå min 1t hver dag, med ganske hurtig tempo.

 

Invisterte i dag i en Apple iPod NANO! Så nå er det bare å trimme videre!

 

Noen som har tips til styrkeøvelser som man enkelt kan utføre hjemme?

 

Lykke til alle sammen! Dette skal vi greie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då er me ganske i same båt. Har ein gut på akkuret eit halvt år, og har fullamma til no. No er graut og middag veldig godt, så det meste går inn, og puppen meir kos sjølv om han nok vert god og mett av det og.

 

HAr gått på ein del kursing tidlegare, men starta på nytt no samstundes som deg, så me kan jo følgje kvarandre:-)

 

HAr veldig erfaring med at det tar ei stund før du kjem inn i dette med kaloritelling, men eg har veldig truen på at dei beste resultata kjem når ein er pinlig nøyaktig... Og ein kjem fort inn i det.

 

3,1 kg er jo kjempebra!!! hanne 2,5 første veka og er kjempenøgd! HEilt sikkert masse vatn, men uansett ein kjempemotivator. PLeier å gå fort i starten og så flate det, for så å kankje stoppe heilt opp. Då er detr berre å halde fokus, så gå det seg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Her er det mange flinke!!! Jeg sklir litt ut inni mellom - får ikke gått tur, har vært syk og andre dårlige unnskyldninger ;-)

 

likevel viser vekta i dag 89,7 kg, og d var DEILIG å se 80-tallet igjen!! Da har jeg gått ned 4,8 kg siden jeg begynte å skjerpe meg litt :-)

 

Hvordan går det med dere???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, her står det ganske stille på 71,8 ca. har blitt lite trening i det siste da ungene har vært syke, og det har vært over 20 minus mange dager.

 

så i dag var det 11 minus, så da trillet vi lang tur på 2 timer ca :D Deilig.

Kosten går sånn ca greit, spiser antagelig alt for mye mat til middag og litt for mye brødmat for tiden, åsså sliter jeg litt med søtbehov på ettermiddagene, så prøver så godt jeg kan å drikke vann og spise klementiner istedefor kjeks, snop og slikt tull.

 

har så fryktelig lyst å komme meg under 70kg til julaften, men slik jeg holder på nå, så klarer jeg det ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rita - du er flink! Du kommer garantert ned under 70 t jul hvis du bytter ut snop m klementiner, te og vann :-)

 

hvor gammel var din igjen? Trodde ikke bebisene skulle ut hvis d var -10? Bruker du kuldekrem?

 

Må ut i morra, for eldstemann skal til tannlegen. Har ikke bil på dagtid, så blir en liten kald trilletur. Er bare bekymret for lungene t min 4 mnd gml baby...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er snart 5 mnd. han ligger i voksiposen, og så henger jeg et helseteppe forran åpningen på vogna.

 

hadde babycallern nedi vogna i dag, og den viste 2 minus inni vogna da vi hadde vært ute i over 2 timer. så 2 minus har di jo ingen fare av. er bare å passe på at han ikke puster inn den iskalde lufta.

 

når han ligger i vogna så varmer jo han opp vogna innenfra selv, samtidig som helseteppet er luftig og filtrerer slik at det er frisk luft der ;)

 

ja nå har jeg kommet hjem fra kveldstrening, ble en 30 min spinning, og 25 min styrketrening. så i dag ble det 4,9 trimpoeng :D

 

håper dette gir utslag på vekta neste mandag da det er veiing igjen.

 

nå viser gradstokken 8 minus, og det snør ute, skikkelig julestemning ute <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Heisann.. vekta står stille.. viste 71,5 i morrest.. så klarer jeg holde den under 72 til over nyttår, så skal jeg være fornøyd. skal på trening klokken 11, og triller tur hver dag, så nye målet mitt er å holde vekta gjennom jula.

 

er så mange fristelser nå i førjulstia med kaker, baking, godteri, brus og god mat, så jeg sliter med å beherske meg hver dag.

 

så bra du er kommet under 90 :) fantstisk følelse å se vekta gå nedover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei folkens!

 

Jeg har greid å holde vekta under 90 gjennom hele jula!! Weeee!

 

I dag var jeg på min første trening etter fødselen. Det var knallgøy! Og i morgen er det på'an igjen. Har som mål å trene 2-3 ganger i uka, pluss gåturer med vogn. Bruker pulsklokke, og det er supermotiverende!!!

 

I dag forbrant jeg over 1000 kcal på gange til og fra trening med vogn (i snø) og aerobic+elipse! Feels good!

 

I morgen er det Zumba! Jeg gleder meg!!!

 

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere med, jenter???

 

Eneste "fordelen" med å være tung, er at man forbrenner så mange kcal når man gjør noe ;-) Thi hi hi!! I dag forbrant jeg over 800 kcal på en Zumbatime. Det er ny rekord!!!! God damn!

Med gange til og fra trening med vogn var jeg lett opp i 1400 kcal forbrent! Wææææ!

 

Jeg tenker som flere andre her inne, at jeg legger meg på ca 1900 kcal (selv om jeg hadde bestemt meg for å ikke telle kcal), siden jeg i utgangspukntet skal ligge på 1600. Men jeg ammer jo. Skal fortsatt prøve å ikke tenkte FOR mye på maten i første omgang. At jeg har tatt bort sukker og søtt er nok, håper jeg. Og at jeg trener!

 

FEELS GOOD!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flink du er :)

 

jeg gikk litt opp i jula, men ble syk og da ble alt borte igjen, pluss litt til, så nå er jeg faktisk 69 kg, og det føles fantastisk, kan nesten ikke tro det.

 

hvilken pulsklokke bruker du? jeg har vurdert å kjøpe en, men syns det er så dyrt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg tror min heter Sigma. Jeg kjøpte den for mange år siden for ca 700,- . Ser nå at de selger på Lefdal for 1000,-, Garmin. Tror ikke du får noe billigere enn det, hvis du ikke får tak i noe brukt :-) Men det er SÅ motiverende!!!

 

Du er knallgod som kom under 70 kg, det var jo målet til jul!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, eller formiddag ;-)

 

Du er under 70 og jeg er under 90 ;-) hehe.

 

Nå har jeg spist brød med leverpostei, og jeg mater lillegull med grønsakspurè. Den ser ikke særlig fristende ut, men hun spiser da... Ikke så veldig hengivende, men. Veldig interessert i det som foregår på tastaturet i alle fall!

 

 

Vi skal bare kose oss inne i dag, frem til i ettermiddag, for da skal vi på babysvømming! Wee! Og så skal mor ut på livet i kveld. Skal på revy og ut og ha noen øl med lillesøstra mi, som kommer hjem fra Østlandet, i kveld! Blir bra! What to wear, what to wear! Lenge leve hold-in-strømpebuksene til Lindex!!

 

 

Ha en strålende dag!

 

Her snør det og er grått og kjipt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, jeg henger meg på her.

 

jeg fødte jenta mi for akkurat 6 uker siden, så må kan jeg begynne å trene litt. men det er jo nesten umulig å få tid. noen som har noen tips til trening med baby artikler. skal begynne på elixia igjen når hun er to måneder, men gruer meg veldig til å la elixia passe henne den timen. huff huff,

men det er lett å gå ned i vekt. jeg veide 94 kilo på det meste og gikk fort ned til 80 kilo. nå veier jeg 79 i dag og satser på 78,5 neste uke.

 

noen som har tips til hvordan man får bort strekkmerker? noen som har prøvd laser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei oi oi! Så tøft nick! hehe.

 

6 uker? GRatulere med baby! Må ærlig innrømme at jeg skjønner deg godt som gruer deg til å levere fra deg babyen allerede.... Kommer jo an på hvordan han/hun er. Marie kunne hylskrike når ting ikke var slik hun ville, og da var det kun mor eller far som hjalp. Selv er jeg ansatt som resepsjonist på et treningssenter, så jeg har jo fordelen av å kjenne de som jobber i barnepassen. Likevel gikk vi ikke dit før nå denne uka, og hun blir 6 mnd. Nå gikk det veldig fint :-)

 

Du kan ikke satse på gåturer og sånn på dagen da? Også kan du la barnet være hjemme med far/mor på kvelden, og dra på trening da?

 

Tror uansett det er lurt å starte litt forsiktig?..?,...

 

Er digg å gå ned endel i begynnelsen, men det stopper gjerne litt opp ette rhvert. Husk at du ikke bør rase ned i vekt pga trening/slanking når du ammer da ;-)

 

LYKKE TIL!!! OG GOD HELG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...