Gå til innhold

Slanketråd for ammende :-)


Gjest MamiK

Anbefalte innlegg

hei hei.

 

enda en uke har gått. det er sprøtt hvor fort de vokser.................. men man må nyte spebarnstiden, den får man aldri igjen...

nå har jeg gått ned nesten en halv kilo og jeg er fornøyd. spiser rundt 2000 kcal om dagen. det holder. prøver å spise sunn mat for jenta mi, bare to uker til jeg skal begynne å trene, gleder meg og gruer, men det blir deilig å komme i form.............

 

men jeg har bare to kilo da til å komme dit jeg var før graviditeten,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Hei oioi og Rita og dere andre!

 

Denne helgen har jeg kosa meg med masse sjokolade og det som er :-) Deilig!

 

I morgen skal jeg på spinning fra kl 09.15. Blir spennende og sikkert HARDT! Har ikke vært på spinning på 10 år, men er veldig glad i å sykle!

 

Har til sammen gått ned 5,5 kilo siden jeg startet å skjerpe meg :-) Fornøyd med det! Mange som kommenterer det også :-) Så nå er jeg på 89 kilo! Wee!

 

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det bra, har vært på hyttetur i helga, med mye go mat og drikke og godis. og vi skal på ny hyttetur neste helg, så denne uka må jeg nok være flink å trene og spise riktig.

har gått litt opp den siste uka, så nå er jeg 69,9.. :/ menmen, ny uke og nye muligheter. er mange som kommenterer til meg og, men jeg må si jeg føler meg ikke slik folk kommenterer at jeg ser ut, så jeg har nok et sykke igjen før jeg blir fornøyd. både mentalt og fysisk.

 

skulle på trening i dag, men broddene er ekle å bruke og faller av skoene, og her er det glattholke og is overalt ;) så får prøve meg på trening i kveld uten barnevogna :)

 

Ha en flott uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være lov å kose seg!! Høres knallkos ut med hyttetur da!!

 

Så du på Puls på NRK i går? Om Christine Koht? Jeg er ganske enig med henne. Hun har gått ned 25 kilo på 3 år, og hun mente det var litt av hemmeligheten - å bruke lang tid. Hun sa at den største utfordringen var å begrense seg. Jeg er enig! Altså, at man spiser kun EN porsjon (en omgang) med middag, at man spiser kun 1 bolle av bolleposen, kun 1 sjokoladebit osv. For om man greier det, så er det jo ikke så ille! Problemet er jo at man spiser det fete og sukkerholdige i mengder! Må si hun ser utrolig bra ut for tida!!

 

Her er det også speilglatt. Kom nesten for sent til spinningtimen i går, fordi jeg måtte stabbe med nedover med vogn uten brodder. Hva slags brodder har du, som du ikke liker? Har ikke kjøpt brodder enda, men skjønner at jeg må. Trenger tips! På vei hjem fra treninga i går var jeg livredd. Det var blankis siste bakken hjem. Ikke hadde jeg noe å binde vogna fast i meg med heller.

 

I dag skal jeg på mor og barn-trening for første gang. Regner med det er ganske enkle øvelser, og ikke noe man blir gørrsvett av. Hadde tenkt å gå på time før det, men det tuller så til søvnen til snupp. Hun vil ikke sove i barnepassen, det er jo så mye spennende som skjer der ;-) Så nå har jeg lagt henne, så triller vi nedover når hun våkner. Hun sov kun i vogna før. Nå det var så kaldt, sov hun i senga si. Nå sovner hun best i senga. Før var jo vogntur en sikker vinner for å få henne til å sove. hehe. Nå vil hun bare kikke!!

 

By the way - leste her inne i en artikkel at man regner at ammingen krever ca 750 kcal pr dag. Det er jo sykt mye?!?!?! Det vil jo si at jeg burde spise driiitmye? ;-) hehe.

 

I dag måtte jeg gå på vekta 3 ganger for å se om det stemte. Den viste 88,1 kg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei såg ikke programmet om koth, men ja, tror også at resultatet kommer av sakte vektnedgang, for gjør man det for fort, er det lett å falle tilbake på gamle synder tror jeg. bruker man 3 år på å lære seg nye vaner, holder di bedre enn om du bare forandrer vanene i 3 mnd.

 

i dag har jeg vært på trille tur, og babytreff, og der fikk vi servert suppe med brød og cup cakes til dessert :) hihi, litt kos må man unne seg når man er i permisjon :)

 

di broddene jeg har er kjøpt på netthandelen av alle plasser, og di glipper av skoene etterhvert når jeg går med dem på. så di er ikke å anbefale ;) vurderer å kjøpe noen andre så jeg ikke blir plaget med.

 

vekta viste 69,7 i dag, så den står så å si stille, men heller det enn oppgang. gleder meg til bedre føre så jeg kan komme meg på trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres koselig ut med trilletur og treff!! Er jo lov med en cupcake i ny og ne ;-)

 

Jeg var så sykt støl/lemster etter treninga i går! Var endel mer svetting enn jeg hadde trodd, ja! hehe. Også var det styrketrening, noe jeg tydeligvis har godt av! Puh. Vondt overalt!!

 

I dag var jeg på aerobic. Det var gøy, og fikk svetta skikkelig. Blei en liten kafetur etterpå. Trener sammen med noen venner i permisjon, det er hyggelig.

 

I morra skal jeg på Zumba på morran. Blir bra. FRedag er det babysvømming, så ad dropper jeg treninga...tror jeg ;-)

 

Glemte å kjøpe brodder i går også!! Usj. Hvis du kjøper nye må du fortelle meg hvordan de er ;-)

 

Bra med ingen oppgang i alle fall, Rita!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I høst kjøpte jeg en turbukse fra Stormberg som var litt for liten for meg. Gikk med den åpen i knappene, lukket bare glidelåsen. I dag skulle jeg bruke den igjen, og den satt som et skudd, uten å klemme noen veier ;-) DET er digg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhhhhh.. det er beste følelsen noensinne :) jeg begynner å bli for liten til mange av klærne jeg har kommet meg inn i. så no er det endel som jeg går å drar på for at di skal holde seg på plass. så må vel ut å shoppe nye klær snart. :)

 

ha en flott uke :) STÅ PÅ :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå!

 

Hvordan går det med målet ditt, Rita?

 

Selv er jeg fornøyd med egen innsats, i forhold til mosjon. Blir en form for trim hver dag, stort sett. Så lenge jeg går ned, er jeg fornøyd! Om det så bare er 100 g ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går nok ikke så bra, har ikke kommet under 69 enda.. sliter med motivasjonen, så vekta står stille :o

 

har hatt syke barn og trening har det blitt lite av. men holder kostholdet, så da går jeg ikke opp i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 34 år, tobarnsmor (sept 2006 og apr 2010). Lillejenta er 10 mnd og det går mye i pupp enda. Jeg satte inn støtet 3.januar, da begynte jeg et nytt og sunnere liv! Spiser rundt 1500 kcal om dagen og føler meg veldig fornøyd med det, selv om jeg var sååååååååååå sulten hver dag de første to ukene! Dessverre så blir eneste treningsformen trilling foreløpig, vi har vært forkjølet på omgang her siden jul og nå har storejenta vannkopper :o , men på mandag skal hun i bhg igjen. Har en sånn tung rockering som jeg hver dag tenker på at jeg skal dra frem fra under sengen, det MÅ jeg få gjort. Brukte den etter første graviditet, kunne jeg stå opptil 45 min med den, og den har funket! Nå har jeg gått ned fra 91,3 kg til 83,8 på 5 uker, dette går nesten litt for fort.. Forresten så er jeg 177 cm. Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Sydney!!

 

Ja, da må jeg si det virkelig går unna for deg! Du er helt sikkert klar over det, men jeg nevner det likevel.. At når du ammer skal du ikke gå ned med enn 0,5 kg i uka. Grunnen er at miljøgifter fra kroppen din går over i melka om du går ned noe særlig raskere. Derfor skal man ikke slanke seg når man ammer, men kun gå naturlig ned i vekt ved normalt kosthold og trening. Slik jeg oppfatter det da :-)

 

Selv har jeg gått ned 6-7 kilo siden september/oktober, så jeg har brukt skikkelig lang tid. Men regner med at de forsvinner for godt nå! ;-)

 

Hvordan går det med deg, Rita??

 

Det er mye sykdom ute og går nå, vi har hatt feber, vannkopper, forkjølelse osv. Håper alt står bra til med både mødre og barn!!

 

Her er jeg nå nede på 87,4 kg! :-) Kommer stadig nærmere målet på ca 80 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei!

 

Her har det vært litt sjukdom og sånn i det siste, så jeg har ikke fått vært like aktiv. Ikke har jeg fått trent like mye som før heller :-(

Men det har absolutt ikke stått HELT stille her! Gått turer, stått på snowboard og ski i vinterferien, dansa zumba osv. Vekta derimot står ganske stille +.

 

Ammer ikke så mye lenger, er mest om natta. Derfor kan jeg snart sette inn et støt for å ta av meg enda mer :-)

 

Klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...