Gå til innhold

15 kg lettere? Tror DU jeg klarer det?!


Gjest 2014

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente på 25 år som har vært borti Grete Roede før og jeg vet det virker, men som har hatt mye i livet den siste tiden som har gjort at jeg ikke har vært så flink til å prioritere min videre vektreduksjon.. men nå er jeg tilbake, mer motivert enn noen gang. Følg gjerne med å se om jeg klarer det :)

 

Vekt i dag: 80,0 kg

Høyde: 163

Trivselsvekt: 67 kg.. kanskje 65?

Første gang jeg startet på Grete Roede kurs var vekten 87,5 kg

 

Veiedag: TIRSDAG!

 

Vel, da er det tirsdag og jeg er i gang.. oppdatering følger!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

JAAAA !!

Dette klarer du :)

Det er en befrielse å komme i gang, synst ikke du ??

Skal skal skal SNART... Endelig i gang !

Lykke til :)

Jeg skal også ned ca 15 kg, og er inne på en annen tråd her, og legger inn vekt osv hver uke + en del kommentarer.

Du må gjerne henge deg på den !

Stå på !

"startet kurs og håper på 15 kg mindre til jul" det er tråden jeg er inne og rapporterer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du kan!

Har omtrent samme mål som deg, men jeg har ikke vært noe flink til nå.

Men NÅ har jeg tatt meg selv i nakken og skal klare å bli kvitt de ekstra kiloene.

Jeg veier ca 76 kilo, er 160 høy og aner ikke lenger hva trivselsvekta mi er, men jeg bør vel komme meg litt nærmere 60 tallet...

 

Jeg heier på deg, skal bli spennende å høre hvordan det går.

Skal prøve å bli flinkere til å følge med i forumet og kanskje få litt press tilbake så jeg fortsetter å være flink.

 

Forøvrig er jeg en av dem som spiser litt for lite, ikke spesielt usund mat jeg spiser heller. Prøver å få i meg litt mer frukt og grønt i løpet av dagen, ikke bare til middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - men over hvor lang tid tenker du?

 

Jeg er selv 170, 26 og skal ned 15 kilo. Begynte på mitt første kurs denne uken. Begynner på svimlende 101,5 (sic! hvordan kunne eg krysse den magiske grensen). Håper å krysse 95 ved kursets slutt - fortsette ned til 90 i januar - før nytt kurs begynner etter jul og da sikter eg mot mellom 80 og 85 til våre 2011:)

 

Hvilken idrett satser du på? Eller plain skog og mark?

 

Vi klarer dette sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

 

Ja, Elisabeth, det er utrolig godt å komme i gang, merker på hele kroppen at det er på tide, bla. fordi jeg vet at energinivået kommer til å gå opp, har følt meg litt slapp den siste tiden. ENDELIG! Skal sjekke ut tråden og kommer sikkert til å følge med deg.. lykke til videre ;)

 

Blossom, jeg syns du skal følge litt med i forumet og kanskje bli litt inspirert.. dette klarer du! Ja, det er dumt det der med at du spiser for lite mat, det kan være nettopp det som gjør det litt vanskelig, men jeg er sikker på at du kommer til å klare dette uansett. LYKKE TIL!

 

Hei Smarte.. tidsperspektivet har jeg ikke satt 100 %, men la oss begynne med ned til 72 kg innen jul.. (kanskje litt mye, men jeg prøver). Får sette et nytt tidsperspektiv etter det. Høres ut som om du har en god plan, dette kommer til å gå veldig bra!

Ellers trener jeg på treningsstudio i tillegg til turer, men er ikke noen god jogger..så da blir det å gå. På studio prøver jeg å trene mest mulig variert; spinning, zumba, step og styrke. Må virkelig anbefale zumba, utrolig morsomt, og jeg er ikke en person som danser til vanlig.. det er fantastisk gøy. Bruker pulsklokke for å se kcal forbrenningen, det er også motiverende og anbefales :( hva trener du?

Ja, dette klarer vi sammen.. masse lykke til!

 

JA, da er jeg i gang.. frem med kjøkkenvekt og notering på lapp for så inn i vektklubben og fylle inn..det er jo litt morro også da, man må bare ha tid til å gjøre det.

 

Jeg kommer til å oppdatere her hvor mange trimpoeng jeg har foreløbig i uken også, så vet dere det.. etter en litt dårlig treningstime i går, merkelig instruktør på Zumba (pleier å forbrenne nesten det dobbelte og kommer ikke til å gå på hans time igjen) er jeg litt skuffet.. men sånn er det noen ganger. Ikke bli redd for å prøve Zumba selv om jeg hadde en dårlig time i går, alle andre timer jeg har vært på har vært super bra!

 

Trimpoeng: 1,8

 

Ha en flott dag alle dere fine mennesker som vil litt ned i vekt :D Dette klarer dere!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er fredagen her og uken har så langt gått bra. Trente både i går og i dag, så er fornøyd med det. Har en hektisk helg foran meg, så håper jeg klarer å følge opplegget.. veiedag på tirsdag, så vi krysser fingrene ;)

 

Trimpoeng denne uken: 6,6

(dette er rene "treningstrimpoeng" som er nøyaktig målt med pulsklokke, tar ikke med turer osv. her)

 

God helg alle sammen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

I dag er det veiedag og vekten har ikke gått mye ned, den står nå på 79,8 kg, så ned 200 g denne uken.. Det skal sies at jeg hadde en god start, men at mye uforutsett har skjedd i helgen. Skal også på ferie neste uke..og ja.. Jeg skal fortsette å være flink og tenke over hva jeg spiser samt trene så mye jeg bare kan, men nå vil det skje alt for mye til at det passer godt å komme i gang med notering på vektklubben og deltagelse i forum før den 18.okt.

Jeg ønsker en skikkelig start hvor jeg får tid til disse tingene da det gjør det mer moro.. DERFOR har jeg satt en ny "startdato": 18.OKTOBER.. jeg gleder meg!

 

Kommer sterkt tilbake, er du i tvil følg med da vel ;)

 

Fra 18.okt til 20.desember er mitt mål å gå ned til 71 kg!

 

Alt booket timer på SATS og begynt å sette opp middagsmenyer :(

 

Da er jeg tilbake mandag den 18.okt.. hvis du stoler på meg da??!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nå er det høstferie og ja, det har blitt litt kos de siste dagene. Har vært på hyttetur, så jeg veide meg i dag (torsdag) i steden for på mandag.

Har gått ned en kilo! Yes, det var hyggelig. 75,9 på meg nå.

 

Når ferien er over skal jeg ta frem trenings DVDene mine. Har ikke råd til å gå på treningssentre og sånt, så jeg må holde på her hjemme.

 

Ha en fortsatt flott ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja, da er det mandag 18.oktober og startskuddet for å følge Grete Roede opplegget 100 % er igang. Holdt meg så og si i ro på vekten selv om jeg ikke har fått trent noe særlig og spist alt mulig de siste ukene fordi jeg har vært på farten (skjønte at timeplanen min ikke ville fungere med starten fordi jeg ville blitt deppa over resultatet, så ventet til nå..)

Men nå har jeg alle forutsetninger for å klare dette og jeg vet jeg kan ;)

 

Startvekt 18.10: 80,4 kg

Mål 20.12: 71-72 kg

Trivselsvekt: 65-67 kg

Treningspoeng uke 42: -

 

 

Dette blir bra, vi høres utover uken :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det mandag igjen da, ny uke og nye muligheter!

Synes uka har gått greit, men har ikke kommet i gang med trening ennå.

Har vært flott høstvær her hos oss i uken som har gått, så det har blitt en del hagearbeid.

Har ikke regnet det som noe trimpoeng, men det teller litt alikevell.

 

Har gått ned litt denne uka også, -700 gram, nå står vekten på 75,2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er det blitt onsdag.. det har så langt gått veldig fint med maten og jeg trives med det sunne kostholdet. Skjedde litt mye de to første dagene, så er først i dag jeg har fått kommet meg på trening, ZUMBA, kjempe gøy.. ble 602 kcal på 55 min, altså 3 trimpoeng. Skal også en tur i morgen, så det blir bra ;)

 

Så flott at du har gått ned mer Blossom, gleder meg masse til jeg kommer dit du er nå!

 

Lykke til videre denne uken alle sammen.. vi snakkes ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er det tirsdag og den store veiedagen! Føles godt å komme i gang, selv om jeg ikke har gått ned så mye jeg håpet den første uken, trodde kroppen skulle slippe litt mer vann. Men ned 600 gram er jo en start ;)

 

Her er resultatet av min første uke:

 

 

Startvekt 18.10: 80,4 kg

Vekt 26.10: 79,8 kg

Vekttap så langt: 0,6 kg

 

Mål 20.12: 71-72 kg

Trivselsvekt: 65-67 kg

Treningspoeng uke 42: 8,2

 

Ha en flott uke, vi høres ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...