Gå til innhold

7 kilo på 12 uker - på vei mot normalvektig BMI før jul!


Gjest Miaow

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.... :D

 

Jeg kommer en uke for seint inn... men håper dere har plass til en til??

 

Følte at dette var en tråd som jeg kjenner meg igjen i...og hvor vi er mange med noenlunde samme mål og vekt (ca)... Jeg startet med å skjerpe meg i september da jeg så at det gikk nærmere og nærmere 90 kg...(grøss og gru). Da veide jeg 83,1 kg...og fikk nærmest panikk.... veide for 5 år siden 68 kg....(det sier litt) ;)

 

Har ikke som mål å komme dit igjen....men å komme et sted i mellom 70 og 73 kg vil jeg kunne trives med. :=) Det vil si ca 5 kg til ... og jeg er på 72,8 kg.

Jeg veide meg i går.... :

 

18/10: 77,8 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Hei Isabel, du er på god veg ;) !!!

 

Trur eg skal begynne å kalle helgane korthelg. For meg er gullrekka begynnelsen på helga, og då har eg brukt å ha mykje nøtter frå Den lille nøttefabrikk og ei cider .. det er det slutt på no, men siste fredagen i mnd kan eg ha det slik... er no synd å kutte heilt ut slike store gleder .. :D Sist fredag prøvde eg tacosnurr oppskrifta i kursboka, og dei var populære i heile familien..berre så vidt eg fekk smake sjølv :) I dag har eg trimma, og ikkje ete for mykje. men har ete for lite frukt og grønt :)

 

....i alle fall, nok søvn er viktig for vekta og pågangsmotet, så no seier eg natta og ynskjer alle ein ny dag med nye mulegheiter... tenker det er viktig å ta ein dag om gangen, og gjere det beste ut av den. Lykke til vidare !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å pusse opp litt i en gammel kjeller.... DET er kjedelig det!!! men blir bra når vi er ferdige da ;)

 

Kjenner jeg er litt sulten nå på kveldene...og det er fortsatt litt vanskelig å sitte foran tven uten å putte noe i munnen..... tar en frukt eller gulrot....og da føler jeg meg flink....men like sulten...hehe...

 

Sove nå.... Natta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg har vært veldig flink i det siste.

Holdt meg under 1900 Kcal pr dag og trent 5 dager i uken.

 

Men har et spørsmål som jeg håper noen kan svare på.

Kan man spise hva man vil, så lenge man holder seg under 1900Kcal?

Dvs, du spiser både, ja, litt og nei mat, men passer på å holde deg under 1900Kcal pr dag. For så lenge kroppen får tillført færre kalorier enn, den forbrenner, går man vel ned i vekt?

 

Ny veiedag igår:

 

11/9: 92.0 kg

25/9: 90.5 kg

2/10: 89.1 kg

21/10: 88.1kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det ny veiedag igjen, 78,5kg. Det er i alle fall 1,1kg mindre enn forrige uke, men mer enn for to uker siden. Jeg har vært sløv siste uke, "gav liksom litt opp" etter forrige helg. Men håper å hente litt inspirasjon igjen her :-)

 

Jeg er ikke helt den rette til å svare på spørmålet ditt, Goodboy30. Det er vel helst ernæringsmessige grunner til at det er anbefaling om visse typer mat (Ja-mat), samt at noe metter mer og gjør det lettere å slanke seg. Har du Grete Roede kursbok så står det jo en del om det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måndag kveld var det veging, og det ser no ut til at 69 talet vil vise seg oftare. Så då set eg kursen mot 68 talet ... eit tal i gangen, så er ikkje målet så langt unna. Tenker og at minst to veker for å kome til neste tal er passeleg fart. Har erfart før at desto seinare ned i vekt, desto lenger vare det ;)

Men det er lett å falle for fristelser og gamle vaner ... men så prøver vi på att

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

..........men jeg er med... bare litt sjeldent... :)

 

Synes ukene går greit...og jeg er stort sett flink med å holde meg til godteri i helgene...men da kosre jeg meg skikkelig!! :)

 

Vekta står det slik til med nå:

18/10: 77,8 kg

8/11 : 75, 6 kg :) Hurra!!!! Nærmer meg første delmål, som er 75 kg. Målet er å klare 72 kg.

 

Ha en strålende dag alle dere andre her inne (som ikke er her lenger :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...