Gå til innhold

10 kg til nyttår, 20 til påske


Gjest BBBP79

Anbefalte innlegg

Jeg er ei tidligere veldig aktiv jente med til tider veldig usunt kosthold, som har blitt ei ikke så aktiv jente med til tider veldig usunt kosthold. Jeg har nok av kunnskap og utdanning om hvordan gå ned i vekt, det er ikke der problemet ligger. Problemet mitt er rett og slett av jeg er ekstremt glad i godteri og usunn mat - gjerne mye av begge deler. I tillegg er det mye mer behagelig å ligge på sofaen med laptopen enn å ut å trene. Selvinnsikt har jeg da :)

 

Litt fakta:

Jeg er 31 år gammel, samboer, ingen barn

Veide 87,5 kg i dag tidlig og er 178 cm høy. Da jeg var på det mest aktive veide jeg 73-74 kg, men hadde litt å gå på da også, pluss at jeg nok ikke kommer til å få tilbake samme mengder muskler som tidligere.

 

Jeg har lekt med tanken på alle de "snarvei"- kurene man leser om hele tida, men har kommet fram til at min gode, gamle lærdom med sunnere og mindre mat og mer aktivitet skal være mer enn god nok til å klare mine mål. Jeg må rett og slett bare ta meg sammen!!

 

- jeg har ikke tall på hvor mange "siste dagen før jeg begynner et nytt og bedre liv"-dager jeg har hatt, med ekstrem frotsing, der det påfølgene "nye og bedre livet" slettes ikke står i stil med innsatsen på frotsinga.

- jeg har også en lei tendens til å bli fornøyd for tidlig og skli ut bare fordi jeg har klart å gå ned et par kilo.

- jeg har en hel haug med klær som en gang skal passe igjen, men de har ligget i bager innerst i skapet altfor lenge nå.

- jeg føler egentlig at jeg er ei slank, veltrent jente - men ser jo at det ikke stemmer. Jeg vil finne igjen denne jenta, hun har det mye bedre med seg selv.

 

Som nevnt i overskrifta ønsker jeg å gå ned 10 kilo til nyttår, altså:

31.12: 77,5 kg

og

17.04 (palmesøndag): 67,5 kg.

 

Takk for oppmerksomheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Heisann !

 

Virker da som du er ei jente med bestemte og målretta meninger . Tror nok ikke dette blir noe stort problem for deg bare du kommer deg opp av sofan, og får begynt .

Ønsker deg MASSE lykke til ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Kjære BBBP79

 

Det ser ut til att du har målene og planen i boks, da er det bare sette det ut i livet. Jeg vil gjerne gjøre dette sammen med deg :-)

 

Jeg er av samme type som deg, for glad i god og usunn mat. Men er veldig lei av å være tykk. Slanket meg tidligere i sommer, og gikk ned 5 kg, begynte på 93,4 :-(

De siste månedene har jeg gitt f***, noe det nå er slutt på. Drømmen er 15 kg til neste sommer. Hva jeg veier i dag vet jeg ikke, skal veie meg i morgen.

 

Har delt inn i 3 hovedmål, de er godt overkommelige, så jeg håper virkelig att tiden endelig er her for å forandre mitt utseende for godt!

 

MÅL 1: -5 kg til jul

MÅL 2: -10 kg til påske (18.april)

MÅL 3: -15 kg til sommer ( 4.juli)

 

Dette er ca 400gr i uka, noe som er veldig realistisk. Er jeg veldig,veldig flink går det forhåpentligvis mere gram av vekta.

 

Treningsmessig er jeg flink, trener kondisjon 2-4 ganger i uka. Jogging, rask gange i motbakke, spinning, aerobic og step er favoritter. Må bli flinkere til å trene styrke!

 

I dag er siste dagen i resten av vårt usunne, overvektige liv! Gleder meg til å bli sunn og slank sammen med deg!

 

Når veier du deg? Jeg veier meg mandager. I tillegg vil jeg komme til å rapportere jevnlig her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Ned12 og velkommen til tråden.

Jeg trenger noen å rapportere til, det er mye lettere om noen følger med på hvordan det går :)

 

Jeg veide meg i dag tidlig for startvekt, så jeg tror jeg skal fortsette med søndager. Egentlig ganske greit, for jeg har en tendens til å skeie skikkelig ut på fredager og lørdager, men forhåpentligvis blir jeg flinkere når jeg veit jeg skal veie meg på søndag.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

supert, fint å ha noen å samarbeide med. Noen å spørre om råd, dele erfaringer og motivere hverandre!

 

Jeg veide meg nå når jeg sto opp (sjokkerende hvor fort et par kilo kommer tilbake, hjelpes meg....) Jeg veide 90,8!!! :-(

 

Start 11.oktober: 90,8

MÅL Jul: 85,8

MÅL Påske: 80,8

MÅL 27.juni: 75,8

MÅL 17.juli: 72,0 kg

 

Målene ble litt forandret siden jeg var tyngre enn jeg trodde..... Målet mitt er 72 kg, og ofrhåpentligvis et par kg mindre. Tror det er greitt å ha et par kilo og gå på når jeg er ferdigslanket. Las det en gang at det var normalt å gå opp ca 2 kg når man skulle stabilisere vekte! Dette ble en grovskisse av målene mine, som sikkert må endres noe underveis!

 

Nå koser jeg meg med te og brødskive til frokost, og gleder meg til en sunn dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig hvor enkelt det er å legge på seg et par kilo sammenlignet med hvor vanskelig det å få de av seg igjen!

 

Jeg har hatt et par relativt sunne dager, men har litt å gå på i forhold til antall måltider og fordelingen på dem. Jeg har en tendens til å spise for små frokoster og lunsjer, og for stor middag. Skal jobbe litt med det framover :)

 

Jeg har også tatt høyde for et par "stabiliseringskilo" på slutten der. Hvis jeg på sikt klarer å ligge jevnt rundt 70 skal jeg være veldig fornøyd - det er det mange år siden jeg veide det. Gymnaset mest sannsynlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

jeg også tenker rundt 70-72, håper så inderlig att jeg greier det! det er iallefall 8-10 år siden sist jeg var på normal BMI. hadde vært fantastisk å reise til syden i juli med 15-20 kg mindre på kroppen.

 

Dagen i dag har vært super, har glemt å spise frukten min, så det blir vel litt frikt som snacks utover kvelden. Har vært på spinning i kveld, og svidd av 4,8 trimpoeng :-) :-)

 

Lykke til denne uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må forresten veie meg mandag morgen denne gangen, da jeg reiser til fjells på onsdag kveld og kommer hjem søndag kveld. Får satse på at noen herlige fjellturer gjør susen i forhold til trimpoengene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Hvordan går denne uken BBBP79?

 

Med meg går det bare bra, har spist sunt andre dagen på rad, og også trent andre dagen på rad, meget tilfreds :-)

 

God tur til fjels. Ikke problem få til noen trimpoeng i norsk fjellheim :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant, jeg er mye flinkere på å få med meg trimpoeng når jeg er på fjellet :)

 

Det har gått greit - får i meg litt for lite mat ser det ut til. Har det litt travelt i og med at jeg skal være borte noen dager, så jeg jobber seint og rekker verken å spise eller trene nok. Men det jeg spiser er sunt og godt :)

 

Lykke til med resten av uka og flott jobbet så langt!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Veiing er unnagjort: ned 600 gr. det må jeg si meg tilfreds med når det langsiktige målet ligger på ca 4-500 gr i uka. Men man skulle alltids ønske man hadde gått ned mere. Da jeg begynte denne runden var avtala med meg selv att jeg skulle trene mer, leve sunnere og kutte ned på gidteri. det har jeg gjort, men jeg kunne spist miondre lørdagskvelden. Jeg liker veldig godt å bevare helgekosen, og dersom jeg likevel kan gå ned 500gr i uka er jeg veldig tilfreds:-)

 

Ny uke, og jeg gleder meg!

dagens frokost med brød, skinke, agurk, lettmelk og en deilig te-kopp er innabords, og jeg er klar for dagen! Gleder meg på spinning i kveld :-)

 

ha en nydelig uke BBBP79

 

11.oktober: 90,8

18.oktober: 90,2 - ned 600gr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Da har jeg fått gjennomført første veiing, og nåla havnet 500 gram under startvekta, altså på 87 kg blank. Egentlig hadde jeg håpet på litt mer, men det ble noen glass vin og litt ekstra god mat med bestevenninna mi i helga, så det er nok det jeg får svi for. Jeg var veldig flink i forhold til både mat og godteri egentlig i uka som gikk. Skeiet som sagt litt ut med vin, og litt godteri i helga, men langt fra så mye som før - og det er bra! Og ikke noe i uka, og det var kanskje enda viktigere.

 

Fikk ikke all verdens med trimpoeng, men det skal bli bedre nå! Må bare bli kvitt en liten strekk i akillesen som hindrer meg i å løpe noe særlig.

 

Ha ei strålende uke!!

 

---------------------------------

10.10.10: 87,5 kg

18.10.10: 87,0 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Bra jobba! Anbefalt nedgang er jo 0,5-1kg i uka, så holder vi oss innenfor det tror jeg vi skal være tilfreds.

 

Ble litt mye godteri på meg i helga også, som sagt, men så lenge det er mindre enn den daglige frotsingen jeg drev med før er jeg glad. Skal jo leve et bra og godt liv oppi slankingen også - og for min del innebærer det godis i helgene!

 

Jeg vil alltid ned mye fort, men det går aldri. Og dersom jeg setter meg som mål å holde meg unna godteri så sprekker jeg innen kort tid. Og da blir alt bare verre. denne gangen tenker jeg å leve normalt med mindre godteri og mer trim, og da tror jeg jeg på sikt skal greie å nå målet mitt. Dette skal vi greie sammen:-)

 

Ha en fin uke, og god bedring med hælen. Håper den blir bra slik att su kan begynne å sanke trimpoeng :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mettefugl

Hei ned12 og BBBP79,

 

jeg lurte på om jeg kan henge med dere i denne tråden fremover mot jul? Jeg har fulgt med dere siden jeg selv begynte slankeprosjektet mitt for 2 uker siden, men ville ikke slenge meg med før jeg så om motivasjonen min faktisk var der ;)

 

Litt om meg: 35 år, samboer, to katter. Kjenner meg veldig igjen i det BBBP79 skriver om å føle at man egentlig er ei slank, veltrent jente - og så innse at man faktisk ikke er det lenger!!! Jeg har alltid vært litt "lubben", men har alltid holdt meg i aktivitet og derfor vært relativt "fast i fisken" til tross for noen ekstra kilo. Men etter at jeg ble samboer for et par år siden, har det blitt altfor mye god mat og vin og en mer sedat livsstil enn hva sunt er, og da har vekta bare pekt oppover. Til mitt forsvar skal det sies at jeg fikk påvist en stoffskiftesykdom i sommer, som jeg nå får Levaxin (thyroideahormon) for, men jeg kjenner jo i bunn og grunn min egen kropp såpass godt at jeg vet at jeg ikke kan skylde så mye på dette. For mye godterier og for lite trening er rett og slett problemet! Nå skal det sies at jeg har fått veldig mye mer energi etter at jeg begynte med medisiner, så da er det lettere å ta et krafttak og komme seg opp av sofaen. Er jo egentlig glad i å trene :) Trener spinning, energy yoga, klassisk ballett og noen ganger pilates eller styrketimer.

 

Jeg er 1,68 høy og veide ved start 04.10.10 84.5 kilo (BMI 29,9). Mitt mål er normal BMI (<25), det vil for meg si 70,5 kilo. Et ideelt mål hadde vel vært enda noen kilo til, men her gjelder det å være realistisk og tenke hva som er min trivselsvekt! Vet ikke riktig hva julemålet mitt er ennå, får komme tilbake til det. Jeg har ikke meldt meg på kurs, men har ført inn mat og mål her på vektklubben de siste to ukene. Ligger på mellom 1400 og 1600 kalorier og har de siste 2 ukene hatt hhv 11 og 14 trimpoeng.

 

Mine resultater hittil:

04.10.10: 84,5 kg, 100 cm midje

11.10.10 85,1 kg (all time high!!!) (skylder på PMS...) 100 cm

18.10.10 83,3 kg, 98 cm Jippi, nå begynner jeg å se resultater! :D

 

Ønsker dere begge lykke til denne uka og håper jeg kan få skravle litt i denne tråden utover høsten! Kveldens mål for meg er å dra samboeren med ut på en gåtur i raskt tempo (vi satser på en sunnere livsstil sammen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Hyggelig att du vil være med oss på veien mot ett lettere liv!

 

Du er igang og det er bra, flotte resultat også:-)

 

Lykke til videre denne uka, så får vi håpe på gode resultater neste mandag. (jeg veier meg da)

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mettefugl

Flott at vi er i gang i riktig retning alle tre ;) Jeg har også veiedag på mandager, som du sikkert skjønner.

 

P.S. Fikk dratt med sambo på 40 min rask gåtur før middag, deilig å kunne slappe av i sofaen med god samvittighet i kveld :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare koselig med flere i "gjengen". Det er som sagt litt enklere å ta seg sammen og holde seg i tøylene når det er noen som lurer på hvordan det går.

 

Har hatt et par busy dager med mye møtevirksomhet og diverse verv etter jobb, men i morra skal jeg i alle fall få trent meg skikkelig - det gleder jeg meg til. Håper hælen holder og at akillesen ikke ryker ;)

 

Jeg går forøvrig heller ikke på kurs, men registrerer mat og trening her og satser ellers på at kunnskap og sunn fornuft skal være tilstrekkelig til å nå mine mål.

 

Ha ei fortsatt strålende uke begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mettefugl

Takk for hyggelig velkomst, jenter! Satser på at denne tråden kan hjelpe til å holde oss på stø kurs mot målet ;) Kjenner til det der med travle dager og lite tid til trening, BBBP79-det er jammen ikke lett å få skvist inn trening alltid. Men supert at du har planer i morgen da - og lykke til med akillessenebetennelsen, sånt er noe herk! Og typisk at man får en skade akkurat når man er som mest motivert til å trene og gå ned i vekt...Selv sliter jeg med en gammel strekk i hamstrings for tiden, prøver å ignorere den....

 

Her skal jeg på venninnekveld m/mat to kvelder på rad, så det kan jo bli interessant mtp kosten. Får satse på moderate porsjoner og holde meg unna godteskålene! Heldigvis er dagens treningsøkt unnagjort. Prøvde meg på en core-time jeg ikke hadde vært på før, og det var ingen tvil om hvem som var dårligst trent i kjernemuskulaturen på den timen i hvert fall! He he. Håper jeg kommer meg ut av senga i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også troen på moderate porsjoner i stedet for fullstendig bannlysing. Hvis jeg har perioder der skal være supernazi på godteri eller bare det å spise veldig sunt, så er en liten sprekk nok til å vippe meg ut av modus. Hvis alt er lov, bare i små mengder, så tror jeg at jeg kan finne en balansegang jeg faktisk kan leve med på sikt. Håper i alle fall det ;)

 

Har nettopp kommet hjem fra trening, dro med meg over 5 trimpoeng, så det er bra ;) Sliter med akillesen, men valgte å overse den mest mulig, så da får det heller være litt vondt i morra... Det er jo klin umulig å slanke seg uten å trene, SÅ lite makter jeg ikke å spise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Hvordan går det med dere jenter?

 

Jeg kan ikke akkuratt skryte :-( bakte kake til et møte, ogh den va alt for god, så det ble alt for mange kcal for min del. Gremmes med tanken på att jeg ikke greier å la være. Hadde tenkt å spise, for som BBBP79 skriver, er totalt forbud oaktuelt. Men planen om 'med måte' holdt ikke, å det hater jeg meg selv for i dag. hadde tenkt å ta et lite stykke, men når jeg først får smaken så greier jeg ikke la det være. Hva er galt da??????

Det som skjer nå er att jeg da tenker att 'da kan jeg bare gi f hele uka, ille galt gått uansett'! Så nå jobber jeg hardt med meg selv for å holde fokus!

 

Treningen går det bra med, over 6 trimpoeng så langt i uka, og i kveld kommer det 4 til på spinning! men det var denne maten da........

 

Veide meg i dag tidlig, og den viser ikke nedgang...vet jo att jeg ikke bør smugveie meg foruten veiedage, men greier ikka lavære.

 

Blir littt nedstemt og lite motivert kjenner jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mettefugl

Kjenner meg veldig igjen i følelsen av å føle at alt er håpløst bare fordi man har gått på en liten sprekk. Men det er jo ikke nødvendig i det hele tatt!!! Sånne følelser med skam må man prøve å heve seg over selv om jeg vet det er vanskelig; gjort er gjort og spist er spist og i dag er en ny dag. Supert at du er så flink med treningen! Prøv å fokusere på det som går bra, og forsøk å holde deg unna vekta før veiedagen, så kanskje du får deg en positiv overraskelse!

 

(Kjenner meg forøvrig igjen i å ikke klare å stoppe når man først er i gang med godsakene, den tilbøyeligheten er jo en av årsakene til at vi er overvektige...Men alt kan overkommes, man må bare holde fokuset rettet fremover og tenke at Rom ble ikke bygget på en dag. ;)

 

Stor klem til deg, jeg har trua!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Takk:-)

 

Man tenker hele tiden 'neste mandag'. Det er nettopp det jeg har en tendens til å gjøre når jeg skal begynne å slanke meg, og også når jeg går på en smell i opplegget. 'Jaja, da gikk det ikke denne uka, men da tar vi det neste'. Det er jo nettopp den tankegangen som gjør att jeg sitter her med disse 15-20kg ekstra da. Jobber hardt mentalt i dag, men dagen er snart halvert og det har gått bra. Så er planen og ta en kcal-fattig helg slik att jeg for rettet opp feilen. Håper jeg greier det, for i helgene blir det alltid kos. Men bare litt denne helga.

 

Jeg skal gjøre som du sier å holde meg unna vekta til mandag-morgen. Det som skjer når man smugveier seg er att man ser att man f.eks ikke har gått ned også tenker du ' da driter jeg i det, for det går ikke likevel, eller dresom man ser kan har gått ned så tenker man ' så bra, det funker, da ken jeg slappe av noen dager'. Og enden på begge deler blir att vektnåla ikke går riktig vei!

 

Å slanke seg er ikke bare fysisk trening nei, like mye mental trening. Også er det mye vanskeligere å trene motivasjon eller styrke og kondisjon! Nettopp derfor er det fint å ha et par-tre hjelpere her inne som kan hjelpe en på riktig spor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Mettefugl: Så du hadde vært på core-treing. er det corebar eller?

Jeg har kjøpt corebar med treningsdvd'er til hjemmebruk. Har hatt 2 økter og er veldig tilfreds med det. Håper det har skikkelig effekt på en for stor midje :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...