Gå til innhold

10 kg til nyttår, 20 til påske


Gjest BBBP79

Anbefalte innlegg

Her går det virkelig opp og ned når det kommer til gjennomføring. Denne uka har ikke vært veldig positiv, så jeg er spent på morgendagens resultat.

 

Det er hektisk i hverdagen, noe som gjør at jeg har vært dårlig på å få i meg riktig frokost og lunsj - som regel alt for lite. Middagene har vært greie, men totalen i løpet av dagen blir for liten, og da får jeg jo lyst på noe søtt til kvelds... Jeg har forsøkt alt jeg kan med klementiner og annen frukt, men på torsdag gikk jeg på en liten smågodtsmell (ikke så veldig liten egentlig heller). Fredagen gikk i ett fra morgen til kveld og uten at jeg gikk over noen kalorigrense der, så var det ikke akkurat bare positive kalorier jeg fikk i meg. I går var det middag hjemme hos mor og far, med et par-tre glass vin og bailey´s (fy fy). I dag har jeg planer om å spise veldig sunt og også få gått en skikkelig tur, men jeg er redd det ikke er nok for å få et positivt resultat i morra... Vi får se! Har bare klart å få med meg 6 trimpoeng også, så dette er skralle saker.

 

Ny uke og nye muligheter i morra. Skal på fest til lørdagen, men utover det bare sunne planer :)

 

Ha en strålende tur, Mettefugl. 400 gram på ei halv uke er jo strålende! Og Ned12, du kommer sikkert til å få et flott resultat i morra. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar
Gjest nueva vida

Ned 400gr er jo bra, Mettefugl:-) Håper du får en fin uke!

 

BBBP79: slike uker og dager har vi alle, det butter litt imot noen ganger. Får håpe att det blir bra for deg i morgen på veiing. Med meg vet jeg ikke, har blitt litt kake tidligere i uka. Også mitt mål med lite godteri i helgen har vel ikk eholdt helt....hmmfr.. har trent mye da, men...vi får se i morgen!

 

Ha e fin søndagskveld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Nå, jenter - hvordan gikk det? eller rettere sagt; hvordan gikk det med deg BBBP79? Mettefugl har jo veid seg, og hadde en bra nedgang på 5 dager :-)

 

med meg har det gått veldig bra, ned 700gr. Også har midjemålet minket 3,5 cm på 2 uker :-) Veldig tilfreds! Har trent mye denne uka også, 4 økter: 2 joggeturer, 1 spinning og 1 corebar = 13 trimpoeng!

har ikke vært veldig flink med maten, ble litt kake i uka, og litt mye godteri i helgen, men med masse trening ser det ut til att jeg kan greie detteher selv om jeg unner meg litt ekstra!

 

har akkuratt vært på trening; spinning, og 4,7 trimpoeng i boks :-)

 

Ha e sunn og aktiv uke!

 

11.oktober: 90,8

18.oktober: 90,2 - ned 600gr

25.oktober: 89,7 - ned 500gr (midje 94cm :-( )

1.november: 89,6 - ned 100 gr

8.november: 88,9 - ned 700 gr (midje 90,5)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, så bra med 700 gram nedgang, ned12 - det er jo toppers!

 

Selv hadde jeg faktisk en nedgang på 500 gram, selv om jeg forventet stillstand, så jeg er kjempefornøyd med det! Midja hadde gått ned med en centimeter også, så det går riktig vei.

 

Denne uka har jeg stor tro på. Har fått med meg 5,3 trimpoeng i dag, og spist sunt og godt. I morgen rekker jeg ikke trene, men onsdag og minst én gang i helga har jeg planlagt nye økter. Så det er lagt til rette for ei sprek uke for min del :)

 

 

 

 

-------------------------------

10.10.10: 87,5 kg

18.10.10: 87,0 kg

25.10.10: 86,8 kg - 9,8 trimpoeng

01.11.10: 86,0 kg - 11 trimpoeng - midje 88 cm

08.11.10: 85,5 kg - 6 trimpoeng - midje 87 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Jammen - det var bra :-)

 

Ha en fin uke, forhåpentligvis er vi like tilfreds neste mandag! jeg er veldig godterisjuk og sugen i dag...:-( Får ta e treningsøkt etter barna er i seng istedet. Corebar i stua - supert når man kan bytte på ulike treningsformer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Godterisjuk hele tiden...til å bli gal av :-/

I går ble det litt kransekake da jeg var på besøk.... Og jeg har et forferdelig sug...tenker bare på sjokolade!!!!

 

AAAAAAAAA......Aaaarrrrggg....

 

(når jeg trener så mye, men spiser for mye godteri, og likevel går ned. da tenker jeg på hvor mye jeg hadde gått ned dersom jeg hadde spist mindre godis)

 

Spiser ikke i ukene, med mindre jeg er på besøk og får servering, men spiser for mye i helgen. Også er det så slitsomt når man tenker på det hele tiden. kjemper mot trangen til å gi opp...bare for en dag :-/

 

Noen dager og uker går bra, men så er det noen ganger att suget tar all styring...

 

Får prøve hardt å holde meg i skinnet til lørdag. I kveld er det spinning igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt ei bra uke så langt. 2 treningsøkter på tilsammen 9 trimpoeng og god og sunn mat de fire første dagene. I kveld unner jeg meg litt godteri, men ikke så mye, så det skal ikke påvirke resultatet noe særlig. Det gjør godt for humøret da ;)

 

Tror det skal gå greit med spising i helgen også - kun en fest på lørdag kvelden jeg er bekymret for. Blir nok litt vin da...

 

Lykke til videre begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Så flink du har vært, BBBP79! Da håper vi det blir belønnet med nedgang :-)

 

Jeg har også vært flink, men smugveide meg nå og det var ikke noe posotivt tall. Men jeg tror kanskje det kan henge sammen med mye middag sent i går kveld (etter 21.00), magen blir onumalt full til å være morgen når det blir slike kvelder. syntes det er rart att jeg evt ikke skal gå ned denne uka når jeg har vært sunn og trent masse (13 TP så langt). Men disse mellomveiingene er ikke til å stole på. Håper det ikke stemmer iallefall...

 

Planer for helga er 2 treningsøkter (men siden jag har hatt 4 allerede denne uka, er det ikke sikkert føttene mine orker innfri den planen..) Skal også holde meg unna godteri i dag og søndag, men kose meg lørdagskvelden. Nå MÅ det bli slutt på for mange kosedager i uka, mer en nok med 1!

 

Ha en fin helg, og kos deg på fest! Litt vin skader nok ikke på resultatet ditt! Du får spare kcalorier på maten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere, så flinke dere har vært mens jeg har vært borte! Super nedgang på begge to, og masse trening! Way to go ;)

 

Mitt mål var å holde jevn vekt i utlandet og det ser det ut til at jeg har klart. Veide meg da jeg kom hjem på fredag, og vekta viste -100 gr fra før jeg dro. :) Har prøvd å gjøre sunne valg, men litt vin hver dag ble det jo. Og kun en treningsøkt, men med enorme avstander og mye trasking har nok kaloribalansen holdt seg rimelig bra allikevel. Nå gjelder det å brette opp ermene og ta fatt på en ny uke - nå nærmer jula seg jommen fort, dere! Jeg har som mål å gå ned 2,5 kg innen julaften, så her kan det ikke bli mye slinger i valsen, gitt...

 

Spent på deres veieresultater i morgen - selv tror jeg jeg står over siden jeg veide meg på fredag og har begynnende pms...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Lest nedover disk.forumet og finner likheter mellom meg og deltakere, håper det går fint om jeg joiner!

 

Jeg er flink å trene, mest av alt yoga, håndball og styrketrening.

Har gått på kurs siden 31/08/10, men har møtt litt veggen den siste tiden.

Jeg hatt sånn sug etter sjokolade hele tiden, har prøvd å erstatte det med frukt, vanilje yoghurt/kesam, kanel/kakao pulver etc.

MEN vil bare ha sjokolade...

 

Ender med å spise sjokolade, få darlig samvittighet og trene frustrasjonen halvveis bort..

 

Håper veiedagen går fint, til tross for frustrerende helg!

 

Ha en videre fin søndag!

 

--------------------------------------------------------

31/08/10: 70,0

07/09/10: 68,3

14/09/10: 67,7

21/09/10: 66,4

28/09/10: 65,6

05/10/10: 64,7

12/10/10: 64,6

19/10/10: 64,1

26/10/10: 62,9

02/11/10: 61,9

09/11/10: 61,3

Trivselsvekt & mål: 55 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Hvordan går det an???? jaja, slik er jo iallefall ståa, og jeg må si jeg fikk meg en i tryne - en skikkelig en!!! Har vel vært vel mange kcal et par dager da, så da får man bare ta seg skikkeleig sammen! Har trent mye, så det er jeg iallefall veldig tilfreds med: 6 økter og 18 trimpoeng: 2 spinningøkter, 2 joggeturer og 2 corebarøkter.

 

For å nå målet på 85,8 til jul, må jeg ned min 740gr i uka, det blir 3,7 kg til jul. Nå må jeg bare ta meg sammen, gidder ikke drive bare å tulle! FOKUS-FOKUS-FOKUS!

Men jeg må si det att nå er jeg drittlei, mangler motivasjon og har mest lyst til å gi meg...

 

Så utrolig flink du har vært på tur, Mettefugl! Det står det respekt av!

 

Velkommen til tråden KRona. Du har jo vært flink så langt, så dette greier du!

 

Vi får prøve å hjelpe hverandre i mål!

 

Ha en fin-flott uke :-)

 

11.oktober: 90,8

18.oktober: 90,2 - ned 600gr

25.oktober: 89,7 - ned 500gr (midje 94cm :-( )

1.november: 89,6 - ned 100 gr

8.november: 88,9 - ned 700 gr (midje 90,5)

15.november: 89,5 - opp 600 gr :-( :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg gikk på en skikkelig spisesmell i helga, og orket rett og slett ikke veie meg i dag. Hadde heller ikke vært veldig reelt, ettersom jeg spiste mye seint i går kveld, og er full i magen. Har konstant lyst på noe søtt, og da hjelper det ikke at det går greit med trening. Kommer sterkere tilbake!

 

Velkommen til tråden, KRona ;) Du har jo vært kjempeflink noen måneder nå ser jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til tråden, KRona! ;) Du har jo allerede gjort et godt stykke arbeid, kanskje vi "nybegynnerne" kan få noen gode tips?

 

Så surt med litt oppgang på vekta, ned12 - men du må huske at vekta lett svinger noen hundre gram med væskeretensjon f.eks. (salt mat i helga?) og så dyktig du har vært med treningen måå jo dette bare gi resultater på sikt!!! Det viktigste er å fortsette med stø kurs, da vil vi få resultater, alle som en! (Vet det er lettere sagt enn gjort, altså, men vi må jo prøve å oppmuntre hverandre når det butter imot!)

 

Skjønner godt at du stod over veiingen, BBBP79 - kjenner den "magefølelsen" (bokstavelig talt, he he). Vi har alle våre flinke og mindre flinke perioder, men det er gjennomsnittet over tid som teller! Tipper du kommer sterkere tilbake neste uke.

 

Det ble som planlagt ingen mandagsveiing på meg heller, men har startet uka i godt driv med 1,5 t tøff ballettklasse i går og har meldt meg på spinnig i dag. Det ble litt godteri i helga, men la min porsjon i en skål og det ble med den planlagte mengden, så kcal-messig gikk det ganske greit allikevel. Merker at vi er på vei inn i førjulstiden nå - mye fristende godsaker i butikkene gitt...Men heldigvis er mandariner også kjempegodt og stemningsskapende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Uffda, BBBP79! Nå må både du og jeg komme i riktig driv igjen, finne igjen rytmen. Men jeg sliter.... Ble ikke spinning i går oga en enorm hodepine, og sliten i dag. Men i morgen blir det trening:-)

 

Lykke til med uka alle sammen! Håper vi er ved bedre mot nestemandag, og att vektpila peker riktig retning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Har dere noe erfaring med det da, jenter?

 

For mange år siden prøvde jeg produkter med cla, dette skal hjelpe kroppen til å redusere kroppsfettet, men opprettholde muskelmassen. mener å huske att jeg ble strammere av det. den gangen var jeg ikke tykk, men brukte det for å stramme opp. Tror det hjalp!

Nå leser jeg i ukens allers, att det kan være til hjelp for å få litt fortgang. Men det understrekes att dette ikke er noen vidunderkur, men man må trene og leve sunt. Men kanskje det kan gi litt drahjelp slik att det faller noen ekstra kilo litt lettere? eller er det evt bare bortkastet hundrelapper? Hva tror dere? jeg er selv veldig i tvil på slike ting....

i dette stykke står det også nevnt flere, som alli og 30 days... Alli frister ikke dersom det innebærer å flyge på toalettet med fettavføring dersom man får i seg litt for mye fett..høres ubehagelig ut..

 

Har vært ute å trent i dag - løpetur og 2 trimpoeng:-)

Går ikke like lett med trening denne uka som forrige, var ukas første trening i dag. Men satser på 2 til før uka er omme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Har hatt en super helg. Har vært på hotelltur, har koset meg masse. Men mtp vekten er det vel ikke like positivt... Tror ikke jeg tørr veie meg i morgen!

 

Nå er det uansett godteristopp til jul. Det har vi lovd hverandre før, men nå er vi fast bestemt på det, og har allerede arbeidd ut en plan på hvordan det skal gå. Da går det kanskje av litt mere gram iløpet av en uke enn det det gjør når man er for raus med fettet og sukkeret.

 

Lykke til med veiing...tror muligens jeg venter til neste mandag..men det er kanskje feigt...?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Nå er jeg på tur til å gi opp. To uker tok det meg å legge på meg det jeg brukte 4 uker på å ta av. Nå er summen på 6 uker en nedgang på 400 gr.. Helt utrolig at det f*** meg aldri går an å ta seg skikkelig sammen.. HERREGUD!!!! er så flau att jeg egentlig ikke ville raportere til dere i dag, men tok meg sammen og fant ut att dersom dette virkelig skal gå, så må jeg iallefall stå til rette for tabbene mine. Nå har jeg inngått en pakt med meg selv, med godteristopp til jul. Hadde tenkt å greie dette uten å være nazi, som vi snakket om, og det gikk greitt helt til jeg ble for snill med meg selv. Da ble det litt, så litt til osv for hver uke..og vips, så er jeg tilbake til start :-( :-( Derfor blir straffen min nå å kutte ut alt usunt i 4 uker. Målet mitt var jo å gå ned til 85,8 til jul...jaja..det tror jeg skal holde hardt, men en ting er sikkert: det går iallefall ikke uten nazistil, så da får jeg prøve det. Gi målet en real sjanse!

 

Lykke til med veiingen deres jenter, dere har sikkert vært skikkelig flinke, og ære være dere for det! dere er så flinke, og greier holde fokus!

 

 

11.oktober: 90,8

18.oktober: 90,2 - ned 600gr

25.oktober: 89,7 - ned 500gr (midje 94cm :-( )

1.november: 89,6 - ned 100 gr

8.november: 88,9 - ned 700 gr (midje 90,5)

15.november: 89,5 - opp 600 gr :-( :-(

22.november: 90,4 - opp 900 gr.... (midje 90,5)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er tøff som allikevel skriver her inne, ned12 - det betyr jo at du fortsatt er fokusert på målet ditt der fremme! Synes historien din lyder veldig kjent, og tipper du er som meg, en sånn som aldri går ned uten skikkelig "naziregime", som du kaller det. Jeg har i allefall aldri gått ned et eneste gram hvis jeg bare har tenkt : Nå skal jeg skjerpe meg litt og bli litt sunnere... Det eneste som hjelper her i gården er fullstendig fokus, registrering av hver matbit og økt treningsmengde. Egentlig litt sørgelig, men dessverre sant. Jeg tror du kan klare det hvis du vil, og heier på deg!!

 

----------

Her i gården ser "naziregimet" ut til å gi resultater, 80,3 på vekta i morges. Snikveide på fredag og da bikket jeg mellom 80,0 og 79,9, så det er nok utskeielser i helga som gjorde at vekta i dag ble litt høyere. Kjenner meg kjempeinspirert til å holde koken nå, og neste uke skal jeg se 70-tallet! Fikk besøk av tante rød på lørdag, så det er mange ting som taler for at jeg vil kunne gå ned litt mer neste uke. Synes faktisk ikke slankingen er så vanskelig om dagen - har kommet inn i en god stim, føler jeg. Men begynner faktisk å bekymre meg litt for hvordan jeg skal klare meg når (hvis) jeg når vektmålet mitt - problemet er jo å slippe opp litt av kontrollen, kan jo ikke føre matdagbok resten av livet?!? Ja ja, den tid, den sorg - det er jo ennå minst 10 kg som skal vekk, så innen da har jeg kanskje funnet en løsning?

 

Ha en fin uke, jenter! Spent på å høre fra resten ;)

Her blir det spinning i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Så fantastisk flinbk du er, Mettefugl. Julemålet ditt er jo godt innenfor rekkvidde! Herlig!

 

Jeg har tenkt i hele dag, og kommet frem til att nå er det slutt på klaging, misnøye og sure miner. Jeg vil ut av den stimen, og da må jeg gripe fatt idet. Er skikkelig bestemt på en sunn stil nå frem til jul, og håper også å kunne legge bånd på meg i jula, så det ikke kommer 2 kg på igjen med en gang. Skal ikke ha godteri før lillejuleaften, når huset er pynten og julen sniker seg inn. Da er tradisjonen her i huset gløgg og julekaker. Frem til da er det ingenting. Er i god stim i dag, bortsett fra att jeg måtte avlyse spinningen. har så mye vondt i hodet, har slitt mye med det siste 2ukene, og det går seg ut over treningen. Men håper jeg snart er bedre, slik att jeg kommer skikkelig i gang igjen :-)

 

Ha en flotters uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Jeg har ikke forsvunnet helt eller gitt opp altså, trengte bare en liten pustepause. Jeg har ikke registrert mat eller veid meg noe særlig i det siste, men har fortsatt å trene. Veide meg etter trening i stad, og vekta viste 85,7, så da er jeg snart tilbake der jeg var før jeg sprakk. Det var rett etter trening da, så den var sikkert litt VEL lav, men uansett fint å være på rett vei igjen.

 

Har spist bra de siste dagene og trent en del også (uten at jeg har registrert trimpoeng, så jeg vet ikke hvor mye). Antar det blir litt opp i løpet av helga, for jeg og sambo reiser bort på romantisk weekend på torsdag, og da blir det nok litt kos. Foråpentligvis bare litt ;)

 

10.10.10: 87,5 kg

18.10.10: 87,0 kg

25.10.10: 86,8 kg - 9,8 trimpoeng

01.11.10: 86,0 kg - 11 trimpoeng - midje 88 cm

08.11.10: 85,5 kg - 6 trimpoeng - midje 87 cm

23.11.10: 85,7 kg (veid rett etter trening)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned 10 kilo men har 20 igjen, det føles urealistisk, men jeg vil gjør dette å vise meg selv at jeg kan få det til. Drive å Zumba og det gir meg masse energi og det er gøy. Jeg må bare finne tid hver uke. jeg Zumba hjemme alene fordi jeg flau over kroppen min. 20 kilo til sommer!! det er målet mitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

jaja, vet ikke helt hva jeg skal si. Opp 300 gr :-(Jeg har mistet mye motivasjon etter noen dårlige uker. Det har som dere ser, også denne uka vært. 7 trimpoeng, så jeg har iallefall rørt på kroppen. Bedre enn ingenting...

 

Jeg er back to basic, og det motiverer ikke. Har mest lyst til å gi meg, siden jeg vet att julemålet ikke kan nåes. Det jeg har kommet frem til nå i dag, er att jeg skal ha en slankepause for så å begynne på ny frisk 3.januar. MEN pause betyr ikke å stappe innpå mens man ligger på sofaen! Jeg skal være flink med mat, og fortsette å trene. Men jeg skal ikke ha for mye fokus, jeg vil nå heller kose meg normalt i adventstida, og ta opp igjen tråden etter nyttår.

 

Skjønner ikke hva som skjer, jeg er flink til å trene, men er håpløs med maten. Skulle ønske det var GR-kurs her jeg bor, da skulle jeg kostet på meg det etter julø. Men det finnes ikke, så jeg har bare meg selv å stole på. Jeg greier rett og slett ikke være måteholden nok. jeg er en som anten må trene MYE og unne meg passe usunt, eller å trene passe og unne meg et minimum. Det første gikk i starten, men så skjedde det noe som gikk seg utover overskuddet mitt, og da ble det mindre trebning. men inntaket avtok ikke i takt med treningstapet, og da ble det galt. Jeg må rett og slett finne igjen takten, men det greier jeg ikke nå i disse tider. Blir nyttårsforsett :-)

 

Målet på 20 kg til 1.juli står fortsatt ved lag. Og siden jeg ikke greidde 5 kilo fra oktober til jul, så må det bli et strengere regime på nyåret!

 

Vi skal på sydenferie i juli, og sånn som jeg er nå kommer jeg ikke til å sprade i bikini, så jeg har ikke noe valg dersom jeg vil ha en fin ferie uten å være flau og ubekvem. Vi har også bestemt oss for å prøve å få et barn til. Men da vil jeg først gå ned litt. Det er absolutt et pluss med tanke på en evt graviditet og føddsel. Dessuten hører man mye om folk som sliter med å bli gravide der kvinnen er overvektig, så det vil jo hjelpe på å ta av noen kilo! DET er iallefall en motivator:-)

 

Målet til 3.januar blir å holde vekten, og ikke gå opp!

 

Håper det går bedre med dere enn med meg?

 

Jeg kommer nok til å skrive inn her, for det er hyggelig å høre hvordan det går med dere, så jeg håper dere fortsatt er her i januar. Så vio sammen kan ta skjea i en annen hånd!

 

Lykke til i desember, jenter!

 

11.oktober: 90,8

18.oktober: 90,2 - ned 600gr

25.oktober: 89,7 - ned 500gr (midje 94cm :-( )

1.november: 89,6 - ned 100 gr

8.november: 88,9 - ned 700 gr (midje 90,5)

15.november: 89,5 - opp 600 gr :-( :-(

22.november: 90,4 - opp 900 gr.... (midje 90,5)

28.november: 90,7 - opp 300 gr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

måtte bare skrive til deg da jeg så innlegget ditt.. siden du trener bra så kan jo det være at du bygger muskler. muskler veier mer enn fett, men tar mindre plass! :D har du brukt målebånd?? det er ofte man går inn cm selv om vekten går opp.

 

og ett lite tips er grønn te. nå som det er kaldt ute koser jeg meg gjerne med en kopp eller fler hver dag :( og det tror jeg har hjulpet meg med ukens vekttap, jeg pleier bare ha ett par hundre gram, men denne uken når jeg har begynt å drikke grønn te så gikk jeg ned hele 900gr!! ;=) grønn te øker jo forbrenningen, og er faktisk sunnere enn rent vann ;)

 

håper du klarer å nå målene dine til sommeren. kan gjerne joine meg på min tråd; sommeren 2011, here i come. alltid greit å hente inspirasjon og motivasjon fler steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...