Gå til innhold

Noen som bruker eller har brukt Cambridge kuren?


Gjest Michy
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg bruker nå Cambridge kuren. Gått ned 40 kg på 3 mnd, så er kjempefornøyd med det. Blir bare litt deppa når jeg tenker at jeg har 40 kg igjen ;) Prøver å trøste meg med at det er bedre med 40 kg enn 80 kg. Er jo trossalt halveis :D Sliter litt med selvkontrollen. Noen som kan gi meg råd om hva man skal gjøre når matlysten bare tar helt av? De gangene jeg sprekker så spiser jeg så og si alt jeg kommer over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest novemberbrud

Hei du ;)

 

Først av alt; GRATULERER med vekttap, imponerende!!

 

Har aldri prøvd Cambrigde selv, men vurdert det opptil flere ganger.. Men det virker kjedelig og umotiverende å bare drikke pulver (er det ikke det det går i?) og vanskelig å kombinere sammen med resten a familien - jeg synes det er viktig at vi alle deltar i måltidene.

 

Hvis du er lei; det går vel an å kombinere kuren med GR-metoden? En gang skal du jo uansett spise "vanlig" mat, så en rolig introduksjon er vel egentlig bare greit?

 

En av mine "matfeller" er at jeg spiser for skjeldent. Så jeg tenkte jeg skulle kjøpe noen Nutrilett-bars å ha for hånden. Bedre enn sjokolade og boller iallefall... Men vet ikke koss disse smaker.

 

Lykke til videre i kampen mot kiloene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott vekttap.

Jeg har for noen år siden gått på Cambridge kuren selv. Selve kuren gikk greit. Vi var tre venninner som gikk på kuren sammen, og prøvde å trimme litt sammen. Gikk ned 30 kg, men desverre for min del gikk jeg fort opp igjen og forbi den vekta jeg hadde, når jeg startet å spise normalt igjen. Mine to venninner holdt vekta nede en god stund, men den seig på igjen hos de også. Så det er sikker lurt å begynne å kombinere kuren med noe mat, slik at kroppen venner seg til at den skal ha mat og. Men, selv om jeg ikke fikk det helt til, går det helt sikkert bra med deg. Ønsker ikke å ta motet fra deg, men vil bare fortelle om mine erfaringer så du ikke går i samme fella.

 

Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ;) Takk for svar.

Jo d stemmer at Cambridge kuren r pulver. 3 poser hver dag og 3 l vann. Ikke akkurat d man vil kalle fristende men d funker og d funker fort. Så hvis du vurderer å prøve d så vil j uten tvil anbefale d!

 

1 februar i år gikk j på vekta. J r 29 år, 1.62 cm og var kommet opp til en vekt på 140 kg. D vare en oppvekker for meg. Har en datter og samboer og j visste at j ikke kunne leve med den vekten. Man kan jo ikke leve et fullverdig liv med familien sin når man ikke engang klarer å ta på seg sine egne sokker.

 

Så j bestemte meg for å starte på Cambridge kuren. Fra 1 feb til 1 mai hadde j gått ned 40 kg. Tok en lang pause fram til nå nylig og ikke lagt på meg en eneste kg. Og j tror at j har trening å takke for d. Trener alt fra 3-5 dager i uken.

 

Ang d du sier om å delta i måltidene så skjønner j hva du mener. J sitter med dem og tar pulveret mitt. J trøster meg selv med at d ikke r permanent. Noenganger sprekker j jo j også. Men klarer som regel å hente meg inn igjen ganske fort.

 

I dag r en stoooooor dag for meg!!! Har ikke lenger en 3 siffret vekt :D Har ikke veid under 100 kg på 8 år. En utrolig følelse!

 

Men litt nyskjerrig på hvilken metode du bruker?! Bruker du GR?

 

Hei du :)

 

Først av alt; GRATULERER med vekttap' date=' imponerende!!

 

Har aldri prøvd Cambrigde selv, men vurdert det opptil flere ganger.. Men det virker kjedelig og umotiverende å bare drikke pulver (er det ikke det det går i?) og vanskelig å kombinere sammen med resten a familien - jeg synes det er viktig at vi alle deltar i måltidene.

 

Hvis du er lei; det går vel an å kombinere kuren med GR-metoden? En gang skal du jo uansett spise "vanlig" mat, så en rolig introduksjon er vel egentlig bare greit?

 

En av mine "matfeller" er at jeg spiser for skjeldent. Så jeg tenkte jeg skulle kjøpe noen Nutrilett-bars å ha for hånden. Bedre enn sjokolade og boller iallefall... Men vet ikke koss disse smaker.

 

Lykke til videre i kampen mot kiloene![/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg har d funket utrolig bra. R ikke første gang j bruker kuren, men pga mangel av selvkontroll og viljestyrke har aldri klart å gå på kuren i mer enn 3 uker. Begynte 1 feb i år med en vekt på 140 kg og gikk fram til 1 mai hvor vekten var 100 kg. Siden har j hatt en pause og startet nå igjen for ikke så lenge siden. Utrolig men sant så har j ikke lagt på meg igjen ;) Men trener myyyye da så d har sikker noe å si.

 

Trist å høre at du gikk opp igjen. Hvordan går d med vekten nå og hvilken metode bruker du for å gå ned?

 

Gratulerer med flott vekttap.

Jeg har for noen år siden gått på Cambridge kuren selv. Selve kuren gikk greit. Vi var tre venninner som gikk på kuren sammen' date=' og prøvde å trimme litt sammen. Gikk ned 30 kg, men desverre for min del gikk jeg fort opp igjen og forbi den vekta jeg hadde, når jeg startet å spise normalt igjen. Mine to venninner holdt vekta nede en god stund, men den seig på igjen hos de også. Så det er sikker lurt å begynne å kombinere kuren med noe mat, slik at kroppen venner seg til at den skal ha mat og. Men, selv om jeg ikke fikk det helt til, går det helt sikkert bra med deg. Ønsker ikke å ta motet fra deg, men vil bare fortelle om mine erfaringer så du ikke går i samme fella.

 

Lykke til videre[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest novemberbrud

Gratulerer så mye med et fantastisk bra resultat :D

 

Lørdag bestemte jeg meg for å ta opp kampen mot kiloene og har meldt meg på et GR-kurs i slutten av november. Men så har jeg kasta meg inn her på vektklubben for å komme igang litt på egenhånd. Forhåpentligvis er jeg noen kilo mindre når jeg begynner på kurset om 1 mnd ;)

 

Fortsatt lykke til - du er superflink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte lenge på å pulverkur igjen, men så startet jeg på grete roede kurs i stede. Det går noe senere, men for meg tror jeg det er det rette, da jeg ikke greide å holde meg nede i vekt av cambrdgekuren. Er nå så vidt i gang med andre kurs, og har tatt av 18 kg siden andre august. Så det er jeg fornøyd med. Men, det du har fått til må jeg si er imponerende. Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 years later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...