Gå til innhold

på'n igjen!


Anbefalte innlegg

Midjemålet - hvor skal det måles helt eksakt? Der en er smalest? eller legges målbåndet rett på navlen' date=' eller?????[/quote']

 

Er ikke det der det er smalest? Jeg har aldri fått det helt til...blir så ulike resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og for meg som ikke har vært her på en stund: Dere er virkelig flinke, og går ned superfort! Mye fortere enn meg... :-) Men jeg er også på vei, selv om det i snitt er under en halv kilo i uka.

 

Ha en super dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mine10kiloskalbort

Synes jeg har lest en eler annen plass at kvinner ikke skal ha et midjemål på over ca.85 cm????? Kan det være rintig????????????

 

I såfall kommer jeg til å være sykelig tynn dersom jeg skal slanke meg til midjemålet er 85 cm! Men, når det er sagt så ligger hovedvekten av fettet mitt rundt magen og overkroppen. Jeg er altså 174 cm høy, 73 kg og har et midjemål på ....................................101 cm !(målt der magen er på det tykkeste) - Hmmmmm, noen som er rimelig lik proposjonert som meg???????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midjemålet skal alltid måles på utpust rett OVER navlen! Dette er i følge Grete Roede-bøkene den korrekte plassen å måle alle midjer. Og vi er vel normalt litt smalere over navlen, eller hva?! Så da bør det ikke være så vanskelig å få et midjemål som er nærmere 85 cm etterhvert :-)

 

Jeg har hatt nok en veiedag på kurset i dag! Klarte heldigvis å gå ned hele 0,9 kg! Er fornøyd med det! Neste gang er siste gang på dette kurset, men allerede uken etterpå er jeg i gang med neste kurs! Det er et expresskurs som går over fire ganger og vil hjelpe meg de farlige førjulsukene!

Jeg er fortsatt motivert til å spise sunt! Har ikke kunnet trene like mye som planlagt pga et par skader. Men det ser ut for at alt er på bedringens vei så da kan jeg yte litt ekstra igjen!

 

Ha en flott uke fortsatt alle sammen! Stå på de siste ukene før jul, for så vil julematen smake så utrolig mye bedre!

 

August -10: 75,5 kg (all time high)

22.09.10: 74,5 kg (-1 kg)

29.09.10: 73,5 kg (-1 kg)

06.10.10: 74 kg (+0,5 kg) ;)

13.10.10: 73,5 kg (-0,5 kg)

20.10.10: 72,5 kg (-1 kg)

27.10.10: 71,5 kg (-1 kg)

03.11.10: 71,0 kg (-0,5 kg)

10.11.10: 70,0 kg (-1 kg)

 

Totalt ned 5,5 kg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mine10kiloskalbort

Mandagen bestemte jeg meg for å ikke veie maten lenger - ungene ble så opptatt av å veie sin egen mat selv om jeg prøvde å veie maten mens de ikke var på kjøkkenet.

 

Ellers har uken bestått av kraftig forkjølelse, større porsjoner, endel godteri, et stort julebord og minimalt med trim. Dette har resultert i 0,8 kg opp.

 

Har ikke vært veldig flink i dag, men i morgen SKAL jeg starte opp igjen på opplegget mitt!

 

 

11.10.2010: 76,0 kg (NÅ er det NOK)

18.10.2010: 74,8 kg (-1,2 kg)

25.10.2010: 74,2 kg (-0,6 kg)

01.11.2010: 73,4 kg (-0,8 kg)

08.11.2010: 72,8 kg (-0,6 kg)

15.11.2010: 73,6 Kg (+0,8kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mine10kiloskalbort

Så var det fredag igjen. For min del har denne uke gått kjempefint når det gjelder maten, men er fremdeles ikke så flink med fysisk aktivitet....

 

Nå håper jeg bare på at jeg ikke sprekker totalt i helgen - da blir jo denne ukens innsats ødelagt:(

 

Hvordan går det med dere andre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg ja!! Jeg har visst ikke vært så aktiv her i det siste. Det går egentlg stort sett fint, men helgene er vanskelige. I går ble det en del sjokolade og ekstra mat, i dag sitter jeg her og sikler på sjokoladen i som jeg vet ligger i skapet.... Vanskelig!!

 

Har fått trent tre ganger denne uka da, to ganger intervall-løping, utrolig slitsomt! og styrketrening i dag. Veldig fornøyd med det. Nå er det bare å holde seg unna den sjokoladen. Jeg hører den roper på meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mine10kiloskalbort

Heldigvis har jeg blitt kvitt en drøy halvkilo siden sist mandag. Får prøve å stå på videre - tror jeg har problemer med å nå 70,0 kg før julekjolen skal kjøpes.........

 

11.10.2010: 76,0 kg (NÅ er det NOK)

18.10.2010: 74,8 kg (-1,2 kg)

25.10.2010: 74,2 kg (-0,6 kg)

01.11.2010: 73,4 kg (-0,8 kg)

08.11.2010: 72,8 kg (-0,6 kg)

15.11.2010: 73,6 Kg (+0,8kg)

22.11.2010: 73,0 kg ( -0,6kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere! Det er flott å høre at det går greit med trening og spising, til en viss grad ;)

 

Akkurat nå føler jeg at jeg er litt ukonsentrert. Har tillatt meg selv å ikke skrive opp alt jeg spiser og det er skikkelig dårlig uvane. Jeg har også tillatt meg selv å spise litt selv om det ikke spisetid enda. Dette har tilsammen ført til at jeg har fått i meg for mange kalorier og da står vekten stille. Heldigvis at den ikke har gått opp!!

 

I kveld begynte jeg på nytt kurs, men egentlig samme greia. Det er Aktiv Spinning, og det er samme kursleder. Men dette kurset går kun over fire kurskvelder. Altså kun tre uker med spising og veiing. Skal man få utbytte av disse kveldene og dette ekspresskurset så må man gå inn for oppgaven med hele seg. Jeg har valgt å gå på kurs nå fordi de ukene før jul kan være farlige hvis man ikke passer seg. Kjenner jeg meg selv rett så vil jeg tillate meg litt marsipan før jul, men pga. kurset så skal jeg ikke spise noe marsipan før etter 15. desember! Ikke engang på bursdagen min den 6. :D

 

Jeg skal jobbe med meg selv nå den neste uken og så håper jeg på skikkelig nedgang neste gang!

 

August -10: 75,5 kg (all time high)

22.09.10: 74,5 kg (-1 kg)

29.09.10: 73,5 kg (-1 kg)

06.10.10: 74 kg (+0,5 kg)

13.10.10: 73,5 kg (-0,5 kg)

20.10.10: 72,5 kg (-1 kg)

27.10.10: 71,5 kg (-1 kg)

03.11.10: 71,0 kg (-0,5 kg)

10.11.10: 70,0 kg (-1 kg)

17.11.10: 69,5 kg (-0,5 kg)

24.11.10: 69,5 kg (på stedet hvil!)

 

Totalt ned 6 kg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jøje meg så stille det var her inne, da! Har alle sammen tatt juleferie? Vel, jeg håper dere ikke har gitt opp!?!?! Eller kanskje alle er i mål, og det er bare meg igjen som den siste slankeren her!!

 

Jeg har endelig gått på vekten og fått litt nedgang igjen. Faktisk en hel kilo. ;) Jeg er kjempefornøyd. Det er superdeilig å få kommentarer fra andre om at jeg ser så fin ut. Enda har jeg noen kilo igjen før jeg er fornøyd, men jeg satser på at jeg kommer i mål litt utpå nyåret. Jeg regner med å gå ned litt i julen også, for jeg skal komme meg ut på litt turer om det blir lite med annen trening.

 

Treningen har heldigvis kommet inn i en fin rutine. Noen dager må jeg gjøre litt om på planene, men jeg får det til bare jeg går inn for å greie det.

 

Ha en flott uke alle som kikker innom! Lykke til videre! :D

 

August -10: 75,5 kg (all time high)

22.09.10: 74,5 kg (-1 kg)

29.09.10: 73,5 kg (-1 kg)

06.10.10: 74 kg (+0,5 kg)

13.10.10: 73,5 kg (-0,5 kg)

20.10.10: 72,5 kg (-1 kg)

27.10.10: 71,5 kg (-1 kg)

03.11.10: 71,0 kg (-0,5 kg)

10.11.10: 70,0 kg (-1 kg)

17.11.10: 69,5 kg (-0,5 kg)

24.11.10: 69,5 kg (på stedet hvil!)

03.12.10: 68,5 kg (-1 kg)

 

Totalt ned 7 kg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg!

Sorry - jeg har vært litt ute av modus en stund!

Men nå har jeg begynt på kurs, første kvelden var torsdag. Utrolig motiverende å bare være der, nå er jeg veldig klar! Tror jeg skal klare det også!

 

Veide 74 kg, og har et mål om å nå 69,9 før enden av kurset (som ikke er før i februar pga juleferien)

 

Får ikke vært på neste kurskveld, for skal en langhelg til barcelona! Gleder meg skikkelig, men kommer sikkert til å by på en del utfordringer også. Skal reise med en venninne, så kan jo fortelle henne om prosjektet mitt... Men liker egentlig ikke å si til folk at jeg går på kurs. Nå er det bare mamma som vet det:) Har dere fortalt det til folk?

 

Veldig bra at dere fremdeles skriver her, sammen skal vi komme oss gjennom advent og jula!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg kan ikke akkurat skryte av at det går så bra med meg nå for tiden. Jeg som har vært så motivert har plutselig skeiet ut skikkelig, ikke bare én gang, men maaaange ganger.

 

Jeg fatter ikke at det er så mye vanskeligere å gjøre det riktige nå. Jeg har tross alt holdt på med dette i ganske mange uker nå. Ikke at jeg aldri har skeiet ut litt tidligere i høst. Forskjellen er at da har jeg kunnet ta meg inn igjen. Nå klarer jeg liksom ikke å slutte. Jeg spiser skikkelige kaloribomber og trener mindre. Resultatet er at vekten beveger seg i feil retning.

 

Har veiedag på kurset i morgen og for første gang i løpet av kurstiden så vil den ha gått opp minst en kilo. Er jeg heldig så er det kun 1 kg opp, men jeg frykter selvsagt det verste. Jeg gruer meg, men skal i det minste stille opp på kurset. Jeg får jo tross alt trening på disse kurskveldene. Spinningen er super effektiv på formen, og i morgen trenger jeg den ekstra kaloriforbrenningen.

 

I morgen er faktisk siste kurskveld før julen setter inn. Jeg er veldig skeptisk til å skulle klare meg alene i 4 uker. 12.januar begynner jeg på nytt spinningkurs, men først må jeg altså greie å holde/redusere vekten uten kontroll fra kurslederen min! Ikke at kurslederen har gjort noe mellom hver kurskveld, det er faktisk jeg som har jobbet da. Men det er noe med det å skulle prestere noe foran noen. Samtidig så er det det fellesskapet i kursgruppen som gjør at jeg har vært mer motivert.

 

Når det gjelder det å fortelle om at jeg går på kurs så må jeg vel si at jeg har holdt det hemmelig for de som ikke har spurt direkte om jeg går på kurs. Ellers bare koser jeg meg med at folk kommenterer det at jeg ser bedre ut nå. Men selvsagt det er jo ikke så mange som i det hele tatt sier så mye. De tør nok ikke. Og jeg syns det er helt greit at jeg slipper å prate om vekten min.

 

Vel, jeg kommer tilbake så snart jeg vet resultatet fra veiingen i morgen. Jeg krysser fingrene for at jeg ikke dåner når jeg ser tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan puste litt lettet ut etter veiing på kurset i kveld. Jeg hadde bare gått opp 0,5 kg, ikke en hel kg som fryktet. Opp er så absolutt ikke den veien jeg ønsker å gå, men når det først har gått så ille med meg så er det kun en halvkilo jeg må streve med den neste uken.

 

Jeg er faktisk fantastisk fornøyd med Grete Roede-kursene jeg har fulgt denne høsten. Kurslederen jeg har gått hos er supersøt og snill. Vi hadde siste kurskveld i kveld, men alle fikk tilbud om å gå en ekstra kveld på et annet kurs neste uke. Det skal jeg benytte meg av. På den måten får jeg ekstra trening og ekstra veiing før julehøytiden setter inn på fredag.

 

Jeg kommer tilbake neste uke. Håper det går bra med dere alle så lenge.

 

August -10: 75,5 kg (all time high)

22.09.10: 74,5 kg (-1 kg)

29.09.10: 73,5 kg (-1 kg)

06.10.10: 74 kg (+0,5 kg)

13.10.10: 73,5 kg (-0,5 kg)

20.10.10: 72,5 kg (-1 kg)

27.10.10: 71,5 kg (-1 kg)

03.11.10: 71,0 kg (-0,5 kg)

10.11.10: 70,0 kg (-1 kg)

17.11.10: 69,5 kg (-0,5 kg)

24.11.10: 69,5 kg (på stedet hvil!)

03.12.10: 68,5 kg (-1 kg)

15.12.10: 69,0 kg (+0,5 kg)

 

Totalt ned 6,5 kg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo ikke så ille, Angelo10! Og forsåvidt bra sprekken var mens du gikk på kurs, da er det lettere å ta seg inn igjen enn om det var etter kurset var ferdig. Og en halv kilo - det er jo ingenting i den store sammenhengen!

 

jeg har vært på kurs igjen i dag, hadde gått ned 2.5 kilo på to uker! VELDIG deilig å være igang på kurs. Jeg har jo vært i Barcelona siden sist, og hadde derfor ikke forventet å gå ned så mye. Det ble jo en del vin og god mat...:) Men jeg passet på å ta sunne valg på hotellfrokosten og har vært veldig flink etter jeg kom hjem.

 

Kjenner jeg gruer meg litt til jul, forventer en totalsprekk... På kurset i dag satte vi oss mål for over jula, og jeg har da satt som mål at jeg skal ha gått ned en halv kilo. Neste kurs er 6 januar, om tre uker.

 

En uke til jul, skal gjøre en innsats før det hvertfall! Er dere med? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg i bursdag, ble en del vin og litt fler lefser enn jeg hadde planlagt ja!

I kveld er det pån igjen med julebord med venner, skal virkelig gå inn for å holde meg til planen i kveld! To glass vin lar jeg meg få lov til. Og mandariner. Middagen er grøt, så det får gå! Rakk en tur på zumba i dag, skikkelig vors-trening:)

 

Lykke til i siste adventshelg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du har kommet igang med treningen, Margree! Det er så godt å vite at man har trent kroppen litt før man koser seg med litt ekstra godt en kveld.

 

Jeg må si at for min egen del så betyr treningen veldig mye for hvordan det går med vektnedgangen min. Jeg kan da tillate meg å spise mer med god samvittighet. 1300 kcal er av og til litt lite. Spiser jeg mer så går jeg ikke ned så mye som ønsket. Trimmer jeg samtidig som jeg spiser litt mer, ja, så løser det seg bedre :)

 

I går hadde vi kaffe-besøk hos oss. Det ble servert gløgg og hjemmelaget eplekake med vaniljeis. Smakte i tillegg på julebaksten da den kom ut av ovnen. Det ble sannelig ganske mange kosemerker eller frimerker på dette, men jeg gikk et par turer med hundene mine i løpet av dagen, så derfor har det gått greit på vekten.

 

I kveld skal jeg på spinning igjen. Det er en ekstra kurskveld vi har fått muligheter til å delta på. Jeg skal derfor veie meg i kveld igjen. Det blir spennende å se om det er nedgang i forhold til det som egentlig var siste kurskveld sist onsdag. Jeg krysser fingrene for at det er litt nedgang!! Det vil føles så godt å starte juleferien med nedgang på vekta. :)

 

Nå er det best å gi seg selv noen gode dager før julen ringer inn. Julen starter ikke før klokka 17.00 på fredag, så det er fortsatt sjanse til å gjøre en innsats for vekten. :) Stå på, damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker alle som er innom her en riktig god jul.

 

 

August -10: 75,5 kg (all time high)

22.09.10: 74,5 kg (-1 kg)

29.09.10: 73,5 kg (-1 kg)

06.10.10: 74 kg (+0,5 kg)

13.10.10: 73,5 kg (-0,5 kg)

20.10.10: 72,5 kg (-1 kg)

27.10.10: 71,5 kg (-1 kg)

03.11.10: 71,0 kg (-0,5 kg)

10.11.10: 70,0 kg (-1 kg)

17.11.10: 69,5 kg (-0,5 kg)

24.11.10: 69,5 kg (på stedet hvil!)

03.12.10: 68,5 kg (-1 kg)

15.12.10: 69,0 kg (+0,5 kg)

22.12.10: 67,0 kg (-2 kg)

 

Totalt ned 8,5 kg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Angelo10

Jeg starter på kurs igjen i morgen. Jeg gruer meg litt for jeg har vært litt slapp de siste dagene. Jula gikk greit, men de siste dagene har jeg nok spist litt for ustrukturert.

 

Jeg gleder meg til å starte med kurset også. Det skal bli godt å komme inn i rutinene igjen. Jeg har blitt slapp med måltidene, men aller verst er det at jeg har minimert treningen igjen. Jeg har gått til og fra jobben, hvilket er 25 minutter hver vei, så dermed har jeg fått inn litt ekstra mosjon. Men jeg har ikke trent noe ekstra. Og det er det jeg må komme igang med igjen.

 

Håper det er flere av dere som kan komme tilbake til dette forumet og dette innlegget. Litt ensomt her alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er helt ny med denne g.r. metoden, men har meldt meg på mitt første kurs nå som starter neste uke.Nettkurs! fant ut var lettere å få tid. prøver hvertfall. har som mål ned 9 kilo. Har prøvd meg en uke i vektklubben nå. og det virker veldig overkommelig. utrolig greit oversiktelig på hva en får i seg av mat. ikke minst vannet.

været har ikke vært så motiverende det siste. Tiltak å komme meg ut.

Veldig motiverende å høre hvordan andre når sine mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Angelo10

Her er jeg igjen. Litt treg av meg for tiden. Har ikke akkurat vært så flink den siste tiden så det har ikke gått så mye ned den siste måneden. Sukk!

Men nå skal jeg komme i fokus igjen! Jeg er snart i mål, jeg bare må finjustere litt før jeg kan si meg fornøyd. Så, jeg er fit for fight. ;)

 

August -10: 75,5 kg (all time high)

22.09.10: 74,5 kg (-1 kg)

29.09.10: 73,5 kg (-1 kg)

06.10.10: 74 kg (+0,5 kg)

13.10.10: 73,5 kg (-0,5 kg)

20.10.10: 72,5 kg (-1 kg)

27.10.10: 71,5 kg (-1 kg)

03.11.10: 71,0 kg (-0,5 kg)

10.11.10: 70,0 kg (-1 kg)

17.11.10: 69,5 kg (-0,5 kg)

24.11.10: 69,5 kg (på stedet hvil!)

03.12.10: 68,5 kg (-1 kg)

15.12.10: 69,0 kg (+0,5 kg)

22.12.10: 67,0 kg (-2 kg)

21.01.11: 66,0 kg (-1 kg)

 

Totalt ned 9,5 kg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...