Gå til innhold

Pittelille og Spinny's motivasjonstråd


Gjest Spinny
 Share

Anbefalte innlegg

Det ble en aktiv søndag i dag med flere timers tur i skogen. :) Utrolig godt for ryggen å røre på seg, så håper jeg kan fortsette med trening og turer en god stund framover. Har dere hatt en fin søndag?

 

Dette har jeg spist i dag:

Frokost: 2 brødskiver, 1 stekt egg, kalkunpålegg, agurk, 1 glass eplejuice

Lunsj: 1 brødskive med skinkestek, 1 eple

Mm: Noen rosiner og mandler

Middag: Laksefilet, ovnsstekte potetbåter, agurksalat, rømme, 2 glass Mozell light

Kveldsmat (planlagt): 2 plater grove havregrynsvafler (uten sukker og med bare litt smør i røra) med jordbærsyltetøy

Trening: Ca 3 timers tur i skogen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten tur innom med dagens rapport.

Frokost: Yoghurt med müsli

Mm: 1 eple og 1 banan

Lunsj: 3 knekkebrød med gulost og paprika

Mm: 1 yoghurt

Middag: Indisk vegetargryte med ris (rester fra lørdag)

Mm: 2 plommer, noen rosiner

Kveldsmat (planlagt): 3 knekkebrød med pålegg

 

Håper dere har hatt en fin start på uka! :):o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Jeg er visst treg med å rapportere her nå for tiden. Beklager det! Her kommer omsider rapport fra søndag og mandag :o Lørdagen har jeg ikke i hodet akkurat nå, men det ble en ganske typisk lørdag med grøt til middag, og pizza til kvelds, samt litt snop på kvelden :)

 

I går:

Frokost: 1,5 rundstykke med spekeskinke, kaviar og ost. 1 glass melk

Mm: 0,5 rundstykke med ost

Lunsj: Havrecheerios med valnøtter og melk

Middag: T-bonesteak med kokte poteter, lettbernaise og grilla blanda grønnsaker

Kvelds: 2 skiver med ost og skinke, 1 yoghurt, 1 kiwi

 

I dag:

Frokost: 2 skiver brød med ost og leverpostei, 1 glass melk

Lunsj: Salat med skinke og litt grønnsaker, litt drue og 1 nektarin

Mm: 1 banan, 8 mandler og 1 yoghurt

Middag: Kalkunkarbonader med salat, ris og brun saus

Kvelds: Havrecheerios med melk og 1 neve valnøtter

Trim: Kort tur med hunden

 

Takk, dere, forresten:) Skikkelig herlig at han har fått jobb ja. Ting blir liksom litt lettere nå! Kjempebra, Spinny med skogstur og mye aktivitet. Du er også som vanlig veldig flink med matinntaket. Skulle ønske jeg var så strukturert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Heihei,

Så vidt jeg tør komme innom å rapportere... På søndag gikk jeg i komplett godte/snacks/usunn mat-modus, og følte meg helt elendig da jeg tok kveld. Orker ikke å forsøke å gjenfortelle hva jeg inntok, men det er snakk om MYE:( Jeg blir så skuffet over meg selv altså!!! Skjønner ikke hvordan viljestyrken kan svinge så mye i løpet av kort tid. Jeg var (og er!) motivert, men likevel kommer det slike glipper. Kan selvfølgelig skylde på mensen, men det hjelper lite... Kaloriene forsvinner ikke av den grunn. Huff, blir oppgitt!

 

Var heldigvis tilbake på normalen igjen i går, selv om det ble et stykke kake på besøk i går kveld. Droppet kveldsmaten slik at totalen ble ok.

Frokost: 1 polarbrød extreme m/kalkunpålegg og ost

Lunch: 2 skiver, 1 egg, kaviar, leverpostei, agurk

Mm: 1 Go' Morgen yoghurt

Middag: Kyllingfilet, ris og grønnsaker m/lime og kokos

På besøk: Et stykke kake

Ingen trening

 

I dag skal jeg fortsette med sunn mat, samt komme meg på trening igjen. Ble 3 ganger i forrige uke, men kjenner at det må 4 økter til for at jeg skal være fornøyd. Så da vet jeg hva jeg må gjøre, nemlig trene mer;)

 

Ble mye klaging nå, måtte bare få det ut.

 

Klem fra litt oppgitt Pittelille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei!

Av og til går man på en smell, Pittelille. Det er helt menneskelig. Jeg har gjort det jeg også, det er bare sånt som skjer i blant. Det som betyr noe er at man klarer å snu etterpå og vende tilbake til de sunne vanene og opplegget som fungerer best. En gang sånn, det gjør ikke SÅ stor skade, heldigvis. Irriterende at det skjer, at viljestyrken svikter, og jeg kjenner igjen det du sier om at du blir oppgitt og skuffet over dette. Det er heldigvis ikke så ofte da:) Og det er helt lov å få det ut her, det er jo det som er meningen :) Kjempebra at du var tilbake til normalen igjen i går!

 

Jeg klarer bare ikke å trene så mye som dere gjør, det er jeg faktisk helt elendig til. I det siste har jeg vært så sliten når jeg kommer hjem fra jobb at jeg ikke har orket. Blir så sinna på meg selv for at jeg ikke klarer å ta meg sammen. Vi holder på med å lage trimrom i kjelleren og jeg innbiller meg liksom at bare vi blir ferdig med det så skal jeg bli kjempeflink igjen. Men jeg kunne jo egentlig trent uansett om det ikke er klart der, så jeg tror det er en måte å lure meg selv litt :D Egentlig liker jeg å trene og fysisk aktivitet generelt, så jeg trenger nok kanskje en liten dytt fra dere nå..bare si at jeg må se å skjerpe meg :)

 

Dagen i dag:

Frokost: 2 skiver brød med kaviar, lettmargarin og spekeskinke, 1 glass melk

Lunsj: Salat med tomat, mandler og kjerner, litt pasta og kylling

Mm: Yoghurt, banan og 20 mandler

Middag: Torsk med mandellokk, kokt potet, råkostsalat

Kvelds: Havrecheerios med melk, samt rester av råkostsalat

Trim: Ca 40 min tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hei !

Her kommer onsdagsrapporten fra meg:

Frokost: 1,5 rundstykke med kaviar og spekepølse, 1 glass melk

Lunsj: Salat med oliven, fetaost, tomat og agurk

Mm: Banan, lettyoghurt

Middag: Go og mager middagspølse med potetmos og erter

Kvelds: Havrecheerios med valnøtter og melk

Trim: 1/2 time tur med hunden

 

Har dere hatt en bra dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til går man på en smell' date=' Pittelille. Det er helt menneskelig. Jeg har gjort det jeg også, det er bare sånt som skjer i blant. Det som betyr noe er at man klarer å snu etterpå og vende tilbake til de sunne vanene og opplegget som fungerer best. En gang sånn, det gjør ikke SÅ stor skade, heldigvis. Irriterende at det skjer, at viljestyrken svikter, og jeg kjenner igjen det du sier om at du blir oppgitt og skuffet over dette. Det er heldigvis ikke så ofte da. Og det er helt lov å få det ut her, det er jo det som er meningen. Kjempebra at du var tilbake til normalen igjen i går![/quote']

Veldig bra svar og jeg er helt enig med deg, Anneli. Kunne ikke sagt det bedre selv. :D

Jeg skjønner godt at det kan være vanskelig for deg å få trent når du har en liten gutt, Anneli. Jeg kan legge meg på sofaen etter jobb og bli der hele kvelden hvis jeg vil, uten at noen krever noe av meg, og det er klart du er mer sliten som har en liten en å passe på hele ettermiddagen og kvelden. Men veldig bra at dere skal få trimrom, da er det ihvertfall ikke treningen langt unna. :) Og jeg vet at du vet det, men mer trening gir masse ekstra energi. Du får bare komme i gang! :)

 

Jeg er litt småsyk om dagen, så her blir det ikke så mye trening akkurat nå. Orket ikke rapportere her i går, så her kommer rapport fra begge dagene.

 

Tirsdag

Frokost: Yoghurt og müsli

Mm: 1 eple

Lunsj: 3 knekkebrød med avokado og kalkunpålegg, 1 glass eplejuice

Mm: 2 knekkebrød med gulost og paprika

Middag: 2 fiskeburgere med grove hamburgerbrød, grønn salat, agurk og tomat

Mm: 1 yoghurt, 1 kiwi

Kveldsmat: Havregryn med rosiner, syltetøy og skummet melk

 

I dag:

Frokost: Havregrøt med rosiner, kanel og eplesyltetøy

Lunsj: 3 knekkebrød med avokado og kalkunpålegg

Mm: 1 yoghurt, 1 glass eplejuice

Middag: Grillet kylling, ris, brokkoli

Mm: 1 banan

Kveldsmat: Havregryn med rosiner, syltetøy og skummet melk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Tusen takk for nok et supert svar, Anneli! Jeg blir så glad av ordene dine, og jeg føler meg mindre "mislykket" - og mer fyllt av pågangsmot. Du har så rett, alle går på glipper innimellom, men det gjelder bare å komme seg tilbake på rett spor.

 

Når det gjelder treningen din så synes jeg du er litt for hard med deg selv.. Trener du ikke ganske mye mer nå enn tidligere? Og det er det som teller, det å være på rett spor vet du;) Men hvis du har lyst til å øke er det lurt å starte i det små. Hva med å legge inn en joggetur i uken i tillegg til den trimmen du allerede utfører? Trenger ikke være så lang tur, på 30 minutter får man svettet godt:D Vi kan gjerne avtale en fast treningsdag "sammen", der vi må rapportere om innsats på kveldene? Jeg er i alle fall med!!

 

Spinny: Håper formen din kommer seg rask, kjedelig å være syk:( Maten har du virkelig en god rytme på, blir helt imponert altså:-)

 

Jeg har hatt to fine dager men godt kosthold og god trening.

 

Tirsdag:

Frokost: 1 polarbrød extreme m/kalkunpålegg og ost

Lunch: 2 skiver, egg, kaviar, leverpostei

Mm: 1 God Morgen yoghurt

Middag: Fjordland fiskegryte (435 kcal)

Dessert: 2 vanilje Gjendekjeks (66 kcal)

Kvelds: Cornflakes, skummet melk, litt sukker

Trening: 20 min. jogg, Spinning 45, rask gange i 40 minutter

 

Onsdag:

Frokost: 1 stk. vestlandslefse (rakk ikke frokost, mat i møte.. 123 kcal)

Lunch: Salat m/masse grønt, kokt skinke, ost, 1 ss. dressing

Mm: 1 God morgen yoghurt, 1 vestlandslefse

Middag: Kyllingfilet, grønnsaker, woknudler, woksaus

Kvelds: Cornflakes m/skummet melk og litt sukker

Trening: 1,4 mil moderat/rask gange

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig snart fredag. :D Formen er litt bedre, men ikke helt på topp enda. Er på jobb om dagen, men det blir rolige kvelder, så får vi håpe at det hjelper og jeg er helt bra til neste uke.

 

Her er dagens inntak:

Frokost: Müsli og yoghurt

Mm: 1 eple

Lunsj: 1 stort rundstykke med kalkunpålegg, gulost, paprika og agurk

Mm: 1 Rett i koppen tomatsuppe, 1 eple

Mm: En pinup-is

Middag: Salat med ost, skinke, pasta og masse grønnsaker

Kveldsmat: Havregryn med banan, rosiner og skummet melk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Spinny: Krysser fingre for at formen er tilbake igjen i løpet av de neste dagene. Håper du får en fin helg i alle fall. Begynner jo å bli høst nå, så tenn stearinlys og kryp under pleddet:-)

 

Slik gikk min torsdag:

Frokost: 1 polarbrød extreme m/kalkupålegg og ost

Lunch: 2 skiver, laks, eggerøre, egg, kaviar

Mm: 1 God morgen yoghurt

Middag: Ca. 200 gr. kyllingfilet, grønnsaker og fullkornsris

Dessert: 1 kopp option, 1 håndfull crusli (søøøøtsug!!)

Kvelds: Cornflakes, skummetmelk, litt sukker

Trening: Gange hjem fra jobb; 6 km i moderat tempo, ca. 4,5 km rolig jogg

 

Veldig fornøyd med at jeg gikk hjem fra jobb OG dro på en liten joggetur, og at jeg unngikk snacks da vi var på kino:-)

 

I dag blir det ut å se landskamp, så da blir det nok noen øl og litt mat på pub. Men det er jo helg så da er det lov:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med at jeg gikk hjem fra jobb OG dro på en liten joggetur' date=' og at jeg unngikk snacks da vi var på kino:-)[/quote']

Flinke Pittelille!! :)

 

Jeg har derimot ikke vært særlig flink i dag..fredag + nystekte varme boller på tilbud (solgtes bare i poser med 3 stk..) + søtsug er ikke en bra kombinasjon.. men godt smakte det ihvertfall. :D

 

Frokost: Müsli og yoghurt

Lunsj: 1 stort grovt rundstykke med leverpostei og agurk

Mm: 1 eple

"Mm": 3 (!) boller med sjokolade inni

Middag: 2 hjemmelagde hamburgere (av karbonadedeig), 2 grove hamburgerbrød, salat, løk, tomat, agurk, 1 glass Pepsi Max

 

Har dere noen morsomme planer i helgen da, jenter? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

God mandags morgen!

 

Nystekte boller både lukter og smaker farlig godt..skjønner at du fallt for fristelsen, Spinny:-) Og fredag er fredag;)

 

Hadde ikke med meg pc'n hjem i helgen, og orket ikke oppdatere via mobilen. Så her kommer en samleliste fra en fin helg.

 

Fredag:

Frokost: God morgen yoghurt

Lunch: 2 skiver, leverpostei, agurk, laks, eggerøre

Middag: 8 scampi maki

På pub: 5 flasker øl, en neve chillinøtter

Nattmat: Cornflakes, skummet melk, litt sukker, ca. 30 gr. potetgull, en kule is

 

Lørdag:

Frokost: 2 små rundstykker m/ kalkupålegg, ost, agurk, paprika, salat, lettmajones

Lunch: 1 potetlefse m/philadephia light, parmaskinke, salat, paprika, agurk

Middag: 2 stk. pizza, 1,5 glass rødvin

Snacks: Ca. 20 stk. smågodt (kun et par sjokoladebiter)

Trim: Ca. 6 km moderat gange

 

Søndag:

Frokost: 1 potetlefse m/philadephia light, parmaskinke, salat, paprika, agurk

Lunch: 2 potetlefser m/philadephia light, parmaskinke, salat, paprika, agurk

Mm: Knaskerøtter, pepsi max

Middag: 3 tynne loffskiver, reker, lettmajones

Snacks: 8 stk. smågodt (kun en sjokoladebit)

 

Veldig fornøyd med moderat inntak av alkohol på fredag og at jeg unngikk nattmat ute. Også veldig fornøyd med bare 8 stk. smågodt på søndag, hadde lett kunne spist mer hvis jeg hadde hatt lyst;)

 

Hvordan har det gått med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Huff Spinny, så kjedelig at du har blitt ordentlig syk:( Er det influensa eller? En mager trøst er vel at været er slik som det er. Ikke det verste å sitte inne i, men kjedelig å være syk likevel. Håper formen er såpass at du orker litt tv - mange unyttige, men underholdende, programmer å se på på formiddagene. Da går i alle fall tiden.

 

Riktig god bedring, krysser fingre for at formen stiger kjapt:-)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Hvordan har mandagen gått, jenter? Og hvordan var helgen, Anneli?

Spinny: Håper du kan merke bedring i formen din allerede!

 

Jeg har hatt en ok mandag med følgende inntak:

Frokost: 1 God morgen yoghurt

Lunch: 2 skiver, leverpostei, agurk, egg, kaviar

Mm: 1 knekkebrød, 1 banan

Middag: 1 kyllingfilet, fullkornspasta, 3 skiver spekeskinke, kyllingbuljong, matfløte

Kvelds (planlagt): Knekkebrød m/kalkunpålegg og ost

 

Fikk meg en 40 minutters joggetur, og endelig kjentes bena friske og lette ut. Ble bare drøye 6 km, men fikk meg noen gode oppoverbakker på vei hjem så pulsen ble høy:D

 

Satser på nok en uke med 4 økter (regner jo også turgåing som en økt), samtidig som jeg kjenner at kroppen kommer mer og mer i gjenge etter ferien. Godt!!

 

Ha en fin kveld videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Heihei,

 

Nå er det litt stille på tråden vår..

Spinny: Hvordan går det med deg? Håper du føler deg bedre!

Anneli: Alt bra med deg? Uvanlig at du ikke er innom her på flere dager, så jeg håper virkelig ikke at det er noe galt. Håper jeg snart "ser" deg igjen:-)

 

Jeg hadde en fin tirsdag (til tross for en dårlig landskamp..), men følgende inntak:

Frokost: Kaffe..

Lunch: 2 skiver, leverpostei, agurk, egg, kaviarmix

Mm: 1 God morgen yoghurt

Middag: 3 tynne skiver m/spesialsalami og ost. (Knappe 400 kcal tilsammen)

Dessert: 2 smågodt (lakris)

Mm: 1,5 dl. fruktjuice

Kvelds: 1 knekkebrød m/brunost, 1 kopp option

Trening: 4x4 minutter intervalltrening m/oppvarming og nedtrapping.

 

Veldig, veldig tungt med intervaller, og jeg kjenner at kroppen trenger en hviledag i dag. Trente i bratte motbakker, så hadde ordnetlig blodsmak i munnen til tider. Men satser på at formen kommer seg raskt;) Skal nemlig løpe drøye 2 mil om bare 10 dager (bestemte meg i går...), så har litt knapp tid til oppladning, hehe. Har som mål å gjennomføre på mellom 2,5-3 timer, og ser på det som et realistisk mål. Har aldri løpt så langt før, så det blir spennende å se hvordan jeg takler det. Er egentlig mest redd for at knær og rygg skal svikte, bena har etterhvert blitt rustet til å takle litt trykk. Kan vel si at jeg gledegruer meg, men samtidig er det litt godt å ha en bestemt mål.

 

I dag blir det som nevnt hviledag, og jeg satser på å få gjort litt shopping både til meg selv og å få kjøpt et par julegaver. Oh yes, i år SKAL jeg være ferdig tidlig slik at førjulstiden kan nytes!!! (Sier vel strengt tatt det hvert år;))

 

Klem fra Pittelille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, for et bra mål, Pittelille!! :) Du er virkelig sprek!! Kan tenke meg intervall-økten var hard ja, men det gir garantert resultater.

 

Unnskyld at jeg ikke har vært innom her, men har vært og er fortsatt syk. Er veldig forkjølet, vondt i halsen, hodet og hoster. Heldigvis ikke feber, det er ikke bra for babyen. Men er litt bedre i dag, så håper jeg kommer meg på jobb i morgen.

Har ikke tenkt så mye på hva jeg har spist de siste dagene, men det har blitt normal, sunn mat.

 

Imponerende at du har begynt med julegaver allerede, Pittelille! Det har jeg også planer om nesten hvert år, men i år bare måå jeg begynne tidlig. Orker ikke stresse rundt i butikker i desember med stor mage..

 

Håper det går bra med deg og, Anneli, og du titter innom her snart. :)

 

Klem fra Spinny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Så utrolig kjedelig at du har blitt ordentlig syk, Spinny. Hvordan er formen i dag? Ingen vits i å dra på jobb for tidlig, bare kjedelig hvis det bidrar til at formen blir værre. Skjønner godt at du ikke orker å rapportere her når du er dårlig, men krysser fingre for at du snart er tilbake for fullt. Fortsatt riktig god bedring!

 

Jeg hadde hviledag i går, og skeiet ut på kvelden sammen med Kjekkas. Ble litt for lite mat i løpet av dagen på oss begge, så da ble det is til kvelds;) Ikke helt som det skal være, men men, Må jo ha mye karbohydrater nå:)

 

Inntaket ble slik:

Frokost: Noen bringebær, ca. 5 druer

Lunch: 2 skiver, leverpostei, agurk, egg, kaviar

Mm: 1 God morgen yoghurt

Middag: Fjordland svinekjøtt m/sursøt saus (ca. 420 kcal)

"Kvelds": Ca. 150 gr. Dream-is, peanøtter, masse nonstop

 

I dag venter en ny intervalløkt i tillegg til at jeg skal gå hjem fra jobb. Gleder meg ærlig talt litt til dagen er over:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Det har gått noen dager uten at jeg har fått vært innom her. Jeg gikk på en smell i forrige uke. Ble helt utslitt av jobben, matfokus, stress og alt. Jeg orket ikke engang å komme innom Vektklubben for å lese, og begynte å grave meg ned i skam over at jeg ikke greier å være så flink, strukturert osv som jeg ønsker å være.

 

På slutten av helga fikk jeg influensa, og har vært borte fra jobben hele uka. Tror det er bedre nå og kanslke jeg klarer å komme meg på jobb i morgen. Jeg har nok blitt litt utbrent av en del ekstra belastninger i det siste og vil sikkert bruke litt tid på å komme meg inn i normalt gjenge igjen. Hvis det er i orden for dere, så håper jeg dere tilgir at jeg var fraværende, og tar en periode hvor jeg fortsetter å registrere her, men at jeg ikke er så streng eller nøye med meg selv. Tror jeg må begynne i det små for at jeg ikke skal "tryne" og bli skuffa over meg selv igjen.

 

Ser at du har vært/er syk du også, Spinny. Skikkelig irriterende greier, som liksom ikke gir seg. Håper du også føler deg bedre nå og at vi slipper mer av det denne høsten!

 

Og til utfordringen som du kom med den 1/9, Pittelille: det høres ut som en veldig god ide! Avtale om å trene/trimme en fast dag i uka. Det er jo et mål å starte med for meg, for jeg liker virkelig å bevege meg. Noen dag du kunne tenke deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, formen er litt bedre, så har vært på jobb i dag. Skal på hyttetur med venninner i helgen, så håper jeg blir MYE bedre til i morgen. :)

 

Her er min dagsrapport:

Frokost: Müsli med yoghurt

Lunsj: 3 knekkebrød med makrell i tomat og agurk + et lite stykke eplekake (bursdag på jobb..)

Mm: 1 eple, 1 kopp Option

Middag: Fullkornspasta med spinat, løk og matfløte

Kveldsmat: 1 kiwi, 1 pære

 

Hvordan gikk treningen i dag, Pittelille?

 

Jeg er tilbake på søndag, ha en god helg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd du også er syk, Anneli! Og jeg synes ikke du skal være så hard mot deg selv. Det er selvfølgelig helt i orden at du er her selv om du ikke er så streng med deg selv. Det er typisk oss jenter at vi skal gi minst 100 % på alle områder, og det går som regel ikke i lengden. Så senk kravene til deg selv og gjør det beste du kan, og kos deg mens du gjør det. :)

Håper du snart føler deg bedre!

Stor klem til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Spinny: Så flott at formen begynner å komme seg. Og koooos deg på hyttetur med jentene, blir sikkert superhyggelig:-) "Sees" på søndag.

 

Anneli: Så koselig at du er tilbake, du blir fort savnet vet du;) Ble lei meg da jeg leste innlegget ditt, og skulle ønske det var noe jeg kunne si som mirakuløst fikk deg til å føle deg bedre. I stedet tenkte jeg heller å kopiere inn noe som du sa til meg sist gang jeg hadde en liten nedtur:

 

"Av og til går man på en smell, Pittelille. Det er helt menneskelig. Jeg har gjort det jeg også, det er bare sånt som skjer i blant. Det som betyr noe er at man klarer å snu etterpå og vende tilbake til de sunne vanene og opplegget som fungerer best. En gang sånn, det gjør ikke SÅ stor skade, heldigvis. Irriterende at det skjer, at viljestyrken svikter, og jeg kjenner igjen det du sier om at du blir oppgitt og skuffet over dette. Det er heldigvis ikke så ofte da Og det er helt lov å få det ut her, det er jo det som er meningen"

 

Noen ganger blir det rett og slett for mye fokus på hva man ikke greier, og da blir det følgelig vanskelig å se hva man faktisk gjør bra. Tenk på alt dere har fått til i det siste da: Oppgaven til mannen din (med BRA resultater og FAST jobb!), alt rundt og i huset deres (slikt tærer på kreftene altså), alt på jobben din, samt et barn og en hund (uten sammenligning forøvrig) som får sin dose oppmerksomhet. Jeg synes du er veldig flink, Anneli. Og glem for all del ikke at den vekten du har er drømmevekten min, altså, en vekt jeg tviler på at jeg kommer til å oppnå noen gang! Du er til stor motivasjon og inspirasjon!!

 

MEN, trening er alltid en god ting, og har bare positive bivirkninger. Derfor blir det mitt hovedbidrag til deg: Vi skal ha en fast treningsdag "sammen":D Hvordan er mandager for deg? Gir en god start på uken! Poenget er ikke nødvendigvis en lang og tung økt, men å komme i gang og få svettet ut til frustrasjon og slikt. Hva sier du? Oppstart førstkommende mandag??

 

Og en liten ting til: Dette forumet er til for både opp- og nedturer, og det er i alle fall jeg veldig takknemlig for. Det er vel kanskje når det butter i mot at man trenger forumet som mest??

 

Min onsdag gikk fint med nok en intervalløkt. Resultatet ble

Frokost: Kaffe...

Lunch: 2 skiver m/laks og eggerøre, leverpostei

Mm: 1 vanlig yoghurt

Middag: 2 potetlefser m/smøreost, paprika og agurk

Kvelds: 2 rundstykker m/reker, lettmajones, brunost, spesialsalami, 1 kopp option

Trening: Gange hjem fra jobb (ca. 50 minutter) + 16 minutter rolig jogg, 16 minutter intervaller, 30 minutter rolig jogg

 

I dag er det fredag og hviledag, men satser på å gå hjem fra jobb i dag også. Må utnytte det fine været. Ser fram til en fredag foran tv'n med god mat, tror kanskje taco kan være en plan - det blir liksom aldri feil;)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk skal dere ha! Dere har så rett så rett, selvfølgelig. Veldig trøstede å lese det dere skriver! :) Dere sier av og til at jeg har drømmevekt og sånn (takk! : ), skjønner hva dere mener, men egentlig er vekta bare et tall. Jeg kan være lavere enn dere sånn at idealvekta mi er lavere enn deres, og det kan komme an på andre ting også. Vil bare at dere skal vite det :) Det er ikke bare forfengelighet, jeg har mer enn nok på både mage og lår :)

 

I dag har det gått sånn her:

Frokost: 2 skiver grovbrød med magerost og 1 glass melk

Lunsj: Salat med ost, skinke, pasta. 1 bit kringle (bursdag på jobb igjen) og 3 twist

Mm: Ca 10 mandler, 1 cappucino au chocolat

Middag: Fullkornspenne med ostesaus og skinke. 1 glass hvitvin

Kvelds: Cheerios med valøntter og melk. 1 glass hvitvin

Trim: 15 minutter gange

 

Jaaaaaa Pittelille, jeg blir gjerne med på trimmeavtale på mandager! :) Må si at du er utrolig flink til å trene altså!!

 

Ha en kjempefin helg begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Flott Anneli, da har vi en treningsavtale på mandag:-) Gleder meg!

 

I går hadde jeg en slikkelig Fredag (med stor F;)), og inntaket ble veldig rart:

Frokost: Kaffe..

Lunch: 2 skiver m/laks, eggerøre, leverpostei

"Middag": 3 stk. minipizza (ca. 240 kcal tilsammen)

"Kvelds": Ca. 50 gr. potetgull, 40 gr. ostepop, smågodt, pepsi max..

Trening: Gange hjem fra jobb, ca. 55 minutter

 

Skjønner dere? Hadde egentlig planlagt taco, men etter en del potetgull var verken jeg eller Kjekkas tacosultne, så da ble det heller bare enda mer snop. Veldig voksent;)

 

I dag hadde jeg bestemt meg for å ha en langkjøring for å se hvordan jeg egentlig ligger an til neste helg. Kom akkurat hjem etter å ha løpt ca. 1,4 mil på halvannen time. Bena kjennes etter forholdene bra ut, og med mindre noe spesielt skjer skal jeg greie å gjennomføre uten altfor store problemer. Er også fornøyd med tiden, og ser at mitt mål om å komme inn på under 2,5 time er innenfor rekkevidde.

 

Var forresten på vekten i dag for første gang på veldig lenge. 67,9 kg.. Jeg liker de tallene;) Tror likevel at jeg skal fortsette trenden med å ikke veie meg ofte, kanskje hver 14. dag er ok bare for å sjekke at man ikke går feil vei?

 

Håper dere har en superlørdag både på hyttetur og hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanvittig bra, Pittelille. Bøyer meg i støvet! Imponerende å klare å løpe så langt. Jeg hadde kollapset før jeg var halvveis! :) Lykke til med å nå det fine målet ditt!

 

Jeg rapporterer fra i dag allerede nå for da blir det lettere å forplikte meg til planen, og dessuten er jeg ikke sikker på om jeg kommer til å få gjort det senere i dag:

Frokost: 2 skiver grovbrød med 1/2 kokt egg og honning. 1 glass melk

Mm1: Yoghurt

Lunsj: Risgrøt med litt margarin, sukker, og 1 glass melk.

"Dessert": 5 småsjokolader

Mm2: 2 knekkebrød med nøkkelost.

Middag (planlagt): Noen stykker hjemmelaget pizza med pepperoni, ost, grønnsaker. 1/2 flaske rødvin i løpet av kvelden

Lørdagsgodis til kvelden (planlagt): Potegull og M.... og kanskje noen biter lakris.

Trim: Ca 1 time tur i rolig tempo med barn og hund.

Ikke akkurat noen sunn dag, men det er jo lørdag. Så får jeg heller bli flinkere når jeg er klar for det.

 

Er heldigvis litt bedre av forkjølelsen, så det gikk an å være en del ute i dag. Får nyte det fine været mens man har muligheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...