Gå til innhold

Å gå på vekten/spise mere


Gjest Bianx

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har akkurat begynt på Grete Roede standard kurs for 2 dager siden, og så langt har jeg mødt følgene utfordringer:

 

1. Før jeg begynte på kurs veide jeg meg HVER dag, og det er sykt vanskelig å la være med å gjøre. Det er rett og slett nervepirrende.

 

2. Fy fader så mye mad man skal spise,, og så ofte !!!

 

Jeg har fått avvite at jeg skal spise i gruppe 2. Altså 1600 kalorier pr dag. Og jeg spiser og spiser og spiser (spiste 2 ganger til dagen før, lunsj og middag) og jeg greier ikke få i meg mer enn 1300-1400 kalorier pr dag. Og da er jeg virkelig STAPPmet.

 

Men alt i alt, er det herlig å ikke sulte seg selv. Dette er en anderledes måte å tenke slanking på

 

_________________________________

 

Høyde: 170 cm

Vekt: 89,4

Mål: ned 10 kilo før 31.12.2010

 

________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips for å komme opp i kalorier er å ikke bruke magre eller lettprodukter.

 

Pakk bort vekten. Gjerne ned i en eske og inn i en bod/i garajen/i kjelleren. Da blir det enklere å la være å snike. (Dette rådet burde jeg følge selv også...)

 

Lykke til med slankingen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og begynte kurs på onsdag, og sliter også med å ikke klare å spise nok! jeg PRESSER maten ned, er nesten litt ubehagelig ;) Satser på at det er en innøvingssak, og at jeg eventuelt kan få noen tips fra kursleder om dette på neste kurskveld dersom jeg fremdeles føler det er et stort problem. Det er tross alt mye som skal læres og som skal bli satt inn i dagene våres - for så å bli til sunne vaner - så at vi sliter litt i begynnelsen er gjerne ikke så rart? :(

 

Lykke til videre! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke rart i det hele tatt - slet også i begynnelsen med tilpassing. Men det skal ikke være ubehagelig!

 

Jeg fant ut at selv om alle rådene du får på GR kursene er veldig bra når det gjelder et sunt kosthold, ble det for mye å tenke på for meg. Har jeg spist fra påleggsgruppe 1 og 2? Har jeg fått i meg nok hjertevennlige valg i dag? Hva med grønnsaker?

 

Til slutt innså at jeg fikk ta det beste fra GR og tilpasse det til mitt kosthold og hvordan det passet inn i min hverdag. Vil jeg ha mer melk og mindre frukt, så spiser jeg det. Jeg spiser sunt pålegg, men orker ikke tenke på hvilken gruppe det hører til. Jeg spiser nøtter, nutrilett, snack a jacks crispy crunchy og annet på kvelden hvis jeg må fylle på. Og eier ikke dårlig samvittighet.

 

Finn din egen rytme, finn ditt eget kosthold som stemmer med GR uten at det går ut over humøret. Og husk at 1600-kcl er snitt pr dag. Det holder med 1500 kcl hver dag og en dag med 350 kcl mer. Bare spør kursleder, det er ikke nødvendig med 1600 hver dag. Det inkluderer nemlig "frimerker".

 

Og tro meg, etter en stund på kurs føles det som minimum du får i deg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...