Gå til innhold

Slippes strev mot snerten figur


Gjest Slippe
 Share

Anbefalte innlegg

Gratulerer Slippe. Å komme under 70 er virkelig en milepæl. Jeg gleder meg VLDIG til jeg kommer dit. Da jeg bestemte meg for å begynne med prosjekt "skifte livsstil" påsensommeren var ejg en stor optimost, og trodde at jeg ville komme meg på 60-tallet innen Jul. Jeg skjønner nå at det kan bli litt vel drøyt for min del....

 

Du har vært kjempeflink Slippe!!

 

I helgen har det blitt utskeielser på grunn av Sambos bursdafsfeiring. Jeg har rpøvd å utjevne det med trening, så jeg håper det ikke slår negativt ut på vekta til torsdag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 995
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hei igjen!

 

Så hyggelig at dere følger med og skriver meldinger inne på denne tråden, Bompen og SMM87! Håper dere har hatt en fin helg!

 

Bompen; Jeg tror det er lurt å gå ut som stor optimist, men det gjelder selvsagt å ikke miste motet selv om realiteten ikke blir helt som man hadde tenkt! Min erfaring er at jeg bare gjør en måtelig slankeinnsats om jeg har et måtelig mål.... :(

 

Blir spennende i morgen, da SMM87, og om du har kommet deg ned på 70! Vi får vel høre ??

 

Statusrapport etter helgen; Jeg har trimmet ekstremt lite, men det har sine grunner i at jeg var borte hele lørdag og styret til bursdagsfest for minsten på søndag. Ble lite tid til å gå turer, men det ble jo litt flying allikevel.

 

Lørdag var jeg på restaurant, det ble både forrett og hovedrett, men jeg styrte bor til salatbuffeen i stedet for å løpe løpsk i desserten ;) Da var jeg veldig fornøyd med meg selv, altså!

 

Søndag skulle jeg bare finne frem noen klær for å ha til bursdagen, men det endte med en skikkelig garderobeseanse, der jeg for første gang siden slankestarten prøvde ut klær som har ligget i skapet som en påminnelse om tynnere tider :D Det var skikkelig oppløftende, faktisk såpass oppløftende at hverken sjokoladepudding eller kake fristet i bursdagen. Kan jo ikke tulle bort det jeg har fått til så langt??!!!

 

Det er altså ca. 5 cm igjen til jeg kan kneppe buksen som er selve målestokken på et bra resultat !! :)

 

Ny uke med alle gode muligheter for å jobbe videre mot målet! Stå på, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og endelig!! ned 900gr.. deilig!! jeg er ikkje vant med såå stor nedgang på en uke, dette var deilig.. :( og har faktisk gått inn 3cm i magen denne uken og ;)

 

og det aller beste, er forbi 10 kilo ned!!! faktisk nesten ellve kilo. :D og det er "bare" 300gr til, så når jeg julemålet mitt.. klokken er ikkje mye og dette er allerede en meget flott dag!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er fredag og veiedag!

 

Gikk på vekten i morges og så et nytt tall på vekten ; 68,9 !!! ;):D

 

Herlig, og ikke så lite fortjent, synes jeg. Jeg er veldig målrettet og flink om dagen, i allefall med tanke på matinntak og kalorier.

 

Litt lite trim den siste uken, og neste blir det nok ikke mye mer. Avslutninger og møter preger kveldene, men det er jo hyggelig det også!

 

Jeg tar det igjen fra 15.des og i jula blir det nok lange, gode turer med hunden hver dag.

 

I helgen blir det hotell, middag og vin, og det skal jeg nyte uten dårlig samvittighet, så kommer hverdagen og tar meg igjen på søndag :(

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du steike kor gøy :D skal du er flink altså.. du forsetter lengre vekk fra 70 tallet og nærmere 60 tallet.. ;) er det ikkje deilig??

 

selv håper jeg å kunne se 6 tallet først på tirsdag, det hadde vært gøy.. :) misunner deg der altså..

stå på videre, pluteslig er du i mål.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer begge to.

 

Dere to er jo ikke sanne, dere raser jo formelig nedover begge to:-)

 

68,9 er jo fantastisk!

 

Og det er jo sannelig ikke lenge før du ser 6-tallet du heller SMM87. Jeg har stor tro på at du når julemålet ditt. Vi heier på deg!!

 

I går var det kursdag og veiedag for meg igjen. Og jeg er fornøyd, det går stadig nedover for meg også. 76,3 viste kursleders vekt i går. det var 800 gram ned fra forrige uke, så jeg får si meg fornøyd med det.

 

Jeg regner jo egentlig bare med kursvekten som den offisielle, men jeg klarer jo ikke helt å la være å veie meg hjemme helle, og i morges var morgenvekten min 74,9. Jippi. Jeg holder fortsatt på målet med om å være under 70 før utgangen av dette året (ihvertfall på morgenvekten). Som du sier Slippe: " at jeg bare gjør en måtelig slankeinnsats om jeg har et måtelig mål.... " Og det har du jo helt rett i.

 

Ha en strålende helg begge to. Jeg skal Julebord i kveld, og på søndag skal jeg på teatertur til Oslo. Nok av utfordringer med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg veier meg bare om morningen uten klær.. :( veide meg om kvelden for å teste hva forskjellen var.. og den var hele 2 kg!! :D det er rart med det.. men har som mål å veie ca 60 kg om kvelden.. :)

 

ha en flott helg jenter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg veier meg også kun om morgenen og uten klær ;) Snakk om å sørge for at hvert minste ekstra gram IKKE skal være med på vekta, hi hi ...

 

Kjempebra nedgang, Bompen! 800 gram er et veldig sunt og fint tall :D) Jeg har vel et snitt på litt over 700 pr. uke. Mener å ha hørt (???) at for rask nedgang ikke er fornuftig, men at kroppen takler 500 - 1000 pr uke godt.

 

Jeg tror SMM87 bikker under 70 til uken :(:) Deilig å se nye 10-er tall, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må forresten fortelle om Jeansen min. Vi snakker selve JEANSEN, altså.

 

Den har ligget i skapet i en årrekke og minnet meg om magrere tider. Jeg har ikke klart å kaste den, for jeg likte den så godt - og dessuten kunne det jo hende at jeg skulle kunne bruke den en gang i fremtiden...

 

For å riktig gni det inn når jeg skulle starte og slanke meg, så prøvde jeg å trekke på meg jeansen. Den gikk opp til midt på lårene, omtrent.... Det var et brutalt klask i fleisen, men slik var det mandag 9.august: alle harde, tøffe fakta ble lagt på bordet, som en ekstra motivasjon.

 

I dag kneppet jeg buksa igjen. Nei, den satt ikke pent - på ingen måte! ;)

Det er et overskudd over bukselinningen ..... men jeg klarte faktisk å kneppe buksa!!

 

Det gir inspirasjon til å klare de siste kiloene også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud hvor herlig da.. ;) jeg har også en slik jeans. men jeg har den hos min søster sånn at jeg ikkje skulle bli skuffa hele tiden.. husker faktisk sist jeg brukte den, det var julen 2008 da jeg var ferdig på mitt første GR kurs :D men da hadde jeg hold in strømpebukse under :( da veide jeg 68 kg, så jeg tenker å dra den fram igjen rundt 65 kg..

 

Men herlig at du fikk kneppet igjen da.. :) beste følelsen ever at man krymper sagte men sikkert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikkje hatt en bra helg.. :D og spiste grådig salt kjøtt igår.. så tror ikkje får noe nedgang denne uken, gruer meg til veiing imårra :/ når nok ikkje julemålet mitt denne uken.. :( men kanskje neste ;) er jo tross alt målet mitt til julaften..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... jeg har nådd ett nytt mål, 69.9 kg, 300gr ned denne uken!! :D og jeg er fornøyd med det, etter en fult ikke så bra uke ;) og det viktigste for meg er at jeg faktisk er UNDER 70 kg :( jeey..

 

hvordan går det med dere andre da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jey SMM87!!!!!!! Nå snakker vi :D:(

 

Kjempedeilig å snike seg under 70. Det gir masse motivasjon - for hvem vil vel OVER 70 igjen ??

 

Jeg hadde en super helg hvor jeg fråtset i bacon, saus, dessert...... Litt deilig men forsøker å holde dårlig samvittighet på avstand. Dette gildet var planlagt, det var min store utskeielse i førjulstiden ;)

 

Nå er det bare å henge i for å legge 70-tallet lengst mulig bak seg! Litt lite turer denne uka, det er mye som skjer og i tillegg "bikkjekaldt". Tar det igjen senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer SMM87, knallbra at du også er under 70!! Du har vært kjempeflink. Tenk at du har klart det til tross for en litt dårlig helg. Knallbra!

 

Jeg gleder meg til jeg også blir medlem av 60-tallsklubben. Det er ikke mye stas på 70-tallet nei (men bedre der enn på 80-tallet ihvertfall...)

 

Jeg har ikke en sånn jeans, men jeg har mange klær som jeg har tatt vare på i skapet. Og det er så morsomt når disse klærne plutselig passer igjen. I helgen hadde jeg på et skjørt som nå sitter så fint som bare det. Tidligere i høst kunne jeg glemme å få det skjørtet over rumpa... vannvittig deilig følelse å få på seg gamle klær igjen. Jeg kjøper ikke nye klær for øyblikket, det er nok premie å passe inn i gamle klær for øyeblikket:-)

 

Jeg har forøvrig også kost meg med mat i helgen så jeg tror ikke det blir den store nedgangen denne uka. Minimalt med trening har det også blitt. Litt på grunn av tid, og litt på grunn av at jeg har vært litt småsyk. I kveld håper jeg å komme meg avgårde på trening, da blir ihvertfall samvittigheten litt bedre....

 

Ellers så har jeg kjøpt ellipsemaskin til min mann på bursdagen hans. Det vil si vi har bestilt en maskin. Gleder meg til vi får den i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha lest, hørt, sett eller fantasert at en kropp i slankemodus har godt av et sjeldent etegilde for å få en boost på forbrenningen.

 

En forlokkende tanke, egentlig :), men er det noe hold i det ???

Jeg spiste og koste meg lørdag, endte på 2.500 kcal sånn omtrent.

 

Etterpå har jeg vært såå sulten!! Det kan nesten virke som at det jeg har "hørt" kan stemme...

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen hundre gram opp denne gangen, men jeg skylder på den månedlige syklusen. Har nemlig - bortsett fra forrige helg - vært kjempeflink hele uken!

 

Har gått ned halvannen cm rundt midjen den siste uken, og det merkes :) :)

-12,5 cm totalt og Slippe har endelig fått midje igjen!

 

Jeg har tittet litt bakover i none gamle notater jeg har spart på: I 2005 veide jeg 4 kilo under det jeg veier nå. Jeg hadde slanket meg ned noen kilo, men som alle vet så var ikke den fasongen helt varig..... :)

 

Skal jeg se tilbake til forrige gang jeg veide det samme - før 2005 - , så er vi i 1998: Før to barn og røykeslutt :)

 

NÅR jeg klarer dette slankemålet mitt mot sommeren 2011, så vet jeg at jeg har en skikkelig jobb å gjøre for å holde vekten. Det er bare å begynne å forberede seg!

 

God helg, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, denne dagen måtte vel komme Slippe. Vann i kroppen på grunn av månedlig syklus er det vanskelig å få gjort noe med:-)

 

Det er godt skjønner at du egentlig har gått ned når centimetermåla viser nedgang. Det er jo gentlig det som teller!

 

Jeg er helt enig i at den virkelige jobben starter når vekta er nådd. Det er jo det som er vanskelig. Jeg har vært der før jeg også... mange ganger. Det aller viktigste er jo at vi holder på de vanene vi har nå. Spiser sunt og ofte nok, og ikke minst: Fortsetter å trene. Jeg har vært periodetrener i alle år. Det har jeg tenkt til å slutte med. jeg skal bli vanetrener i stedet. Dette er en del av livet mitt nå. Så lenge jeg fortsetter med det, så er det lettere å holde på det andre også. Jeg har ihvertfall ikke tenkt meg tilbake til sofaen!! Heia oss!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte forresten å si at jeg har gått ned 800 gram denne uka. Det er jeg superfornøyd med. Spesielt tatt i betrakning at jeg har vært syk denne uken og derfor nesten ikke fått trent. I tillegg har jeg vært på julebord pluss litt annet.... Morgenvekten min i morges var 74,4. Jippi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo strålende, Bompen! Det er så inspirerende når hektoene renner av :)

Inspirerende å lese om også, spesielt når resultatet mitt ikke var helt som jeg hadde håpet.

 

Vi får hjelpe hverandre også når vi er kommet ned dit vi vil være, så klarer vi oss kanskje endelig langt inn i fremtiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 og en halv kilo ned; Det er det samme som 6 melposer og en halvkilo melange..... Tenker en slik på det, så er det ikke rart oppoverbakkene virker kortere og ikke fullt så bratte lenger :)

 

Når en går ned såpass, så er det hyggelig med nye klær. Det skal jeg IKKE kjøpe meg før jeg runder 63. DA blir det shopping, da!! He he.....

 

Allikevel, jeg måtte ha et par nye boxere og det var med stor spenning jeg pakket opp og prøvde str. S når jeg kom hjem - og de satt som et skudd!

 

Juhuuu!!

 

Ellers så har jeg dratt på meg noe svineri med feber, vond hals og verkende muskler, så det blir ikke de lange turene jeg hadde gledet meg til i helgen... Får ta det igjen i jula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter en meget dårlig uke!! med fylla på lørdag og pinnekjøtt så forventet jeg stor oppgang idag! så blir jeg positivt overrasket med 100 gr ned, gjett om jeg er stor fornøyd da :) nå forsetter jeg med ny giv, og har som mål neste tirsdag 69 blank.. : D

 

må bare si at dere er kanon flinke :) er ikke alltid like flink å skrive her men jeg følger med hver dag. jeg har også en tråd innpå; ned 10-20 forumet. den heter; sommeren 2011, here i come! så er bare å ta en titt der også :)

 

skal jeg sitte meg ett lite mål på 68 kg til 1 januar?? :) da skal jeg virkelig ha stål kontroll i julen ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra SMM87, alle monner drar :)

 

Sel ver jeg riktig så fornøyd om dagen, det rusler og går jevnt i riktig retning. Jeg dristet meg derfor innom et prøverom for å sjekke ut en ny bukse (ingen av de jeg har brukt i høst passer!!!).

 

Da kom jeg til å bli minnet på at det er over 8 kilo igjen til mål, og det er helt greit!! Hva er det med prøverom ??? *argh*

 

Trippet lett og lystig inn, gikk duknakket og tjukk ut. :)

 

Ja, ja, det var kanskje akkurat det som skal til for å kjøre målbevisst slalom mellom julekakene, medisterkakene, twist-sjokoladen.....

 

Veiedag i morgen, så er det siste veiing torsdag 23 før jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de siste 3 ukene har jeg lagt under 70 kg, men det er med liten margin!! jeg tror jeg må ligge inn ett ekstra gir no, HATER når vekten står i ro :D sist var det 73.4 kg i 5 uker!! nekter å ha det sånn no og, men 3 uker er allerede gått!! skjerpings!!!!

 

hvordan går det med dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er julen for alvor over meg, og desember har vært preget av juleluncher, julemiddager, julebord og altfor kaldt for mine sedvanlige timesturer....og nå starter det jo for alvor!

 

Veide meg i dag, veier 69. Nå følger jul og nyttår og helgetur til fjells med gode venner. Deretter en uke med messe som inkluderer middager og frokoster og luncher....

 

Jeg må nok innse at desember og januar ikke blir månedene jeg går ned så mye i vekt, men målet må være å holde vekten temmelig konstant! Har jo ikke lyst til å se 70-tallet igjen....Håper temperaturene etterhvert stiger over 15 grader, da er jeg klar for turene mine!

 

I februar, mars, april, mai og juni skal jeg gå løs på 9 -10 kiloer og målet er å veie 60 når vi kommer til 1.7 :) :) Jeg kjenner på meg at jeg skal klare det, motivasjonen er på topp! Målet betyr 21 kilo ned på ca.11 måneder, det må være bra!!

 

Når sant skal sies så liker jeg den "nye" kroppen min :) Særlig det faktum at jeg smøyg meg inn i en splitter ny kjole i str.38 i går :D Den skal passe når jeg kommer gjennom jula og januar også!

 

Riktig god jul til alle, vi holder hodet kaldt og magen bare passe full i jula - og jeg tror det kan være lurt å titte innom forumet for litt ekstra drahjelp innimellom!

 

Stor juleklem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...